Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 versus andere

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 versus andere

Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
    Phororhacos......laat je niet opfokken, Mr. Putor speelt graag verder in de komende decennia met zijn D200.

Over een jaar of wat is dat vergelijkbaar met een PC met Floppy en windows 1.0 systeem

Ik heb niets tegen een D200, maar waarom is het nodig anderen hun plezier te bederven? En verder zie ik niet in dat deze discussie de vraagsteller van dit topic zal helpen.
    Kan al ouder zijn maar waarom zouden er hier dan geen goede foto's uit kunnen rollen?
    Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      opvallend is ook dat het dynamisch bereik erg gestegen is met komst van de nieuwe sensors, kan gemakkelijk al een verschil op zitten van rond de 3 stops toz van bvb een d200.

de D3x heeft net iets minder dynamic range dan de D200 (bijna een heel procent). Dynamic range is nu net iets waarin heel weinig vooruitgang wordt gemaakt. Van de nieuwste hoge resolutie camera's heb ik de gegevens nog niet gevonden.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        hedendaagse betere toestellen leveren 10x betere beeldkwaliteit dan sensor van een 4-tal jaar terug.
        Dat is wel een heel straffe uitspraak.
        Beter, daar ben ik mee akkoord, maar 10x beter...
        De Nikon D700 bijvooorbeeld dateert ook van 2008.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

koop gewoon terug een d300 (s) das een absolute topcamera , en dit toestel ken je al,daar je het zelf gebruikt hebt , maar een tipje...
          ik zou zelf nooit een 2de hands fototoestel kopen want je weet nooit wat daar mee gebeurt is.....een lens kan je makkelijker testen ter plaatse , een camera is veel ingewikkelder om goed te testen dus.....nieuw kopen
          een d90 is ook een prima camera, maar als je van de d300 komt dan denk ik dat je wel eens teleurgesteld zou kunnen zijn....
          canon zal ook wel in die prijsklasse mooie toestellen hebben maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik al lange tijd de overstap naar nikon gedaan heb en niet meer mee ben met de canon toestellen
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
            Kan al ouder zijn maar waarom zouden er hier dan geen goede foto's uit kunnen rollen?
            ik denk dat er nogal wat mensen last hebben van perceived obsolecence, tot groot jolijt van cameraproducenten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              de D3x heeft net iets minder dynamic range dan de D200 (bijna een heel procent). Dynamic range is nu net iets waarin heel weinig vooruitgang wordt gemaakt. Van de nieuwste hoge resolutie camera's heb ik de gegevens nog niet gevonden.
              Volgens welk review

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Volgens welk review
                Dpreview

Comment

Dpreview
                  Volgens DXO Mark heeft de D3X 2,5 EV meer dynamic range dan de D200. Denk dat dit iets realistischer is.

Ik heb mijn D200 ook nog maar alleen voor gebruik op 100 of 200 ISO
                  Op het vlak van ruis is die toch serieus voorbijgestreefd. Gelukkig maar na ongeveer 7 jaar. Dat heeft niets te maken met "perceived obsolecence".

Op de site van DPReview lees ik D3x: Dynamic Range = 8,4 versus D200 = 8,2 ...
                  Last edited by timefreezer; 20 april 2012, 16:26. Reden: Opmerking DPReview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Op de site van DPReview lees ik D3x: Dynamic Range = 8,4 versus D200 = 8,2 ...
                    ondertussen ook gezien dat ik ze heb omgewisseld. toch nog een eindje van de 3 stops verschil die Puerte de moderne camera's toedichtte.

Comment

ondertussen ook gezien dat ik ze heb omgewisseld. toch nog een eindje van de 3 stops verschil die Puerte de moderne camera's toedichtte.
                      Die is er effectief wel

Veel van die DR zit verborgen in hooglichten en schaduwen en komt er pas uit als je recovery op RAW files gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krisje20 Bekijk bericht
                        Ik zou graag mijn toestel D300 en D80 verkopen.
                        Wie weet er bij Canon of Sonny of Olympus welk toestel even goed zou zijn.
                        Bij Sony is het meest vergelijkbare toestel een a700. Die zijn er tweedehands voldoende te vinden nu.

Maar als je Nikon gewoon bent, en je bent er tevreden van op het feit na dat een toestel na verloop van tijd de geest geeft, dan kan je net zo goed naar een tweedehands D300s uitkijken.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                          Staat dat er dan?
                          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Wel GOED lezen hé!
                            mezelf gequoot:

Kijk HIER eens, daaruit blijkt eens te meer dat dat pertinent ONWAAR is , mét voorbeeldfoto's.

Walter
                            Et voilà ik rakel dit oude draadje nog eens op , nu wordt ook op D.Preview openlijk gefantaseerd over een 56MP Nikon. Deze man heeft het bij het rechte eind:

Dit is de beste :

Volgens mij staat er zo'n 56MP D4X op stapel, kunnen ze gewoon met de huidige technologie meteen bouwen.

Walter
                            Last edited by Phororhacos; 27 februari 2013, 12:53.
                            D850

Comment

Ik ben daar volledig mee akkoord dat dat allemaal technisch mogelijk is, en met een tamelijke serieproduktie ook nog betaalbaar zal zijn bovendien.
                              Maar toch denk ik dat voor een "grote groep" fotografen (wat is groot natuurlijk?) dit toch ver van de eerste prioriteit is.
                              Om nu maar een simpel voorbeeld te geven: een D700 (3jaar oud) wordt door bijna iedereen die al met die camera gewerkt heeft, als het summum ervaren, maar heeft 'slechts' 12 Mps.
                              Men mag er niet aan denken moesten ze met de huidige technologie een 10 Mp FX-camera op de markt brengen, welk dynamisch bereik en Iso-prestaties zo'n beest zou hebben.
                              Nikon Df

Comment

Working...
                              X