Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Haha... niet eens 3.000 €, 36MP en best getest... op de meest gecontesteerde site dan wel. De 5DIII zal in elk geval een serieuze beest moeten zijn om 3.500 € te blijven rechtvaardigen voor zijn 22 MP. Altijd goed dus: goedkopere Canon of betere Canon.
    Straf van Nikon dat die 36MP inderdaad echt goed scoort, ook op hoge ISO.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Haha... niet eens 3.000 €, 36MP en best getest... op de meest gecontesteerde site dan wel. De 5DIII zal in elk geval een serieuze beest moeten zijn om 3.500 € te blijven rechtvaardigen voor zijn 22 MP. Altijd goed dus: goedkopere Canon of betere Canon.
      Straf van Nikon dat die 36MP inderdaad echt goed scoort, ook op hoge ISO.
      't Moet zijn dat Sony erin geslaagd is om weeral een wreed goeie sensor te ontwikkelen. Beelden van de D800 zien er indrukwekkend uit.
      De D3X en 1Ds3 zijn in 1 klap gedateerd. Bij Canon zullen ze serieus uit hun pijp mogen komen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Straf van Nikon dat die 36MP inderdaad echt goed scoort, ook op hoge ISO.
        Ik vind het eigenlijk vooral straffer (in negatieve zin dan) dat de D4 het volgens een aantal tests het hierop slechter doet dan de D3s. ALS je van een aantal tests uitgaat, blijkt de D4 maar een "magere vernieuwing" te zijn t.o.v. de D800 lijkt me.

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
          Ik zie nu geen negatieve commentaren meer hier in dit topic
          Hopelijk blijft dat zo want in het begin is het altijd een 'goed nieuws show'...

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
            De pessimisten lijken ongelijk te krijgen nu de productiemodellen klaar zijn en getest worden, met erg goede resultaten. Natuurlijk zijn de doelstellingen van iedereen anders en dus zullen er altijd mensen zijn die voor een andere camera kiezen. Nikon bewijst hier echter "echt vernieuwend" te kunnen zijn deze camera maakt nu eens "echt" een verschil en is niet zomaar het zoveelste update'je. Blij dat ik hem op tijd bestelde en hem al in huis heb want ik denk dat de levertijden nog lange tijd (te) lang zullen zijn.

            Ik zie nu geen negatieve commentaren meer hier in dit topic

            grtz,
            Zoals in ander topic reeds gezegt en toegegeven, dat ziet er in ieder geval stukken beter uit dan wat ik heb gezien bij het pre-release toestel bij Art & Craft.

            Zoals de testen er nu blijkbaar voorstaan hebben ze bij Nikon één grote fout gemaakt, deze sensor zit hier dan blijkbaar niet op zijn plaats, en moest in een D4x gezeten hebben, zo kon men de 24 Mp. sensor van de D3x dan in de D800 gebruikt hebben.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Hopelijk blijft dat zo want in het begin is het altijd een 'goed nieuws show'...

              Er zullen altijd wel minpuntjes zijn aan om het even welke camera, dus ook aan de D800. Maar persoonlijk vond ik dat er heel veel BD'ers heel negatief waren zonder dat die camera zelfs al op de markt beschikbaar was in definitieve versie.

              Ik ben zeker geen pro en hier zijn heel mensen die veel meer weten over fotografie dan ik. Waar ik bijna wel zeker van was (schreef dat ook al veel eerder) dat Nikon zich geen negatieve publiciteit kan veroorloven in dit pro segment. Ik vertrouwde op hun knowhow en ben blij dat ik deze D800 heb aangekocht. Ik zal er veel plezier aan hebben en kan m'n techniek ermee nog wat bijschaven. Een aantal jaren geleden zou een dergelijke camera voor veel liefhebbers onbereikbaar geweest zijn. Dan is het leuk dat Nikon dit alles mogelijk maakt voor aanvaardbare prijs.
              Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Krijgt een waanzinnig hoge score op DxOMark inderdaad, amai .
                Toch een beetje fier dat het een Sony sensor is.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  stukken beter uit dan wat ik heb gezien bij het pre-release toestel bij Art & Craft.

                  Zoals de testen er nu blijkbaar voorstaan hebben ze bij Nikon één grote fout gemaakt, deze sensor zit hier dan blijkbaar niet op zijn plaats, en moest in een D4x gezeten hebben, zo kon men de 24 Mp. sensor van de D3x dan in de D800 gebruikt hebben.

                  Haha, zou misschien kunnen dat dit bewust gedaan werd omdat ze er toch niet genoeg kunnen produceren.....of om de D4 beter te laten lijken
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Een 1e plaats op dxomark voor de D800...met een quasi zelfde score als de D4 voor high iso...

                    Waar zijn de "stop de megapixelrace!" "gaan ze het nu nooit leren?"-mensen?

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Wat mogen we dan wel op een D4X gaan verwachten?
                      Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                        Wat mogen we dan wel op een D4X gaan verwachten?
                        Niks, gewoon omdat die er niet komt Canon heeft de weg gewezen met de 5DII vs 1DsIII. Zij hebben nu de 1DX en 5DIII, Nikon de D4 en D800.

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                          Wat mogen we dan wel op een D4X gaan verwachten?
                          Woh, 36 Mp. 16 bps. 409.600 iso. en .......

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Eén van de eerste reviews, vrij eerlijk en gedetailleerd:
                            http://blog.mingthein.com/2012/03/23...he-nikon-d800/
                            met een update:
                            http://blog.mingthein.com/2012/03/24...ight-shooting/
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              wa doet het scherm achteraan de camera! schijnt net als den d4 wa groener te zijn.
                              nikon stuff

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Gaat dit dan over real life gebruij en effecten?

                                I don’t think the D800 is a general purpose tool. It definitely isn’t a run-and-gun photojournalist’s camera; in fact, I find it more demanding to shoot street with this than the Leica M9-P. It’s probably at a two stop or more disadvantage to the D700 if you want critical sharpness at the pixel level – firstly, you’ve got a slightly noisier sensor, and secondly, you’re going to need higher shutter speeds to maintain pixel integrity and combat camera shake. Although downsizing the files to 12MP yields lower noise and more detail than the D700, I don’t think I’ll be using the D800 for photojournalism at the moment; I’m going to have to figure out the AF and lens foibles first.
                                Dus haal je resolutievoordeel, maar op pixelniveau verlies je... en de twee stops winst die je maakt geef je af door 1 stop te zakken voor ruis en een tweede in sluitertijd voorcamerashake (gezien de kleinere pixels)? Eindresultaat net iets beter dan de vorige?? Loopt dan, samen met de theorie van de pixels en kwaliteit: veelvoud aan pixels nodig + betere lensresolutie om echt verschil te merken. 24=> 36 is an sich eigenlijk niet revolutionair, tenzij voor marketing? Juist, of in dit geval toch niet?
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X