Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Olympus OM-D E-M5: The best of the micro 4:3 cameras - DxOMark

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Eindelijk zijn de resultaten er. Hebben we even moeten op wachten. Ik had ongeveer dit verwacht. Zelf kunnen vergelijken met m'n D300s in de praktijk en had al de indruk dat ze heel goed naast elkaar konden staan.
      Op internet lees je hier en dat er mensen zijn die hun Canon 5DMII vervangen hebben door de OM-D en heel tevreden zijn. Als je de cijfers vergelijkt zou de OM-D beter zijn amai daar verschiet ik van. Die 5D MII is als referentiemodel gebruikt overal als ik me niet vergis.

      Aan de andere kant als je vergelijkt met de Nikon D7000. Om dan nog maar te zwijgen van de D600 heeft m4/3 nog heel wat werk voor de boeg.

      Cijfers zijn natuurlijk niet alles. Velen zweren bij full frame of zelfs spiegelreflex in het algemeen boven bvb de kleinere m4/3 maar wat ik me nu afvraag is vanaf wanneer zie je dit nu in godsnaam.
      Ik kan nu zelf vergelijken met een crop toestel maar ik zie geen verschil. Toch niet op m'n scherm.
      Wellicht als je in het groot wilt afdrukken maar vanaf welk formaat dan?
      Full frame zou hét zijn voor landschapsfotografie terwijl de wat grotere scherpte diepte van een m4/3 toch eigenlijk een voordeel zou moeten zijn.
      De dynamic range is groter maar ga je dit in een fotoboek of op het scherm eigenlijk allemaal nog wel zien?
      Last edited by Ief; 24 september 2012, 19:32.
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        @ Richard.. zeer mooie Plaat hoor !
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
          Eindelijk zijn de resultaten er. Hebben we even moeten op wachten. Ik had ongeveer dit verwacht. Zelf kunnen vergelijken met m'n D300s in de praktijk en had al de indruk dat ze heel goed naast elkaar konden staan.
          Op internet lees je hier en dat er mensen zijn die hun Canon 5DMII vervangen hebben door de OM-D en heel tevreden zijn. Als je de cijfers vergelijkt zou de OM-D beter zijn amai daar verschiet ik van. Die 5D MII is als referentiemodel gebruikt overal als ik me niet vergis.

          Aan de andere kant als je vergelijkt met de Nikon D7000. Om dan nog maar te zwijgen van de D600 heeft m4/3 nog heel wat werk voor de boeg.

          Cijfers zijn natuurlijk niet alles. Velen zweren bij full frame of zelfs spiegelreflex in het algemeen boven bvb de kleinere m4/3 maar wat ik me nu afvraag is vanaf wanneer zie je dit nu in godsnaam.
          Ik kan nu zelf vergelijken met een crop toestel maar ik zie geen verschil. Toch niet op m'n scherm.
          Wellicht als je in het groot wilt afdrukken maar vanaf welk formaat dan?
          Full frame zou hét zijn voor landschapsfotografie terwijl de wat grotere scherpte diepte van een m4/3 toch eigenlijk een voordeel zou moeten zijn.
          De dynamic range is groter maar ga je dit in een fotoboek of op het scherm eigenlijk allemaal nog wel zien?
          Ook ik heb mij 5D2 vervangen door de OMD zoals ik al eerder vermeld had. Maar is de OMD-EM5 daarom een vervanger van de 5D2 ? neen ... absoluut niet.
          De vraag is of de OMD je tegemoet komt met hetgeen je wil fotograferen.. en dat is bij mij wel het geval.
          De beeldkwaliteit is zeker goed genoeg en zoals je zegt.. meestal merk je er niets van in vergelijking met een APS DSLR ondanks dat een M43 zich anders gedraagt.

          Een vergelijking met een D600 vind ik net zo unfair dan met de 5DMKII. een M43 is geen FF camera. De fysieke eigenschappen van een FF camera kan je met Micro-Fourth-thirts niet vergelijken.
          Binnen dezelfde techniek-merk-leeftijd zal een FF camera het in principe altijd winnen van de M43.

          Een midden formaat Camera gedraagt zich ook anders dan een FF camera. Velen zeggen dat de Nikon D800 een Middenformaat kan vervangen maar dat is eigenlijk maar een halve waarheid.
          Die andere halve waarheid is wel het feit dat voor velen een D800 goed genoeg is als vervanger van Medium F.

          Zo gaat het verhaal hetzelfde op voor deze OMD-EM5 tegenover b.v. APS DSLR.

          Camera's zijn zo goed tegenwoordig dat er maar weinig om klagen is.
          Alleen is het grote verschil nu dat M43 een heel pak kleiner is.. en zeker als je de lenzen er in aanmerking bijneemt.
          Neem de OMD-EM5 met de 45 1.8.. waar vind je een kleinere lichtsterkere combinatie met dezelfde kwalitatieve eigenschappen ?

          Hieronder nog een Link van Ming Thein met de D600 en daaronder de hier al eerder geplaatste verwijzing met foto's van de OMD.. persoonlijk vind ik zijn foto's met de OMD even krachtig dan de D600
          reframing the world one picture at a time
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
            @ Richard: Schitterende plaat!
            @ closeupshooter: Altijd leuk een paar nieuwe primes. Benieuwd wat je van die sigma vind. De sigma 19mm lijkt me wel wat, maar wacht op de resultaten van de nieuwe 17mm van Oly...
            @ hjanssen: Wellicht heb je gelijk wat die trigger betreft. Zonder trigger gaat ie tot 1/320s met mn SB 600. trigger icm met een sb800 + een studioflitser accepteerde 1/200s. Hier een voorbeeldje van die laatste setup:


            Beste plaat die hier tot nu toe al geplaatst is volgens mijn mening en smaak.
            Te bedenken dat dit met het piepkleine 45 mm 1.8 gemaakt is.
            Puik werk hoor !
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Dit is precies wat ik verwachte van de OMD EM5.
              Resultaten iets minder dan een Nex 5n wat logisch en normaal is door de iets kleinere sensor.
              Doet niet onder voor een APS Canon op beeldkwaliteit...
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Zonet heeft de laatste het licht uitgedaan in de afdeling Canon Sensor Design ....

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  Zonet heeft de laatste het licht uitgedaan in de afdeling Canon Sensor Design ....
                  Hehe... Binnenkort kan ik alleszins vergelijken. Sinds vorige maand heb ik de 60D (waar ik trouwens zeer tevreden over ben) en straks kan ik mijn OM-D gaan afhalen

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    hoe bergen jullie overigens de spullen op, ik zit met een chronisch overshot van veels te grote tassen, ze zijn allemaal afgestemd op een forse Canon, forse L lenzen, nu heb ik ieniemini lenzen die ik in 1 vakje met zijn alle kwijtkan, ziet er nie uit als ik dit in een tas doe die ik heb (bv een crumpler Daily XXL)

                    Heb wel een Golla tasje maar is niet echt handig en meer voor de kleinere penn achtige modellen.

                    Iemand al wat opbergspul gekocht of gezien ?
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Thinktank Urban Disguise schoudertas: daar past in OMD met 12-50, Metz flash, Pany 100-300, Pany 45-200, Pany 7-14, Oly 12 mm, allerlei klein gerief.
                      Ofwel Spyder holster met daaraan de OMD met lens en op de gordel nog extra heuptasje Speed Changer van Thinktank met 2-3 lenzen

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Zojuist deze foto van Pim gemaakt.
                        Wilde deze graag met jullie delen.



                        45mm, 1/400, F 8.0

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          De Think Tank retrospective 5 lijkt me ook wel wat om OMD-D spullen ik kwijt te kunnen:
                          http://www.thinktankphoto.com/produc...pinestone.aspx

                          Knappe foto van Pim
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Om maar een idee te geven.
                            Voorlopig heb ik ook nog geen specifieke opbergtas.
                            Alle tassen-koffers zijn te groot.

                            Ik gebruik mijn snuit-tas van mijn 5D2.
                            De OMD met een lens steek ik in de zwevende ophanging ... daaronder is er nog plaats voor de Lader en Netsnoer.
                            De 2 zijvakken daar kunnen 2 lenzen in per vak ... hetzij 4 in totaal (of 3 en een Flitser).. wel aangeraden om tussen de lenzen een beschermingsdoekje of dergelijke te zetten.
                            Aan de voorkant is nog plaats voor geheugenkaarten, extra batterij, reinigingsdoekjes en dergelijke.

                            De snuit-tas is van het merk Case-Logic en voorlopig kan ik mij hier goed mee behelpen ter afwachting van een meer op m43 maat gemaakte tas. (vooral de lenzen)
                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              @ Ief

                              Bedankt

                              Ik ga de E-M5 steeds leuker vinden.
                              Ben erg druk met het ontdekken en uitvinden van nieuwe instellingen.

                              1.


                              2.


                              3.


                              4.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Mooie serie van een mooie kat Richard! Met name nr 2 en 3 van je serie vind ik schitterend...
                                Mijn Foto's

                                Comment

                                Working...
                                X