Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Als je naar omd-5 beelden kijkt is het opvallend dat deze meestal een geelbruine zweem vertonen, missen meestal levendigheid en komen zeer vlak over.
    ook je 85 mm voorbeeld mist levendigheid , kleurbalans is beter maar niet optimaal.(teveel rood ?).
    Zoek naar de juist JPEG instellingen, en deel die onderling, op die manier zul je tot betere resultaten komen.

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Bedankt Funky en Puerte,

      Duidelijke informatie heren.
      Inderdaad Funky, ik ervaar het zelfde als wat jij hierboven geschreven hebt.
      Ben blij dat er meerder gebruikers dit ervaren.
      Ik dacht even dat het aan mijn E-M5 ligt.

      Ik heb morgen nacht een foto klus, zal kijken of ik wat foto's met de E-M5 kan maken.

      Goed weekend ieder!

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
        Inderdaad Funky, ik ervaar het zelfde als wat jij hierboven geschreven hebt.
        Ben blij dat er meerder gebruikers dit ervaren.
        Ik dacht even dat het aan mijn E-M5 ligt.

        Ik heb morgen nacht een foto klus, zal kijken of ik wat foto's met de E-M5 kan maken.
        Voor straatfotografie is het allemaal niet zo eenvoudig.. je hebt geen volledige controle over je licht in tegenstelling tot bijvoorbeeld studiowerk.
        Er zijn zoveel elementen die meespelen waardoor je een kleurzeem in je foto's krijgt, kleurtemperatuur is anders bv. s'morgens, s'middags of savond's.
        Ook de seizoenen spelen een rol.. bijvoorbeeld in de winter waar de zon lager staat en waar je een gele gloed krijgt over heel je foto.
        Helderheid kan afhangen van de hoeveelheid smog die in de lucht hangt.. zeker als je met een tele werkt.
        Reflecties is ook nog zo'n element die meespeelt... moest de Processie foto bijvoorbeeld gemaakt zijn in open vlakte tegenover nu in gesloten straat waar huizen een gloed reflecteren van de zon die erop schijnt (denk maar aan het effect als je met een flitser bounce't op een bruine muur tegenover een witte) dan zou de foto er weeral anders uitzien.
        Dan heb ik het nog niet over het constant veranderen van weer. (bewolkt-zonnig-bewolkt)
        Veel elementen dus waar je niet altijd rekening mee kan houden bij straatfotografie omdat je dikwijls niet altijd de tijd hebt om instellingen te doen.
        Je kan je foto uiteraard softwarematig verder bewerken in jpeg of Raw schieten..
        Voor mezelf heb ik echter weinig zin om bij één of ander evenement al mijn foto's te bewerken dus goede Jpegs zijn wel belangrijk en de OMD schiet daar zeker niet tekort in.
        Maar ook ik zit nog in probeer-fase om uit te zoeken wat je het beste uit deze camera kan halen.
        Voor mij mag het iets meer Pop en Wow overkomen maar dat moet ik nog uitzoeken, maar niet zo dat contrast schaduwdetail aantast en dat kleuren overgesatureerd zijn.


        Hieronder nog een Fotootje met de Samyang 7.5 in combinatie met het kleine flitsertje van de OMD.
        De flitser dekt uiteraard maar een gedeelte van je beeld.. maar accentueert hier het onderwerp... uitgeteld koppel


        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Deze week voor het eerst deze camera in mn handen gehad en dat beviel me heel goed. Vond hem geschikt voor mijn handen en de viewfinder waar ik heel benieuwd naar was vond ik ook prima om mee te werken. Jammer dat ie zo duur is...
          Last edited by smartpics; 15 september 2012, 00:21.
          Mijn Foto's

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Dit zou de prijs zijn voor de nieuwe macrolens volgens 43rumors:
            60mm f/2.8 €599,-

            Er zou ook een zwarte versie komen van de Oly 12mm:
            12mm f/2.0 Black Edition €999,-
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
              Dit zou de prijs zijn voor de nieuwe macrolens volgens 43rumors:
              60mm f/2.8 €599,-

              Er zou ook een zwarte versie komen van de Oly 12mm:
              12mm f/2.0 Black Edition €999,-
              Dat lijkt me een correcte prijs voor de 60 macro, tja de zwarte das wel overpriced maar is limited geloof ik. Persoonlijk vind ik ze op foto niet zo mooi als de zilveren maar dat kan anders overkomen als je ze in eigen handen vast hebt.
              Er komt ook nog een 17,5 1.8
              Echt wel keuze genoeg in uitstekende lenzen bij M43
              De Macro 60 zal ik mij zeker aanschaffen..
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Ik ben persoonlijk nogal voor zwart Vind die combo zwarte body, metalen lens wat raar maar ik vond de eerste foto's van de OM-D ook lelijk en nu vind ik het een erg mooie camera.

                O ja, ik heb dit een review gelezen:

                OM-D TIP! BEFORE YOU SHOOT THE OM-D E-M5 I recommend to TURN OFF the warm color setting in the picture IQ menu! Otherwise your images will all have funky warm colors! Many of the JPEGS in this review were shot with the warm color set to ON. I prefer it set to OFF..

                Misschien eens proberen voor mensen die vinden dat de kleurtjes niet echt goed zitten.

                Noise reduction wordt hier en daar ook aangeraden om op off te zetten. Ik vraag me alleen af of je de noise filter dan ook beter off zet.
                Zou beter rijn voor de dynamiek range en de scherpte van de foto's.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                  Ik ben persoonlijk nogal voor zwart Vind die combo zwarte body, metalen lens wat raar maar ik vond de eerste foto's van de OM-D ook lelijk en nu vind ik het een erg mooie camera.

                  O ja, ik heb dit een review gelezen:

                  OM-D TIP! BEFORE YOU SHOOT THE OM-D E-M5 I recommend to TURN OFF the warm color setting in the picture IQ menu! Otherwise your images will all have funky warm colors! Many of the JPEGS in this review were shot with the warm color set to ON. I prefer it set to OFF..

                  Misschien eens proberen voor mensen die vinden dat de kleurtjes niet echt goed zitten.

                  Noise reduction wordt hier en daar ook aangeraden om op off te zetten. Ik vraag me alleen af of je de noise filter dan ook beter off zet.
                  Zou beter rijn voor de dynamiek range en de scherpte van de foto's.
                  Idd WB warm uitzetten heb je de gloed niet meer.. stond buiten Steve Huffs ook al vermeld op DPreview.
                  Ook ik vond de OMD een lelijk eentje bij de lancering (zie mijn eerste indruk begin deze topic)
                  De Noise reductie uitzetten dat moet je zelf uitmaken wat je het beste vind. Persoonlijk vind ik de Standaard instelling niet "TE" vernietigend.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Je hoeft dikwijls niet ver te zoeken in de juiste instellingen om je gewenste resultaat te krijgen.
                    Mensen veroordelen te dikwijls hun camera en das onterecht want meestal ligt het aan de persoon erachter.

                    Bovenste foto is DULL en heeft kleurzweem..
                    Onderste foto heeft betere kleurbalans en is natuurlijker



                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      De OMD EM5 en de 12mm 2.0 is zeer aangenaam.
                      Scherpte van de 12mm is excellent.




                      Hieronder Crop van bovenste foto

                      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Yep scheelt veel. Ben vandaag ook op stap geweest met de OM-D en de WB warm ook uit. Je hebt eerlijkere kleuren.
                        Wat ik wel wat mis met de OM-D zijn het ontbreken van camera profielen in lightroom. Da's enkel bij Nikon en Canon dacht ik.
                        Maar ik ga dus nu nog met beide toestellen op stap om wat te kunnen vergelijken en ik zie nu wel dat de kleuren uit de OM-D misschien iets vlakker zijn maar éénmaal wat getuned in lightroom hou ik echtere kleuren over. Mijn D300s maakt dan eigenlijk ook te warme kleuren. Kan natuurlijk aan vanalles liggen maar heb hier twee landschapsfoto's en het eindresultaat van de OM-D vind ik beter.
                        Wat me wel opvalt is dat ik in de OM-D raws meer contrast en zo moet steken maar wellicht heeft dat te maken omdat er geen cameraprofiel is.
                        Hoe meer ik met de OM-D op stap ga hoe enthousiaster ik word. Eens wat landschapjes gedaan en macro .
                        Hierbij nog eens wat macro testjes met de 12-50mm kitlens:
                        http://s1243.photobucket.com/albums/...012-50%20lens/
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Je hoeft dikwijls niet ver te zoeken in de juiste instellingen om je gewenste resultaat te krijgen.
                          Mensen veroordelen te dikwijls hun camera en das onterecht want meestal ligt het aan de persoon erachter.

                          Bovenste foto is DULL en heeft kleurzweem..
                          Onderste foto heeft betere kleurbalans en is natuurlijker







                          sorry, maar onderste foto is nog altijd DULL, mist levendigheid, is redelijk vlak, onderbelicht en te koud.
                          probeer het volgende eens op onderste foto:
                          breng je kleurtemperatuur iets naar omhoog (iets meer geel) en corrigeer je kleurtint door iets meer rood te geven.
                          haal je hooglichten sterk op en lichtjes de heel donkere tinten. dit zal je contrast en belichting sterk verbeteren

                          mogelijk zul je ongeveer hetzelfde resultaat krijgen als je in bovenste foto gewoon belichting en contrast corrigeert
                          tip: ben vrijwel zeker dat de sokkel waarop de beer staat grijs is R=G=B, is dus een goed referentiepunt
                          Last edited by puerte; 16 september 2012, 12:08.

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            De OMD EM5 en de 12mm 2.0 is zeer aangenaam.
                            Scherpte van de 12mm is excellent.




                            Hieronder Crop van bovenste foto

                            begrijp dat niet, hoe kun je nu zeggen dat die beelden aangenaam zijn ?
                            zijn veel te vlak, zie je dat nu niet, hoe kun je dan de kwaliteit van toestel of lens beoordelen ?
                            trekt je contrast op door hooglichten te corrigeren en zal heel wat anders zijn

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              sorry, maar onderste foto is nog altijd DULL, mist levendigheid, is redelijk vlak, onderbelicht en te koud.
                              probeer het volgende eens op onderste foto:
                              breng je kleurtemperatuur iets naar omhoog (iets meer geel) en corrigeer je kleurtint door iets meer rood te geven.
                              haal je hooglichten sterk op en lichtjes de heel donkere tinten. dit zal je contrast en belichting sterk verbeteren

                              mogelijk zul je ongeveer hetzelfde resultaat krijgen als je in bovenste foto gewoon belichting en contrast corrigeert
                              tip: ben vrijwel zeker dat de sokkel waarop de beer staat grijs is R=G=B, is dus een goed referentiepunt

                              Tja alleen ik weet hoe de kleuren er hier uitzien natuurlijk .. das dan ook het voordeel als je test op onderwerpen thuis.
                              De beer is knalwit, de plank waar de beer opstaat is zwart maar met een hele lichte bruine tint. Die bruine tint (eigenlijk streep) kun je praktisch niet zien tenzij je met je ogen op 20 cm afstand staat.
                              Kleuren hier benaderen zeer kort de werkelijkheid.. de bruine tint (soort van strepen in de plank) zie je in realiteit nauwelijks en is eigenlijk zwart voor 90 percent.
                              Als je eerst de bovenste foto bekijkt lijkt de onderste idd te koud.. maar in gedachten met hoe het boeltje er hier uitziet .. komt dit vrij overeen.
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                begrijp dat niet, hoe kun je nu zeggen dat die beelden aangenaam zijn ?
                                zijn veel te vlak, zie je dat nu niet, hoe kun je dan de kwaliteit van toestel of lens beoordelen ?
                                trekt je contrast op door hooglichten te corrigeren en zal heel wat anders zijn
                                De foto's met glasscherven was alleen maar om de Scherpte aan te tonen van de lens vandaar de Crop erbij

                                Los daarvan...Ik denk dat het het beste is dat ik je de originelen eens doorstuur ... dan kan jij ze eens corrigeren hoe het moet en ze hier eens posten.
                                Denk dat dat het beste is
                                Last edited by Funcky; 16 september 2012, 13:15.
                                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                                Comment

                                Working...
                                X