Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Oorspronkelijk geplaatst door Race-art Bekijk bericht
    Graag had ik even jullie advies gevraagd. Ik ben zelf in het bezit van een Olympus E420 met bijhorende uitrusting:
    * Zuiko 14 - 42 mm (kitlens)
    * Zuiko 40 - 150 mm (Kitlens)
    * Zuiko Digital 70 - 300 mm
    * Flash FL-36

    Ik vrees dat mijn toestel wel eens binnen de kortste keren de geest zou kunnen geven (al hoop ik van harte van niet). Dus daarom volgende vragen.

    De lenzen kunnen die nog gebruikt worden op dit toestel? Zo ja zijn er nadelen te ondervinden? Want deze lenzen zijn waarschijnlijk niet gemaakt met het oog op volledige funtionaliteit op andere toestellen.

    En is dit toestel geschikt om te gebruiken voor autosportfotografie? Graag eens jullie mening.

    @Zeus1: Mooie foto
    Deze kunnen erop mits een adapter. Het grootste nadeel is dat wellicht de focus minder zal zijn. Volgens geruchten zou Olympus wel werken aan een camera waarbij zowel de m4/3 lenzen als de 4/3 lenzen zoals de uwe perfect werken.

    Hoewel de auto focus van de OM-D razend snel is zou dit toestel minder geschikt zijn voor af tracking van snel bewegende onderwerpen. Toch heb ik hier en daar al foto's tegengekomen van autosport en andere snellere acties die met dit toestel genomen zijn. ik dacht op http://www.mu-43.com

    Iets anders nu, mocht in Adobe camera raw en lightroom het standaard camera profiel je niet bevallen kun je hier ook aan $10 3 camera profielen voor de OM-D verkrijgen: http://www.colorfidelity.com
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Race-art Bekijk bericht
      Graag had ik even jullie advies gevraagd. Ik ben zelf in het bezit van een Olympus E420 met bijhorende uitrusting:
      * Zuiko 14 - 42 mm (kitlens)
      * Zuiko 40 - 150 mm (Kitlens)
      * Zuiko Digital 70 - 300 mm
      * Flash FL-36

      Ik vrees dat mijn toestel wel eens binnen de kortste keren de geest zou kunnen geven (al hoop ik van harte van niet). Dus daarom volgende vragen.

      De lenzen kunnen die nog gebruikt worden op dit toestel? Zo ja zijn er nadelen te ondervinden? Want deze lenzen zijn waarschijnlijk niet gemaakt met het oog op volledige funtionaliteit op andere toestellen.

      En is dit toestel geschikt om te gebruiken voor autosportfotografie? Graag eens jullie mening.

      @Zeus1: Mooie foto
      Dit kan mits je een adapter erbij koopt. De objectieven die je nu hebt zijn niet rechtstreeks te monteren. Mits de drie lenzen die je hebt contrast detectie ondersteunen zal je niet al te veel nadeel ondervinden bij het gebruik van deze objectieven; hoogstens zullen ze wat trager scherpstellen (dan de originele lenzen voor de PEN en OM-D) maar wel nog steeds sneller dan je E-420.
      De 70-300 die je hebt is een mooie; heb spijt dat ik de mijne heb weggedaan...

      Autosportfotografie zal wel kunnen, al zijn er andere toestellen die daar waarschijnlijk meer voor zijn geschikt.

      Overigens ben ik net als jij overweegt van spiegelreflex naar OM-D gegaan. Heb er nog geen moment spijt van. Ik vind de OM-D nog steeds verbluffend in alles...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Race-art Bekijk bericht
        Graag had ik even jullie advies gevraagd. Ik ben zelf in het bezit van een Olympus E420 met bijhorende uitrusting:
        * Zuiko 14 - 42 mm (kitlens)
        * Zuiko 40 - 150 mm (Kitlens)
        * Zuiko Digital 70 - 300 mm
        * Flash FL-36

        Ik vrees dat mijn toestel wel eens binnen de kortste keren de geest zou kunnen geven (al hoop ik van harte van niet). Dus daarom volgende vragen.

        De lenzen kunnen die nog gebruikt worden op dit toestel? Zo ja zijn er nadelen te ondervinden? Want deze lenzen zijn waarschijnlijk niet gemaakt met het oog op volledige funtionaliteit op andere toestellen.

        En is dit toestel geschikt om te gebruiken voor autosportfotografie? Graag eens jullie mening.

        @Zeus1: Mooie foto
        Dit kan mits je een adapter erbij koopt. De objectieven die je nu hebt zijn niet rechtstreeks te monteren. Mits de drie lenzen die je hebt contrast detectie ondersteunen zal je niet al te veel nadeel ondervinden bij het gebruik van deze objectieven; hoogstens zullen ze wat trager scherpstellen (dan de originele lenzen voor de PEN en OM-D) maar wel nog steeds sneller dan je E-420.
        De 70-300 die je hebt is een mooie; heb spijt dat ik de mijne heb weggedaan...

        Autosportfotografie zal wel kunnen, al zijn er andere toestellen die daar waarschijnlijk meer voor zijn geschikt.

        Overigens ben ik net als jij overweegt van spiegelreflex naar OM-D gegaan. Heb er nog geen moment spijt van. Ik vind de OM-D nog steeds verbluffend in alles...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          @ Zeus1 en Ief

          Schitterende plaatjes
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Inderdaad 3 mooie landschapfotos. Vind met name die bovenste van Ief een hele mooie eind-september-foto. Voor dat anderen er iets over zeggen, ik zou er iets meer middencontrast in gegooid hebben, maar dat is puur persoonlijk.

            Zojuist weer een mooie review gezien van Dhr Wong waar hij een bruiloft fotografeert met de nieuwe pen (met OMD sensor) : http://robinwong.blogspot.it/2012/09...l-kel-lis.html
            Mijn Foto's

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
              Inderdaad 3 mooie landschapfotos. Vind met name die bovenste van Ief een hele mooie eind-september-foto. Voor dat anderen er iets over zeggen, ik zou er iets meer middencontrast in gegooid hebben, maar dat is puur persoonlijk.

              Zojuist weer een mooie review gezien van Dhr Wong waar hij een bruiloft fotografeert met de nieuwe pen (met OMD sensor) : http://robinwong.blogspot.it/2012/09...l-kel-lis.html
              Zo lang foto's niet cartoon overkomen is het ok voor mij. Robin levert altijd prachtige plaatjes. Ik ben echt grote fan van deze kerel !
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Nieuwe Firmware 1.5 opgezet.
                Ruis in de camera is weg ( op zelfde niveau dan in video-mode)
                Stabilisatie on screen moet wel uit staan ( half indrukken bij iS = UIT )
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Mijn E-m5 is ook een stuk stiller nu.
                  Ook niet onbelangrijk is dat de IS in videomode nu ook werkt bij niet-native lenzen wat voorheen niet zo was...
                  Mijn Foto's

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    mijn 30 mm sigma terugebracht en een 25 1.4 in de plaats genomen, ben benieuwd hoe deze het doet.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Hoi,

                      ik heb ook de Firmware update gedaan.
                      Eerst doet m'n kleintje de 1.3 update daarna meteen doorstoten naar 1.5.
                      En inderdaad, de cam is nu nagenoeg muisstil.
                      Je hoort de IS nu bijna helemaal niet meer, volgens mij nog minder als m'n voormalige Canon lenzen.
                      Mooi, want dat was een klein akkefietje waar ik me een beetje aan stoorde.
                      Last edited by adrie; 3 oktober 2012, 12:25.

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Ik ben zeer benieuwd... Sinds vorige week ook een OM-D in huis. Straks de firmware update uitvoeren en dan morgen voor 5 dagen met de collega's naar het buitenland.

                        Als 1e grote test kan dat tellen
                        De 60D blijft in ieder geval thuis.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                          Ik ben zeer benieuwd... Sinds vorige week ook een OM-D in huis. Straks de firmware update uitvoeren en dan morgen voor 5 dagen met de collega's naar het buitenland.

                          Als 1e grote test kan dat tellen
                          De 60D blijft in ieder geval thuis.
                          That's the spirit
                          Vergeet wel uw oplader niet om de batterij op de laden want die gaat minder lang mee dan bij een reflex toestel.
                          Met welke lens ga je op pad? Fotoverslagje altijd welkom en nu ga ik ook de firmware update doen.
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                            That's the spirit
                            Vergeet wel uw oplader niet om de batterij op de laden want die gaat minder lang mee dan bij een reflex toestel.
                            Met welke lens ga je op pad? Fotoverslagje altijd welkom en nu ga ik ook de firmware update doen.
                            Oplader gaat zeker mee
                            Ondertussen heb ik al wel 2 extra batterijen besteld via Olympus.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                              Oplader gaat zeker mee
                              Ondertussen heb ik al wel 2 extra batterijen besteld via Olympus.
                              Gaan de batterijen ook niet zolang mee? Robin Wong klaagt daar ook een beetje over in zijn verslag van de nieuwe Pen E-PL5, wel wat jammer dat daar nog geen nieuwe zijn voor ontworpen.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Hoi,
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                                Gaan de batterijen ook niet zolang mee? Robin Wong klaagt daar ook een beetje over in zijn verslag van de nieuwe Pen E-PL5, wel wat jammer dat daar nog geen nieuwe zijn voor ontworpen.
                                Ik doe ongeveer zo'n 250 foto's met één batterij, dat is beduidend minder dan met mijn vorige cam, een Canon "spiegeldoos".
                                Ik heb nu dus ook 2 originele batterijen en 2 imitatie.
                                Deze 2 immitatiebatterijen + oplader had ik voor maar € 24,19 inclusief verzenden (via E-bay vanuit Engeland).
                                Dat is voor minder dan de helft van één originele batterij!!!!

                                Let op: deze immitatie batterijen laden NIET op in de originele lader... kwam ik tijdens m'n zomervakantie in Italië achter... dus dáár een originele bijgekocht...
                                De originele batterijen laden WEL op in de immitatielader (en die is kleiner...)

                                Comment

                                Working...
                                X