Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex of compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: spiegelreflex of compactcamera

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    voor je ogen is niet de meest optimale houding, dat ging vroeger niet anders, als je je beeld wilde zien moest je door de zoeker kijken, dus toestel aan je ogen, we zijn dat als normaal gaan beschouwen, terwijl het volledig abnormaal is maar het ging niet anders.
    als ik 300mm op mijn aps DSLR zet en ik wil van dichtbij opname maken, dan kan ik dat niet stabiel houden. onmogelijk om manueel scherp te stellen.

armen gebogen opzij tegen je lijf gedrukt en zoeker opengeklapt tegen je lijf (niet te hard drukken uiteraard) lukt dat vrij goed en heb ik meer stabiel beeld dan met APS DSLR, je kunt dat zelf proberen. NEX heeft de mogelijkheid focus punt uit te vergroten en op x6 lukt dat heel goed, en dat is het beeld heel sterk uitvergroot. (heb daarvoor geschreven ook op x12 dat is niet zo dan wordt het te moeilijk, dan begint alles te dansen vanop korte afstand, voor onderwerpen op langere afstand is x12 ook geen probleem)

we kijken veel te veel uit den bril van DSLR, we zijn verkeerd geconditioneerd.
    DSLR uitvegen en alles opnieuw door ne nieuwe bril bekijken, tracht van dat is te doen.
    puerte doelt in dit geval op een twinlens reflex, vanwaar je van boven in kijkt..tja, dat is jaren 50 technologie...laat ik nou toevallig nog steeds een 6x6 tlr hebben.. mooi spul hoor, maar natuurlijk is het echt niet.. ik kan met dat ding idd vanuit de heup schieten, maar ik zet alles liever op statief...draadontspannertje erbij, heb toch wat tijd nodig om mijn compootje te bepalen etc...puerte.... da´s ne straffen zenne.. die doet da zo... maar ja, het is met een nex he? baanbrekend en beter dan alles wat er verder op de markt te vinden is..everybody is wrong.. zelfs de groten der aarde die nota bene al jaren dslr´s produceren, en allerlei andere systemen zitten fout, hun gebruikers ook.. die zijn allemaal zot..follow the leader if you want to..nostradamus is weer op aarde nedergedaald..

puerte is zelf ook al sniper geweest.. wat ben je nog niet geweest? sappeurs pompiers, piloot, astronaut, president van japan, de US of weet ik veel?

gooi ff jouw sniper-kennis neer hier in chitchat of algemeen, moet toch niet te moeilijk zijn om daar een of ander topicje over te openen..? ben benieuwd..

ik ga nog niet zeggen wat ik nog als andere hobby,die ik tesamen met mijne vent heb, naast fotookes maken... heeft wel iets te maken met ballistiek, wat mm´s, een vereniging, en wettelijke bevoegdheden en verplichtingen, nadat je met de billekes bloot hebt mogen gaan, vooraleer je je hobby moogt uitvoeren..

brand maar los..

of nee, doe maar niet ook.. dat wordt way ff topic, en dat vervuilt de hele discussie..

ik zal het u nogmaals zeggen... met welk eender systeem kunt ge mooie en prachtige fotookes maken..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Fantastische foto's Lilybie, no-doubt-about-that. Wat je zegt is meer dan waar, en gaan de meesten hier wel niet ontkennen. Maar macro op hoog niveau
      met dat toestel doet dat haal ik bijlange niet uit mijn DLSR
      is 'ondanks jou resultaten' moeilijk te evenaren met een bridge, de beste bridge, de leukste bridge. Zonder te willen neerkijken op bridge toestellen. Absoluut niet. Maar goed.

Comment

gooi ff jouw sniper-kennis neer hier in chitchat of algemeen, moet toch niet te moeilijk zijn om daar een of ander topicje over te openen..? ben benieuwd..
        Of een topic om de vete tussen jullie beiden uit te vechten, want hier wordt het wel vervelend en moeilijk om het nuttige van het gezwets te scheiden in jullie antwoorden. Al is het wel amusant bij momenten. No offence, persoonlijk dan.

ik ga nog niet zeggen wat ik nog als andere hobby,die ik tesamen met mijne vent heb, naast fotookes maken... heeft wel iets te maken met ballistiek, wat mm´s, een vereniging, en wettelijke bevoegdheden en verplichtingen, nadat je met de billekes bloot hebt mogen gaan, vooraleer je je hobby moogt uitvoeren..
        Wat jij jouw hobby noemt, is als ik het bij het juiste eind heb, mijn beroep maar wat dan nog? Sommige systemen zouden inderdaad wel interessant zijn om in de body van een camera te stoppen, denk ik aan tritium etc. Maar dan wordt de hobby of het beroep wel extreem duur. lol

Ik zal het u nogmaals zeggen... met welk eender systeem kunt ge mooie en prachtige fotookes maken.
        Alez, laat dat de laatste keer zijn dat iemand dit vermeld zonder dat iemand hier ooit het tegendeel heeft durven beweren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          ik zal het u nogmaals zeggen... met welk eender systeem kunt ge mooie en prachtige fotookes maken..
          en toch is dat maar gedeeltelijk waar, een goed systeem helpt je om op vrij eenvoudige manier betere opnames te maken.
          sommige belemmeren andere ondersteunen.

ne slechte fotograaf zal nooit goede foto's maken met heel duur systeem, dat zie je hier genoeg.

maar ne goede fotograaf zal met beter en handiger materiaal beter foto's maken dan met materiaal dat hem belemmert.

maar daar worden al 150 jaar goede tot extreem goede foto's gemaakt, dat valt niet te ontkennen, nu zijn er veel meer mogelijkheden en is alles veel eenvoudiger geworden (met juiste materiaal althans) en de creatieveling zal zich veel beter kunnen ontplooien.

Comment

en toch is dat maar gedeeltelijk waar, een goed systeem helpt je om op vrij eenvoudige manier betere opnames te maken.
            sommige belemmeren andere ondersteunen.

ne slechte fotograaf zal nooit goede foto's maken met heel duur systeem, dat zie je hier genoeg.

maar ne goede fotograaf zal met beter en handiger materiaal beter foto's maken dan met materiaal dat hem belemmert.

maar daar worden al 150 jaar goede tot extreem goede foto's gemaakt, dat valt niet te ontkennen, nu zijn er veel meer mogelijkheden en is alles veel eenvoudiger geworden (met juiste materiaal althans) en de creatieveling zal zich veel beter kunnen ontplooien.
            Je zeurt
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Ik heb onlangs een compactje bijgekocht om te gebruiken naast mijn DSLR. De ene is regelmatig te groot en te zwaar om mee te nemen. Maar dan moet een compact ook echt compact zijn, en dan is een systeemcamera nog veel te groot. Vandaar dat ik een Canon S100 gekocht heb.

En nog 1 kleinigheidje over Olympus : de manier waarop dat merk inzet op systeemcamera's is lovenswaardig. De manier waarop ze hun ex. DSLR-gebruikers behandelen is dat allesbehalve. Van het ene moment op het andere smijten ze al hun toestellen buiten, en behouden enkel het duurste model. Heel geestig voor mensen die geïnvesteerd hebben in hun systeem, maar niet het geld hebben om dat ding aan te schaffen (het kost zowat 5 keer de prijs van hun vroeger goedkoopste model, en meer dan het dubbel van mijn huidige camera).
              Voor mij betekent het, dat ik geen Olympus meer aanschaf : redelijk simpel. Zelfs al zijn die lenzen nog bruikbaar via een adapter. Als ze morgen een nog ander systeem uitvinden, dan kunnen ze nog eens dezelfde manier van werken toepassen.
              Als dat ook bij andere merken het gevolg is van hun overstap naar systeemcamera's, dan vind ik dat ze heel mottig bezig zijn...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Ik heb onlangs een compactje bijgekocht om te gebruiken naast mijn DSLR. De ene is regelmatig te groot en te zwaar om mee te nemen. Maar dan moet een compact ook echt compact zijn, en dan is een systeemcamera nog veel te groot. Vandaar dat ik een Canon S100 gekocht heb.

En nog 1 kleinigheidje over Olympus : de manier waarop dat merk inzet op systeemcamera's is lovenswaardig. De manier waarop ze hun ex. DSLR-gebruikers behandelen is dat allesbehalve. Van het ene moment op het andere smijten ze al hun toestellen buiten, en behouden enkel het duurste model. Heel geestig voor mensen die geïnvesteerd hebben in hun systeem, maar niet het geld hebben om dat ding aan te schaffen (het kost zowat 5 keer de prijs van hun vroeger goedkoopste model, en meer dan het dubbel van mijn huidige camera).
                Voor mij betekent het, dat ik geen Olympus meer aanschaf : redelijk simpel. Zelfs al zijn die lenzen nog bruikbaar via een adapter. Als ze morgen een nog ander systeem uitvinden, dan kunnen ze nog eens dezelfde manier van werken toepassen.
                Als dat ook bij andere merken het gevolg is van hun overstap naar systeemcamera's, dan vind ik dat ze heel mottig bezig zijn...
                Jammer inderdaad. Anders wel een succesvolle marketingstrategie. Zo zit er bij Sony weldra ook een aan te komen volgens de geruchten. Wat is jou mening over die canon S100 ivm de vraag van de ts? Behalve dan het echt compact zijn? Je koos het toestel dan uitsluitend voor casual shooting? Of in hoeverre vult dat toestel de lege ruimte in jou behoefte voor een kleiner toestel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
                  Jammer inderdaad. Anders wel een succesvolle marketingstrategie. Zo zit er bij Sony weldra ook een aan te komen volgens de geruchten.
                  ja wat dan ?

Comment

Mensen toch, wat een geruzie over niets.
                    Wil je een klein toestel, gebruik een compact, als het wat groter mag zijn een reflex.
                    Weer een wereldprobleem minder.

Comment

• Re: spiegelreflex of compactcamera

Ik vind het straf dat die snipers hier beweren dat het niet goed kijken is door een "vizier" en dat vanuit de heup stabieler is; Als er nu volk is dat een vaste hand zou moeten hebben, en dat met de beproefde technieken een DSLR beter en stabieler zou moeten kunnen houden en bedienen op ooghoogte dan een compact met gestrekte armen of een systeemcamera tegen de buik (hoop dat jullie geen buikademhaling doen, en rekening houden met het moment van afdrukken en je ademhaling, maar dat moet ik aan snipers niet vertellen natuurlijk).
                      Jongens toch, komaan zeg.

En het succes van die FZ en andere, da's zoals ik zelf al aanhaalde door de DOF die en stuk groter is. Als je dat weet te bespelen door kennis van je toestel, kom je een heel eind uiteraard en kan je voordeel doen. Net zoals een FF DSLR zijn voordeel kan doen bij softe portretten met een haarscherp klein DOF gebied en silky bokeh...

Wat het hanteren betreft: DSLR's zijn er op gebouwd om met de handen vast te houden, normaalgezien linkerhand onder de lens, dan steun je en heb je balans, waarbij je de lensknoppen kan bedienen en ook de camera. Zoomringen e.d. zijn meestal ifv de grootte van de lens verder van of naar het midden geplaatst met dat doel. Compactjes hanteer je best met 2 keer 2 vingers, ellebogen tegen je aangedrukt... maar wat doe je dan met je systeemcamera? Tegen je buik drukken? En hoe bedien je dan dat touchscreen en de lens? Oh ja, en de live view van mijn Canon heeft ook 5 X en 10 X om scherp te stellen hoor.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Hier nog een artikel over het aankoopadvies van een compact of spiegelreflex. Klik
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

Comment

Naar mijn mening echt geen goed artikel. Maar bon.

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Ik vind het straf dat die snipers hier
                          maar mens ben zelf sniper geweest
                          Er was er maar een, en verder zou het maar uiterst onprofessioneel zijn Yourt.

Mensen toch, wat een geruzie over niets.
                          Wil je een klein toestel, gebruik een compact, als het wat groter mag zijn een reflex.
                          Weer een wereldprobleem minder.
                          Bedankt voor jou nuttige bijdrage aan deze toch wel zeer nuttige discussie. Ik heb er alvast wat van kunnen opsteken.

Scherptediepte en beschikbare lenzen, zullen in de keuze van de Ts misschien wel de belangrijkste factoren zijn om toch verder te kijken dan een compactcamera. Over het algemeen hebben dcc's een sensor die veel kleiner is dan het formaat van een kleinbeeldbeeldfilm, waardoor de scherptediepte aanzienlijk groter wordt. Voor macrofotografie zal je bovendien snel meer uit het toestel willen halen dan er bij een compact camera of bridge in zit. Die laatste zal je wel toelaten om redelijke resultaten te boeken en zonder financiële kater de macrowereld te verkennen. Een compactcamera kan je dus wel schrappen wil je die richting uit gaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet eens een macro'tje zou kunnen maken met een compact.

Een systeemcamera of een reflex dan, het een of het ander je zult er alvast geen spijt van hebben qua mogelijkheden. Een reflex is puur technisch te werk gaan, een systeemcamera daarentegen kan je dan nog steeds op cruisecontrol instellen, de instelmogelijkheden heb je bij en van zodra de tijd rijp is ga je die wel verkennen en leren gebruiken. Het zal je zeker als beginnende fotograaf toelaten meer allround te werk te gaan en eens wat anders te verkennen. Met een reflex, om daarop terug te komen, kan dat enigzins ook wel natuurlijk, de drempel ligt wat hoger in alle richtingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
                            Naar mijn mening echt geen goed artikel. Maar bon.

Er was er maar een, en verder zou het maar uiterst onprofessioneel zijn Yourt.

Bedankt voor jou nuttige bijdrage aan deze toch wel zeer nuttige discussie. Ik heb er alvast wat van kunnen opsteken.

Scherptediepte en beschikbare lenzen, zullen in de keuze van de Ts misschien wel de belangrijkste factoren zijn om toch verder te kijken dan een compactcamera. Over het algemeen hebben dcc's een sensor die veel kleiner is dan het formaat van een kleinbeeldbeeldfilm, waardoor de scherptediepte aanzienlijk groter wordt. Voor macrofotografie zal je bovendien snel meer uit het toestel willen halen dan er bij een compact camera of bridge in zit. Die laatste zal je wel toelaten om redelijke resultaten te boeken en zonder financiële kater de macrowereld te verkennen. Een compactcamera kan je dus wel schrappen wil je die richting uit gaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet eens een macro'tje zou kunnen maken met een compact.

Een systeemcamera of een reflex dan, het een of het ander je zult er alvast geen spijt van hebben qua mogelijkheden. Een reflex is puur technisch te werk gaan, een systeemcamera daarentegen kan je dan nog steeds op cruisecontrol instellen, de instelmogelijkheden heb je bij en van zodra de tijd rijp is ga je die wel verkennen en leren gebruiken. Het zal je zeker als beginnende fotograaf toelaten meer allround te werk te gaan en eens wat anders te verkennen. Met een reflex, om daarop terug te komen, kan dat enigzins ook wel natuurlijk, de drempel ligt wat hoger in alle richtingen.
                            zeker dat je weet over wat je bezig bent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                              Hier nog een artikel over het aankoopadvies van een compact of spiegelreflex. Klik
                              artikel is een lachertje , systeemcamera's zijn DSLR's waar men reflex systeem heeft uitgehaald, reflex is niet meer noodzakelijk voor voor digitale toestellen, hierdoor zijn ze compacter lichter en hebben veel minder beperkingen dan hun grote broers zonder aan kwaliteit te moeten inboeten.

Comment

artikel is een lachertje , systeemcamera's zijn DSLR's waar men reflex systeem heeft uitgehaald, reflex is niet meer noodzakelijk voor voor digitale toestellen, hierdoor zijn ze compacter lichter en hebben veel minder beperkingen dan hun grote broers zonder aan kwaliteit te moeten inboeten.
                                Begin me met jou toch af te vragen of je überhaupt ooit in de praktijk een systeemcamera met een dslr vergeleken hebt????

Maat van me werkt in een fotozaak en heeft eens een week met een systeemcamera gewerkt en vergeleken met zijn spiegelreflex en hij vond op alle fronten de systeemcamera slechter.
                                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
                                X