Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    En gaan de immitaties ongeveer even lang mee als de originele? Of is er hier een verschil op?
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Heb hier 1 imitatie en die gaat net zo lang mee als de originele. Gebruik de imitatie-oplader voor beide batterijen en die laadt sneller op dan de originele oplader.
      Mijn Foto's

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Nieuwe Firmware 1.5 opgezet.
        Ruis in de camera is weg ( op zelfde niveau dan in video-mode)
        Stabilisatie on screen moet wel uit staan ( half indrukken bij iS = UIT )
        Hallo, ik ben nieuw hier want pas sinds vorige week een trotse EM5 bezitter...
        Ik wil nu ook de firmware update doen, maar bij Olympus B zitten ze blijkbaar pas aan versie 1.1.
        Waar kan ik de nieuwe versie 1.5 vinden ????
        Alvast bedankt voor jullie raad aan deze (Olympus EM5) nieuweling :-)

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Op de Belgische site staat geen firmware, wel een programma om die firmware aan te passen. Die firmware wordt met die software dan eerst van het internet gedownload en geïnstalleerd. Als die 1.5 bestaat, zal die wel geïnstalleerd worden.
          Je kan hiervoor ook de master-suite van Olympus gebruiken.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter V Bekijk bericht
            Hallo, ik ben nieuw hier want pas sinds vorige week een trotse EM5 bezitter...
            Ik wil nu ook de firmware update doen, maar bij Olympus B zitten ze blijkbaar pas aan versie 1.1.
            Waar kan ik de nieuwe versie 1.5 vinden ????
            Alvast bedankt voor jullie raad aan deze (Olympus EM5) nieuweling :-)


            Eerst en voral updaten kan je alleen via Olympus software. Je dient de camera-updater software uit de link te downloaden en te installeren op je computer. De E-M5 verbind je met de meegeleverde USB kabel aan de computer (zorg dat de batterij van de camera volledig geladen is!!!!) Daarna de camera opzetten (en de optie massa opslag selecteren op de camera) en het programma zijn ding laten doen. Eerst zal de firmware worden ge-update naar 1.3; de procedure moet je herhalen om 1.5 te krijgen. Is echt een fluitje van een cent...

            De nieuwe firmware is puik: gedaan met het vervelende geruis van de IBIS; snellere en nauwkeurige autofocus (nog sneller! - vooral in C-AF); en vooral gedaan met het seconden wachten tot de camera uit slaapmodus ontwaakt (was mijn grootste grief) - dit is nu direct. Heb ook de idruk dat de batterij minder aangesproken wordt (maar dat zal pas na langere tijd moeten blijken.) Zeker de moeite om te upgraden...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Ok Polleke & Marcfoto, het is perfect gelukt, eerst naar versie 1.4 en dan naar 1.5...en ook een lens (14-150mm) heeft een upgrade van 1.0 naar 1.1 meegekregen. Helemaal stil is hij niet, maar mij stoort het ook (nog ?) niet.
              En nu maar uittesten...
              Last edited by Peter V; 5 oktober 2012, 16:28.

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                bij mij is sinds de update het geratel van de Leica 25 mm een stuk minder geworden, dus ook een voordeeltje, werd er gek van.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter V Bekijk bericht
                  Ok Polleke & Marcfoto, het is perfect gelukt, eerst naar versie 1.4 en dan naar 1.5...en ook een lens (14-150mm) heeft een upgrade van 1.0 naar 1.1 meegekregen. Helemaal stil is hij niet, maar mij stoort het ook (nog ?) niet.
                  En nu maar uittesten...
                  Euh.... ik hoor hem nog alleen als ik hem naast mijn oor hou. Dus eigenlijk niets
                  Staat in je instelling "iS aan bij half indrukken" ???
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    http://www.olympus.co.jp/en/support/...meraupdate.cfm

                    Eerst en voral updaten kan je alleen via Olympus software. Je dient de camera-updater software uit de link te downloaden en te installeren op je computer. De E-M5 verbind je met de meegeleverde USB kabel aan de computer (zorg dat de batterij van de camera volledig geladen is!!!!) Daarna de camera opzetten (en de optie massa opslag selecteren op de camera) en het programma zijn ding laten doen. Eerst zal de firmware worden ge-update naar 1.3; de procedure moet je herhalen om 1.5 te krijgen. Is echt een fluitje van een cent...

                    De nieuwe firmware is puik: gedaan met het vervelende geruis van de IBIS; snellere en nauwkeurige autofocus (nog sneller! - vooral in C-AF); en vooral gedaan met het seconden wachten tot de camera uit slaapmodus ontwaakt (was mijn grootste grief) - dit is nu direct. Heb ook de idruk dat de batterij minder aangesproken wordt (maar dat zal pas na langere tijd moeten blijken.) Zeker de moeite om te upgraden...
                    Marc...
                    Je camera-updater software moet je toch niet downloaden .. die is toch meegeleverd ?

                    Voor de rest.. alles mee eens.. ferme update en heel eenvoudig ... gemakkelijker dan mijn Canon's
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5


                      45mm, 1/800sec, F4, iso 2000

                      Vanavond gemaakt.

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Marc...
                        Je camera-updater software moet je toch niet downloaden .. die is toch meegeleverd ?

                        Voor de rest.. alles mee eens.. ferme update en heel eenvoudig ... gemakkelijker dan mijn Canon's
                        De originele software gebruik ik niet....
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          De originele software gebruik ik niet....
                          Camera updater staat los van Olympus-Viewer
                          Updaten gaat ook via Viewer maar dat gebruik ik ook niet.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            @Richard
                            Zeer mooie plaat
                            Goed lenske die 45 1.8
                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              heb er ook een Pen-epl3 bijgekocht, ben heerlijk kompleet en kompact nu inmiddels, was een verkeerde prijzing bij BCC, deze boden hem aan voor dik 100 euro onder de goedkoopste internetprijs, als zijnde laatste model, echter stonden er nog 2 dozen in de vitrine die ik natuurlijk wel wilde voor dat geld, de verkoper stond alleen een beetje vreemd te kijken en te twijfelen of het allemaal wel klopte, maar voordeel is bij dit soort zaken dat ze er te weinig van af weten dus ik kreeg hem mooi mee voor dat geld, gold natuurlijk voor een ouder type die erbij stond, echter de tekst vermelde epl3, foutje waar ik gretig gebruik van maakte.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                                Zojuist weer een mooie review gezien van Dhr Wong waar hij een bruiloft fotografeert met de nieuwe pen (met OMD sensor) : http://robinwong.blogspot.it/2012/09...l-kel-lis.html
                                Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                                heb er ook een Pen-epl3 bijgekocht, ben heerlijk kompleet en kompact nu inmiddels, was een verkeerde prijzing bij BCC, deze boden hem aan voor dik 100 euro onder de goedkoopste internetprijs, als zijnde laatste model, echter stonden er nog 2 dozen in de vitrine die ik natuurlijk wel wilde voor dat geld, de verkoper stond alleen een beetje vreemd te kijken en te twijfelen of het allemaal wel klopte, maar voordeel is bij dit soort zaken dat ze er te weinig van af weten dus ik kreeg hem mooi mee voor dat geld, gold natuurlijk voor een ouder type die erbij stond, echter de tekst vermelde epl3, foutje waar ik gretig gebruik van maakte.
                                Ben benieuwd hoe ze de prijsstelling hier gaan doen van de OM-D E-M5 ten opzicht van de PEN EPL5 als die uit is.

                                Comment

                                Working...
                                X