Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G1X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon G1X

ISO 12800 in heel slechte lichtomstandigheden

De enige verlichting is een Led-bar van 3 watt (ong. 15 w gloeilamp)

ISO 12800 15,1mm (28mm) 1/15 f 5.6

Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Die hoge iso is dus véél beter dan die van een gewoon compactje, maar dat is normaal met de sensor die bijna even groot is dan die van een DSLR.
      Een actiecamera is het niet, maar voor heel wat mensen kan het wel de ideale reiscamera zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

De Canon G1X LENS doet het ook nog eens goed in DXO

The Canon PowerShot G1 X is a powerful lens. This high-end compact can readily replace an APS-C camera and kit lens, and it has better overall optical quality than many hybrid camera kit lenses.

Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

'k Was van de week bij Madia Mark in Sint-Pieters-Leeuw langs geweest om mij de G1 X aan te schaffen. Hij staat daar aan maar 707 €.

Helaas hadden ze enkel het toonzaalmodel met vettige vingerafdrukken (+ ... ?) op de lens.
          Ik kon het toonzaalmodel wel krijgen aan verminderde prijs, nl. 689 €.
          Dat is dus 18 € of 2,5 % korting voor een vuile lens.
          Hij ging de lens direct kuisen.

Ik ben nu juist op zoek naar een nieuw toestel, omdat de lens van mijn G11 bekrast is, en voor 18 € korting wil ik toch geen risico lopen.
          Ik ben dus niet ingegaan op het aanbod van Media Markt.

Ze hadden wel een bestelling geplaatst bij Canon, maar ze hadden geen idee wanneer die zouden worden geleverd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pruimke Bekijk bericht
            'k Was van de week bij Madia Mark in Sint-Pieters-Leeuw langs geweest om mij de G1 X aan te schaffen. Hij staat daar aan maar 707 €.

Helaas hadden ze enkel het toonzaalmodel met vettige vingerafdrukken (+ ... ?) op de lens.
            Ik kon het toonzaalmodel wel krijgen aan verminderde prijs, nl. 689 €.
            Dat is dus 18 € of 2,5 % korting voor een vuile lens.
            Hij ging de lens direct kuisen.

Ik ben nu juist op zoek naar een nieuw toestel, omdat de lens van mijn G11 bekrast is, en voor 18 € korting wil ik toch geen risico lopen.
            Ik ben dus niet ingegaan op het aanbod van Media Markt.

Ze hadden wel een bestelling geplaatst bij Canon, maar ze hadden geen idee wanneer die zouden worden geleverd.
            Da's raar, 707 euro. Een raar getal. Ik heb daar mijn twijfels over omdat ik de mijne daar gehaald heb. De normale prijs is ook daar 749 euro. Maar ik geef je wel gelijk dat je het demomodel niet koopt. Iedereen heeft hem in handen gehad. Even wachten dan hé of naar andere winkel uitkijken.
            Niet twijfelen aan de camera zelf... De beeldkwaliteit is subliem. Ik kan het weten... Ik heb al een hoop camera's gehad. (inclusief compacte)
            Het is de combinatie van het geheel... De grote sensor in combinatie met het uitstekend objectief waar Canon echt veel aandacht gegeven heeft.
            Echt zeer goed objectief.

Comment

Ik ben aan het experimenteren met de verschillende beeldverhoudingen van de G1X.
              Zou iemand mij eens kunnen vertellen wat er nu precies gebeurd wanneer je een andere beeld verhouding gaat instellen.
              Formaat foto gaat groter/kleiner worden bestand veranderd van grote maar hoe gaat dat dan.
              Gaat dit dan allemaal software matig of wordt er een stuk afgesneden in de camera.
              Blijft wel heel het oppervlak van de sensor gebruikt worden.

Frits

Comment

De S100 doet het een stuk beter in de scores qua ruis scherpte kleur enz dan de G12
                die zat samen met de S95
                Nu de G1X er is is de S100 er naast gezet met de zelfde processor
                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FritsR Bekijk bericht
                  Ik ben aan het experimenteren met de verschillende beeldverhoudingen van de G1X.
                  Zou iemand mij eens kunnen vertellen wat er nu precies gebeurd wanneer je een andere beeld verhouding gaat instellen.
                  Formaat foto gaat groter/kleiner worden bestand veranderd van grote maar hoe gaat dat dan.
                  Gaat dit dan allemaal software matig of wordt er een stuk afgesneden in de camera.
                  Blijft wel heel het oppervlak van de sensor gebruikt worden.

Frits
                  Het Native beeldformaat van de G1X is 4:3... alle andere formaten is Crop van je sensor (afgesneden) en dus ook verschillend van beelddiagonaal.

Er zijn wel camera's op de markt waar de beelddiagonaal altijd dezelfde blijft .. gelijk welk aspect ratio.. maar niet van Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                    Nu de G1X er is is de S100 er naast gezet met de zelfde processor

Verklaar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Het Native beeldformaat van de G1X is 4:3... alle andere formaten is Crop van je sensor (afgesneden) en dus ook verschillend van beelddiagonaal.

Er zijn wel camera's op de markt waar de beelddiagonaal altijd dezelfde blijft .. gelijk welk aspect ratio.. maar niet van Canon
                      O.K. bedankt

Comment

Working...
                      X