Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorzetlenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• voorzetlenzen

Heeft er iemand ervaringen met voorzetlenzen van het merk: Raynox?

Ik twijfel tss de NIKON CP8700 en de CANON Powershot Pro1 voor de aanschaf van een nieuw digitaal toestel.

De CANON heeft geen fish-eye, de NIKON geen grootdoek voorzetlens.
    Indien de lenzen van Raynox goed zijn kan ik daar een fish-eye van kopen en koop ik me waarschijnlijk de CANON, daar deze vanaf 28mm plaatjes kan schieten, bespaar ik me een lens tov de NIKON.

Of jullie moeten me weten te overtuigen om zowiezo voor de NIKON te gaan

Verder heeft Raynox ook meer keuze in Tele's enz.

Greetz

The E@sterbunny

Ga hier maar eens kijken, de onderste twee rijen zijn de verschillen tussen 3 toestellen en dan zie je gelijk wat je keus zal worden.

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/pro1_samples.html

Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Voorlopig zie ik slechts twee lenzen van Canon die zouden passen op de Pro1 en dat zijn een teleconverter en een macroconverter. Ik weet niet of het mogelijk is er andere lenzen voor te zetten omdat ik ergens heb gelezen dat het toestel een aparte instelling heeft om met deze voorzetlens te kunnen werken. Misschien weet Huibke daar meer van daar hij reeds een Pro1 heeft.
      Over de nieuwe Nikon kan ik mij niet uitspreken maar ik zal er eens naar zoeken.
      fredje

Comment

http://www.okimoto.ne.jp/muray/Lab/Work11/s602tcon.html

Deze pagina geeft full size resultaten van verschillende tele's op een Fuji S602z ... bekijk zelf de resultaten eens ... Raynox is héél goedkoop maar verwacht dan ook geen kwaliteitsglas ... een echte fish-eye zou ik er eventueel ook nog van durven kopen, voor de fun, maar ik ben zéér tevreden van m'n Olympus breed- en tele-voorzetlenzen

Comment

@Omega: YES, YOU CAN!!! (met deze samples spingt ie er wat mij betref echt uit)

(sodejuu, wat een boutplaten uit de Sony, ruis!! CA!!)

Comment

Working...
          X