Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fujifilm X-Pro 1

    Er komt volgens Fuji ook een goedkoper model uit. Details onbekend.

    CES 2012: Fujifilm has confirmed in a discussion with dpreview, more details about its plans for the X-system. It also said a firmware update for the X10 aimed at reducing the 'white-orb' problem is due in early February, if not before. The firmware update, that addresses the hard-edged white discs or orbs generated when highlight regions clip, will reduce but not completely remove the effect. Meanwhile, the company hinted the X-Pro1 will be accompanied by at least one less expensive model.


    Er is ook meer uitleg omtrent zoomlenzen met de OVF:

    There was a suggestion of how the hybrid viewfinder will behave with zoom lenses. The intention is that the brightlines projected into the viewfinder will zoom in response to the lens being zoomed, allowing the use of the optical finder, rather than just the EVF mode.
    @Puerte.
    De hybride OVF/EVF is in mijn ogen wel state-of-the-art. En in vele anderen ook. Niet om het aantal pixels van de EVF, maar gewoon hoe ze beide geďmplementeerd hebben in één zoeker. En zeker niet omdat hun EVF onvoldoende was, maar omdat ze mikken op het publiek dat gewoon liever met een OVF werkt (Leica...) en omdat het meer past in het totaalconcept van de camera (vintage).

    Een heel nieuw mechanisme uitdokteren om per se een OVF erin te steken omdŕt de EVF ontoereikend zou zijn, is zeer onwaarschijnlijk. De meerkost van gewoon een "betere EVF" erin stoppen zou niet opwegen tegen ontwikkelingskosten van een nieuwe hybrid zoals die er nu is.

    Comment


    • #32
      Re: Fujifilm X-Pro 1

      The X100's signature optical/electronic 'hybrid' viewfinder is retained, and to help cope with interchangeable lenses it now offers two magnifications. At its lower magnification (0.37x) it covers the field of view of the 18mm lens; when the 35mm lens is mounted, an additional magnifier slides into place to match, giving 0.6x magnification. The 60mm lens uses a smaller frameline within this magnified view. One of the advantages of the hybrid finder, of course, is that it can project suitable frame lines in the optical finder for a wide range of focal lengths, and critically-accurate composition can always be obtained by switching to the EVF.

      je hebt 2 standen waarmee je een volledig beeld in de zoeker krijgt zijnde met 18 en 35mm lens
      bij 60mm krijg je kleiner beeld en bij hogere brandpunten nog kleiner.
      voordeel is dat het uitsnede kader geprojecteerd wordt in de zoeker zodat je tenminste toch nog ziet tot waar je beeld begrenst is.

      als je bvb leica objectieven gebruikt (adapter for leica is voorzien), met andere brandpunten dan 18 en 35mm, heb ik begrepen dat je beeld uitsnede kleiner wordt, maar dat je wel de passende omkadering kunt projecteren op de zoeker als je echt goed wil kadreren is er de EVF.

      is een klein beetje terug naar de jaren stillekes volgens mij, maar ja als sommige mensen dat leuk vinden waarom niet.

      Comment


      • #33
        Re: Fujifilm X-Pro 1

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        [I]
        is een klein beetje terug naar de jaren stillekes volgens mij, maar ja als sommige mensen dat leuk vinden waarom niet.
        tja, het is daarom dat veel nex-gebruikers nog steeds teruggrijpen naar objectieven uit de jaren stillekes, omdat sony meer aandacht heeft voor iedere 2 jaar met een nieuw model op de proppen te komen en weinig tot geen aandacht heeft voor het objectieven gamma.. je zult maar een nex 3 of 5 uit de eerste generatie gekocht hebben, en tot 2012 moeten wachten, tot men van sony met 6 nieuwe objectieven over de brug komt en jouw ori nex 3-5 obsolete gemaakt heeft en de boel al weer van nieuwe opvolgers voorzien heeft..

        het blijft aanklooien met leica-zeiss-of enigerlei ander vintage objectief zonder AF en OSS en lichtsterkte..wil je lichtsterkte en scherpte, dan kun je ten eerste een adapter kopen en vervolgens een rete-duur leica of zeiss objectief kopen.. chapeau voor sony..

        maar laten we ff wachten op de nieuwe sigmaatjes.. ook wel leuk lijkt me zo..

        nieuwe camera technologie is altijd welkom, maar sony laat een flinke steek vallen wat betreft het lenzenarsenaal.. blijkt maar weer dat sony het vooral zoekt in nieuwe technologie, maar geen flauw benul heeft van lenzentechnologie.. enige die er nog toe doet is zeiss.. maar zeiss is een dreumes in vergeljking met canikon.. voor canon en nikon zijn de lensjes bijzaak.. cinematografische lenzen en lenzen voor de wetenschap is de hoofdmoot voor deze grote jongens.. en die kosten een pak meer dan een zeissje voor nex..tel uit je winst..
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #34
          Re: Fujifilm X-Pro 1

          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          blijkt maar weer dat sony het vooral zoekt in nieuwe technologie, maar geen flauw benul heeft van lenzentechnologie..
          Eh, hoe verklaar je dan het bestaan van de 70-400G SSM (en da's een heel oprechte vraag) ?

          But we digress...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #35
            Re: Fujifilm X-Pro 1

            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
            tja, het is daarom dat veel nex-gebruikers nog steeds teruggrijpen naar objectieven uit de jaren stillekes, omdat sony meer aandacht heeft voor iedere 2 jaar met een nieuw model op de proppen te komen en weinig tot geen aandacht heeft voor het objectieven gamma..
            Ik ben betere posts van je gewoon

            Ik denk dat veel nex gebruikers nex gebruikers geworden zijn omwille van de "objectieven uit de jaren stillekes" omdat ze deze objectieven hadden liggen, maw, deze objectieven krijgen een 2e leven dankzij camera's zoals de nex, en niet omgekeerd...

            Sony komt niet vaker uit dan eender welk ander cameramerk met een nieuw model, denk je dat je lenzen allemaal "plots" verschenen zijn? De huidige AF lenzen hebben ooit hun oorsprong gevonden bij de MF lenzen, dan update na update, ondertussen de zoveelste generatie. Het is niet dat je de nex lenzen van bestaande lenzen zomaar kunt afleiden of toveren. We zitten trouwens na 1,5 jaar, een tsunami en een overstroming later, aan 7 nex lenzen en 2 voorzetlenzen...Lenzen bouwen gaat nu eenmaal trager...Get real

            Comment


            • #36
              Re: Fujifilm X-Pro 1

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              is een klein beetje terug naar de jaren stillekes volgens mij, maar ja als sommige mensen dat leuk vinden waarom niet.
              Een gloednieuw concept waar zowel OVF als EVF gecombineerd wordt in één zoeker en de fotograaf de keuze biedt.... vind ik allesbehalve "terug naar de jaren stillekes".

              Ik vind het nog steeds treffend dat jij een EVF die een extra mogelijkheid biedt om als OVF te gebruiken... als iets inferieur blijft bestempelen.

              Op een Sony zou je het ongetwijfeld geniaal gevonden hebben.

              Comment


              • #37
                Re: Fujifilm X-Pro 1

                De Xpro1 trekt trouwens verduiveld veel op één der beste analoge camera's: de "Fujifilm 645 zi". Dus ze hebben niet zomaar bij Leica gaan snuffelen....maar in eigen achtertuin.
                En toen konden deze ook al de meest gewaardeerde lenzen produceren. Deze waren toen al hun tijd vooruit, wat zal dat nu dan kunnen wezen.
                Ja we zijn echt benieuwd naar de resultaten.
                Last edited by luckkris; 13 januari 2012, 16:10.

                Comment


                • #38
                  Re: Fujifilm X-Pro 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Ik ben betere posts van je gewoon

                  Ik denk dat veel nex gebruikers nex gebruikers geworden zijn omwille van de "objectieven uit de jaren stillekes" omdat ze deze objectieven hadden liggen, maw, deze objectieven krijgen een 2e leven dankzij camera's zoals de nex, en niet omgekeerd...

                  Sony komt niet vaker uit dan eender welk ander cameramerk met een nieuw model, denk je dat je lenzen allemaal "plots" verschenen zijn? De huidige AF lenzen hebben ooit hun oorsprong gevonden bij de MF lenzen, dan update na update, ondertussen de zoveelste generatie. Het is niet dat je de nex lenzen van bestaande lenzen zomaar kunt afleiden of toveren. We zitten trouwens na 1,5 jaar, een tsunami en een overstroming later, aan 7 nex lenzen en 2 voorzetlenzen...Lenzen bouwen gaat nu eenmaal trager...Get real
                  het lijkt mij, dat de hoge heren bij sony liever zien, dat de nex-gebruikers op een gegeven moment kiezen voor een breder arsenaal aan originele sony-toplensjes ipv met adapters en 3rd party-lenzen (of vintage-kwaliteitslensjes) aan de gang zullen gaan.. sony laat hier een deel van de objectieven-markt aan zich voorbijgaan..

                  het MOET mogelijk zijn om met een hele mooie range aan kwaliteitsobjectieven MET AF en bv weathersealing voor bv nex etc aan te kunnen bieden aan de sony-gebruikers..

                  ik ken lui die met slt a55 en 200mm minolta-g en 2x converter hun birdpics maken, en die pics zijn retescherp.. maar... minolta´s beginnen ouder en schaarser te worden.. sony is groot, heel groot, ze maken mij niet wijs, dat ze niet met een hele range op de proppen kunnen komen, ze zijn nu inmiddels al een tijdje op de digitale fotografie markt, en daarbij, ze hebben het gehele boeltje aan minolta-kennis overgenomen..

                  daar waar sony vrij vaak nieuwe modellen introduceerd, blijft het en beetje stillekes wat betreft de pro-lenzenserie.. ja, ik weet het, de zeiss lenzen zijn erg goed, maar helaas niet gesealed, en ik denk dat de g-modellen, die wel gesealed zijn, niet veel zullen onderdoen voor de zeiss-lensjes..

                  ik koop geen camera om vintage objectieven erop te zetten.. het kan wel natuurlijk, en soms kan het wel es leuk zijn om bv met een adapter een superobjectief met MF op je dslr oid te zetten, maar het is soms toch ook wel heel erg lekker om ten volle van de snelheid van je toestel gebruik te kunnen maken met merkeigen objectieven met AF..

                  ik snap best dat vele natuurrampen voor problemen gezorgd hebben, maar de nieuwere modellen blijven nog steeds de boventoon voeren.. laat het objectief nu net het belangrijkste onderdeel van je hele ´gear´ zijn..dat kastje doet natuurlijk ook mee, maar lenzen zijn een investering waar je heel vele profijt van hebt..

                  als ik naar mijn eigen gear kijk, dan is mijn lenzengammaatje mij meer waard dan die 5dmkII.. denk zelfs, dat als er een 5dmkIII uitkomt, ik deze niet meteen zal gaan kopen.. schroef ik mijn lenzen op een goedkopere 550d, dan zul je ook de voordelen van beter glaswerk op dat goedkopere croptoestel zien..nieuwere gear is fijn, lekker, we houden van nieuwe technologie, gadgets, maar dat stukje glas voorop de camera is imo de doorslaggevende factor..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fujifilm X-Pro 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Eh, hoe verklaar je dan het bestaan van de 70-400G SSM (en da's een heel oprechte vraag) ?

                    But we digress...

                    70-400-g is idd en zeer goede lens, maar qua bereik niet de eerste keus van een fulltime beroeps..mooi voor vliegtuigspotters, maar de meeste beroeps gaan toch voor een wide-angle zoom icm een 70-200 en wellicht nog wat vaste teleprimes, al dan niet met converter en een bak van een pro-dslr erachter..en alles weathersealed.. m.i. heeft het geen enkel nut om met een gesealde pro-lens op pad te gaan, terwijl je body dat niet is.. (of andersom)..

                    die pro-bodies zijn niet voor niets zo duur in aanschaf..weliswaar wat behoudende techniek voor sommigen, maar betrouwbaarheid staat voorop, en ze moeten all-round inzetbaar zijn, onder alle omstandigheden..geldt voor de lenzen ook..nogmaals, jouw 70-400 is een hele goede lens, maar ik zie momenteel sony gebruikers, die meer willen, op pad gaan met het wat oudere witte minolta spul... ik zie mensen rondlopen met een slt a55 met 200mm 2.8-g ssm lenzen van minolta.. of zelfs nog meer mm´s..probleem is wel, dat de minolta´s ouder en ouder beginnen te worden, en ze worden schaars.. laat sony nou es met een complete pro-lijn komen, niet alleen voor de slt´s of hun dslr´s, maar ook voor nex.. met zeiss alleen kom je er niet..voor velen te duur en niet weathersealed, wat in mijn optiek toch een groot nadeel kan zijn..dump die dedicated-minolta flitsschoen, al is ie nog zo goed.. maar een beroeps wil niet lopen klooien met adapters .. geen gedoe, gewoon aansluiten die hap en aan het werk gaan..EVF of OVF maakt mij nog geeneens zoveel uit..ik zou maar wat graag zien, dat sony met en volledige pro-series op de proppen kwam, MET bijbehorende lenzen..is alleen maar goed voor de concurrentie onderling, en het geeft voordelen voor de consument..of het nou een a99 wordt met translucent mirror of klassieke dslr, het maakt mij niet uit..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fujifilm X-Pro 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                      Maar sony laat een flinke steek vallen wat betreft het lenzenarsenaal.. blijkt maar weer dat sony het vooral zoekt in nieuwe technologie, maar geen flauw benul heeft van lenzentechnologie.. enige die er nog toe doet is zeiss.. maar zeiss is een dreumes in vergeljking met canikon.. voor canon en nikon zijn de lensjes bijzaak.. cinematografische lenzen en lenzen voor de wetenschap is de hoofdmoot voor deze grote jongens.. en die kosten een pak meer dan een zeissje voor nex..tel uit je winst..
                      Dat is inderdaad zo, maar naar wat ik er totnogtoe van gezien heb van bv. de NEX-7 is verdomd goed, Sony is dan wel een wereldspeler in wat ze doen, zowel op gebied van filmcamera's als met hun NEX, wat er uit die kleine dingetjes komt mag gezien worden, en menige camerafabrikanten proberen proberen dat na te doen, wat hun moeilijk lukt, ze laten je dan ook de keuze om voor goed glas te kiezen, vandaar hun samenwerkingsakkoord met Zeiss.

                      maar zeiss is een dreumes in vergeljking met canikon..
                      Denk je dat ? Neem eens de tijd om DEZE site eens uitgebreid te overlopen............

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fujifilm X-Pro 1

                        wie begint er hier altijd over sony en NEX, daar zijn hier blijkbaar mensen, die hun frustraties op elke draadje willen kwijtraken gaat hier wel over fuji, voor de nexen is er een ander draadje.

                        toch effe dit:
                        de nexen zijn gericht op een breed publiek, van nen beginneling tot pro, van fotograaf tot pro video man, sony wilt met de nex toestellen hun eigen zijn, en de meerderheid van de mensen die die toestellen kopen willen dat ook zijn.

                        de fuji richt zich met de x-pro 1 op een ander publiek, op een niche segment, ze noemen hun toestel ook pro en verwijzen altijd naar Leica. Ze willen niet fuji maar Leica zijn, en spelen voor al in op het sentiment.

                        Had sony de nexen gelanceerd met die 3 fuji primes dan had men de dag van vandaag niet meer gesproken over de nexen. (momenteel zijn er een 12 a 15 tal e-mount objectieven beschikbaar)

                        Als je een systeemcamera wenst met zeer goede en breed gamma aan objectieven is het m 4/3 systeem het meest aangewezen en die hebben echte leica objectieven in hun aanbod.


                        Dus in kort de strategie van sony met de nexen (waar dit jaar mogelijk een FF versie van wordt voorgesteld) is volledig anders dan van fuji.

                        -NEX: breed publiek van beginner tot pro zowel voor foto als video.
                        -pro-1: voor select (pro ) publiek, nostalgisch, leica imago.

                        ieder moet maar kiezen voor het groepeke waar hij zich thuis in voelt
                        Last edited by puerte; 14 januari 2012, 08:22.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fujifilm X-Pro 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Een gloednieuw concept waar zowel OVF als EVF gecombineerd wordt in één zoeker en de fotograaf de keuze biedt.... vind ik allesbehalve "terug naar de jaren stillekes".

                          Ik vind het nog steeds treffend dat jij een EVF die een extra mogelijkheid biedt om als OVF te gebruiken... als iets inferieur blijft bestempelen.

                          Op een Sony zou je het ongetwijfeld geniaal gevonden hebben.
                          sony heeft daar totaal niets mee te maken,waarom wil je dat daar altijd bij sleuren, blijf eens bij te zaken, en als je dat OVF/EVF systeem wil verdedigen komt dan eens met goede argumenten af, heb dat nu al een paar keren gevraagd. Aan wat geleuter heeft niemand iets.

                          Dat concept ovf/evf is misschien zeer goed bruikbaar met een vast objectief en nuttig met EVF-technologie van een paar jaar terug. Zeg niet dat EVF volmaakt is en altijd evengoed bruikbaar is, staat nog in zijn kinderschoenen, maar nadelen wegen niet meer op tegen de voordelen, tenminste bij een goed EVF systeem.

                          je kunt zeggen als je de 2 combineert heb je het ideale systeem, zou zo zijn als je in alle situaties beiden zou kunnen gebruiken

                          Ik merk enkel op dat zoals ik het systeem nu zie, dat het minder aangewezen is OVF te gebruiken indien je geen 18 of 35mm objectief gebruikt. En dan heb je nog de zooms.
                          Dus afhankelijk van je soort van fotografie, ben je in heel veel gevallen beperkt tot EVF.
                          De EVF van de pro 1 schijnt niet heel er goed te zijn, toch niet rekening houdend met het segment waar dit toestel zich wil in profileren.
                          Dus vraag ik me af was het niet beter van een 1 goed EVF systeem te gebruiken ipv van hybride systeem.

                          Dus dat is heel duidelijk mijn vraag, kan zijn dat ik dat verkeerd zie, maar tracht dan van op een duidelijke volwassen manier aan te tonen waar ik verkeerd zit.
                          En als het niet weet zeg het dan, maar draai niet rond de pot.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fujifilm X-Pro 1

                            1 Ding staat vast: Fuji is heel goed bezig op dit gebied. Vergeleken worden met leica is toch niet niets. Ik heb de X100 gehad en was daar zeer tevreden over, hij had zijn minpunten (zoals trage AF en vast objectief) maar iedere camera heeft zo zijn minpunten. De VF van de x100 is top, dat is echt een plezier. Ik heb dan ook zeer veel intresse in de X PRO 1. Als de MF iets sneller is en hij een mechanische autofocus heeft, dan ben ik verkocht. Ik zoek eigenlijk een toestel in de aard van mijn Canon A1 maar dan digitaal, compact, snelle manuele bediening, goed objectief, betaalbaarder dan Leica M9 en niet te veel digitale snufjes. kortom een camera voor een purist. De X100 voldeed daar bijna aan. Over de kwaliteit van body, objectief en sensor maak ik mij al geen zorgen, deze van de X100 was al top!

                            iemand al een vermoeden wanneer deze leverbaar is in ons land en een richtprijs?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fujifilm X-Pro 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              wie begint er hier altijd over sony en NEX, daar zijn hier blijkbaar mensen, die hun frustraties op elke draadje willen kwijtraken gaat hier wel over fuji, voor de nexen is er een ander draadje.

                              toch effe dit:
                              de nexen zijn gericht op een breed publiek, van nen beginneling tot pro, van fotograaf tot pro video man, sony wilt met de nex toestellen hun eigen zijn, en de meerderheid van de mensen die die toestellen kopen willen dat ook zijn.

                              de fuji richt zich met de x-pro 1 op een ander publiek, op een niche segment, ze noemen hun toestel ook pro en verwijzen altijd naar Leica. Ze willen niet fuji maar Leica zijn, en spelen voor al in op het sentiment.

                              Had sony de nexen gelanceerd met die 3 fuji primes dan had men de dag van vandaag niet meer gesproken over de nexen. (momenteel zijn er een 12 a 15 tal e-mount objectieven beschikbaar)

                              Als je een systeemcamera wenst met zeer goede en breed gamma aan objectieven is het m 4/3 systeem het meest aangewezen en die hebben echte leica objectieven in hun aanbod.


                              Dus in kort de strategie van sony met de nexen (waar dit jaar mogelijk een FF versie van wordt voorgesteld) is volledig anders dan van fuji.

                              -NEX: breed publiek van beginner tot pro zowel voor foto als video.
                              -pro-1: voor select (pro ) publiek, nostalgisch, leica imago.

                              ieder moet maar kiezen voor het groepeke waar hij zich thuis in voelt
                              kijk eerst even even wat jij er altijd allemaal bijhaalt in zowat ieder camera- of lenzentopic..

                              en mogen we niet meer vergelijken dan als toevallig blijkt dat andere merkskes ook met baanbrekende technlogie op de proppen komen ipv sony only???

                              ik heb die fuji x100 ja, en dat dingske is een heerlijke camera om mee te werken en echt niet uit de jaren stillekes hoor.. fuji heeft toptechnologie op de markt neergezet, en dat wordt verder uitgebreid met de nieuwere modellen.. ´t is niet allemaal sony nex wat de klok slaat hoor..voor jou mss wel, maar voor velen mss ook wel weer niet.. nex-7 vind ik hartstikke interessant, laat dat duidelijk zijn mijn beste..

                              niche market of breed publiek my ass..een nex-7 mt exotische primes van leica of weet ik veel valt in diezelfde niche market.. kijk maar eens naar japan.. tis of NEX met leica primes en andere exoten of analoge leica´s met allerlei primes van diverse komaf erop gesleuteld.. (ff gechargeerd hoor!)de pokemon plaatjes en de bijbehorende kledij doen de rest..in japan is meer 35mm film voorradig dan in welk ander land op de wereld dan ook..die lui sporen niet, die gaan voor lifestyle, en de pics zijn meestal bagger..(uitzonderingen daargelaten)

                              welk imago heeft een nex met leica summilux erop? ik heb zelfs nex-en gezien met goedkope russische rommel erop.. is het dan ineens geen imago meer?

                              maakt allemaal niks uit..

                              ik zit in geen enkel groepeke, ik weet wel waar jij zit.. no sweat..het zal een mannen-dingske zijn zekers?
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fujifilm X-Pro 1

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                sony heeft daar totaal niets mee te maken,waarom wil je dat daar altijd bij sleuren, blijf eens bij te zaken, en als je dat OVF/EVF systeem wil verdedigen komt dan eens met goede argumenten af, heb dat nu al een paar keren gevraagd. Aan wat geleuter heeft niemand iets.
                                Pot verwijt de ketel... deel 345. Ik zeg dat het geďntegreerde systeem van OVF en EVF in één zoeker, een nieuw concept is en ideaal voor het type camera en het publiek waarop de camera mikt. En de verkoopcijfers bevestigen dit 200%. Jij vindt het "toch maar van de jaren stillekes". Dát is jouw argument en de rest is geleuter?
                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                je kunt zeggen als je de 2 combineert heb je het ideale systeem, zou zo zijn als je in alle situaties beiden zou kunnen gebruiken
                                Je weet evengoed dat het technisch zeer moeilijk, zoniet onmogelijk is om een OVF te maken zonder spiegel die op álle lenzen en álle zoomlenzen van 10 tot 400mm werkt. Dat argument is even fair en relevant als droge kak. De OVF werkt optimaal met de drie belangrijkste primelenzen die momenteel op de markt zijn en het meest gebruikt en verkocht zullen worden.

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Dus dat is heel duidelijk mijn vraag, kan zijn dat ik dat verkeerd zie, maar tracht dan van op een duidelijke volwassen manier aan te tonen waar ik verkeerd zit.
                                En als het niet weet zeg het dan, maar draai niet rond de pot.
                                Ik zou toch eens de definitie van "rond de pot draaien" op zoeken. Een mening neerpennen en herhalen met een deftige argument, cf. hierboven, is niet "rond de pot draaien" omdat jij dat anders ziet.

                                Comment

                                Working...
                                X