Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevoeligheid d70 vs d300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gevoeligheid d70 vs d300

Nu er hier blijkbaar al een aantal snelle jongens de d70 al in hun pollen hebben, zit ik met een vraagje. Op dpreveiw forums heb ik eens gelezen dat de D70 3/4 stop minder gevoelig is dan de 300d. Dit zou betekenen dat indien er een F3.5 lens op de canon zit en een F2.8 op de nikkon, we dezelde sluitertijd zouden moeten zien. Dit is heel belangrijk gezien de prijsverschillen voor snele lenzen. Heeft iemand beide cameras? Heeft die iemand ook zin in een snel testje?

Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Ik zou mij kunnen vergissen, maar ik gok erop dat dit te maken heeft met de laagst mogelijke ISO instelling: 200 bij een D70, 100 bij een 300D. Ik heb nog vergelijkingen op dpreview gezien die eigenlijk niet opgingen vanwege de verschillende laagste ISO stand...
    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
    Scott Adams

Comment

Zie ook eens: http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
      Greetz
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Hihi... in je subject-line staat D300... daaaaaarop moeten we nog even wachten, vrees ik

Comment

waarom atlijd die vergelijkingen, op dpreview zoals vermeld in deze topic staat het ook. Eigelijk het is wel normaal dat mensen hier nieuwsgierig naar zijn, maar zo blijven er maar nikon - canon vergelijkingen komen terwijl er al veel vergelijkingen op internet te vinden zijn. héél véél verschillen de toestel niet, hoewel ja, de D70 is nu wel een heel stuk sneller, maar ook te begrijpen, nikon moest ook wel met een verrasing komen na de 300D. Ik denk dat de Canon fan een canon koopt en andersom dat iemand die nikon fan is altijd terug zal gaan naar nikon.

Comment

Persoonlijk vond ik de foto's van de Canon EOS300D iets te onderbelicht tov. wat hij op het LCD-scherm weergaf.
            Enig nadeel, voor de rest een prachtig toestel, niets dan lof over.

Groeten,
            Erik

Comment

dan zet je het lcd scherm toch wat donkerder?

Comment

Dit hielp in mijn geval niet (zal wel aan mij gelegen hebben).

Groetjes,
                Erik

Comment

Originally posted by aqw0
                  Dit hielp in mijn geval niet (zal wel aan mij gelegen hebben).
                  Je hebt wel een punt, hoor. Zelfs op de donkerste stand is de LCD van de 10D - die heeft het dus ook - nog te helder om een goed idee van het resultaat te geven. Gelukkig is er nog zoiets als een histogram...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by creXis
                    Ik denk dat de Canon fan een canon koopt en andersom dat iemand die nikon fan is altijd terug zal gaan naar nikon.
                    Hoe wordt je een Canon fan of een Nikon fan? Door toeval, of omwille van argumenten?

Ik wil maar zeggen: vanaf het punt dat iedereen aanvaard heeft dat beide toestellen erg goed presteren in hun marktsegment, is het niet zo dwaas de kleine verschilpuntjes te illustreren. Dat maakt misschien je voorkeur iets meer uitgesproken.

Dus hoe zit dat nu eigenlijk met die gevoeligheid? Ik ben ook wel benieuwd, moet ik zeggen.
                    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
                    X