Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

    hallo;

    leuk weer wat reacties;
    @ Lef:
    Lijkt mij ook helder, een goede AF is belangrijk
    @ Puerte:
    Ga ik eens opzoeken, nooit van gehoord; dus weer te doen. Kan interessant zijn
    @Pixbilly:
    Mooie link, en interessante site. Via Google translate redelijk goed te volgen. Mijn tech. engels is niet echt geweldig;
    Toch een vraag: wat betekent: 'Nikon D7000 can bracket up to 3 frames, while D300s can bracket up to 9 frames. ' Google vertaald 't in steenkool engels; daar bak ik niets van.

    @Timefreezer: de link naar youtube gevonden. leuke video clip, vooral de 2e was scherp; meestal zijn 't van die "sproei"-beelden.
    Jammer dat mijn tech.engels niet zo gewelkdig is; dat usa engels gaat iets te snel.
    Zou er niets in het ned. zijn?

    In chip Foto video nr 58 (feb.2012) "Nikon spec. uitgave" , stond een uitgebreid art. over de D7000 met een foto-uitleg over de bediening, de flitsers, accessoires etc.
    Dat blad kan ik niet spec. hiervoor gekocht; "gewoon snel uit de schappen gepakt" omdat ik haast had...Onwillekeurig koop ik af en toe een fotoblad.
    toeval of teken ... In ieder geval een goed en duidelijk en heel uitgebreid artikel over de D7000.

    In ieder geval blijven er nu 2 over: Nikon D7000 & de Sony A77. In meerdere reviews worden deze 2 op dezelfde hoogte & prijs gezet; waarbij de verschillen klein zijn. Een ieder model heeft z'n voor- & nadeel.
    Dat heeft deze topic mij wel duidelijk gemaakt. Gevoelsmatig kies ik voor de D7000; alleen....Een vrouw kies je (meestal) met je gevoel, maar materiële dingen moet je met verstand doen, toch? Dus ik worstel & onderzoek nog ff door....

    met vriendelijke groet
    Calisto
    Last edited by Calisto; 13 februari 2012, 13:54.
    Met vriendelijke groet

    Calisto

    Comment


    • #47
      Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700



      om de AF snelheid te bepalen meet men de afstand dat een onderwerp heeft afgelegd voor het toestel gefocust heeft, hoe korter die afstand hoe sneller focus (toestel)

      voor de d7000 is dat 0,18m
      voor de canon d7 0,13m
      voord e sony a77 0,11m

      als je in burst van telkens 6 beelden werkt is de a77 meest aangewezen
      voor burst van 16 beelden is de canon 7d de betere

      Comment


      • #48
        Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        http://guides.fnac.com/reflex-numeri...2012/appli.htm

        om de AF snelheid te bepalen meet men de afstand dat een onderwerp heeft afgelegd voor het toestel gefocust heeft, hoe korter die afstand hoe sneller focus (toestel)

        voor de d7000 is dat 0,18m
        voor de canon d7 0,13m
        voord e sony a77 0,11m

        als je in burst van telkens 6 beelden werkt is de a77 meest aangewezen
        voor burst van 16 beelden is de canon 7d de betere
        Ik had al zo een vermoeden dat de D7000 een beetje overschat wordt, qua Af snelheid dan. Eigenlijk moet je de A77 vergelijken met de D300s. Misschien dat die een snellere AF heeft.
        Als A77 eigenaar ben ik blij dat die bovenaan staat, in de praktijk is die duidelijk sneller dan mijn vorige A550.

        Trouwens, in deze review wordt dit bevestigd, klik,

        Despite the likelihood that most people will pay more attention to the A77's other features, its autofocus is what really stood out the most in our lab tests. It focused in a mere 0.24 sec at the brightest part of the test and remained under 0.3 sec down to EV 8.

        How does that compare? The EOS 7D was able to focus at EV -2, but at all other light levels in our test, it was slower than the Sony. Nikon's D300s was able to focus in 0.93 sec at EV -1, but as with the Canon, Sony's A77 proved faster at all other light levels.
        Last edited by alex606; 13 februari 2012, 17:05.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #49
          Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

          je snelheid van autofocus wordt nog steeds voor een groot stuk bepaald door de lens die je gebruikt
          als op een d7000 bijvoorbeeld een 80-200 af-d nikon schuifzoom van nikon zet zal dat een wereld van verschil geven ten opzichte van de 70-200 af-s vr versie

          @ puerte
          het is toch weeral raar dat je als betere toestel weeral eens sony naar voor schuift en als laatste nikon
          jij baseert altijd je uitspraken op cijfertjes ,terwijl dat in de praktijk dikwijls anders uitdraait
          ik ken genoeg fotografen die hun 7d hebben weggedaan om dat die niet voldeed voor oa actiefotografie strange he, die zou op papier zo goed zijn en je ziet die zoveel 2dehands te koop staan
          en wanneer ga je eens een foto hier online zetten die je zelf hebt gemaakt?
          liefst eentje onder extreme omstandigheden waar je een topfoto hebt gemaakt want aan je uitleg te horen (zien) moet jij wel een geweldig goede fotograaf zijn

          Comment


          • #50
            Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

            het enigste dat ik wist is dat FNAC als een van de weinige , zo niet de enige reviewer is die over een testbank beschikt om AF te testen, als je twijfels hebt aan hun deskundigheid stuur ze dan een mail.
            had de indruk dat calisto heel wat belang hechte aan AF-snelheid, soory als ik met deze info op je teen trap.

            is ook min of meer normaal de d7000 is een category lager dan de a77 en de 7d.
            de d300s (d400?) is eigenlijk de tegenhanger van deze toestellen.

            de rest van hun testen bevestigen dit ook

            Comment


            • #51
              Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

              Ik wil hier niet bediscusiëren welke camera de snelste autofocus heeft maar 'k heb wel mijn twijfels omtrent deze FNAC test. Ze geven gelukkig mee met welke lens ze de test gedaan hebben. Voor de Nikon D7000 gebruiken ze een oude 80-200 zoom, voor de Canon 7D gebruiken ze de beste zoom die Canon heeft (70-200 2.8). En de lens heeft een serieuze impact op de autofocus snelheid. Ik zie niet in dat ze dit effect elimineren als ze er de gebruikte lens bijgeven.

              Een andere observatie: het verschil bij de eerste test is 0,07 m. Dat is eigenlijk op zich al klein, reken dat dan om naar de verstreken tijd, dat is 0,0504 seconde (5 hondersten van een seconde). Zelfs in de veronderstelling dat ze zo nauwkeurig kunnen meten, is dat dus heel weinig.

              Laatste observatie, de tweede test:
              A77 = 16 beelden met 2 stotteringen waarvan 2 minder goed na de eerste stottering.
              D7000 = 16 beelden redelijk mooi verdeeld over het parcour, waarvan 1 minder goed (het laatste).
              7D = 22 beelden mooi verdeeld over het parcour, waarvan 1 onscherp.
              Voor zover dit klopt kan je concluderen: A77 iets minder dan D7000 en 7D de beste.

              Comment


              • #52
                Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                het enigste dat ik wist is dat FNAC als een van de weinige , zo niet de enige reviewer is die over een testbank beschikt om AF te testen, als je twijfels hebt aan hun deskundigheid stuur ze dan een mail.
                had de indruk dat calisto heel wat belang hechte aan AF-snelheid, soory als ik met deze info op je teen trap.

                is ook min of meer normaal de d7000 is een category lager dan de a77 en de 7d.
                de d300s (d400?) is eigenlijk de tegenhanger van deze toestellen.

                de rest van hun testen bevestigen dit ook
                waar blijven je foto's?

                Comment


                • #53
                  Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D7000

                  Hallo Timefreezer ;
                  dank voor de test; scheelt mij weer tijd.
                  Mijn keuze is de Nikon D7000 geworden, met de standaard kit 18-105 mm VR.
                  Ik weet het, dat is niet de beste lens, maar om te beginnen. Hiermee kan ik de camera verkennen en sparen voor betere lenzen, flitser etc
                  Er is nog genoeg, toch?

                  Een ieder hartstikke bedankt!
                  Sorry Alex 606 ea helaas geen Sony A77, maar toch hartelijk bedankt voor bijdrage & verduidelijking mbt de Sony ( A77 )
                  Het is zeker een mooie camera met geweldige foto's. Ze ontlopen elkaar niet veel


                  met vriendelijke groet
                  Calisto
                  Last edited by Calisto; 14 februari 2012, 15:26.
                  Met vriendelijke groet

                  Calisto

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                    Hallo Timefreezer ;
                    dank voor de test; scheelt mij weer tijd.
                    Mijn keuze is de Nikon D7000 geworden, met de standaard kit 18-105 mm VR.
                    Ik weet het, dat is niet de beste lens, maar om te beginnen. Hiermee kan ik de camera verkennen en sparen voor betere lenzen, flitser etc
                    Er is nog genoeg, toch?

                    Een ieder hartstikke bedankt!

                    met vriendelijke groet
                    Calisto
                    Calisto,

                    je zal daar jaren plezier mee hebben!
                    De 18-105 mm VR is een zeer goeie lens om mee te beginnen en eentje die je later waarschijnlijk zal bijhouden als je eens wat lichter gepakt op stap wil gaan. Eens je wat ervaring opdoet zal je wel duidelijk worden wat je nodig hebt.
                    Veel succes en vooral leuke en mooie foto's!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                      Timefreezer;

                      Dank voor de reactie! Nu nog zoeken naar een goede winkel én een nette prijs.
                      Daar zijn hier in 't noorden v..h. land niet zoveel. Het valt me wel op, daar waar de prijzen 't laagst zijn, er geen voorraad is.....
                      Daar waar wel voorraad is; is de prijs overal € 1300; oa Konijnenberg.nl Daar zal 't wel op neerkomen.

                      Eerst herstellen v..d. knieopratie, en dan op pad!

                      Als ik de camera een beetje ken, zal ik een foto posten
                      Met vriendelijke groet
                      Calisto
                      Met vriendelijke groet

                      Calisto

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                        Dat is schrikken.....
                        dacht ik net na lang wegen en wikken en vele vragen te stellen in dit forum, een D7000 + lenzen te kopen, lees ik de topic "probleem D7000-belichting van poster "diNnE" mbt de belichting/AF tot -20 te moeten instellen, en dat daar veel meer mensen last van hebben...., dat dat een bekend probleem is.....
                        Daar zit ik niet echt op te wachten

                        Toch maar ff wachten dan; toch maar die SonyA77.....

                        met vr.groet Calisto..
                        Met vriendelijke groet

                        Calisto

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                          Laat je niet gek maken
                          Groeten Remco.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                            Dat is schrikken.....
                            dacht ik net na lang wegen en wikken en vele vragen te stellen in dit forum, een D7000 + lenzen te kopen, lees ik de topic "probleem D7000-belichting van poster "diNnE" mbt de belichting/AF tot -20 te moeten instellen, en dat daar veel meer mensen last van hebben...., dat dat een bekend probleem is.....
                            Daar zit ik niet echt op te wachten

                            Toch maar ff wachten dan; toch maar die SonyA77.....

                            met vr.groet Calisto..
                            Inderdaad, laat je niet gek maken, mocht je dit probleem al tegenkomen, Nikon hersteld dit gewoon zonder problemen. Er lopen nog steeds meer tevereden gebruikers van een D7000 rond, dan klagende gebruikers, alleen hoor/lees je de laatste meer. de eerste zijn foto's aan het maken
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                              Beiden dank voor de reactie's

                              Ik heb gebeld met een dealer die vertelde, dat dit inderdaad een probleem was bij de 1e serie én vooral die modellen uit het buitenland gehaald zijn.

                              De problemen worden inderdaad hersteld door Nikon; en de nieuwe series zouden
                              deze problemen niet/incidenteel voorkomen; en alsnog verholpen worden.

                              Je schrikt toch wel ff, als je dat leest; maar wat rondvragen helpt!

                              met vriendelijke groet;
                              Calisti
                              Last edited by Calisto; 17 februari 2012, 22:01.
                              Met vriendelijke groet

                              Calisto

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                                Hallo;
                                ik zou laten weten wat mijn besluit zou zijn; omdat toch een aantal mensen zich serieus hebben inzet mij een goed antwoord te geven

                                Ik heb van alles afgewogen, en uiteindelijk dit besloten:

                                Ik ga in 1e instantie voor een D90, 2e hands of nieuw, die zijn er nu al voor € 630
                                en een kit voor €730. Daar ga ik de camera mee leren "verkennen"
                                Daarnaast ga ik goede FX lenzen kopen; 2e hands of nieuw net wat op dat moment zich voordoet.
                                Ik denk aan een Nikon 70/200 - f2.80 , een goede macro en een standaard lens + een SB800 ( 2e hands)
                                of een SB700 met een radiotrigger om mijn SB24 ea aan te sturen

                                En dan rustig afwachten tot er een mooie D700 voorbij komt voor een nette prijs.

                                De D90 kan ik weer verkopen of als 2e/reserve camera houden, maar de kans is ook groot, dat mijn vrouw ermee "wegloopt"

                                Dus rustig opbouwen en niet gelijk een D700 kopen en dan een groot deel van mijn budget opsouperen.

                                Met vriendelijke groet

                                Calisito
                                Last edited by Calisto; 1 maart 2012, 20:53. Reden: edit aankoop
                                Met vriendelijke groet

                                Calisto

                                Comment

                                Working...
                                X