Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Fujifilm X-Pro 1

    Zeg Macho's, stop eens met hier te zitten zagen over Sony's... 't gaat over die Fuji ...

    Ge kunt hier verder doen..

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #47
      Re: Fujifilm X-Pro 1

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Pot verwijt de ketel... deel 345. Ik zeg dat het geďntegreerde systeem van OVF en EVF in één zoeker, een nieuw concept is en ideaal voor het type camera en het publiek waarop de camera mikt. En de verkoopcijfers bevestigen dit 200%. Jij vindt het "toch maar van de jaren stillekes". Dát is jouw argument en de rest is geleuter?
      Je weet evengoed dat het technisch zeer moeilijk, zoniet onmogelijk is om een OVF te maken zonder spiegel die op álle lenzen en álle zoomlenzen van 10 tot 400mm werkt. Dat argument is even fair en relevant als droge kak. De OVF werkt optimaal met de drie belangrijkste primelenzen die momenteel op de markt zijn en het meest gebruikt en verkocht zullen worden.

      Ik zou toch eens de definitie van "rond de pot draaien" op zoeken. Een mening neerpennen en herhalen met een deftige argument, cf. hierboven, is niet "rond de pot draaien" omdat jij dat anders ziet.
      daar zijn maar 2 brandpunten waar de OVF volledig beeld geeft 18 en 35 mm, of dit de meest gebruikte brandpunten zijn hangt van je type van fotografie af.
      het is juist door de beperkingen welke je nu terugvindt bij de OVF van de fuji dat men 60 jaar geleden reflex toestellen is gaan bouwen. Men wou een systeem dat voor elk objectief op elk brandpunt de uitsnede correct weergeeft.

      Een goede EVF, welke een trapje beter is dan dat ze in de x-pro-1 zitten hebben is volgens mij veel praktischer.
      jij zegt van niet, ok leg me dan eens uit waarom niet he.
      Last edited by puerte; 14 januari 2012, 22:28.

      Comment


      • #48
        Re: Fujifilm X-Pro 1

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
        1 Ding staat vast: Fuji is heel goed bezig op dit gebied. Vergeleken worden met leica is toch niet niets. Ik heb de X100 gehad en was daar zeer tevreden over, hij had zijn minpunten (zoals trage AF en vast objectief) maar iedere camera heeft zo zijn minpunten. De VF van de x100 is top, dat is echt een plezier. Ik heb dan ook zeer veel intresse in de X PRO 1. Als de MF iets sneller is en hij een mechanische autofocus heeft, dan ben ik verkocht. Ik zoek eigenlijk een toestel in de aard van mijn Canon A1 maar dan digitaal, compact, snelle manuele bediening, goed objectief, betaalbaarder dan Leica M9 en niet te veel digitale snufjes. kortom een camera voor een purist. De X100 voldeed daar bijna aan. Over de kwaliteit van body, objectief en sensor maak ik mij al geen zorgen, deze van de X100 was al top!

        iemand al een vermoeden wanneer deze leverbaar is in ons land en een richtprijs?
        De fuji is veel veel te traag om te vergelijken met een Leica.

        Beeldkwaliteit van de jpeg's die ik al gezien heb van dit toestel, en dat zijn er nu toch al wat, zijn buitengewoon prachtig, mooie kleurbalans en mooi verzadigde beelden (niet oververzadigd). Hebben iets aparts, heel aangenaam om naar te kijken. Heb wel de indruk, maar ik kan me vergissen dat DR niet uitzonderlijk hoog is.
        Heb enkel nog maar beelden gezien tot 1600ISO en die zijn op 1600 ISO nog uitzonderlijk goed van kwaliteit.

        AF is volgens personen die het toestel gebruikt hebben traag, te vergelijken met een x100, bij matig licht zou AF ook niet echt heel nauwkeurig zijn met daarbij veel hunting. Kan juist aan dat toestel liggen maar meerdere vertellen dat er geen verbetering is toz vd x100

        Manuele focus zou volgens zelfde personen niet aan te raden zijn.
        weet niet of dit beperkt is tot de fuji objectieven of algemeen probleem is. Mogelijk kennen personen toestel niet voldoende, maar zijn toch al indicaties.

        Heb beelden gezien vd 18mm lens, en centrum lens begint pas echt scherp te worden tussen f4 en f5,6. De 2 andere presteren veel beter bij open diafragma.

        Comment


        • #49
          Re: Fujifilm X-Pro 1

          is dit toestel waarover deze "heren" ruzie maken nu eigenlijk al op de markt? Want al die cijfertjes en woorden uiten over een toestel dat nog niet uit is of vergelijken met andere toestellen, leuk en wel... maar bij mijn weten is de X-Pro 1 nog niet uit en dan wacht ik liever tot er echte test reviews komen ipv hier een ruzie tussen 2 kinderen te staan lezen ...

          Ik begin toch meer en meer de indruk te krijgen dat BD zwaar te leiden heeft onder eigenzinnige mensen die altijd hun voorkeur moeten opdringen aan anderen en daarbij ook zweren zoals Mac vs PC en Nikon vs Canon en ga zo maar door terwijl eigenlijk al deze merken picobello deftig zijn maar het hangt meestal gewoon af van wat je zelf wil en waarmee je begint.

          On topic: Ik wacht ook nog even af tot ze eens een richtprijs geven want 1300euro zoals al eerder eens gezegd is geweest lijkt me veel, dan kan je evengoed een X100 aanschaffen
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #50
            Re: Fujifilm X-Pro 1

            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Zeg Macho's, stop eens met hier te zitten zagen over Sony's... 't gaat over die Fuji ...

            Ge kunt hier verder doen..

            http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...x7-381821.html
            ik heb zelf een fuji en de allergrootste sony-zaag hier begint over allerlei flauwekul te zagen.. mag ik daar dan op reageren of niet?

            fuji heeft een toptoestel hier neergezet, maar dhr. P snapt nog steeds niet waarvoor die fuji zoal gebruikt wordt, of waarvoor hij ontwikkeld is en op welk gedeelte van de markt eea gericht is..

            meeste nex-en zijn vlees noch vis.. sony had daar een goede reden voor.. namelijk BULK en zoveel mogelijk proberen te verkopen..ik prijs fuji en bv ook leica dat ze geen concessies doen en een compromisloos toestel op de markt durven te brengen..dat getuigt van lef! ik koop niets voor toestellen die bol staan van de compromissen.. wellicht leuk voor de allround soccermum, maar het is en blijft een gemiddelde van wat voorhanden is.. i don´t give a hood and hell about compromised-toestellen..tis van alles wat en tegelijkertijd veel van niks..de enige nex die mijn interesse heeft is de nex-7 en de rest maakt mij geen hol uit.. en laat sony nou maar es met een breder en interessanter lenzenarsenaal op de proppen komen..leuk voor alle freaks die graag met leica-zeiss-takumar-of enigerlei russische **** mbv adapters willen shooten, maar dat kan nooit de bedoeling zijn! kom es met originele sony-lenzen! g-zeiss of weet ik veel. wa tmij betreft komt sony zelfs uit met MF lenzen onder de roemruchte naam rokkor!

            dat de fuji traag is, en dat dan daarbij nog een leica bijgehaald wordt is ronduit absurd te noemen.. MF vs AF en 2 totaal verschillende toestellen..gaan we een fuji, leica en nex vergelijken?? 3 totaal verschillende toestellen maar puerte schijnt het maar niet te willen begrijpen, totaal verblind door het sony logo op zijn netvlies..

            ik heb een leica, canon en een fuji.. nog nooit eerder verteld dat ik een leica heb, vanwege alle vooroordelen die dit toestel ten deel valt, en ik loop niet graag te koop met het feit at ik een leica heb,maar ik kan je 1 ding zeggen.. puerte leutert maar een eindje in het rond..

            enige waar puerte mee op de proppen kan komen is cijfertjes, sensorprestaties, DR, en een hoop van het internet geplukte info.. vervolgens wordt eea op bd neergepleurd, daarbij nog wat troll-achtig gedrag met wat boute uitspraken teneinde deze en gene bewust tegen de schenen te trappen, maar de waarheid ligt toch in real-life-fotografie.. het was 1 a 2 maand rustig op bd, zonder dhr P. maar he´s back again..

            arm-chair fotografen heb ik een broertje dood aan eerlijk gezegd..fanboys nog minder..en daar ga ik het momenteel een beetje bij laten geloof ik..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #51
              Re: Fujifilm X-Pro 1

              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              ..en daar ga ik het momenteel een beetje bij laten geloof ik..
              dank U

              Comment


              • #52
                Re: Fujifilm X-Pro 1

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                dank U
                you´re welcome..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #53
                  Re: Fujifilm X-Pro 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                  AF is volgens personen die het toestel gebruikt hebben traag, te vergelijken met een x100, bij matig licht zou AF ook niet echt heel nauwkeurig zijn met daarbij veel hunting. Kan juist aan dat toestel liggen maar meerdere vertellen dat er geen verbetering is toz vd x100
                  volgens fuji zou AF wel degelijk verbeterd zijn toz van de x100 , maar ze raden aan van enkel single focus point te gebruiken. Pre-productie modellen vertonen volgens gebruikers hunting problemen zelfs bij daglicht.

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Manuele focus zou volgens zelfde personen niet aan te raden zijn.
                  weet niet of dit beperkt is tot de fuji objectieven of algemeen probleem is. Mogelijk kennen personen toestel niet voldoende, maar zijn toch al indicaties.
                  dit is een typisch probleem bij gebruik van de fuji objectieven , maar MF met OVF zoals geďmplementeerd in dit toestel is daar waarschijnlijk niet geschikt voor.



                  voor diegene die het begrip rangefinder of meetzoeker niet kennen, hierbij een beknopte maar volgens mij duidelijke definitie. (ook voor sommige Leica bezitsters )

                  Systeem waarbij de afstand van het voorwerp tot de camera bepaald wordt door het vanuit twee verschillende standpunten te bekijken. Als het voorwerp niet scherp is gesteld, zijn beide beelden zichtbaar in de zoeker van dergelijke camera's. Als het wel scherp staat, overlappen de beelden elkaar en verschijnt het beeld in de zoeker.


                  dus is een systeem waar je heel vlug en nauwkeurig kunt mee focussen, in sommige situaties zelf sneller dan met AF. (phase detection AF is trouwens gebaseerd op dit principe)

                  fuji verwijst dikwijls in zijn communicatie naar meetzoeker, veel begrijpen dit alsof die toestellen een meetzoeker hebben, niets is minder waar, meetzoeker principe maakt OVF nog zinvol den dag van vandaag, maar dit toestel beschikt daar spijtig genoeg niet over.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Fujifilm X-Pro 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    volgens fuji zou AF wel degelijk verbeterd zijn toz van de x100 , maar ze raden aan van enkel single focus point te gebruiken. Pre-productie modellen vertonen volgens gebruikers hunting problemen zelfs bij daglicht.


                    pre-productie-modellen komen nooit bij de consumenten terecht..veelal worden deze beschikbaar gesteld aan de reviewers, wat in mijn optiek niet echt zinvol is, daar er veelal nog firmware-aanpassingen gemaakt worden voordat een toestel pas echt definitief op de markt gebracht wordt..(en zelfs daarna worden er firmware aanpassingen gedaan, bij alle merken..ook bij sony... )





                    voor diegene die het begrip rangefinder of meetzoeker niet kennen, hierbij een beknopte maar volgens mij duidelijke definitie. (ook voor sommige Leica bezitsters )

                    Systeem waarbij de afstand van het voorwerp tot de camera bepaald wordt door het vanuit twee verschillende standpunten te bekijken. Als het voorwerp niet scherp is gesteld, zijn beide beelden zichtbaar in de zoeker van dergelijke camera's. Als het wel scherp staat, overlappen de beelden elkaar en verschijnt het beeld in de zoeker.


                    dus is een systeem waar je heel vlug en nauwkeurig kunt mee focussen, in sommige situaties zelf sneller dan met AF. (phase detection AF is trouwens gebaseerd op dit principe)


                    w.s. doel je op mijn persoontje, geeft niet hoor! feit blijft wel dat er bar weinig sport en actiefoto´s gemaakt worden met leica´s ipv bv d4´s, d3s´s, mkIV´s en 1dx-en.. maar wie ben ik..? het zal idd wel kunnen, maar ja, gemak dient de mens en ik denk dat je met AF en een snel toestel beter af bent dan met een leica voor full-time sports-en actiefotografie..


                    i rest my case here.. (btw, ik ben geen bezitster, maar een zgn. ´user´...zit toch echt wel een verschil in.. )
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #55
                      Re: Fujifilm X-Pro 1

                      voor de geďnteresseerden de manual

                      Comment


                      • #56
                        Re: Fujifilm X-Pro 1

                        Eerste full res samples.

                        ISO 400 1/200th, F5.6

                        ISO 1000 1/200th, F3.6

                        ISO 6400 1/250th, F3.2

                        Video sample

                        Lijkt mij duidelijk dat de JPEG compressie nogal enthousiast is (cf. eerste sample).
                        Het is nog even wachten op RAW files om echt conclusies trekken.
                        Tot nu toe niets wereldschokkends. Wat positief of negatief kan zijn, te zien hoe je het bekijkt.

                        De kleuren blijven wel goed intact bij hoge ISO (foto 3)

                        Comment


                        • #57
                          Re: Fujifilm X-Pro 1

                          Deze rechtstreekse fotolinks zijn wellicht veilig, maar ik ga er toch niet op klikken, heb juist een trojan virus binnengekregen via zijn site, niet op die link klikken dus!!
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Fujifilm X-Pro 1

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Deze rechtstreekse fotolinks zijn wellicht veilig, maar ik ga er toch niet op klikken, heb juist een trojan virus binnengekregen via zijn site, niet op die link klikken dus!!
                            Heb ik niets van gemerkt. Maar ik zit wel op Mac.

                            Voorbeeldfoto's zien er goed uit maar het zijn er niet zo veel...
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #59
                              Re: Fujifilm X-Pro 1

                              Ik ben blijkbaar toch niet de enige, na mijn waarschuwing volgen er nu nog op dpr, wsl was de eigenaar van die pagina de vele views beu, of is zijn pagina gehackt ofzo.

                              De foto's die ik heb gezien van de X-1 zijn niet slecht, maar ik vrees dat hun claim 'minstens even goed als FF' toch wel zwaar overdreven was, ik had eerlijk gezegd meer resolutie verwacht (en ik bedoel dan niet in megapixel getal)
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment


                              • #60
                                Re: Fujifilm X-Pro 1

                                Richtprijzen zijn bekend

                                FUJIFILM X-Pro1 : 1599,- Euro

                                XF18mm F2 R : 579,- Euro
                                XF35mm F1.4 R : 579,- Euro
                                XF60mm F2.4 R Macro: 629,- Euro

                                beschikbaar midden maart.

                                Comment

                                Working...
                                X