Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex of compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: spiegelreflex of compactcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Ja, inderdaad. Ik had erbij moeten voegen, dat ik op die manier een keuze maak omdat ik het liefste zonder adapters werk, gewoon bv. E-vatting met de voordelen van ingebouwde OS, zonder verlies van af-snelheid, zonder extra omvang/gewicht, ...
    je ziet dat te eng volgens mij

    systeemcamera biedt de mogelijkheid te gebruiken als
    -compact
    -als systeemcamera
    -als DSLR Als je DSLR objectieven gebruikt heb je die adapter nodig om register van objectief aan te passen, voor DSLR lenzen is dat register (onnodig) groot .
    bij betere objectieven is dat veel kleiner
    stabilisatie wordt van de lens overgenomen, is inderdaad een nadeel dat je ook terugvindt bij de meeste DSLR, dat meeste systeemcamera's geen in-body beeldstabilisatie hebben.

    met gepaste adapter haal je snellere AF met DSLR objectieven dan met meeste DSLR's, maar dan ben je wel beperkt tot a-mount lenzen.


    flexibliteit dat heb je nodig, DSLR is juist niet flexibel, maar dat zal ook zijn dood zijn.


    m4/3 systeem heeft al ruim lens aanbod, olympus ook in body beeldstabilisatie

    Comment


    • Re: spiegelreflex of compactcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      je ziet dat te eng volgens mij
      Ik heb gewoon een andere voorkeur dan jij .

      Twee voorbeelden: ik ga niet naar Koksijde of Florennes met een Nex + adapter + 70-400, ook al kan dat theoretisch allemaal wel. En ook mijn compactje gebruik ik ook af en toe nog wel eens als ik iets in de jaszak wil dat toch meer bereik levert dan een Nex + 16mm.

      Maar Nex vind ik wel de beste tussenoplossing die in het merendeel van de gevallen heel goed beantwoordt aan wat ik wens.
      Last edited by K-2; 6 maart 2012, 09:55.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • Re: spiegelreflex of compactcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        @ Puerte, bent U verkoper van systeemcamera's ?
        Gewoon de vraag omdat U die al een ganse tijd en in verschillende topics ophemelt alsof er niks beter bestaat.

        grts
        Sieg
        maar nee, DSLR loopt op zijn einde, dat je dat gelooft of niet dat is jouw zaak, trends moet je niet volgen, trends moet je voorzien.
        den dag van vandaag DSLR kopen is trend volgen,nalopen.

        Ik weet niet dat je de beurs wat kent, zal je ne goude tip geven, als iedereen roept kopen en begint te kopen moet je verkopen.
        als iedereen verkoopt en doemdenkers zitten te roepen dat alles naar te knoppen is en dat je alles moet verkopen dan moet je kopen.

        toestel kopen is in een systeem stappen, beter voor een systeem kiezen, juist als bij aandelen, dat grote toekomst voor zich heeft. Neet voor iets dat het gehad heeft !

        niveau van huidige systeemcamera's is zo hoog dat je best instapt en iedereen heeft recht op juiste informatie, en niet aan een hoop vooroordelen van een paar DSLR fanatici.

        Comment


        • Re: spiegelreflex of compactcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          maar nee, DSLR loopt op zijn einde,
          De mensheid ook, dus het maakt niet meer uit ?

          de discussie was interessant...
          met de nadruk op was,

          de voor en nadelen wegen,
          pro's en contra's bespreken...

          maar hoe het de laatste pagina's loopt...
          is het gewoon bashing geworden..;
          deze keer niet canon vs nikon, of apple vs windows, neen, deze keer tussen 2 types camera's...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: spiegelreflex of compactcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            niveau van huidige systeemcamera's is zo hoog dat je best instapt en iedereen heeft recht op juiste informatie, en niet aan een hoop vooroordelen van een paar DSLR fanatici.
            Totdat het op handling aankomt:
            *met zon in de rug zie je niets ook niet in de zoeker
            *bij weing licht vertraagt het display en de zoeker en gaan smeren
            knopjes zijn erg klein
            *als het sneller gaat bewegen wordt het een probleem
            *funkties zijn aan elkaar geplakt, speciaal bij Oly, je verandert één instelling en automatisch gaat er ergens anders wat mee, wat niet teruggaat als je de eerste instelling terugzet
            *toestellen zijn te pienter, misschien wel hetzelfde als het vorige punt
            *uitstekende toeter van de zoeker
            Dat zijn dingen waar ik op mijn DSLRs geen last van heb, maar voor gewoon fotograferen dagelijkse dingen is het resultaat van mijn Pana G3 uitstekend, totdat het gaat bewegen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • Re: spiegelreflex of compactcamera

              Hmm beetje zinloze discussie he want systeemcamera of dslr dat is eigenlijk hetzelfde.

              Het enige echte verschil is evf vs ovf. Discussieer daar dan over hè al de rest zijn camera/merk verschillen. En die moet je dan geval per geval bekijken en niet veralgemenen alsof alle camera die binnen een classificatie passen hetzelfde zijn.

              En je mag verwachten dat binnenkort de low end DSLR's een Evf gaan krijgen omwille van de kostenbesparing. Wat ga je die dan noemen.... En nog later misschien wel alle camera's spijtig genoeg. Want geef mij maar een ovf.

              Zelf alle compacts mag je niet zomaar over dezelfde boeg gooien.

              Comment


              • Re: spiegelreflex of compactcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                *met zon in de rugzie je niets ook niet in de zoeker
                *
                dat is dikke zever, bij de nex toch zeker, andere kan ik niet over meespreken...

                Comment


                • Re: spiegelreflex of compactcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Hmm beetje zinloze discussie he want systeemcamera of dslr dat is eigenlijk hetzelfde.

                  Het enige echte verschil is evf vs ovf. Discussieer daar dan over hè al de rest zijn camera/merk verschillen. En die moet je dan geval per geval bekijken en niet veralgemenen alsof alle camera die binnen een classificatie passen hetzelfde zijn.

                  En je mag verwachten dat binnenkort de low end DSLR's een Evf gaan krijgen omwille van de kostenbesparing. Wat ga je die dan noemen.... En nog later misschien wel alle camera's spijtig genoeg. Want geef mij maar een ovf.

                  Zelf alle compacts mag je niet zomaar over dezelfde boeg gooien.
                  betere aps-dlsr hebben al EVF en hebben het reflex systeem al buiten gekieperd dat is niet het wezenlijk verschil.

                  syteemcamera's hebben een kleiner register (flange focus distance), zoals Leica M serie dat ook heeft.
                  is de reden dat je zoveel objectieven kunt gebruiken op systeemcamera's en ook minder vlug moet overschakelen op retrofocus objectieven.

                  gebruiken hoofdsensor voor AF (CDAF) dit integenstelling tot DSLR die gebruik maken van pdaf via aparte Af-sensor.

                  zelfde geldt voor lichtmeting

                  als je in DSLR OVF vervangt door EVF moet je niet enkel beschikken over goede EVF technologie maar ook over een goed alternatief voor AF.

                  Comment


                  • Re: spiegelreflex of compactcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    dat is dikke zever, bij de nex toch zeker, andere kan ik niet over meespreken...
                    Dus geen dikke zever, want de pana G3 heeft daar wel last van.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • Re: spiegelreflex of compactcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      betere aps-dlsr hebben al EVF en hebben het reflex systeem al buiten gekieperd dat is niet het wezenlijk verschil.

                      syteemcamera's hebben een kleiner register (flange focus distance), zoals Leica M serie dat ook heeft.
                      is de reden dat je zoveel objectieven kunt gebruiken op systeemcamera's en ook minder vlug moet overschakelen op retrofocus objectieven.

                      gebruiken hoofdsensor voor AF (CDAF) dit integenstelling tot DSLR die gebruik maken van pdaf via aparte Af-sensor.

                      zelfde geldt voor lichtmeting

                      als je in DSLR OVF vervangt door EVF moet je niet enkel beschikken over goede EVF technologie maar ook over een goed alternatief voor AF.
                      Die kleine register heeft Canon al 25 jaar op zijn slr's dus dat is ook al geen verschil. Daarom dat ook die leica lenzen op canon's passen met adapter natuurlijk....

                      Af enz via sensor zit in zowat alle compacts dus een probleem is dat niet en is een gevolg van Evf.

                      Hmmm en jouw definitie van betere ASP DSLR's lijkt mij raar maar kom dat zijn we gewoon.....

                      Verschil zit hem echt in Evf ovf.

                      Comment


                      • Re: spiegelreflex of compactcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dus geen dikke zever, want de pana G3 heeft daar wel last van.
                        Het zou dan toch beter zijn enkel te spreken over iets waar je zelf ervaring mee hebt ipv te veralgemenen en de mensen op een verkeerd been te zetten...

                        Comment


                        • Re: spiegelreflex of compactcamera

                          [QUOTE=Kevlar;3464855]Die kleine register heeft Canon al 25 jaar op zijn slr's dus dat is ook al geen verschil. Daarom dat ook die leica lenzen op canon's passen met adapter natuurlijk....

                          Af enz via sensor zit in zowat alle compacts dus een probleem is dat niet en is een gevolg van Evf.

                          Hmmm en jouw definitie van betere ASP DSLR's lijkt mij raar maar kom dat zijn we gewoon.....

                          Verschil zit hem echt in Evf ovf.[/QUOTE


                          hier is een overzichtlijst met per mount register afstand, in volgorde gesorteerd van klein naar groot register

                          canon 44mm of 4,4 cm
                          je hebt leica R (leica reflex) lenskes en leica-m mount (RF), groot verschil tussen de 2

                          primaire AF van DSLR gebeurt via aparte sensor, kan enkel gebruikt worden als spiegel in rust staat. men spreekt hier over phase detection AF (PDAF) moet maar eens opzoeken wat dat is.
                          systeem camera's gebruiken hoofdsensor voor AF (hebben geen spiegel, gebruiken hoofdzakelijk contrast detection systeem voor AF (CDAF) moet dat ook maar eens opzoeken.

                          je hebt DSLR systeem met EVF met grote registerafstand en met extra pdaf sensor dat noemt men SLT. toestel bevat nog altijd een spiegel (vaste spiegel in tegenstelling tot DSLR)

                          niet alle systeemcamera's beschikken over EVF,en sommige beschikken zelfs over OVF

                          systeemcamera is in principe een DSLR maar dan zonder reflex gedoe, of beter (D)SLR is systeemcamera met een reflex systeem, want systeem camera's waren er al voor DSLR.

                          Comment


                          • Re: spiegelreflex of compactcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            systeemcamera is in principe een DSLR maar dan zonder reflex gedoe, of beter (D)SLR is systeemcamera met een reflex systeem, want systeem camera's waren er al voor DSLR.
                            Je zegt hier dus hetzelfde als ik. Verschil zit hem tussen Evf en ovf al de rest is camera specifiek. Dus geen zin om daar op een andere manier over te discussiëren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar

                              Je zegt hier dus hetzelfde als ik. Verschil zit hem tussen Evf en ovf al de rest is camera specifiek. Dus geen zin om daar op een andere manier over te discussiëren.
                              Voila, meer is daar inderdaad niet over te zeggen.... 100% akkoord met deze stelling...
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • Re: spiegelreflex of compactcamera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Voila, meer is daar inderdaad niet over te zeggen.... 100% akkoord met deze stelling...
                                Dus dat is volgens jullie het enige verschil tussen beide systemen?
                                Is het omdat jullie er helemaal niets van snappen of niets van willen snappen, maar het posten van stompzinnige, nietsverklarende en dus weinig interessante reacties, niet kunnen laten? Wat een besluit OVF/EVF? Of om deze, tot op zekere hoogte toch wel interessante topicje, met onderlinge vetes (blijkbaar kennen jullie elkaar, en elkaars manier van discussie voeren, al door en door en blijkt dat niet altijd even goed te bevallen) te verzieken?
                                Dit ter zijde,

                                Kunnen we het dan eens houden op in hoeverre kunnen de huidige systeemcamera's zich meten met de DSLR's? Welke functies en mogelijkheden van het 'systeemc a m e r a-systeem (fwiew) zien we graag verschijnen op onze DSLR's en omgekeerd. Zullen systeemcamera's binnen afzienbare tijd de neoklassieke DSLR van de markt vegen? Zijn de DSLR/SLT systemen die sony binnen afzienbare tijd op de markt wilt gooien misschien geen voorbode van bovenstaande hypothese? Maar hoe verklaren we dan de instap van de nieuwe Canon 5d markIII of de Nikon D4 en hun extreme prijskaartjes? Logische evolutie in dit marktsegment? Of puur winstbejag? Zo veel mogelijk winst halen door het steeds opnieuw uitvinden van het warm, of liever iets warmer water? Want zeg nu zelf wordt het resultaat nog zo veel beter dan pakweg 2 lentes terug?

                                Comment

                                Working...
                                X