Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex of compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: spiegelreflex of compactcamera

[QUOTE]
    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
    wie is nu blind eigenlijk?
    Het antwoord staat in jouw vragen.

wat mij betreft blijf je hypen tot de full monty, het maakt mij niets uit, maar blijf wel ff bij de realiteit please?
    En de realiteit is dat jij niet de enige bent met een 5dmkII of een andere veel te dure body met veel te veel dure lenzen in de rugzak, waar je best wel fier op bent en waarvan je stil hoopt dat ze ooit meer opbrengen dan ze hebben gekost. Het is zeker geen schande om je eens wat meer ruimdenkend op te stellen tov andere meningen, eventuele hypothesen en de evolutie van de techniek, of verder te kijken dan je neus lang is. Jij bent het die een bepaalde toon opzet die aanleiding geeft tot reacties als deze. Hou het interessant. Zoals
    geen enkel systeem sluit het andere uit..of vervangt het andere systeem.. dat is juist de essentie.. en mensen kiezen wat hun uitkomt..
    of lezen wat er in anderen hun post staat of tot hiertoe niet is ontkent alleen in twijfel wordt getrokken.

systeemcamera´s zullen dslr´s/slt´s nooit helemaal verdringen
    Ik denk als ik de markt zo bekijk, dan is het toch dat waar de meeste fabrikanten naartoe streven. En als je de techniek an sich bekijkt, zijn we er zo ver niet meer vanaf, maar ze is nog jong natuurlijk.

We zouden eens een vergelijkend experiment moeten doen, of de systeemcamera's zoals die nu reeds bestaan aan een stress test onderwerpen. Eens kijken hoever het staat. Zeer benieuwd naar de bevindingen daarvan.
    Last edited by Doc86; 2 maart 2012, 09:14.

Comment

Zie je het al voor u? Dat is al even belachelijk als een Ferrari met Monstertruck wielen eronder. Echt geen zicht.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        http://www.yugatech.com/blog/wp-cont...y-70-200mm.jpg

Zie je het al voor u? Dat is al even belachelijk als een Ferrari met Monstertruck wielen eronder. Echt geen zicht.
        Misschien een gewoonte ook, maar waarom niet?

Comment

De toekomst zal het uitwijzen, maar ik ben er gerust in.
          Ben dan ook zo eentje met veel te duur materiaal.
          Die Nex scoort hoog in DxO... net iets hoger zelfs dan die5DII van mij... alleen is de low light ISO een lachertje vergeleken met de mijne.

Nu, als die systeemcamera's op dat vlak meekunnen, ben ik misschien de eerste om er in de frontstage van den AB of het Sportpaleis mee te staan. Maar ondertussen mag ik toch eens lachen zeker hé... Trouwens, hoe komt het dat een toestel dat iets meer kleurdiepte en wat meer DR heeft, maar op 60% van de ISO prestaties blijft steken toch meer totaalscore haalt? Altijd al rare jongens gevonden, die van DxO. Zeker als je de D3 ernaast zet. Die scoort tenminste serieus op die ISO. Maar qua portret en landscape levelt die met de 5DII. Mhhh... Oh ja... DxO, da's PURE SENSOR SCORE. Over AF, bediening, balans, ergonomie,... zegt dat niks. Een overall vergelijking dan maar:

Beter, maar de voordelen zijn voor de hand liggende zaken als gewicht, of de ISO16000 terwijl zijn ISOscore bij DxO lager is dan die van de 5DII. En dan hebben ze het nog niet over het gebruik IRL: snel switchen van spotmeting naar gewogen gemiddelde, effe de ISO wat bijstellen, diafragmavoorkeuze aanpassen, focuspunten switchen,... en dat alles een keer of 40 in één nummer als je alleen het eerste nummer van het concert mag meepikken. Neem daar nog even de lenswissel bij... en doe het eens voor met de NEX7. Denk niet dat de plaatsing van de knoppen, de info in de EVF, het aantal knoppen en de programmeerbare functies dat effe snel gaan klaar krijgen. En kom nu niet zeggen dat je'm op een programmaatje zet hé, want dan degradeer je'm zelf tot een point and shoot.
          maar je mag het me altijd komen voordoen.
          Last edited by Yourt; 2 maart 2012, 00:03.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            De toekomst zal het uitwijzen, maar ik ben er gerust in.
            Ben dan ook zo eentje met veel te duur materiaal.
            Die Nex scoort hoog in DxO... net iets hoger zelfs dan die5DII van mij... alleen is de low light ISO een lachertje vergeleken met de mijne.

Nu, als die systeemcamera's op dat vlak meekunnen, ben ik misschien de eerste om er in de frontstage van den AB of het Sportpaleis mee te staan. Maar ondertussen mag ik toch eens lachen zeker hé... Trouwens, hoe komt het dat een toestel dat iets meer kleurdiepte en wat meer DR heeft, maar op 60% van de ISO prestaties blijft steken toch meer totaalscore haalt? Altijd al rare jongens gevonden, die van DxO. Zeker als je de D3 ernaast zet. Die scoort tenminste serieus op die ISO. Maar qua portret en landscape levelt die met de 5DII. Mhhh... Oh ja... DxO, da's PURE SENSOR SCORE. Over AF, bediening, balans, ergonomie,... zegt dat niks. Een overall vergelijking dan maar:

Beter, maar de voordelen zijn voor de hand liggende zaken als gewicht, of de ISO16000 terwijl zijn ISOscore bij DxO lager is dan die van de 5DII. En dan hebben ze het nog niet over het gebruik IRL: snel switchen van spotmeting naar gewogen gemiddelde, effe de ISO wat bijstellen, diafragmavoorkeuze aanpassen, focuspunten switchen,... en dat alles een keer of 40 in één nummer als je alleen het eerste nummer van het concert mag meepikken. Neem daar nog even de lenswissel bij... en doe het eens voor met de NEX7. Denk niet dat de plaatsing van de knoppen, de info in de EVF, het aantal knoppen en de programmeerbare functies dat effe snel gaan klaar krijgen. En kom nu niet zeggen dat je'm op een programmaatje zet hé, want dan degradeer je'm zelf tot een point and shoot.
            maar je mag het me altijd komen voordoen.
            Vergeet theoretische tests. De praktijk telt. Punt.
            Stap maar eens samen met iemand die een nex5n heeft naar het sportpaleis, je zou wel eens kunnen verschieten van de resultaten. (las jij er al binnen geraakt met je 5D kanon)
            En die houding over programm / point and shoot is helemaal achterhaald. Geloof me.
            Ik heb hier nu een Fuji NX10, en die dxr mode is straffer dan wat ik snel kan instellen...de Nex5 automodes zijn ook zeer performant.
            Uiteraard zal in extremis een FF dslr het wel iets beter doen, maar de gap tussen de betere systeemcamer's en de betere dslr's is snel aan het verminderen.
            En als ik nu de specs zie van de 5DmkIII bedenk ik me, dat het echt een toestel is dat is blijven stilstaan op gebied van gebruiksgemak, geen kantelbaar scherm, geen EvF, geen touchscreen, en we gaan zo even door.
            Nee, ik voorspel dat de dslr niet "sterft" maar wel meer en meer verdrongen word door de systeemcamera's.
            Ps, niet iedereen is pro, (pro=betaalde fotograaf, pro is niet gelijk aan goede fotograaf)

Comment

http://www.yugatech.com/blog/wp-cont...y-70-200mm.jpg

WTF? Ik vind dit er prachtig uitzien.
              Mijn rugzak met dslr materiaal is nu een vervangen door een ruime jaszak....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                zoals je ziet, is japan de grootste markt.. laat dat nu net de markt zijn, waar huishoudrobots, pokemon en allerlei dubieuze stripverhalen enorm gehyped konden worden, daar waar de meeste 35mm film leica´s verkocht worden, iedere eerste de beste idioot met een NEX en exotische chinese of noord-korea made lens rond loopt te paraderen, je de pentax 645´s voor casual streetshooting gebruikt ziet worden,hasselblads voor the sake of being hip gebruikt worden en voightlander bessa´s gezien worden als zijnde ´hot´.. japan is het land van de onbegrensde mogelijkheden wat dat betreft..

een blik in de etalage van de plaatselijke fotoboer leert mij iets heel anders.. ja, in europa ja..1 blik op straat zegt mij ook meer dan genoeg.. je blijft maar doorleuteren over de kwaliteiten van NEx etc, en ik ben ook van mening dat dit een zeer goed systeem is, maar ik zie nog bar weinig casual shooters met exotische leica-primes hun dingetje doen.. die kopen zowat allemaal een dslr met superzoompje, en compactje, bridge of NEX-je met standaard 18-55mm lensje en doen lekker hun ding..beide systemen blijven naast elkaar staan.. die profetieeen van jou slaan gewoon helemaal nergens op en zijn nergens op gebaseerd. maar goed, ik laat jou in jouw waan..

wie is nu blind eigenlijk?

wat mij betreft blijf je hypen tot de full monty, het maakt mij niets uit, maar blijf wel ff bij de realiteit please?
                oei ons Leontine wordt rood
                nu zijn de japanners al de schuldige, over digitale toestellen weet je niet veel zinnigs te vertellen, dan de japanners maar aanpakken, de story gelezen of zoiets

raar dat de japanners al die digitale toestellen produceren die gekkerds

daarbij je begrijpt de cijfers niet, had ik ook niet verwacht van jou hoor, we moeten eerlijk blijven.
                De cijfers zeggen dat de verkoop van systeem camera's toz van DSLR met meer dan 25% wereldwijd is gestegen in laatste kwartaal van 2011, en dit terwijl zelfs niet volledig aan de vraag kon voldaan worden. Met grootste stijging (bijna 100%) in USA !

buiten jij schrijft er niemand dat DSLR/SLT zal verdwijnen, DSLR wordt op termijn verdrongen door systeemcamera's en krijgen een niche functie.

Ik weet niet naar welke fotoboer jij loopt, nen boer levert mijn patatten en mijn melk, maar ik zie bij fotokonijnenberg toch volledig iets anders, maar ja dat zullen ook gekkerds zijn zekers die niet weten met wat ze bezig zijn

ik weet dat momenteel nog investeren in DSLR overeenkomt met geld wegsmijten (of je moet het gebruiken voor specifieke doeleinden) en iedereen doet met zijn geld wat hij wil.

Comment

jezus wat een discussie

Dacht nog altijd dat een systeemcamera tussen een compactcamera en een dslr in stond
                  Last edited by danielsl; 2 maart 2012, 09:59.
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Er zijn meer zaken dan enkel de beeldkwaliteit. Zo is er bvb de manier waarop een camera in de hand ligt (mensen met grote handen zullen eerder een grote DSLR verkiezen boven een systeemcamera) of het gebruiksgemak... Beschikbaarheid van objectieven ook niet vergeten... Als geld geen issue was hier, ging ik zonder twijfel voor een Full Frame DSLR zoals de 5D Mark III. Gewoon al om de high ISO performance van een Full Frame camera.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Er zijn meer zaken dan enkel de beeldkwaliteit. Zo is er bvb de manier waarop een camera in de hand ligt (mensen met grote handen zullen eerder een grote DSLR verkiezen boven een systeemcamera) of het gebruiksgemak... Beschikbaarheid van objectieven ook niet vergeten... Als geld geen issue was hier, ging ik zonder twijfel voor een Full Frame DSLR zoals de 5D Mark III. Gewoon al om de high ISO performance van een Full Frame camera.
                      Sony sort of fullframe Nex7 is er in ieder geval mee bezig

Comment

jezus wat een discussie

Dacht nog altijd dat een systeemcamera tussen een compactcamera en een dslr in stond
                        klopt ook.... en dat zal nog zeker een aantal jaar zo blijven....
                        www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                          jezus wat een discussie

Da's idd. wat ik ook vind.
                          Ja, en als je dat post... dan komt daar geen reactie op, dan beginnen ze over de "bijna kwaliteit". Verderop hier meer daarover ivm hanteren en kantelbare schermpjes...
                          daarbij je begrijpt de cijfers niet, had ik ook niet verwacht van jou hoor, we moeten eerlijk blijven.
                          De cijfers zeggen dat de verkoop van systeem camera's toz van DSLR met meer dan 25% wereldwijd is gestegen in laatste kwartaal van 2011, en dit terwijl zelfs niet volledig aan de vraag kon voldaan worden. Met grootste stijging (bijna 100%) in USA !
                          Ja, natuurlijk. DSLR's maken mùaar een beperkt deel van de markt uit, compactjes zijn nog steeds het meest verkocht. Dus als er daar een "tussensegment" als bridge en systeemcamera's een groei kent, dan is die tov de DSLR's uiteraard groot. Je zou eens moeten vergelijken met middenformaat, dan kan je zeggen dat het aandeel van 50% naar 200% gestegen is en dat de MF op sterven na dood is. Ook iets wat ik hierboven probeer uit te leggen, maar waar geen zinnig weerwoord op komt.
                          buiten jij schrijft er niemand dat DSLR/SLT zal verdwijnen, DSLR wordt op termijn verdrongen door systeemcamera's en krijgen een niche functie.
                          Dat denk jij... Ik ben er van overtuigd dat hooguit onderaan het segmetn wat geknabbeld kan worden. Zoals iemand hierboven al aangeeft: geen klapschermke... waarom? Om met gestrekte arm en trillingsversterker zoals een amateur te staan fotograferen vanop je LCD? Juist ja, onderste segment: die klapschermkes zitten UITSLUITEND op instap DSLR's. Of niet dan? Misschien hebben ze die op de Super SOny's wel
                          Vergeet theoretische tests. De praktijk telt. Punt.
                          Stap maar eens samen met iemand die een nex5n heeft naar het sportpaleis, je zou wel eens kunnen verschieten van de resultaten. (las jij er al binnen geraakt met je 5D kanon)
                          En die houding over programm / point and shoot is helemaal achterhaald. Geloof me.
                          Ik heb hier nu een Fuji NX10, en die dxr mode is straffer dan wat ik snel kan instellen...de Nex5 automodes zijn ook zeer performant.
                          Uiteraard zal in extremis een FF dslr het wel iets beter doen, maar de gap tussen de betere systeemcamer's en de betere dslr's is snel aan het verminderen.
                          En als ik nu de specs zie van de 5DmkIII bedenk ik me, dat het echt een toestel is dat is blijven stilstaan op gebied van gebruiksgemak, geen kantelbaar scherm, geen EvF, geen touchscreen, en we gaan zo even door.
                          Nee, ik voorspel dat de dslr niet "sterft" maar wel meer en meer verdrongen word door de systeemcamera's.
                          Ps, niet iedereen is pro, (pro=betaalde fotograaf, pro is niet gelijk aan goede fotograaf)
                          Ik ben geen pro betaalde fotograaf, maar ik mag wel in het Sportpaleis binnen met accreditatie en fotopas. En toestellen met verwisselbare lenzen (zeker als toeschouwer)binnenbrengen in het Sportpaleis is de facto verboden. Ik postte dan ook: de eerste moet ik nog tegenkomen in de FRONTSTAGE. Touchscreen, nog zo'n typisch gestrekte-arm-fenomeen. Een zichzelf respecterende fotograaf die weet waar hij mee bezig is houdt zijn toestel kort bij zich en kijkt door een OVF of in een EVF (dat tot daar aan toe). Zegt me gelijk dat jij met een systeemcamera in het juiste segment zit. En dat jouw illegale foto's vanuit het publiek (je kan naar de voorste rijen kruipen en dan vanuit gelijkaardige hoeken foto's nemen, of in de AB kan je bvb. meestal gewoon mee tussen de fotografen staan) verre van vergelijkbaar zullen zijn met de resultaten van een DSLR. Bij ISO 1600 ben je al in het andeel qua ISO, en boevndien ge je met je kantelbaar scherm en uitgestoken armen bij de bijhorende sluitertijden van misschien 1/60ste een bewegingsonscherpte hebben van 100den pixels(reken zelf maar eens als je weet hoe dat moet: trillingsafstand, sluitertijd, pixeldensiteit).
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
                            Sony sort of fullframe Nex7 is er in ieder geval mee bezig
                            Grappig, "NEX-7 alike design, just a bit bigger", dus ongeveer het formaat van een DSLR
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Het is met fotografie net als met pakweg auto's : er waren geen SUV's of monovolumes, en die hebben een plaats op de markt veroverd, soms snel, maar ze verdringen de gewone wagens niet. Nu is het natuurlijk zo, dat de gewone sterveling geen 3 verschillende wagens koopt, één voor elke dag, de tweede voor familie-uitjes, en de derde om in het bos te stoeien, zonder de cabrio te vergeten, om "grieten binnen te doen" (binnendoen, in een open auto ??)
                              Maar je koopt wel - ik zeg maar wat - een compactje om altijd bij te hebben, een systeemcamera voor het betere maar niet al te belastende gedoe, en je super-SLR met veel glaswerk voor het ernstige werk.

Naar mijn bescheiden mening zullen meerdere systemen naast elkaar blijven bestaan. En ik denk niet dat een bepaald type moet uitsterven omdat er iets nieuws is, denk aan de meetzoekers die oa door Fuji in een nieuw daglicht gesteld worden.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                WTF? Ik vind dit er prachtig uitzien.
                                Mijn rugzak met dslr materiaal is nu een vervangen door een ruime jaszak....
                                Goh, dan heb je wel grote jaszakken als je zulke lenzen daar in kwijt kan.
                                Persoonlijk vind ik nog steeds dat het grootste deel van mijn uitrusting bestaat uit lenzen, en de body is maar een klein deeltje ervan.
                                dus die rugzak zal altijd nodig blijven, ook al zou de body kleiner worden.
                                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                                Our English website: www.kaichitravel.com
                                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Working...
                                X