Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - D70] stoplight effect idd een feit :-(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ben tot hiertoe bijna uitsluitend in JPG aan 't werken geweest Z !
    Reden : ze zijn akelig goed, met die curve bijna altijd spot on ...

Héél tevreden over die 70-200 VR, droom lens

heeft naar het schijnt te maken met iso en shutter ... we zullen het echte verdict wel te horen krijgen, spijtige zaak, maar houdt me niet tegen er toffe albums mee te maken zoals op zolder

Originally posted by Z900
    Jammer jammer jammer, ook al zal dit in de praktijk niet "al te vaak" voorkomen.
    Het zou niet zo moeten zijn.

Een (spoedige) firmware upgrade is idd de beste oplossing.

Phille, is dit JPG compressie/formaat onafhankelijk (NEF also?, zie nl DSC_0279.JPG staan in je gecapte windowtje).

Vind het erg gaaf om een soort (p)revieuw van een BD-er te zien ipv Dpreview or whatever

BTW: tevreden met je 70-200 VR ?

mvg,

Comment

als ik een gaatje vind, doe ik die test wel eens ...

Originally posted by Lucske
      Phille mischien geen echt goed voorstel maar zou je het verschil van die lucht foto eens kunnen posten met de D70 en dan uwen D100 zodat wij goed het verschil kunnen zien , is maar een vraagje zene .
      in iedergeval al bedankt
      en doe zeker zo voort met uw reviews en info over de D70
      ik heb er al veel uit opgestoken
      bedankt hier voor.

Comment

Is dit het geval bij elke D70? Ik zou mijn bestellen, als ik die dan ga afhalen, kan ik dat dan testen (dus op het LCD scherm zien)?

Groetjes,
        Rutger
        Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Ik heb op enkele testfoto's in de DPreview-fora wel tot 10% shift gemeten in het rood-kanaal tussen het stuk van de foto's dat neutraal lijkt en de rand van de foto... Toch wel opvallend... Ik vraag me af of dat bij geen enkele pre-sales test gesignaleerd is... Dat zou ik toch wel straf vinden. NOG straffer zou zijn, als ze het wel degelijk wisten... eigenlijk...

Is het effect stabiel? Als je tweemaal een wit vlak trekt met alle parameters hetzelfde, is de afwijking dan ook hetzelfde? Koude/warmte... spelen die een rol?

Comment

Wel dat probleempje komt wel in orde en in elk geval heb je deze sluitertijden niet zo vaak nodig en zelfs met kleurzweem stelt dit je toch in staat een foto te maken waar je dat zonder deze sluitertijd niet zou kunnen. Zelf zou ik hier nu niet teveel waarde aan hechten. Maar zoals Phille zegt je kan ze soms wel eens nodig hebben. Maar ze zullen dat wel oplossen via een firmware of zo. Daarvoor zou ik een D70 nu niet laten afvallen dat zou mijn inziens stom zijn.

Eigenlijk zou ik liever hebben dat ze de iso's wat verlagen. Als men nu een iso 25 of zo zou mogelijk maken dan zouden het al heel extreme gevallen moeten zijn alvorens je dergelijke sluitertijden nodig hebt. En eventueel kan de beeldkwaliteit er ook nog op vooruit gaan. Maar tja das nog steeds toekomstmuziek.

Comment

@ Kevlar:

Ik zie je punt, maar m'n F801 doet 1/8000 prima, en was een stuk goedkoper. OK... er zat geen digitale technologie in verwerkt, maar vermits ze de know-how van die 1/8000e sluitertechnologie blijkbaar al meer dan 10 jaar beheersen, is het wel echt jammer dat de D70 daar nu last mee heeft... En nee... het is misschien geen reden om de D70 te laten liggen... maar ik zou toch wel graag zien dat NIKON snel een antwoord formuleert, en bij voorkeur een geruststellend antwoord

Het is gewoon niet 'NIKON' om hun semi-pro users zoiets te verkopen...

Comment

ik volg Koen hier, vandaag de dag is de consument gewoon meereisend omdat ie beter op de hoogte is van de mogelijkheden dan vroeger. het internet draagt daartoe bij, zie maar eens op BD, op een paar dagen tijd hebben we al een bron aan D70 info verzameld, hetzelfde ging op voor de 10D en andere geliefde modellen ...

we mogen zulke zaken niet minimaliseren, gewoon omdat we hopen deze extreme situaties niet al te veel tegen te komen, neen, een vendor die vandaag aux serieus wil genomen worden, maakt dat zulks niet voorvalt.

En dankzij een snelle internetverspreiding is nu 1/2 van de potentiële kopers al gewaarschuwd, een voordeel, want een vendor kan zich na de investeringskost nu geen slappe verkoop premiteren, Nikon zal dus koorstachtig zijn ingenieurs samenzetten om een oplossing aan te reiken, zodat alle D70's (er is een zeer grote productie opgezet) toch de weg naar een tevreden publiek vinden ...

Dit probleem zet me ook zeker niet aan tot terug inleveren van de d70 maar een oplossing zie ik uiteraard zeker graag passeren.

c ya

Comment

Oh maar ik volg jullie beide ook hoor alleen wil ik waarschuwen om het belang hiervan niet te overdrijven. Het zou immers spijtig zijn dat een potentiele koper besluit om toch nog maar niet voor de D70 te gaan want die heeft een probleem met kleurzweemen. Omdat het internet die info zo snel beschikbaar maakt geeft het ook snel verkeerde indrukken en die kleurzweem dat blijft in hun hoofd hangen dat het alleen boven 1/4000 het geval is en men dat uiteindelijk zo vaak niet tegenkomt dat vergeet men (toegegeven iets sneller een probleem omwille van de ISO 200 maar toch...).

Anderzijds ben ik er ook van overtuigd dat Nikon dit wel snel zal oplossen want zoals jullie zeggen het kan niet dat men beweert 1/8000 aan te kunnen en dat dit nu niet kan zonder rare artifacten.

Comment

Working...
                  X