Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 versus andere

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 versus andere

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
    Inderdaad, schijnt dat de 19de de D3200 voorgesteld zou worden, 24MP en nog meer van dat moois.

Zelf wacht ik eerder op de nieuwe Olympus OM-D, wil die wel eens in handen hebben voor ik veranderen van team.
    net nog met de man van Art en Craft over gehad dat er nu en in de nabije toekomst geen lenzen zijn die dat scheidend vermogen hebben. Maar de consument wil MP's dus krijgt hij dat.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      net nog met de man van Art en Craft over gehad dat er nu en in de nabije toekomst geen lenzen zijn die dat scheidend vermogen hebben. Maar de consument wil MP's dus krijgt hij dat.

Kijk hier eens, daaruit blijkt eens te meer dat dat pertinent ONWAAR is , mét voorbeeldfoto's.

Walter

Edit : sinds 2003 nu , ben ik bezig over hoge resolutie camera's en EVF's , http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=6244397

En in al die tijd zijn de reacties nog altijd even treurig....let wel, dit in weerwil van de huidige technologie
      Last edited by Phororhacos; 13 april 2012, 17:08.
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Kijk hier eens, daaruit blijkt eens te meer dat dat pertinent ONWAAR is , mét voorbeeldfoto's.

Walter

Edit : sinds 2003 nu , ben ik bezig over hoge resolutie camera's en EVF's , http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=6244397

En in al die tijd zijn de reacties nog altijd even treurig....let wel, dit in weerwil van de huidige technologie
        en hoe wil je daarmee het oplossend vermogen van een lens tonen?

Comment

en hoe wil je daarmee het oplossend vermogen van een lens tonen?
          Je ziet het toch?! De voorbeeldfoto's laten laten toch perfect scherpe foto's zien aan 75MP!

Walter
          D850

Comment

Je ziet het toch?! De voorbeeldfoto's laten laten toch perfect scherpe foto's zien aan 75MP!

Walter
            foto's? ik zie enkel jouw uitleg in niet zo heel goed Engels.

Comment

foto's? ik zie enkel jouw uitleg in niet zo heel goed Engels.
              Wel GOED lezen hé!
              mezelf gequoot:

Kijk HIER eens, daaruit blijkt eens te meer dat dat pertinent ONWAAR is , mét voorbeeldfoto's.

Walter
              D850

Comment

op welke vergroting zijn we hier ah kijken?

Comment

op welke vergroting zijn we hier ah kijken?
                  Pfff...zeg houd je me graag voor het lapje of zo? Er staat bij "original", 100% hé!

Walter

Edit : voor de luie lezer die niet het gehele draadje wil doornemen: kijk onmiddellijk naar het laatste berichtje in het draadje : 100% foto's aan 75MP
                  Last edited by Phororhacos; 17 april 2012, 13:23.
                  D850

Comment

Pfff...zeg houd je me graag voor het lapje of zo? Er staat bij "original", 100% hé!

Walter

Edit : voor de luie lezer die niet het gehele draadje wil doornemen: kijk onmiddellijk naar het laatste berichtje in het draadje : 100% foto's aan 75MP
                    hoe moet ik weten dat original 100% of recht uit de camera betekent?

met de foto's die ik neem met mijn D200 kan ik de echte goede bekijken op 300% en dan zijn ze nog scherp. Bij deze kan je toch echt zien dat er al geen detail meer in de stenen zit. De lens kan dus niet voldoende scheiden voor de pixeldichtheid. Is dat een probleem? Nee, zolang je maar niet denkt dat je MP je max afdruk gaat bepalen. Dat is zo als de sensor minder scherp is als de lens. Ofwel valt je beeld uiteen in pixels (te weinig MP) ofwel valt je scherpte uiteen omdat je te hard vergroot voor de scherpte van de lens.

Dus: wil je echt groot vergroten, vergeet dan pixels en ga voor een groot opnameformaat.

Comment

hoe moet ik weten dat original 100% of recht uit de camera betekent?

met de foto's die ik neem met mijn D200 kan ik de echte goede bekijken op 300% en dan zijn ze nog scherp. Bij deze kan je toch echt zien dat er al geen detail meer in de stenen zit. De lens kan dus niet voldoende scheiden voor de pixeldichtheid. Is dat een probleem? Nee, zolang je maar niet denkt dat je MP je max afdruk gaat bepalen. Dat is zo als de sensor minder scherp is als de lens. Ofwel valt je beeld uiteen in pixels (te weinig MP) ofwel valt je scherpte uiteen omdat je te hard vergroot voor de scherpte van de lens.

Dus: wil je echt groot vergroten, vergeet dan pixels en ga voor een groot opnameformaat.
                      Ik moet echt hard lachen met je commentaar.In het laatste berichtje zie je het raampje van zijn photoshop en in de rand zie je staan :100%, de grootte van die lettertjes komt overeen met wat ik hier zie op mijn photoshop, 't is gewoon 100%.Wil je oneerlijk zijn en beweren dat die 100% beelden minder goed zijn dan wat jij uit je D200 geperst krijgt?Mij goed , IEDEREEN kan zien dat deze 100% beelden erg goed zijn.
                      Ik heb ook een D200 gehad, tot 300% scherp die van jou? Wow!
                      Alles dat je dient te weten om je te realiseren dat al dat geblaat dat de lenzen de resolutie van de sensors niet meer aankunnen, totale babybarf is, staat in dit draadje.
                      Maar zie, iets dat altijd en overal plaatsvindt: er is altijd een burgerlijke norm, een trend, een bon ton, een hype die je dient te volgen om tot de deftige goegemeente te kunnen blijven behoren en gerespecteerd te worden. Een waardevol iets en mensen hebben daar veel voor over: ook als hun eigen ogen hen andere dingen vertellen zullen ze keihard de dingen blijven beweren die het op dat moment goed doen.
                      Dus blijf maar gerust zeggen dat het onzinnig is sensors met veel MP te maken , de beelden die dat genereert terkken toch op niks enzovoort. Duurt zolang tot onder druk van omstandigheden de boot van richting verandert en dan wordt het tijd om het kazakje te draaien en te zeggen ik heb het altijd geweten. Enige gelijkenis met duizend en één maatschapplijke toestanden is geen toeval.

Walter..

Edit : post als je kan eens beelden van je D200 aan 300% van een bakstenen muurtje , de steentjes dienen dan even groot te zijn als de steentjes op de aangehaalde laatste voorbeeldfoto's.Ik kan niet wachten om die detailrijke steentjes te zien, jij moet inderdaad geen D800 kopen, dat is brol vergeleken bij je D200.
                      Last edited by Phororhacos; 17 april 2012, 17:02.
                      D850

Comment

waar heb ik gezegd dat beelden van sensors met hoge resolutie op niks trekken? oh ja, nergens! en weet je waarom ik dat nergens zeg? Omdat beelden van sensors met hogere resolutie in potentie beter zijn. Of waarom denk je dat ik zo vaak met trage 100 en vaak zelfs 50 iso film op pad was? Omdat dat scherper is.

Het enige, maar dan ook het enige wat ik zeg, en ik ken niemand die dat kan tegenspreken is dat meer resolutie in de sensor dan lenzen kunnen oplossen (wat ik zie in jouw baksteentjes) ook niet al te veel zin hebben. Hier en daar zie ik voorbeelden van superscherpe 100% beelden van een D800, maar dat gaat dan wel om superlenzen als de 200mm f/2 die echt buiten alle grafieken gaat.

Maar jij, die daar al van 2003 mee bezig is, verlicht ons dan! Wat is dan de echte zin van veelvouden van het aantal pixels dat nodig is om een mooie afdruk te maken?

Comment

Phororhacos......laat je niet opfokken, Mr. Putor speelt graag verder in de komende decennia met zijn D200.

Over een jaar of wat is dat vergelijkbaar met een PC met Floppy en windows 1.0 systeem

Ik heb niets tegen een D200, maar waarom is het nodig anderen hun plezier te bederven? En verder zie ik niet in dat deze discussie de vraagsteller van dit topic zal helpen.
                          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

post als je kan eens beelden van je D200 aan 300% van een bakstenen muurtje , de steentjes dienen dan even groot te zijn als de steentjes op de aangehaalde laatste voorbeeldfoto's.Ik kan niet wachten om die detailrijke steentjes te zien, jij moet inderdaad geen D800 kopen, dat is brol vergeleken bij je D200.
                            Dit vergelijk zou ik ook wel eens willen zien
                            Sony A7 mkIII
                            Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                              Dit vergelijk zou ik ook wel eens willen zien
                              wel graag eigenlijk, maar als ik een stuk opblaas uitknip,... en op mijn fotoserver zet is het bestand zo verhakkeld dat je de pixels niet meer ziet en dat is nu eigenlijk waar het om gaat.

Comment

waar heb ik gezegd dat beelden van sensors met hoge resolutie op niks trekken? oh ja, nergens! en weet je waarom ik dat nergens zeg? Omdat beelden van sensors met hogere resolutie in potentie beter zijn. Of waarom denk je dat ik zo vaak met trage 100 en vaak zelfs 50 iso film op pad was? Omdat dat scherper is.

Het enige, maar dan ook het enige wat ik zeg, en ik ken niemand die dat kan tegenspreken is dat meer resolutie in de sensor dan lenzen kunnen oplossen (wat ik zie in jouw baksteentjes) ook niet al te veel zin hebben. Hier en daar zie ik voorbeelden van superscherpe 100% beelden van een D800, maar dat gaat dan wel om superlenzen als de 200mm f/2 die echt buiten alle grafieken gaat.

Maar jij, die daar al van 2003 mee bezig is, verlicht ons dan! Wat is dan de echte zin van veelvouden van het aantal pixels dat nodig is om een mooie afdruk te maken?
                                hoe meer pixels hoe beter de beeldkwaliteit wordt, theoretisch is oneindig aantal pixels ideaal.

met gewone lensjes van 2 a 300€ kun je ontzettend scherpe beelden krijgen op aps-c 24mp sensors, dit komt ongeveer overeen met 54mp op FF, daar zit de d800 nog een heel stukje onder, dus men heeft nog wat reserve.

groter aantal mp's maakt niet enkel verschil in detail, maar ook in contrast en kleurweergave. Is ook normaal hoe meer informatie de sensor doorgeeft hoe nauwkeuriger tinten en kleuren kunnen berekent worden.

opvallend is ook dat het dynamisch bereik erg gestegen is met komst van de nieuwe sensors, kan gemakkelijk al een verschil op zitten van rond de 3 stops toz van bvb een d200.

het is wel zo dat enkel goede kwaliteit lenzen (is niet zelfde als dure lenzen) ten volle bruikbaar zijn op nieuwe generatie toestellen, vroeger kocht je lenzen voor life-time en dat is vandaag niet meer zo.

hedendaagse betere toestellen leveren 10x betere beeldkwaliteit dan sensor van een 4-tal jaar terug.

Comment

Working...
                                X