Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G1X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon G1X

ter vergelijking:
    Canon 5DMKII 24-105 f4

35 mm f4 iso 5000

[IMG][/IMG]
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Size G1X vs 5DMKII (om idee te geven van afmeting G1X )

[IMG][/IMG]
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

De grootte kan inderdaad tellen en uw nekwervels zullen u dankbaar zijn

De kwaliteit daarentegen, niet slecht maar toch redelijk wat detailverlies lijkt me.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          De grootte kan inderdaad tellen en uw nekwervels zullen u dankbaar zijn

De kwaliteit daarentegen, niet slecht maar toch redelijk wat detailverlies lijkt me.

grts
          Sieg
          Er is idd wel wat detail verlies op hoge iso's maar dat valt goed mee. De fysieke eigenschappen van de grotere sensor van een FF dat steek je niet zomaar weg hé

Ik heb jouw plaatjes eens bekeken en die zijn in ieder geval

Comment

Die kleine G1X presteerd meer dan goed....zelfs op hogere isowaardes . Hetgene wat ik persoonlijk in dit toestel een beetje spijtig vind is het erg nauwe 4x bereik van de zoom. Indien men een opvolger van 22-24mm groothoek tot 130-150mm tele zou brengen zou ik niet twijfelen. Voor het overige een heel bekwaam hebbeding lijkt me....vooral als je heel licht wil reizen/wandelen.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 13 april 2012, 20:37.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Die kleine G1X presteerd meer dan goed....zelfs op hogere isowaardes . Hetgene wat ik persoonlijk in dit toestel een beetje spijtig vind is het erg nauwe 4x bereik van de zoom. Indien men een opvolger van 22-24mm groothoek tot 130-150mm tele zou brengen zou ik niet twijfelen. Voor het overige een heel bekwaam hebbeding lijkt me....vooral als je heel licht wil reizen/wandelen.
              Ik vrees dat de camera met zo'n bereik (lens) weeral wat groter gaat worden , er moet ergens een lijn getrokken worden. Zelfs als er de lens zou opstaan die je voorstelt (wat mooi is) dan gaat er gemijmerd worden over b.v een constante f4 of beter macro bereik e.d. Er moeten altijd compromissen gemaakt worden.
              Een heerlijk fun-camera'tje naast je Canon DSLR voor o.a straatfotografie, reiscamera, studio enz..
              De 2.8 in groothoek vind ik positief (instap DSLR's kit zoomlenzen beginnen vanaf 3.5), de IS is excellent, beeldkwaliteit is subliem, uitstekend draaibaar high res. scherm, optisch zoekertje kan nuttig zijn en ti's beter dan geen, stevig gebouwd , goede grip, goede video, gemakkelijke bediening en klare menu's (als je Canon gewend bent)

Minder goede punten zijn de niet echt snelle AF (voor sport) en de Batterij levensduur (als je constant werkt met Lcd en door elektrische zoomlens).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Er is idd wel wat detail verlies op hoge iso's maar dat valt goed mee. De fysieke eigenschappen van de grotere sensor van een FF dat steek je niet zomaar weg hé

Ik heb jouw plaatjes eens bekeken en die zijn in ieder geval
                Inderdaad, de voordelen van een FF zijn uiteraard (voorlopig) nog de nadelen ook hé qua grootte van het toestel.
                Daarentegen worden de compactere toestellen alsmaar beter en zoals je schrijft een ideaal toestel naast de grote broer.

i.v.m. mijn plaatjes ... thanx voor het compliment

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

De G1X is geen sportcamera, maar de burstrate 6 frames (4.5 fps) helpt daarbij om iets deftig voor mekaar te krijgen.

Foto plaatselijke wielerwedstrijd Alsembergsesteenweg Dworp
                  iso 500, 60,4mm (112mm) 1/1000 5.8

[IMG][/IMG]

Comment

De G1X is geen sportcamera, maar de burstrate 6 frames (4.5 fps) helpt daarbij om iets deftig voor mekaar te krijgen.

Foto plaatselijke wielerwedstrijd Alsembergsesteenweg Dworp
                    iso 500, 60,4mm (112mm) 1/1000 5.8

[IMG][/IMG]

Ziet er zeker niet slecht uit !

Comment

Macro is niet echt weggelegd voor de G1X.
                      Foto onder is zowat het kortste dat je kan gaan voor close-up fotografie.
                      Area is iets groter dan een Blu Ray doosje.
                      Iso 100 19,9mm (ong. 37mm) 1/200 f 3.5

[IMG][/IMG]

Comment

Lijkt me wel een tof apparaat.
                        Ik "moet" ;-) weer eens iets nieuws, en de Fuji X10 die ik nu heb zou ik daardoor kunnen vervangen.
                        Iemand deze 2 naast mekaar gehad?
                        De X10 heeft ook een goede high iso, een zeer goede lens, lichtsterker dan de G1X, maar is anderszijds wel een eigenwijs apparaat op gebied van software.
                        Met de Canon zie ik wel een voordeel in het kantelscherm, en de beter menuweergave, alsook de gratis raw convertor die ik altijd aangenaam vond.
                        iemand raad?

Comment

Dit kan ook nog wel lukken, maar dan mis je het bereik van de zoom.

En voor dit soort plaatjes is hij perfect.

Last edited by Zwarte; 15 april 2012, 15:29.
                          "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Lijkt me wel een tof apparaat.
                            Ik "moet" ;-) weer eens iets nieuws, en de Fuji X10 die ik nu heb zou ik daardoor kunnen vervangen.
                            Iemand deze 2 naast mekaar gehad?
                            De X10 heeft ook een goede high iso, een zeer goede lens, lichtsterker dan de G1X, maar is anderszijds wel een eigenwijs apparaat op gebied van software.
                            Met de Canon zie ik wel een voordeel in het kantelscherm, en de beter menuweergave, alsook de gratis raw convertor die ik altijd aangenaam vond.
                            iemand raad?
                            Rudy
                            Ik heb ook de X10 overwogen als compacte camera naast mijn 5D2 maar heb dan toch besloten om deze G1X te nemen... mijn speedlite en DPP is dan trouwens ook compatibel.
                            De X10 heeft een kleinere sensor en volgens mij doet deze G1X het wel beter op high iso.
                            Daarentegen heeft de X10 wel een snellere lens (die veel compenseert bij weinig licht) en die nog eens manueel te bedienen is waarmee je batt. het langer uithoud. (ik heb bij de G1X een 2é batt erbij).
                            Langs de andere kant is een elektrische zoom vloeiender als filmen ook je ding is maar minder handig bij het fotograferen.

De lens op de G1X is wel een pareltje maar begint maar op 2.8 en eindigt op 5.8.
                            Ik denk dat een snellere lens onmogelijk is in combinatie met deze sensor... in die zin dat het boeltje weer veel groter en zwaarder gaat worden (en ook duurder voor deze combinatie)..
                            Dus op gebied van lens keuze zijn er compromissen gemaakt. (ik ben er tevreden mee)

De G1X heeft een kleinere optische zoeker tegenover de X10.

De beeldkwaliteit is te vergelijken met een Crop-DSLR en ik denk niet dat je X10 je daarin tegemoet komt waarmee ik niet wil zeggen dat de X10 een slechte camera is.
                            Ik had vroeger een S95 als compact (veel compacter) omdat ik geen G12 wou met dezelfde sensor maar wel veel te groot was in verhouding... en mij min of meer dezelfde beeldkwaliteit zou geven als de S95.
                            De S95 heeft mij nooit kunnen bekoren ondanks de vele goede reviews en de hoge aanbevelingen.
                            Canon heeft met de G1X hier de spelregels verandert door de grotere sensor, waarvan het geheel een fractie groter is dan de G12.

Een systeem camera is misschien wel beter en flexibeler maar zal meestal groter uitvallen voor een gelijkaardige package, daarbij naast mijn 5D2 wil ik geen 2é camera met verwisselbare lenzen.
                            Trouwens ik geloof dat jij al een Nex hebt niet ?

Sowieso ben ik heel tevreden man met deze G1X en ik kan hem alleen maar aanraden maar dat ben ik natuurlijk...met mijn behoeften en mijn gewoontes en misschien zoek jij iets anders in een camera.

Comment

Rudy
                              Ik heb ook de X10 overwogen als compacte camera naast mijn 5D2 maar heb dan toch besloten om deze G1X te nemen... mijn speedlite en DPP is dan trouwens ook compatibel.
                              De X10 heeft een kleinere sensor en volgens mij doet deze G1X het wel beter op high iso.
                              Daarentegen heeft de X10 wel een snellere lens (die veel compenseert bij weinig licht) en die nog eens manueel te bedienen is waarmee je batt. het langer uithoud. (ik heb bij de G1X een 2é batt erbij).
                              Langs de andere kant is een elektrische zoom vloeiender als filmen ook je ding is maar minder handig bij het fotograferen.

De lens op de G1X is wel een pareltje maar begint maar op 2.8 en eindigt op 5.8.
                              Ik denk dat een snellere lens onmogelijk is in combinatie met deze sensor... in die zin dat het boeltje weer veel groter en zwaarder gaat worden (en ook duurder voor deze combinatie)..
                              Dus op gebied van lens keuze zijn er compromissen gemaakt. (ik ben er tevreden mee)

De G1X heeft een kleinere optische zoeker tegenover de X10.

De beeldkwaliteit is te vergelijken met een Crop-DSLR en ik denk niet dat je X10 je daarin tegemoet komt waarmee ik niet wil zeggen dat de X10 een slechte camera is.
                              Ik had vroeger een S95 als compact (veel compacter) omdat ik geen G12 wou met dezelfde sensor maar wel veel te groot was in verhouding... en mij min of meer dezelfde beeldkwaliteit zou geven als de S95.
                              De S95 heeft mij nooit kunnen bekoren ondanks de vele goede reviews en de hoge aanbevelingen.
                              Canon heeft met de G1X hier de spelregels verandert door de grotere sensor, waarvan het geheel een fractie groter is dan de G12.

Een systeem camera is misschien wel beter en flexibeler maar zal meestal groter uitvallen voor een gelijkaardige package, daarbij naast mijn 5D2 wil ik geen 2é camera met verwisselbare lenzen.
                              Trouwens ik geloof dat jij al een Nex hebt niet ?

Sowieso ben ik heel tevreden man met deze G1X en ik kan hem alleen maar aanraden maar dat ben ik natuurlijk...met mijn behoeften en mijn gewoontes en misschien zoek jij iets anders in een camera.
                              Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting!
                              Ik ga me deze week de canon eens uitproberen.

Comment

Voor de diegene die interesse hebben in high iso prestatie van de G1X iso 12800

onbewerkte jpeg uit camera
                                ISO 12800 19,6mm (36mm) 1/50 f5/6

[IMG][/IMG]

Comment

Working...
                                X