Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Bij mijn 1D MKIII en 5D MKII gaat dat niet, met een 1D MKIV heb ik geen ervaring.
    Mijn 1D MK3 gaat de iso toch automatatisch verhogen als de sluitertijd onder de 1/60e zakt.

    Geen echte auto iso, maar wel genoeg voor tijdens concerten.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Door de hoge prijs van de mark III zal men er ook van profiteren om de MKII hoog te houden op de tweedehands markt tenzij Canon zelf de nieuwprijs van deze laatste serieus doet dalen.
      Veel mensen vinden de nieuwe te duur voor direct een upgrade te doen (including me)
      Dus ze zullen er zeker niet mee naar u kop smijten (voorlopig nog niet) net zoals met de MKI het geval was
      is ook mijn gedacht..de mkII zal niet snel in prijs dalen denk ik, daarvoor is het toestel TE goed, en is de mkIII (voorlopig) nog TE duur..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Op canonrumours is er sprake van dat de MKII volgende week in prijs zou dalen in de US ???


        mir
        Last edited by mir; 4 maart 2012, 08:19. Reden: link toegevoegd
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • Voor mensen die de mrk iii in actie willen zien: www.youtube.com/digitalrevcom

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Ik heb lang uitgekeken naar de release van dit toestel.
            En ik was zelfs al grondig aan het sparen.
            Ik werk momenteel met een 5D classic en een 5DMKII en vooral tijdens concerten zou ik nog liever van lens wisselen dan mijn classic te gebruiken. Steeds meer op concerten heb je die hoge ISO-waarden nodig.
            Maar de voorlopige prijs voor de mkIII vind ik ook te hoog. Ik ga nog even wachten maar ben serieus aan 't overwegen om de classic weg te doen en een mkII in tweedehands te zoeken.

            M'n iMac is trouwens ook aan vernieuwing toe en daar komen ook nieuwe modellen van uit dit jaar.

            Maar nu eerst nog wat afwachten of die prijs gaat zakken.
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

            Comment


            • Re: 5D mark III

              De eerste kit die op de markt schijnt te komen is de 5D Mk III + 24-105 L IS.
              Had nogthans verwacht dat ze de 5D MkIII + 24-70 L II in een kitje gingen steken, is binnenkort mijn verjaardag en zou een mooi cadeauke zijn (alleen nog mijn vrouw overtuigen .... met alle gevolgen vandien waarschijnlijk...)

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                De eerste kit die op de markt schijnt te komen is de 5D Mk III + 24-105 L IS.
                Had nogthans verwacht dat ze de 5D MkIII + 24-70 L II in een kitje gingen steken, is binnenkort mijn verjaardag en zou een mooi cadeauke zijn (alleen nog mijn vrouw overtuigen .... met alle gevolgen vandien waarschijnlijk...)

                grts
                Sieg
                Dat zal waarschijnlijk meer kosten dan de kit van 5DmkIII.

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
                  Het prijsverschil met de 5D MarkII is inderdaad wel heel groot, naar mijn mening kan de beeldkwaliteit niet evenredig staan met het prijsverschil. Tot nu toe nog altijd zeer tevreden over de 7D ook al is het geen full-frame!
                  De 7D is heel aangename camerabody, voelt lekkerder aan dan mijn 5DMKII. body van de 7D is beter afgedicht en heeft betere grip. Voelt meer high-end aan dan mijn 5DMKII.
                  Mooie Body met goede beeldkwaliteit voor een prikje van de 5DMKIII als je niet perse FULL-frame wilt. (high iso leunt kort tegen de 5DMKII...)
                  Body van MKIII zal waarschijnlijk zelfde structuur hebben.

                  Prijs MK3 is hoog voor upgrade als je van een 5DMKII komt.. terwijl in mijn geval (en vele anderen) je foto's voor het hoogste percentage hetzelfde gaan uitzien. (die al uitstekend waren en nog zijn)..hoogste iso's even niet meegerekend. (zal ong. 2 stops in winst schelen waarschijnlijk.. noise.r. uit)

                  Moet voor je eigen uitmaken of je er voordeel uithaalt.. is voor iedereen anders.
                  Elke verbetering is welkom.. maar niet tegen elke prijs.
                  Al een geluk dat er Nikon is (of visa-versa).. gezonde concurrentie.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Ik denk dat de grote verbetering.. In ieder geval in mijn standpunt.. Het snellere autofocus is!
                    Als die evengoed is als de 7D dan koop ik hem zeker.. Ik heb nu de MkII en ik ben er natuurlijk heel tevreden over, als het niet over dierenfotografie gaat of sport (in vele opzichten dan)
                    Voor portret is hij prachtig..

                    Zoals gezegd, het gaat echt niets van kwaliteit schelen tussen de MkII en de MkIII, mss iets wat ISO die beter zal zijn, maar het zal niet extreem veel verschillen!

                    Wat ik persoonlijk ook belangrijk vind, maar dat is natuurlijk voor de meesten niet zo, dat is het filmen op 720p aan 60FPS! Een hele goeie verbetering..
                    Hopelijk is de rolling shutter ook fel verbeterd! Was al iets beter in de 7D, dus mss nu nog ietsjes beter.. Zou prachtig zijn!

                    Het zal afwachten zijn denk ik voor meer tests
                    Yannick Desmet 2021
                    yannickdesmet.com

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Een "Rate" knop om je foto's een rating te geven afgaande van hetgeen je op je 3,2" schermpje ziet ??????????
                      Hadden ze nog plek over of zo
                      Wel degelijk een handige functie. Ik doe vaak shoots met "bekend" volk hier en er zijn er een hoop bij die direct willen kijken of er goede foto's tussen zitten en dan gelijk zeggen welke poses zij het beste vinden, als er dan achteraf andere foto's gekozen worden om te publiceren is het ambras Zo'n knop is dan handiger dan nummers opschrijven of onthouden zeker als we ergens op straat staan.

                      Wbt de prijs, get over it. De enige reden dat hij zo "duur" is ligt bij de wisselkoers en inflatie. Er gaat verder geen kat al z'n lenzen verkopen omdat de Nikon variant een paar honderd euro goedkoper is. De 5D3 gaat goed verkopen, al het prijs gezaag (voornamelijk van mensen die er sowiezo geen zouden kopen) teniet. De nieuwe AF en dual cards is voor mij al geoeg reden om later dit jaar te upgraden (zal m'n mk2 ook nog wel bijhouden)

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                        Ik denk dat de grote verbetering.. In ieder geval in mijn standpunt.. Het snellere autofocus is!
                        Als die evengoed is als de 7D dan koop ik hem zeker.. Ik heb nu de MkII en ik ben er natuurlijk heel tevreden over, als het niet over dierenfotografie gaat of sport (in vele opzichten dan)
                        Voor portret is hij prachtig..

                        Zoals gezegd, het gaat echt niets van kwaliteit schelen tussen de MkII en de MkIII, mss iets wat ISO die beter zal zijn, maar het zal niet extreem veel verschillen!

                        Wat ik persoonlijk ook belangrijk vind, maar dat is natuurlijk voor de meesten niet zo, dat is het filmen op 720p aan 60FPS! Een hele goeie verbetering..
                        Hopelijk is de rolling shutter ook fel verbeterd! Was al iets beter in de 7D, dus mss nu nog ietsjes beter.. Zou prachtig zijn!

                        Het zal afwachten zijn denk ik voor meer tests
                        Voor het prijsverschil mogen er toch degelijke technische verbeteringen tegenoverstaan.

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Heeft er al iemand het toestel in handen genomen?
                          Er worden rond deze tijd namelijk van die canon sneak preview days georganiseerd.
                          Ikzelf ga donderdag eens langs bij art en craft, ben nu al nieuwsgierig tussen de balans van hardware en de centen
                          Hou julie op de hoogte van mijn bevindingen.
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Wel degelijk een handige functie. Ik doe vaak shoots met "bekend" volk hier en er zijn er een hoop bij die direct willen kijken of er goede foto's tussen zitten en dan gelijk zeggen welke poses zij het beste vinden, als er dan achteraf andere foto's gekozen worden om te publiceren is het ambras Zo'n knop is dan handiger dan nummers opschrijven of onthouden zeker als we ergens op straat staan.
                            Als je shoots doet met "bekend" volk, kan je die foto's toch beter onmiddellijk bekijken op een laptopje of op een pad. Lijkt me veel beter om de kwaliteit te beoordelen dan op zo'n klein schermpje toch ?

                            grts
                            Sieg

                            ps. over de (lancerings)prijs zijn we het eens
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                              Voor mensen die de mrk iii in actie willen zien: www.youtube.com/digitalrevcom
                              Stomme kabel.

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Zie hier ook dat het merendeel van de commentaren over de (te dure) prijs gaat.

                                Zoals ik het zie, gaat het hier niet zozeer om "slechts" een vervanger van de 5DII ( en mag bijgevolg dan ook niet veel meer kosten dan zijn voorganger !?) dan wel eerder om een nieuw model !
                                Zeg maar een "fusie" tussen een 5D2 en een 1D reeks !

                                Bij de aankondiging van de 5D alleen maar blije reacties. Full frame betaalbaar voor het grotere publiek. En dit aan eenzelfde prijs als dat de Mark III nu zal aangeboden worden.

                                Als je dan de specificaties vergelijkt tussen de MarkI en Mark III ....

                                ZEKER weten dat ie verkoopt als zoete broodjes ! Fullframe met een PROF feeling à la 1D, met een PROF focussysteem à la 1DX. 2 stops beter presteren dan een 1D4. Dual card slot ...

                                Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan vast !!!! Persoonlijk kan je dat uiteraard te hoog vinden, maar het is zeker niet te hoog voor de "hoeveelheid" camera die je koopt !

                                Weliswaar geen nood aan een nieuwe camera ( de prijzen zullen UITERAARD aardig dalen het komende jaar) maar ik zou het wel weten !


                                PS. Een gouden raad voor diegenen die hem veel te duur vinden, koop een 5DII (nu het nog kan) ... Full Frame is de moeite !!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X