Is er iemand die ervaring heeft met dalichtlampen voor model en portretfotografie? Bij een lampenzaak zag ik blauwgekleurde Philips daglichtlampen van 100 watt. Dit wattage lijkt me wat weinig. Zijn er andere merken en waar zijn die in NL te koop?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Daglichtlampen
Collapse
X
-
Daglichtlampen
Labels: Geen
-
-
100 watt is echt veel te weinig ... sommige digitale camera's hebben zelfs al moeite met scherpstellen bij instellampen met die wattage ... Ik raad minstens 150watt en 250watt lampen aan ... waarom de 2 wattages ?
Wel één lamp 250gebruik je als hoofdlicht(bv links van iemands gezicht opgesteld), en de 150watt om bv de andere kant van een gezicht bij te lichten maar doordat er 100 watt verschil is tussen de lampen ga je toch nog een mooie schaduw te zien krijgen...
Voor 225 euro kun je bv
2x lamphouder LHD500
2x statief 2 meter
2x 100W daglichtlamo
al kopen maar ik raad je dus dadelijk aan van een zwaardere lamp bij te kopen, waarom niet een 250 en een 500watt lamp (hangt af van waar je foto's gaan nemen)
-
Dank je wel voor de reactie. Kan je ook vertellen wat het merk van deze lampen is en waar ze te koop zijn?
Comment
-
Er zullen nog wel merken zijn die zo'n lampen tegen een betaalbare prijs aanbieden maar als je naar www.benel.nl gaat en dan klik je op "particulier"
Als je dan klikt op "zoeken op categorie" en je selecteert dan in het lijstje "studio flitsers) dan krijg je normaal gezien de zoekresultaten te zien... de lamp hierboven staat dan op de tweede pagina (namelijk de link http://www.benel.nl/consument/result...=182&offset=15 ) het artikelnummer 293156 (bestaat uit 2 lampenhouders met artikelnummer 293155)
Op die site zie je links in 't menu ook "dealers" staan ... daar kun je kijken waar er eentje in de buurt is ...in nederland zijn er een heleboel dealers dus zeker eentje in de (niet zo verre) buurt van je waar ze meer info kunnen geven.
Comment
Comment