Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: paardenfotografie

ik hoor goede en slechte dingen over een Tamron 70-200, wat is jullie mening ?

of is een Sigma een betere keuze?

nog bedankt voor jullie reacties

Margot

Comment

voor sportfotografie laat je het beste die tamron 70-200 2.8 lens mooi liggen.
      de autofocus is daarvan veeeeeeel te traaaaaaaaaaag
      een collega fotograaf van mij had er een gekocht (voor nikon) en heeft die van miserie terug weg gedaan
      een sigma 70-200 met of zonder OS is veel sneller kwestie focussen (wel een HSM nemen)
      maar ik zou als ik van u was doorsparen voor een camera die beter om kan gaan in verband met ruis en hoge iso waarden
      een canon 550 of een 1000 zal echt te kort schieten bij ruitersport indoor
      daarvoor moet je eerder gaan kijken naar bijvoorbeeld een nikon D7000 ofzo

Comment

Om u een idee te geven van een sportevenement indoor met zo'n sigma 70-200HSMII 2.8
        op een Nikon D7000 klik dan hier :http://www.flickr.com/photos/jimmyde...7629609971015/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ja? Het zal dan toch vooral op heel grote evenementen zijn waar extra veel verlichting in de piste werd aangebracht. Want geloof me, in de gemiddelde manege is het gewoon te donker om een beetje sluitertijd te hebben, zelfs met de ISO flink opgeschroefd...
          Tja dan nog een 50mm f1.8 erbij voor deze erg donkere maneges, of een 85mm f1.8, maar dat is al wat duurder en wat te lang denk ik, alleszins als je een foto wilt nemen over de korte zijde.

PS: Voltigeur, ik rijd ook paard en weet redelijk goed hoe het zit met de verlichting in maneges. In de meeste heb je genoeg met 1/250s f/2.8 en iso 6400 denk ik, wat er dan nog overblijft van kwaliteit hangt sterk af van de iso prestaties van de body.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
            Nee maar je hebt wel een Sigma 70/200 2.8 voor Nikon ,die kost ongeveer 600€
            en voor dat geld heb je de 80-200 f/2.8 2de hands.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              en voor dat geld heb je de 80-200 f/2.8 2de hands.
              Die pakken trager is kwestie focussen dan zo'n sigma 70-200 hsm
              voor sport zou ik de 80-200 2.8 lens zonder af-s zeker niet aanraden voor dat type sportfotografie
              en dan heb je een tweedehands lens terwijl dat die sigma nieuw om en bij de €600 kost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS

Tja dan nog een 50mm f1.8 erbij voor deze erg donkere maneges, of een 85mm f1.8, maar dat is al wat duurder en wat te lang denk ik, alleszins als je een foto wilt nemen over de korte zijde.

PS: Voltigeur, ik rijd ook paard en weet redelijk goed hoe het zit met de verlichting in maneges. In de meeste heb je genoeg met 1/250s f/2.8 en iso 6400 denk ik, wat er dan nog overblijft van kwaliteit hangt sterk af van de iso prestaties van de body.
                Ik rijd òòk paard, heb shows gereden zowel binnen als buiten... En ik maak ook vrij veel foto's. En als jij denkt dat 50mm voldoende en 85mm te lang is, dan vraag ik mij af in welke binnenbak jij rijdt...

1/250 op ISO 6400... Dan heb je primo een pak ruis, tenzij je een echt ISO-kanon hebt (wat voor dat budget niet het geval zal zijn), en secundo met 1/250 kan je mooie portretten maken... maar heb je bij bewegende paarden met bijna 100% zekerheid bewegingsonscherpte in op zijn minst de benen (ok, de onscherpte vermindert van de hoeven af naar boven). En dan heb ik 't nog maar over wat ronddraven, niet eens over een galopje of een sprong nemen.

1/250 kàn, maar da's mijn inziens echt niet meer dan uit de nood helpen, met de gedachte "Liever bewogen foto's dan helemaal gèèn foto's"
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  Die pakken trager is kwestie focussen dan zo'n sigma 70-200 hsm
                  voor sport zou ik de 80-200 2.8 lens zonder af-s zeker niet aanraden voor dat type sportfotografie
                  en dan heb je een tweedehands lens terwijl dat die sigma nieuw om en bij de €600 kost
                  de 80-200 F/2.8 is volopen zo scherp dat je AF die enkel op papier trager is er graag bij neemt. Ik gebruik die voor portretten, rock 'n roll, en sport (voornamelijk krijgskunsten) en heb nog nooit de indruk gehad dat die niet snel genoeg is. De scherpte op f/2.8 van de Sigma heb ik nooit zelf getest, maar ik hoor hier en daar toch ontevreden gebruikers.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Wil je dieren fotograferen en weet je niet zeker of je flitser hinderlijk of zelfs gevaarlijk voor ze is? Lees het in dit artikel van Shoot magazine.
                    - Redactie Shoot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shoot magazine
                      Wil je dieren fotograferen en weet je niet zeker of je flitser hinderlijk of zelfs gevaarlijk voor ze is? Lees het in dit artikel van Shoot magazine.
                      - Redactie Shoot
                      Allemaal zeer interessant, maar hier gaat het er niet om of het schadelijk is voor de ogen.
                      Het is mijn inziens not done om tijdens wedstrijden met die flitsen te gaan flashen. Het is vooral hinderlijk als je uit je concentratie wordt gehaald door een felle lichtflits in jouw ogen.
                      Neem daar nog bij dat paarden vrij schrikachtig zijn... Mijn advies? Bij shows en wedstrijden laat je die flitsen het beste in je fototas zitten.
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik rijd òòk paard, heb shows gereden zowel binnen als buiten... En ik maak ook vrij veel foto's. En als jij denkt dat 50mm voldoende en 85mm te lang is, dan vraag ik mij af in welke binnenbak jij rijdt...

1/250 op ISO 6400... Dan heb je primo een pak ruis, tenzij je een echt ISO-kanon hebt (wat voor dat budget niet het geval zal zijn), en secundo met 1/250 kan je mooie portretten maken... maar heb je bij bewegende paarden met bijna 100% zekerheid bewegingsonscherpte in op zijn minst de benen (ok, de onscherpte vermindert van de hoeven af naar boven). En dan heb ik 't nog maar over wat ronddraven, niet eens over een galopje of een sprong nemen.

1/250 kàn, maar da's mijn inziens echt niet meer dan uit de nood helpen, met de gedachte "Liever bewogen foto's dan helemaal gèèn foto's"
                        Voor mij hetzelfde, al heb ik nog niet zo veel foto's genomen, ik rijd liever zelf Wel, uit mijn ervaring kan ik zeggen dat 50mm (op 1.6 crop, maar dat leek mij duidelijk vanwege het budget) je voldoende hebt als je zelf op de lange zijde staat en de ruiter is aan de andere kant van de piste, evenwijdig dus met jou, aan de andere lange zijde. Als je aan de korte zijde van de piste staat en je wilt de ruiter aan de andere korte zijde trekken, dan heb je idd te weinig aan 50mm. Het lijkt mij (buiten een 70-200) de meest flexibele prime op een crop voor de binnenpiste. Je kan altijd wat bijcroppen met een 50mm, maar je kan niet er een deel bijtoveren als je een stuk mist met 85mm.

Even ter verduidelijking van wat ik bedoel, het paard is de rode rechthoek met kruisje in, de fotograaf is het kruisje onderaan:

1/250s op iso 6400, idd dan heb je behoorlijk wat ruis, maar zeker nog bruikbaar voor webgebruik en kleine prints, je moet natuurlijk niet verwachten dat je dat aan je muur kan hangen... Met de huidige sensoren (550D, 600D, 60D, 7D) is dat nog bruikbaar voor noodgevallen. Met 1/250s is het mogelijk om scherpe foto's te nemen als ze stappen, draven en rustig galoppperen, als ze te snel gaan, zullen de benen zeker niet meer bevroren zijn, maar persoonlijk stoort mij dat niet zo snel want zoals je zelf al aangeeft, vermindert de bewegingsonscherpte van de hoeven naar boven toe.

Ik bedoel met deze oplossing zeker niet dat dit de ultieme setup is voor paardenfotografie, maar je mag het budget niet uit het oog verliezen! Uiteraard zal een 5dmIII met een 50 f1.4, 85mm f1.8 en 135 f2.0 binnen betere prestaties leveren, maar dat is gewoon ver boven het beginbudget van de TS. Als jij betere voorstellen hebt dan een instapbody (bvb 550D) met Sigma 70-200 f2.8 HSM II en Canon 50mm f1.8 II, dan hoor ik het graag.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Indien TS niet zo heel erg veel van fotografie afweet, dan zal TS behoorlijk teleurgesteld zijn met een combinatie die jij voorstelt.
                          Ten andere, ik heb TS al lang een pb'tje gestuurd.

Je moet ook gewoon realistisch zijn. 1/250 bij een rustige galop geeft geen vervroren beeld, 50 mm is te kort( zelfs op een 1,6x crop) en ISO 6400 is bij de meeste toestellen niet of nauwelijks bruikbaar.
                          Ik denk dat TS het niet zo leuk zal vinden wanneer ze €900 spendeert, en dan pas ziet dat ze pakken mm te kort heeft, dat de lens in de gemiddelde piste niet echt bruikbaar is vanwege het licht en dan nog enkel over de korte zijde genomen...

PS: het tekeningetje was echt niet nodig, ik ben niet compleet achterlijk op vlak van paarden en pistes omdat ik tegenwoordig meer foto's maak dan zelf rijd.

Comment

Indien TS niet zo heel erg veel van fotografie afweet, dan zal TS behoorlijk teleurgesteld zijn met een combinatie die jij voorstelt.
                            Ten andere, ik heb TS al lang een pb'tje gestuurd.

Je moet ook gewoon realistisch zijn. 1/250 bij een rustige galop geeft geen vervroren beeld, 50 mm is te kort( zelfs op een 1,6x crop) en ISO 6400 is bij de meeste toestellen niet of nauwelijks bruikbaar.
                            Ik denk dat TS het niet zo leuk zal vinden wanneer ze €900 spendeert, en dan pas ziet dat ze pakken mm te kort heeft, dat de lens in de gemiddelde piste niet echt bruikbaar is vanwege het licht en dan nog enkel over de korte zijde genomen...
                            Dus eigenlijk heb je zelf geen beter voorstel? Mag ik je even verbeteren, ik bedoelde dus iso 6400, f2.8 en 1/250s, dus met de Sigma 70-200 f2.8, dan kan je wel de hele piste foto's nemen, als de verlichting beter is, kan je mss zelfs 1/400s op die settings, het hangt erg af van de verlichting van de piste. Als je de 50/1.8 gebruikt, kan of de sluitertijd 1,333 stops omhoog of de iso omlaag. Met deze set neem je sowieso al prima foto's buiten met mooi bevroren actie en aangename achtergronden.

Ik zie zelf dat jij een 1dmII en een 24-70L, 70-200L en 50 f1.8 gebruikt, dat is toch ongeveer hetzelfde? Dus ik zie niet waarom het met mijn voorstel totaal niet zou lukken... Dat het beter zou gaan met een set van 3000 euro, zonder twijfel, maar dat het daarom brolfoto's zal opleveren, nee, daar ben ik het niet mee eens. Ivm weinig weten van fotografie, tja iedereen is als beginner begonnen, maar of het altijd beter is om te beginnen met de toplenzen...

Dus ik vraag nogmaals, wat raad jij dan wel aan, al dan niet binnen budget?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Dus eigenlijk heb je zelf geen beter voorstel? Mag ik je even verbeteren, ik bedoelde dus iso 6400, f2.8 en 1/250s, dus met de Sigma 70-200 f2.8, dan kan je wel de hele piste foto's nemen, als de verlichting beter is, kan je mss zelfs 1/400s op die settings, het hangt erg af van de verlichting van de piste. Als je de 50/1.8 gebruikt, kan of de sluitertijd 1,333 stops omhoog of de iso omlaag.

Ik zie zelf dat jij een 1dmII en een 24-70L, 70-200L en 50 f1.8 gebruikt, dat is toch ongeveer hetzelfde? Dus ik zie niet waarom het met mijn voorstel totaal niet zou lukken... Dat het beter zou gaan met een set van 3000 euro, zonder twijfel, maar dat het daarom brolfoto's zal opleveren, nee, daar ben ik het niet mee eens. Ivm weinig weten van fotografie, tja iedereen is als beginner begonnen, maar of het altijd beter is om te beginnen met de toplenzen...

Dus ik vraag nogmaals, wat raad jij dan wel aan, al dan niet binnen budget?
                              Die 1D Mk II is een ruisbak. Die 50mm gebruik ik thuis voor de huis tuin en keukenfoto's, en nooit voor paarden. Kom dus niet aandraven met het feit dat ik een supercombinatie heb.
                              Een Mk II vind je voor minder dan 600 euro, en een gewone 70-200, zonder stabilisatie vind je ook voor ongeveer die prijs.
                              Ts weet trouwens wat ik heb aangeraden. Indien jouw nieuwsgierigheid geen grenzen kent, dan vraag je 't haar maar eens. Je wil jezelf de slimmere laten blijken door mij voortdurend te vragen wat ik dan aanraad? Prima, maar aan zo'n spelletjes doe ik niet mee. Het is niet omdat ik een bepaalde combinatie niet goed vind, dat ik daarompersé met een alternatief moet afkomen voor jou, hé.

Comment

Die 1D Mk II is een ruisbak. Die 50mm gebruik ik thuis voor de huis tuin en keukenfoto's, en nooit voor paarden. Kom dus niet aandraven met het feit dat ik een supercombinatie heb.
                                Een Mk II vind je voor minder dan 600 euro, en een gewone 70-200, zonder stabilisatie vind je ook voor ongeveer die prijs.
                                Ts weet trouwens wat ik heb aangeraden. Indien jouw nieuwsgierigheid geen grenzen kent, dan vraag je 't haar maar eens. Je wil jezelf de slimmere laten blijken door mij voortdurend te vragen wat ik dan aanraad? Prima, maar aan zo'n spelletjes doe ik niet mee. Het is niet omdat ik een bepaalde combinatie niet goed vind, dat ik daarompersé met een alternatief moet afkomen voor jou, hé.
                                Je hoeft niet snel op je paard te zitten Het is een forum, het is de bedoeling om mensen te helpen, niet alleen de TS, maar ook mensen die deze thread mss lezen omdat ze zelf ook geïnteresseerd zijn naar het onderwerp. Het is dus beter als je de oplossing ook aanbiedt in het forum zodat iedereen dat kan zien. Je laat blijken dat je de TS iets aangeraden hebt, dan zijn er zeker nog mensen die een vergelijkbaar probleem hebben en die dan via de zoekfunctie dan een oplossing zoeken. Een beetje stom om dan een thread tegen te komen waar een set staat die door de ene wordt aangeraden, door de andere afgebroken maar geen enkele andere oplossing staat.
                                Ik wil helemaal geen spelletjes spelen, of de slimmere spelen. Eerlijk gezegd denk ik dat jij meer ervaring dan mij hebt met paardenfotografie, ik heb het wel al een paar keer gedaan, maar het resultaat is nooit top door de verschrikkelijke verlichting in de piste. Daarom ben ik oprecht geïnteresseerd in wat jij aanraadt.
                                Ik wou ook helemaal niet zeggen dat jij een topset hebt, ik wou juist eerder zeggen dat de set die je hebt vergelijkbaar is met wat ik aanraad. De ruisprestaties van een 1DmII en bvb een 550D zullen ongeveer vergelijkbaar zijn (denk ik) en een Sigma 70-200 f2.8 is vergelijkbaar met de Canon zonder beeldstabilisatie, al is die iets minder scherp en iets tragere AF.

Comment

Working...
                                X