Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Bedankt voor de toffe link !

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Na méér dan 30 jaar Nikon gebruiker te zijn geweest Frank, ben ik toch nog steeds een Nikon fanaat, en zal ik dat merk ook steeds hoog blijven inschatten.

      De verkoop heeft hier helemaal niets mee te maken Frank, maar ten eerste doe ik het nu niet meer als bijverdienste, mijn fotomateriaal dient dus alleen nog hoofdzakelijk om te reizen, maar wegens gezondheidsredenen (spierproblemen) zag ik het niet meer zitten om nog steeds een rugzak van 12 Kg mee te sleuren, Mijn D3s had na 9 maanden nog geen 4.000 kliks, dat zegt ook iets, vandaar dat ik meteen voor het ultime uiterste heb gekozen waarvan ik verwacht toch er nog iets degelijks uit te halen, namelijk de Nex-7.

      Ik moet wel eerlijk bekennen dat het toch pijn doet op zo een demo namiddag bij Art&Craft, was de situatie anders geweest, zou ik waarschijnlijk een upgrade gemaakt hebben naar de D4

      En neen, na wat experimenteren met de demo D800, was ik zeker niet overtuigd, en dat omwille van de ruis die ik op het scherm zag, het waren natuurlijk niet de beste lichtomstandigheden in de winkel, maar vergeleken met mijn D3s viel dat ferm tegen, wat wil je dan dat ik zeg, ik moet toch niet tegen mijn gedacht praten of het toestel gaan ophemelen zoals sommigen hier doen die het nog nooit in handen hadden.

      Hopelijk doen de productiemodellen het beter dan dat demotoestel, zeker voor degenen die er een bestelden, wat ik ook eigenaardig vond, is dat je in de D4 je geheugenkaartje mocht steken, en dat dat niet mocht in de D800, kan natuurlijk ook een andere reden hebben dan kwaliteitsvergelijking, ik heb ook door de demonstrand geen enkele foto op scherm gezien, alleen de D800 in demo stand, één foto maken en direct beoordelen (op het schermpje) kon, ofwel was het toestel nog niet op punt, ofwel nog niet volledig voorzien van de nodige software, ofwel is er wat anders, dat weet ik uiteraard niet, maar dan hadden ze beter dat toestel nog niet meegebracht, ik vond het in ieder geval geen wow gevoel geven, zo simpel is het, en als je wil dat ik er nu over zwijg, dan doe ik dat Frank, de tijd zal het uitwijzen, en hopelijk "voor de kopers" in positieve zin.
      Niemand moet zwijgen voor mij

      Ik denk dat de finale toestellen wel wat in hun mars gaan hebben Ik ga mijn D300s vervangen door een van beide modellen. Eerst nog afwachten wat de moiré testen gaan uitwijzen.
      Last edited by frank207be; 19 februari 2012, 19:29.

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Misschien ligt deze url voor de hand maar toch vond ik hem pas na een tijdje - dus voor wat het waard is : http://d800.org/
        Je kan er zowel de product brochure als de technical guide op vinden en downloaden als PDF.

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Er staat op NR een leuke iso test tussen de d700&d800.
          De d700 is wel uit focus, maar de manier waarop de d800 met noise omgaat spreekt me wel aan !!!

          Heb ook net eens gekeken naar een Nex 7. . .
          Als je ziet dat die 24Mp een identieke score krijgt als de 16Mp van de D7000 (en bij het bekijken van testfoto's is dit ook daadwerkelijk zo) dan ziet het er erg goed uit voor een 36Mp full frame.
          24Mp aps-c ~ 55Mp op fullframe.
          Dus dat kan wel kloppen dat die ruis pakke beter gaat zijn dan de D7000 en au par of ietsje beter is dan de d700.

          Laat maar komen die hap !
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            Er staat op NR een leuke iso test tussen de d700&d800.
            De d700 is wel uit focus, maar de manier waarop de d800 met noise omgaat spreekt me wel aan !!!

            Heb ook net eens gekeken naar een Nex 7. . .
            Als je ziet dat die 24Mp een identieke score krijgt als de 16Mp van de D7000 (en bij het bekijken van testfoto's is dit ook daadwerkelijk zo) dan ziet het er erg goed uit voor een 36Mp full frame.
            24Mp aps-c ~ 55Mp op fullframe.
            Dus dat kan wel kloppen dat die ruis pakke beter gaat zijn dan de D7000 en au par of ietsje beter is dan de d700.

            Laat maar komen die hap !

            Inderdaad!Net even gekeken,de D800 doet de D700 bleekjes uitslaan!
            fantastische camera!

            Walter
            D850

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Moeilijk om op dergelijke beelden al het predikaat 'test' te kleven.
              De beelden lijken mij te weinig representabel om over te oordelen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Wilde deze link met ISO vergelijking ook net posten! Als de vergelijking juist is dan wordt de D800 top in vergelijking met een D700.

                Als je die grotere RAW beelden wat zou croppen, las ik op verschillende site's dat het detail fenomenaal is.

                Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat Nikon een nieuwe generatie camera's zou brengen die moeten onderdoen voor de oude generatie. Ik denk niet dat Nikon dan nog lang zou bestaan. Laat maar komen die D800, ik hoop hem over ca. een maand in huis te hebben...
                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Moeilijk om op dergelijke beelden al het predikaat 'test' te kleven.
                  De beelden lijken mij te weinig representabel om over te oordelen.


                  Dus jij ziet de verschillen niet? Mannekes alstublieeeeft,ik heb hier een déja vu van hier tot ginder.Dat herhaalt zich nu elke keer.Telkens er een nieuwkomer is, is er een incubatieperiode tijdens dewelke de vorige hoogwaardigheidsbekleders, in casu de D700, zeker niet mogen ontheiligd worden.
                  Een massa mensen papegaaien na wat ze overal lezen: grote pixels =minder ruis, kleine pixels = meer ruis. De D 800 heeft heel kleine pixels in vgl. met de D700/D3 dus die MOET toch echt wel meer ruis hebben niet?!
                  Tja niet dus hé, de technologie maakt steeds meer vorderingen.
                  In dit eigenste draadje staat ergens een schampere commentaar van iemand die zegt : mijn D700 is zo goed,willen ze mij nog doen watertanden dan zullen ze wel met iets speciaals moeten afkomen.
                  Wel,dit is 'm: 3x hogere resolutie én betere ruisbeheersing!



                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Dus jij ziet de verschillen niet? Mannekes alstublieeeeft,ik heb hier een déja vu van hier tot ginder.Dat herhaalt zich nu elke keer.Telkens er een nieuwkomer is, is er een incubatieperiode tijdens dewelke de vorige hoogwaardigheidsbekleders, in casu de D700, zeker niet mogen ontheiligd worden.
                    Een massa mensen papegaaien na wat ze overal lezen: grote pixels =minder ruis, kleine pixels = meer ruis. De D 800 heeft heel kleine pixels in vgl. met de D700/D3 dus die MOET toch echt wel meer ruis hebben niet?!
                    Tja niet dus hé, de technologie maakt steeds meer vorderingen.
                    In dit eigenste draadje staat ergens een schampere commentaar van iemand die zegt : mijn D700 is zo goed,willen ze mij nog doen watertanden dan zullen ze wel met iets speciaals moeten afkomen.
                    Wel,dit is 'm: 3x hogere resolutie én betere ruisbeheersing!

                    Walter
                    Het is inderdaad zo, net zoals deze die een nieuwe camera als een schokkende revolutie, bijna een wereldwonder voorstellen waarmee we foto's zullen krijgen die we tot voor kort onmogelijk achtten.... Om dan na enkele maanden met de voeten op de grond te komen.
                    Ik zie dat in vele blogs telkens terug komen. We zien dan voorbeeldfoto's verschijnen waarbij ik moet denken dat er veel (ik zou hier veel uitroeptekens moeten plaatsen) meer ruimte voor verbetering is op fotografisch vlak dan op technisch vlak. Maar het is veel eenvoudiger om het technische aspect te verbeteren. We kopen een nieuwe, betere camera en voila. Alle eer gaat dan naar de camera fabrikant en geen enkele naar de fotograaf.

                    Ik begrijp ook niet deze die hun huidige camera verdedigen door dik en dun, net evenmin als zij die hun nieuwe aankoop moeten verdedigen.

                    Ik volg deze die deze beelden niets zeggend vinden. 't Is amateuristisch gedaan. Hebben ze de beelden van de D700 zo vergroot dat ze onscherp zijn geworden? De belichting is ook anders (donkere gedeelten zijn bij de D700 veel donkerdere dan bij deze van de D800 zodat ruis veel duidelijker is bij de D700 beelden). Hoe werden de jpg's gemaakt? Door de camera? Misschien andere ruisonderdrukking? Te veel factoren die niet duidelijk zijn. En dan maar discussiëren over deze beelden... Onzin.

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      nikon zegt het ook zelf op de uitleg....

                      die 36 MPix zijn enkel een geschenk als je er mee om kan gaan....

                      gewoon zonder mirror-up werken en je hebt al bewegingsonscherpte in de kleine details...
                      cfr voorbeelden van de boeken in die bibliotheekfoto....


                      ik denk gewoon dat het ontgoocheling is omdat de camera niet alles heeft wat gehoopt werd... waar we van dromen....
                      we wouden een vervanging voor de D700... nikon besliste blijkbaar dat die nog goed zijn werk doet... (ben ik volmondig mee akkoord trouwens...) en ze hebben van die D800 dus iets gemaakt wat er nog niet was... een echt studiotoestel voor relatief weinig geld.... Go Nikon zou ik zeggen.... en ze houden de D700 gewoon in het gamma...


                      gebruik een toestel waar het voor gemaakt is.... koop het omdat de sterktes liggen in wat jij zoekt voor je fotografie... en de zwaktes voor jouw stijl niet uitmaken... ipv een toestel te kiezen omdat het het nieuwste is en dan te klagen dat het niet is wat je zoekt...
                      www.aeri-photography.be

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Helemaal eens met Aeri!

                        Ik zie dit ook echt niet als een vervanger van mijn D700...want die heb ik gekocht om fullframe, goede ISO performance en snelheid!

                        Bij een D800 moet ik daar op één van de vlakken inleveren, dus er zal nog wel een D700X of D800s achtig iets komen...(het is enkel te hopen dat die wel fullframe blijft)

                        Ik die deze D800 dan ook meer als een concurrent voor de komende 5D mkIII (of degenen die nu twijfelen aan de 5D mkII).


                        Wat die test betreft...als je al niet de moeite kan nemen om in ieder geval de focus gelijk te leggen, dan zegt de test me inderdaad niets....nou ja, niet niets...de test zegt me dat, gezien de pixelcount de foto's van de D800 geen 100% crops zijn...en die van de D700 wellicht wel. Wellicht dat op "pixelniveau" (who cares) de D700 dan tóch beter presteerd op hoge ISO's...maar dat verschil wordt teniet gedaan door het hogere detail dat je toch al hebt met de D800.
                        Ik vind het dan ook helemaal niet verassend dat je als uiteindelijk resultaat nog betere hoge ISO's krijgt met de D800 (op normale kijkafstanden).


                        Ik wacht in ieder geval rustig af tot er een sneller type met (hopelijk) minder megapixels komt --> (niet omdat ik tegen megapixels ben, maar wel tegen een te grote toename in de workflow )
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                          nikon zegt het ook zelf op de uitleg....

                          die 36 MPix zijn enkel een geschenk als je er mee om kan gaan....

                          gewoon zonder mirror-up werken en je hebt al bewegingsonscherpte in de kleine details...
                          cfr voorbeelden van de boeken in die bibliotheekfoto....
                          Die bibliotheekfoto heeft een belichtingstijd van 1s . . .
                          Nu wil ik niks zeggen maar bij 1seconde belichting moet je verdorie toch stevig verankerd staan en een remote control gebruiken hoor of je nu 12Mp of 36Mp schiet.
                          Akkoord de 'foutjes' zullen misschien duidelijker zijn op een 36 maar dit maakt de 12 niet bv bewegingsonscherpvrij (wow das een leuk scrabblewoord )

                          Ik snap de '2 kampen' ook niet. Ik ga de d800 aankopen en ik lijk hem hier ook te verdedigen, maar als je objectief de technologische vooruitgang ziet (cfr mijn post over de nex7) dan is het best begrijpbaar dat de d800 wel eens quasi gelijk zou kunnen zijn in iso dan bv een d700.
                          Natuurlijk is dat niet fijn te horen , ook niet als je bv een peperdure d3x hebt gekocht met 24Mp.
                          Elke camera heeft een segment , de d800,d4,d700,d3s.
                          De d800 gaat geen snelheidskanon zijn en geen ISO alla D4 hebben maar dit is naar mijn insziens niet nodig voor portret en landschapsfotografie........ die gaan beiden niet LOPEN

                          Tijd zal wel uitwijzen hoe goed of slecht de d800 wel niet is zekers ?
                          Ik begrijp persoonlijk ook niet wat er nu persé zo fundamenteel slecht is aan 36Mp ?
                          Als ze de ruis onder controle krijgen dan is dat prima zeker en over de 'grote' bestanden gaan we het niet hebben he. Veel mensen die ik ken upgraden hun pc op zeer frequente basis (lees om de 2-3-4 jaar).
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Dus jij ziet de verschillen niet? Mannekes alstublieeeeft,ik heb hier een déja vu van hier tot ginder.Dat herhaalt zich nu elke keer.Telkens er een nieuwkomer is, is er een incubatieperiode tijdens dewelke de vorige hoogwaardigheidsbekleders, in casu de D700, zeker niet mogen ontheiligd worden.
                            Een massa mensen papegaaien na wat ze overal lezen: grote pixels =minder ruis, kleine pixels = meer ruis. De D 800 heeft heel kleine pixels in vgl. met de D700/D3 dus die MOET toch echt wel meer ruis hebben niet?!
                            Tja niet dus hé, de technologie maakt steeds meer vorderingen.
                            In dit eigenste draadje staat ergens een schampere commentaar van iemand die zegt : mijn D700 is zo goed,willen ze mij nog doen watertanden dan zullen ze wel met iets speciaals moeten afkomen.
                            Wel,dit is 'm: 3x hogere resolutie én betere ruisbeheersing!



                            Walter
                            Nergens heb ik gezegd dat ik de verschillen niet zie. Mij aub geen woorden in de mond leggen. Een beetje beleefdheid kan geen kwaad.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Nergens heb ik gezegd dat ik de verschillen niet zie. Mij aub geen woorden in de mond leggen. Een beetje beleefdheid kan geen kwaad.

                              Mijn excuses als je je persoonlijk aangevallen voelt,is niet de bedoeling.Ik spreek in het algemeen.


                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Mijn excuses als je je persoonlijk aangevallen voelt,is niet de bedoeling.Ik spreek in het algemeen.


                                Walter
                                Geen erg, sportieve excuses graag aanvaard !
                                Zo moet het ook kunnen op dit forum
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X