Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Ephotozine zet de nieuwe Pana Lumix G5 verrassend boven de OM-D E-M5, http://www.ephotozine.com/article/to...-cameras-19376 is dat een terechte vaststelling?

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      haha! kan ik moeilijk geloven.

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
        Ephotozine zet de nieuwe Pana Lumix G5 verrassend boven de OM-D E-M5, http://www.ephotozine.com/article/to...-cameras-19376 is dat een terechte vaststelling?
        Deze rangorde zegt niet veel:
        - op basis van welke objectieve criteria werd er een score opgesteld?
        - welke externe invloeden (sponsors) speelden mee?

        Indien je een nieuwe systeemcamera zoekt, gebruik dan je eigen ideeen waarvoor de camera moet dienen, hoe hij hanteert, uitgebreidheid van lenzenaanbod, prijs, etc etc.
        Dit soort "rangschikkingen" is bladvulling en niet veel waard!

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
          Ephotozine zet de nieuwe Pana Lumix G5 verrassend boven de OM-D E-M5, http://www.ephotozine.com/article/to...-cameras-19376 is dat een terechte vaststelling?
          Dynamisch bereik van de G5 is minder goed dan de OMD.
          Ook kleurdiepte scoort slechter en high iso prestaties liggen er ook onder.

          Dus is geen terechte vaststelling.
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            gisteren mijn OM-D eens lekker uitgelaten, was een ideale dag om deze eens goed aan de tand te voeln, meegenomen naar Blijdorp, weer was grauw en ietwat mistig, dus moets hoog in de ISO''s om er nog iets van te bakken.

            Maar duo gaf geen krimp (OM-D plus Panasonic 100-300).

            Wel frustrerend om te zien dat een combi die de helft is, zowel in omvang als in prijs, als bv een 5D mark 2 plus 70-300L haast dezelfde kwaliteit eruit kan toveren.



            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oly heeft er nog een fantastisch goeie prime bij, de 17 1.8
              Foto's zien er weeral veelbelovend uit
              Hier link review van Robin http://robinwong.blogspot.ca/2012/11...ew-street.html
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                en zeker weer zonder absurd dure zonnekap
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  De zonnekappen zijn dan ook huzarenstukjes..zelfde afwerking als de lens.. metaal past perfect rond de lens en handig vast te zetten met metalen schroefje.
                  Canon primes zijn ook zonder zonnekap (non-L).. zonnekappen apart te koop..weliswaar goedkoper.. maar ook het gevoel van plastiek rommel.
                  Trouwens de nieuwe primes 24-28mm (non-L) kosten 700-800 euro ..ook zonder kap (+30 euro)
                  Natuurlijk.. een zonnekap is een zonnekap zal je zeggen.. als esthetiek van geen belang heeft.. kun je er nog altijd één zelf improviseren.
                  Er zal altijd wel iets zijn om over te klagen zeker ?
                  Last edited by Funcky; 16 november 2012, 16:12.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Voor diegenen die de tweedelige extra Grip voor de Omd Em5 te duur vinden en enkel het eerste deel gebruiken is dit misschien een goed alternatief .. Klik http://m.youtube.com/watch?feature=plpp&v=W_uU-0XvNaQ
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      And the winners is: http://www.dpreview.com/news/2013/01...f-2012-results

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                        De leukste daar, net als hier, zijn de commentaren op deze uitslag. Een klein
                        beetje relativeren zou iedereen, net als hier, goed doen.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Je moet dat idd kunnen relativeren. Het is trouwens niet meer dan een gewone Poll.
                          De beste camera is voor iedereen verschillend... Moest dat niet zo zijn, dan zouden we allemaal met hetzelfde toestel fotograferen... Laat het nu juist die diversiteit zijn die fotograferen boeiend maakt
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Laat het nu juist die diversiteit zijn die fotograferen boeiend maakt
                            Absoluut mee eens. In digitaal land is het trouwens zo, dat hoe goed ook,
                            ook mooi ook, hoe fantastisch ook, achter bitter weinige jaren is het even
                            zo retro als dat het eruit ziet.
                            Maar laten we van de mooie en goede dingen van dit moment genieten,
                            en dan is de Olympus een fijn paardje en voor mij een verdiende winnaar.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Het heeft een "tijdje" geduurd maar ik ben er nu zeker van (denk ik ). Ik ga ook een OM-D kopen. Dit weekend of begin volgende week. Betekent wel dat ik nog een tijdje zal moeten wachten met de upgrade van 5DII naar 5DIII. En vanwege mijn m4/3 lens-keuze moet ik om budgettaire redenen helaas ook in ieder geval mijn 24LII laten gaan (als 't goed is ook dit weekend). Mijn lens-keuze zal voor voorlopig bestaan uit de Oly 12mm f2, Panasonic 25mm f1.4 en Oly 45mm f1.8. Lijkt me wel een leuk basissetje om veelvuldig mee te kunnen nemen zonder dat het gesjouw weer een lijdensweg wordt . Later zal er zeker nog een 60mm macro bijkomen. Mijn overige Canon FF apparatuur hou ik overigens wel voor zakelijke activiteiten e.d.

                              Maar goed, nu heb ik nog wel een paar vraagjes aan de ervaren OM-D gebruikers;
                              - hoeveel RAW foto's passen er gemiddeld op een 8Gb of 16Gb SD-kaartje?
                              - En wat voor geheugenkaartje zou je mij adviseren te kopen (ivm snelheid?). Ik maak nu uitsluitend gebruik van CompactFlash kaartjes dus heb geen idee?
                              - Hoeveel foto's schiet je nu daadwerkelijk op één acculading? is het raadzaam om er direct een tweede accu bij te kopen?
                              Last edited by MarkEL; 17 januari 2013, 22:29.
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

                                Maar goed, nu heb ik nog wel een paar vraagjes aan de ervaren OM-D gebruikers;
                                - hoeveel RAW foto's passen er gemiddeld op een 8Gb of 16Gb SD-kaartje?
                                - En wat voor geheugenkaartje zou je mij adviseren te kopen (ivm snelheid?). Ik maak nu uitsluitend gebruik van CompactFlash kaartjes dus heb geen idee?
                                - Hoeveel foto's schiet je nu daadwerkelijk op één acculading? is het raadzaam om er direct een tweede accu bij te kopen?
                                1. Mijn foto's zijn ongeveer 15mb, dus op 16gb heb je er ruim 1000
                                2. Ik heb zelf 2 64gb kaarjes dus ik hoef met de Nikon D800en de OMD nergens meer op te letten. Voor mijn zoon heb ik een paar weken terug een 16gb kaartje besteld bij Amazon, kostte 14 euro. Dat is 1 promille van de investering in een OMD met 2 lenzen, moet toch wel kunnen
                                3. Ik schiet met de OMD zelf niet gauw meer dan 300 op 1 dag en dat gaat met 1 accu.
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

                                Comment

                                Working...
                                X