Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop "macro" trekken met 6T

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoop "macro" trekken met 6T

Ditmaal geen grapke Daar er zoveel nieuwe gebruikers zijn van de D70 en ik geloof Monsi gevraagd had in een topic over macrolenzen welk verschil een closeupvoorzet op je lens maakt,heb ik daarstraks deze foto's getrokken.

Ik heb wel in de topicnaam "macro" tussen aanhalingstekens gezet want met een echte macrolens kan je natuurlijk meer aanvangen maar de Nikon 6T heeft me 38 dollar gekost bij Adorama en je kan er ook mooie dingen mee fotograferen.Het moet dus altijd niet veel geld kosten.

De drie foto's zijn wel uit de hand getrokken,wat eigenlijk zeker met de 6T erop niet aan te raden is.Steeds statief gebruiken is een aanrader.Maar onze tweeling verjaart vandaag en 't moest vooruit gaan want het was hier groot feest deze namiddag Op statief zouden de foto's scherper geweest zijn.

De foto's zijn getrokken met m'n Nikkor 70-210mm.De eerste op 70mm en 1.20m (minimum focusafstand),de tweede op 210mm /1.20m en de derde ook op 210mm met de 6T erop en op zo'n 25 à 30cm afstand.En om je helemaal een idee te geven nog dit:de doorsnede van 1 bloemeke is 1,5cm.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Danny's Photosite

toch 'n goe lenske he...
    btw: met 'n B&W +5 haal ik soortgelijke resultaten

Comment

Ge kunt al zeggen wa ge wilt, ik geloof u niet meer
      Vriendelijke groet, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Heel knap, een goede combinatie die lens met de 6T
        Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
        www.bartvo.be

Comment

Ik heb ook een setje goedkope voorzetlenzen, voor mij is dat ruim voldoende om af-en toe eens een macrofoto te maken. Daarvoor is een echte macrolens veel te duur.
          Dat setje (+1, +2, +4) heeft schroefdraad van 58mm, en dat past op mijn kitlens en op de 75-300. Voor de 28-135 bestel ik binnenkort nog een setje met schroefdraad van 72mm.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Originally posted by w00ha
            toch 'n goe lenske he...
            btw: met 'n B&W +5 haal ik soortgelijke resultaten
            Ja Edmond,je hebt me toen goede raad gegeven.De lens is wel minimum 17 jaar oud maar ik vermoed dat die nog ne keer 17 jaar gaat meegaan.En dat voor 150 Euro

Edmond,is er veel verschil tussen de 6T en de 5T?Soms lees ik al eens dat het met de 5T makkelijker zou zijn om scherp te stellen daar de 5T wat minder sterk zou zijn.Maar anderen spreken dat dan weer tegen.Weet jij daar meer over????
            Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Kariboe
              Ge kunt al zeggen wa ge wilt, ik geloof u niet meer
              Vriendelijke groet, Kariboe
              OK?Ik geef het toe:deze foto's zijn getrokken met mijn supermacro DTX-lens en die heeft me 8000 Euro gekost plus transport en een tas koffie voor de koerier die ze geleverd heeft.Ja,Kariboe,u iets wijsmaken is moeilijk En toch is het waar hoor,gewoon een voorzetlenske van 38 dollar en hup,fotookes trekken.
              Danny's Photosite

Comment

@ Kariboengelovige thomas,hier nog 3 voorbeeldfoto's (70mm op 1.20m/210mm op 1.20m/210mm met 6T op 25 à 30cm)

Danny's Photosite

Comment

@roadrunner

Harstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze testjes te doen. Ik ben overtuigd, ik ga ook maar zo'n voorzetlenske kopen of een evt B&W+5. Is tevens een heel stuk gemakkelijker mee te nemen dan een complete macro lens. Dan kan ik op mijn gemakske doorsparen voor een goei macro lenske.

THX

groetjes Monsi
                  Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Haha, die Roadrunner, maakt ie het me nu toch weer niet moeilijk ?
                    Heeft ie nu door dat ik hem aan het jennen ben, of speelt ie het spelleke mee... ? Zit ik nu weer met het dilemma - dus wint ie weer !

Enfin, voor alle duidelijkheid - ik geloofde je, maar dat van je scherm dat kapot was dus ook...

Spijtig dat je van de Limburg bent, anders kwam ik je eens...

Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Roadrunner is het soms mogenlijk eens een linkje te plaatsen waar ik deze T6 kan bekijken ,ik vind er geen fotoke van op het net precies
                      en mischien waar je dit kunt bestellen ofzo
                      bedankt .......
                      NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Voorzetlens? Ben je de schroefdraadhistorie vergeten??

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Originally posted by Hombre
                          Voorzetlens? Ben je de schroefdraadhistorie vergeten??

Bespaar me dat aub Dat gaat me blijven achtervolgen vrees ik Maar 't was wel ne supperrrgoeien topic
                          Danny's Photosite

Comment

sssssssst Hombre, bespaar ons dat verhaal!

Comment

Originally posted by Kariboe
                              Haha, die Roadrunner, maakt ie het me nu toch weer niet moeilijk ?
                              Heeft ie nu door dat ik hem aan het jennen ben, of speelt ie het spelleke mee... ? Zit ik nu weer met het dilemma - dus wint ie weer !

Enfin, voor alle duidelijkheid - ik geloofde je, maar dat van je scherm dat kapot was dus ook...

Spijtig dat je van de Limburg bent, anders kwam ik je eens...

Greetz, Kariboe
                              Deze foto's zijn echt hoor,Kariboe.Als je wil stuur ik je de originele NEF's op met dropload. Ben je me aan 't jennen Niet erg hoor!

En twijfel je nu??Ik dacht dat je al een macrolens gekocht had,die Tamron zeker?? Ik zal je nog wat meer laten twijfelen:ben gisterenavond aan 't lezen geslagen op 't internet en wat blijkt:je kan de 5T gewoon op de 6T gebruiken om nog meer vergroting bte krijgen.Dit is wel het maximum dat men aanraadt (3 lenzen na elkaar dus als ik dat doe haal ik m'n UV-filter er tussen uit)
                              Deze 5T en 6T closeupvoorzetjes zijn niet zomaar gewoon glas maar dubbel kwaliteitsglas.

Ik heb me dan ook de 5T besteld.Als ik die heb ga ik de combinatie van de twee eens uitproberen Twijfel,twijfel,knaag,knaag....
                              Danny's Photosite

Comment

Working...
                              X