Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G1X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon G1X

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Natuurlijk, maar ten koste van meer verlies ten opzichte van een 3 X 2 native zoals de NEX en 3 x 2 is de verhouding van een Reflex (kleinbeeld) daar waar we meestal een 4 x 3 verhouding vinden in de compact's. Tenzij je meer neigt naar de digitale middenformaten, maar daar heeft het toestel niet genoeg capaciteiten voor, het blijft een compactje !

MVG, Jeff C.
    Full HD is toch maar 2 MP (1920 x 1080).
    Maakt het dan uit dat je 'maar' 10 MP (4352 x 2248) v/d 14 MP van je sensor gebruikt bij het filmen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pruimke Bekijk bericht
      Maakt het dan uit dat je 'maar' 10 MP (4352 x 2248) v/d 14 MP van je sensor gebruikt bij het filmen ?
      natuurlijk want er zijn ook mensen die graag op een redelijk formaat afdrukken of croppen
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

http://www.bhphotovideo.com/c/produc...X_Digital.html

799 USD in pre-order
        630 EURO ongeveer
        There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          natuurlijk want er zijn ook mensen die graag op een redelijk formaat afdrukken of croppen
          Pruimke heeft het over de gebruikte 10 mp voor het filmen.. niet over 10 mp om foto's te croppen
          Last edited by Funcky; 12 januari 2012, 23:04.
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Allcazar Bekijk bericht
            http://www.bhphotovideo.com/c/produc...X_Digital.html

799 USD in pre-order
            630 EURO ongeveer
            Vergeet dat maar.. tegenwoordig rekenen ze 799$ als 799€
            Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pruimke Bekijk bericht
              hangt er van af, als men pixelbinding gebruikt (pixels samenvoegen), maar ik denk niet dat men dit toepast bij dit toestel.

heeft wel invloed op je DOF, je maakt een crop van een 4/3 formaat, is ook zo voor gewone foto's, daar hou je maar een kleine 10mp over in 3-2 formaat.

raar dat men voor 4/3 gekozen heeft, zal wel een goede reden voor zijn, misschien dat canon kiest voor lensvatting van m4/3 systeem voor zijn systeemcamera's wat uiteraard geen domme zet zou zijn.

Comment

Alle compacts van Canon zijn 4/3 formaat (voor zover ik weet toch), en blijkbaar willen ze deze G1x als opvolger van de G12 voorstellen (wat dus evengoed een 4/3 was).
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Allé : de opvolger van de G12 is boven water gekomen...
                  Deze zou naast de G12 gelanceerd worden, de G12 moet het nog even uitzingen
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Dank u Canon het heeft lang geduurd maar eindelijk is hij er.

Dat is nog eens een camera die echt interessant is als compact naast je dslr. Nog een beetje te groot maar tja veel kleiner kan toch niet of je moet weer ergens anders op inboeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Dank u Canon het heeft lang geduurd maar eindelijk is hij er.

Dat is nog eens een camera die echt interessant is als compact naast je dslr. Nog een beetje te groot maar tja veel kleiner kan toch niet of je moet weer ergens anders op inboeten.
                      Ik heb toch een "echte" compact gekocht (die Powershot S100) naar mijn DSLR. Qua beeldkwaliteit zal je wel inboeten door de kleinere sensor, maar het ding doet toch goed zijn ding. Voor mij was naast die beeldkwaliteit, het formaat heel belangrijk : en dan voldoet zo'n G12, G1x niet...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                        Vergeet dat maar.. tegenwoordig rekenen ze 799$ als 799€
                        Bij fotokeun staat hij blijkbaar 749€ (link), maar geen adviesprijs te bekennen...
                        En bij studio73 10 € meer.

Dus vlotjes boven die 600€...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Hetgeen ik een serieus nadeel vind is dat het optische zoekertje echt wel heel miniem is (is hetzelfde als op de G12).
                          Verder heeft dit toestel wel de meeste zaken die je voor algemene fotografie kan wensen.
                          Nog even afwachten op de officiele testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                            Hetgeen ik een serieus nadeel vind is dat het optische zoekertje echt wel heel miniem is (is hetzelfde als op de G12).
                            Verder heeft dit toestel wel de meeste zaken die je voor algemene fotografie kan wensen.
                            Nog even afwachten op de officiele testen.
                            Zoekertje waarschijnlijk zelfde grootte als G12, voor mij zo goed als nutteloos. Video ook ni om naar huis te schrijven maar foto's wel ok vind ik. Ik baseer mij op de foto's en video op Dpreview.
                            Denk niet dat deze camera kan bekoren. Niet voor mij ondanks Canon liefhebber.
                            Teleurgesteld in hetgeen ik nu zie en denk niet veel exotisch te verwachten.
                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              Zoekertje waarschijnlijk zelfde grootte als G12, voor mij zo goed als nutteloos. Video ook ni om naar huis te schrijven maar foto's wel ok vind ik. Ik baseer mij op de foto's en video op Dpreview.
                              Denk niet dat deze camera kan bekoren. Niet voor mij ondanks Canon liefhebber.
                              Teleurgesteld in hetgeen ik nu zie en denk niet veel exotisch te verwachten.
                              Het is nog altijd een compact (redelijk uit de *** gewassen, maar toch). De meeste compacts hebben geen zoeker. Mijn oude Powershot A70 had ook zo'n onding, en eigenlijk nooit gebruikt...
                              Ik dacht dat ze de S100 prijzig gemaakt hadden, maar deze spant meer dan de kroon. De prijzen zullen wel zakken natuurlijk...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Review op DPreview van de G1X. Zeer onder de indruk van de foto's. Indrukwekkend is het minste wat je kan zeggen. Beter dan ik verwacht had. Een paar nadelen.. maar perfect is er geen enkele camera.
                                Prijs is voor mij correct.
                                Interesseert me heel erg om naast mijn 5DII te gebruiken.

Comment

Working...
                                X