Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door PeterCr Bekijk bericht
    Hallo,
    Momenteel bezit ik een 5D MkII, ben aan het overwegen om een MkIII aan te schaffen.
    Wat ik graag zou weten, en dit niet onmiddellijk terug vind, is of de MkIII automatisch scherp stelt in de movie functie. Dus zet de MkIII bv zelf scherp wanneer het onderwerp zich dichter of verder verplaatst tijdens het filmen ?
    Normaal doe je dat handmatig. Maar je kon de oude 5d2 trouwens al een gezicht laten volgen dat langzaam een beetje bewoog op zijn stoel.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door PeterCr Bekijk bericht
      Hallo,
      Momenteel bezit ik een 5D MkII, ben aan het overwegen om een MkIII aan te schaffen.
      Wat ik graag zou weten, en dit niet onmiddellijk terug vind, is of de MkIII automatisch scherp stelt in de movie functie. Dus zet de MkIII bv zelf scherp wanneer het onderwerp zich dichter of verder verplaatst tijdens het filmen ?
      Neen, geen AF bij het filmen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Even reageren op wat ik hierboven zie passeren en waar ik mijn bedenkingen bij heb:

        ISO prestatie verbeteringen: vooral in de hoge ISO, nog afwachten wat dat IRL geeft; voor mij voor bij concerten een plus, samen met silent mode.Tegenstrijdige berichten.

        AF wordt steeds vergeleken met dat van de 1Dx, maar het is de afgeslankte versie. Blijkbaar is het nog net niet wat dat van de 7D of 1D4 is... en dus idd. het lichtere broertje van de 1DX AF (zonder dedicated processor al bvb.).

        matglas vervangen niet nodig (door goede AF)??? matglazen worden vnl. vervangen omwille van MF lenzen, en voor betere controle ook bij gebruik van een 35mm 1.4 of 85mm 1.8 bvb.

        Totnutoe dus een soort van 5DIIs om het in Apple termen uit te drukken, alleen blijft Apple aan zijn verkoopsprijs vasthouden en is de lanceringsprijs hier bijna het dubbele tov de huidige verkoopprijs van de 5DII. Deze beker laat ik voorlopig aan mij voorbijgaan, al is de inhoud wel verleidelijk.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Inderdaad, voor concerten lijkt dit nu toch een mooi toestel te worden. Zelfs al zou de iso op heel hoge waarden niet helemaal voldoen denk ik wel dat je een kanjer van een toestel vast hebt.

          Ik werk nu sinds lange tijd met een 40D, maar voor concerten toch niet 'het beste' toestel. Vanaf 800 zit je toch al met heel wat kwaliteitsverlies. Dus lijkt dit me wel een mooie overstap in wording.


          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Even reageren op wat ik hierboven zie passeren en waar ik mijn bedenkingen bij heb:

          ISO prestatie verbeteringen: vooral in de hoge ISO, nog afwachten wat dat IRL geeft; voor mij voor bij concerten een plus, samen met silent mode.Tegenstrijdige berichten.

          AF wordt steeds vergeleken met dat van de 1Dx, maar het is de afgeslankte versie. Blijkbaar is het nog net niet wat dat van de 7D of 1D4 is... en dus idd. het lichtere broertje van de 1DX AF (zonder dedicated processor al bvb.).

          matglas vervangen niet nodig (door goede AF)??? matglazen worden vnl. vervangen omwille van MF lenzen, en voor betere controle ook bij gebruik van een 35mm 1.4 of 85mm 1.8 bvb.

          Totnutoe dus een soort van 5DIIs om het in Apple termen uit te drukken, alleen blijft Apple aan zijn verkoopsprijs vasthouden en is de lanceringsprijs hier bijna het dubbele tov de huidige verkoopprijs van de 5DII. Deze beker laat ik voorlopig aan mij voorbijgaan, al is de inhoud wel verleidelijk.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Neen, geen AF bij het filmen

            grts
            Sieg
            Kom, kom: Bij de 5d2 werken live view focus modes wel tijdens het filmen, weleenswaar met veel tegenzin, tkkend geluid en hunten dat het niet mooi is. Ok, de Quick mode gebruikt een phase detectie die spiegelflips benodigt, en dat doet hij inderdaad liever niet tijdens het filmen, maar er zijn nog twee andere modes, die contrasten en gezichten van de sensor halen.
            En hoera, want volgens Canon is het automatisch focussen bij de 5d3 verbeterd "in every aspect".
            Dat moet echter een ernstige verbetering zijn om het handmatige te kunnen vervangen.
            Want, bijvoorbeeld:
            Unlike the 51 AF sensors with real facial recognition in Nikons, the all-sensor position of the 5D Mark II isn't very smart. It won't focus automatically on eyeballs, it tends to focus on whatever's closest.
            - http://www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-ii.htm
            Ik zou zelfs zeggen dat hij het aangezicht vaak niet vind,... en dat het niet uitmaakt of je daarbij aan het filmen bent of niet.

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Kom, kom: Bij de 5d2 werken live view focus modes wel tijdens het filmen, weleenswaar met veel tegenzin, tkkend geluid en hunten dat het niet mooi is. Ok, de Quick mode gebruikt een phase detectie die spiegelflips benodigt, en dat doet hij inderdaad liever niet tijdens het filmen, maar er zijn nog twee andere modes, die contrasten en gezichten van de sensor halen.
              En hoera, want volgens Canon is het automatisch focussen bij de 5d3 verbeterd "in every aspect".
              Dat moet echter een ernstige verbetering zijn om het handmatige te kunnen vervangen.
              Want, bijvoorbeeld:
              - http://www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-ii.htm
              Ik zou zelfs zeggen dat hij het aangezicht vaak niet vind,... en dat het niet uitmaakt of je daarbij aan het filmen bent of niet.
              Weeral zo'n technische uitleg

              Je schrijft hierboven dat "volgens Canon is het automatisch focussen bij de 5d3 verbeterd "in every aspect"", uiteraard is de AF verbeterd, dat was ook de bedoeling hé met de 5D MkIII (voorbode daarvan was de 7D) maar dan wel voor de "still's"

              Qua AF bij het filmen met de 5D MkIII heb ik vorige week totaal geen verschil gemerkt tegenover m'n 7D of 1D.
              Dus degene die denken en/of hopen dat je met dit nieuwe toestel kunt filmen met volledige AF zoals bij een videocamera .... dat is dus niet het geval !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Qua AF bij het filmen met de 5D MkIII heb ik vorige week totaal geen verschil gemerkt tegenover m'n 7D of 1D.
                Dus degene die denken en/of hopen dat je met dit nieuwe toestel kunt filmen met volledige AF zoals bij een videocamera .... dat is dus niet het geval !
                Oh spijtig. Geef de vraagsteller dan maar een d7000, dat is ook geen videocamera.
                Ref: http://snapsort.com/video/QZPNwIMMFi...on-7D-Compared - de video-af-s zijn in het filmke vergeleken vanaf minuuut 7:25.
                Als dat te technische is moogt ge ook bij 7:42 beginnen, Sieg.
                Die bekende reviewer gaat er hier zelfs van uit dat de 7d geen AF meer heeft in video mode. Dat kan tellen als verbetering "in every aspect".
                Last edited by Poza; 13 maart 2012, 16:16.

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Heb het filmpje eens bekeken en ik blijf toch bij mijn besluit hoor, de AF bij het filmen is bij beide toestellen in mijn ogen een noodoplossing.
                  Ze volgen beide inderdaad het model, maar als je daar een deftig filmpje wil van maken zal je toch serieus moeten knippen om alleen de scherpe delen over te houden.

                  grts
                  Sieg

                  ps. i.v.m. de technische uitleg die je steeds geeft, ik heb daar geen problemen mee maar je moet er rekening mee houden dat er ook beginnende fotografen meelezen en dan moet het verstaanbaar blijven hé. Het was zeker geen verwijt
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Waar is dat


                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    AF wordt steeds vergeleken met dat van de 1Dx, maar het is de afgeslankte versie. Blijkbaar is het nog net niet wat dat van de 7D of 1D4 is... en dus idd. het lichtere broertje van de 1DX AF (zonder dedicated processor al bvb.).


                    Waar is dat te lezen? Volgens dat ik gehoord heb is de AF beter dan de 7D.. Mss niet zoveel fps, maar autofocussysteem zou beter zijn..
                    Yannick Desmet 2021
                    yannickdesmet.com

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      ps. i.v.m. de technische uitleg die je steeds geeft, ik heb daar geen problemen mee maar je moet er rekening mee houden dat er ook beginnende fotografen meelezen en dan moet het verstaanbaar blijven hé. Het was zeker geen verwijt
                      Samengevat: Technisch kan het -dat was de vraag-, als je onderwerp op een stoel zit, en het is me met zijn 5d2 ook al gelukt bij iemand die loopt zoals in het filmpje,... maar ik heb wel eerst gezegd dat een filmer vooral manueel moet leren focussen als hij de geringe scherptediepte van zijn inmiddels al tweede prijzige dsrl wil benutten. Dat was de essentie... en dat je niemand moet vertrouwen die enkel uit eigen ervaring spreekt, zonder elementaire technische bagage, al zijt ge dat zelf.

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Zou, zou, zou...
                        Ik wacht liever eerst een eerlijke reactie van een echte gebruiker af (gestaafd met degelijke foto's zonder veel opsmuk) om aan te geven of de beloftes echt ingelost worden.

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Is het toestel eigenlijk al wel te koop ? En als je het besteld hebt, hoe lang moet je dan wachten ?

                          De filmfunctie boeit mij niet, wel de prestaties op hogere Iso, betere AF en stille modus.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Goed nieuws voor wie dit toestel heeft besteld!
                            http://www.the-digital-picture.com/N...aspx?News=2081
                            MVG. Hugo

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Is het toestel eigenlijk al wel te koop ? En als je het besteld hebt, hoe lang moet je dan wachten ?

                              De filmfunctie boeit mij niet, wel de prestaties op hogere Iso, betere AF en stille modus.
                              Die hoge iso's zijn wel en zelfs au par met de d4 als je het mij vraagt.
                              Puike prestatie van canon.
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                                Die hoge iso's zijn wel en zelfs au par met de d4 als je het mij vraagt.
                                Puike prestatie van canon.
                                beter dan een D4
                                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                                Comment

                                Working...
                                X