Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Kan er mij iemand de grootste mogelijke Diafragma's geven van de 12-50 op de volgende brandpuntsafstanden ... 35mm, 50mm, 85mm ?
    Net even gekeken en op 17mm (34mm) is dat 4.2 _ op 25mm (50mm) is dat 5.1 en op 42mm (84mm) is dat 5.9. Niet de snelste lens dus, maar wel een leuke allrounder
    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfr Bekijk bericht
      Voor de twijfelaars, ik schreef recent een recensie over de OM-D:
      http://johanronsse.be/2012/10/23/oly...5-om-d-review/
      Leuke en herkenbare review!
      Mijn Foto's

Comment

@ Smartpics.. bedankt voor deze nuttige info (btw. ik wist niet dat je ook al een OMD had ? )

@ Wolfr.. ook ik vind dit een zeer herkenbare review
        OMd heeft zeer goede jpegs.. veel veel beter dan de grauwe Sony Nex jpegs zonder enige inspiratie. Als Canon gebruiker (nu ook Oly) bevalt me dit ten zeerste.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Wat bedoel je ?
          Dat er net dezelfde sensor, met dezelfde eigenschappen in zit, in OM-D E-M5 als in de Pen EPL5

Comment

@ Smartpics.. bedankt voor deze nuttige info (btw. ik wist niet dat je ook al een OMD had ? )

@ Wolfr.. ook ik vind dit een zeer herkenbare review
            OMd heeft zeer goede jpegs.. veel veel beter dan de grauwe Sony Nex jpegs zonder enige inspiratie. Als Canon gebruiker (nu ook Oly) bevalt me dit ten zeerste.
            Veeg uit de pan voor iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
              Dat er net dezelfde sensor, met dezelfde eigenschappen in zit, in OM-D E-M5 als in de Pen EPL5
              Ik had al zo'n vermoeden.. maar dacht eerst dat je het gerucht bedoelde van de stop winst.
              Dezelfde beeldkwaliteit voor een prikje
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Veeg uit de pan voor iemand?
                Neen ik meen dit echt

Effe serieus nu.. Ik hou enorm van dit systeem.. ben echt wel tevreden, bouw , beeldkwaliteit, high iso's, uitbreidmogelijkheden, lenzenkeuze, kwaliteit van de lenzen .. echt gewoonweg schitterend!
                Alleen de zoomlenzen bevallen mij minder wat bouwkwaliteit betreft. Beeldkwaliteit is ok. Maar hiervoor heb je de Panasonic-Leica objectieven.. weliswaar ook een pak duurder en zwaarder maar dat kan ook niet anders.. zeker als je de snellere lenzen wilt.

Comment

Nu promoties in Nederland: http://www.olympus.nl/site/nl/c/came...ons/index.html waar we jammer genoeg niet veel aan hebben, maar niets van dat alles te bespeuren op de BE-site.

Comment

Hier krijg je bij aankoop van een OMD-5 een chequeboek ter waarde van € 1000 geldig tot 31/12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JRodeberg Bekijk bericht
                      Hier krijg je bij aankoop van een OMD-5 een chequeboek ter waarde van € 1000 geldig tot 31/12.
                      Link ???

Comment

De VIP Olumpus OMD-5 chequeboek zat 2 weken na aankoop bij Art&Craft netjes in mijn brievenbus. Ik zie bij Olympus ook geen link. Bellen dus naar: Olympus 03/870 58 00. Sneu natuurlijk mocht je al nieuwe objectieven hebben gekocht zonder de reductie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JRodeberg Bekijk bericht
                          De VIP Olumpus OMD-5 chequeboek zat 2 weken na aankoop bij Art&Craft netjes in mijn brievenbus. Ik zie bij Olympus ook geen link. Bellen dus naar: Olympus 03/870 58 00. Sneu natuurlijk mocht je al nieuwe objectieven hebben gekocht zonder de reductie.
                          ook Sneu natuurlijk voor diegenen die 749 bij A&C uitgegeven hebben in plaats van de 649 bij K.E.

Comment

Kan er mij iemand het "probleem Box Focusing" http://robinwong.blogspot.be/2012/10...ew-street.html uitleggen wat op de OM blijkbaar niet standaard zit maar op de EPL 5 wel zou voorzien zijn. Blijkbaar belangrijk voor een snelle AF.

Comment

Kan er mij iemand het "probleem Box Focusing" http://robinwong.blogspot.be/2012/10...ew-street.html uitleggen wat op de OM blijkbaar niet standaard zit maar op de EPL 5 wel zou voorzien zijn. Blijkbaar belangrijk voor een snelle AF.
                              De OMD heeft 3 keuzes voor het focus-systeem: het ganse zoeker venster, ofwel een kleine groene rechthoek (focusveld), ofwel een aantal van deze kleine rechthoeken. Nu, de term "kleine" rechthoek is niet juist: dit focusveld is veel te groot voor kritisch focussen. Daarom dat nu op de nieuwe Olympus dit focusveld merkelijk verkleind werd (zie de foto op de Wong blog - ref hierboven).
                              Anderzijds is dit groene focusveld op de OMD makkelijk te verkleinen via een kleine techniek, waarbij het focusveld tot 14x kleiner kan gemaakt worden, zelfs kleiner dan te zien op de geciteerde foto.
                              Zoals door mij ingesteld: korte druk op de "Rec" knop (geherdefinieerd door mij in de menus) geeft een kleiner focuspunt en dan door draaien aan het voorste wieltje kan ik de grootte veranderen van 1x tot 14x kleiner. Nogmaals drukken op Rec en ganse zoeker is terug ter beschikking.

Voor zover ik het begrijp is de opmerking van Wong een beetje overdreven: je kan makkelijk zeer kritisch focussen met de OMD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
                                De OMD heeft 3 keuzes voor het focus-systeem: het ganse zoeker venster, ofwel een kleine groene rechthoek (focusveld), ofwel een aantal van deze kleine rechthoeken. Nu, de term "kleine" rechthoek is niet juist: dit focusveld is veel te groot voor kritisch focussen. Daarom dat nu op de nieuwe Olympus dit focusveld merkelijk verkleind werd (zie de foto op de Wong blog - ref hierboven).
                                Anderzijds is dit groene focusveld op de OMD makkelijk te verkleinen via een kleine techniek, waarbij het focusveld tot 14x kleiner kan gemaakt worden, zelfs kleiner dan te zien op de geciteerde foto.
                                Zoals door mij ingesteld: korte druk op de "Rec" knop (geherdefinieerd door mij in de menus) geeft een kleiner focuspunt en dan door draaien aan het voorste wieltje kan ik de grootte veranderen van 1x tot 14x kleiner. Nogmaals drukken op Rec en ganse zoeker is terug ter beschikking.

Voor zover ik het begrijp is de opmerking van Wong een beetje overdreven: je kan makkelijk zeer kritisch focussen met de OMD.
                                Zo, dat is een interessante uiteenzetting. Thx

Comment

Working...
                                X