Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm X-Pro 1

    Oorspronkelijk geplaatst door Seppe_ Bekijk bericht
    http://www.theverge.com/2012/1/9/269...e-release-date

    Foto's

    $1700 body + $500 voor 35mm 1.4 ...

    Well, ietsje te duur voor mijn budget
    1700 euro voor deze body ? Dan stel ik mij de vraag wat deze body te bieden heeft ? Misschien toch een uitstekende sensor zoals ze zelf beweren ?
    Anderzijds wel interessant lensaanbod..

    Word vervolgd
    Last edited by Funcky; 9 januari 2012, 21:48.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm X-Pro 1

      Voila, al filmpjes van Fuji zelf..

      Fujifilm heeft op de fotobeurs PMA@CES in Las Vegas de X-Pro1 gepresenteerd. Deze compacte systeemcamera moet de strijd aan gaan met de Sony NEX-7, maar kan ook een voordelig alternatief zijn voor een Leica M9. Fujifilm heeft dan ook haar best gedaan om de camera een aantal bijzondere eigenschappen mee te geven.


      Als dat natuurlijk echt 1700 gaat kosten voor de body alleen ....

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm X-Pro 1

        De laatste jaren hebben ons wel geleerd dat de introductie prijs niet noodzakelijk
        hetzelfde is als de uiteindelijke winkelprijs. Of met zoiets in die aard tracht ik me
        dan toch maar te sussen.

        Comment


        • #19
          Re: Fujifilm X-Pro 1

          Als ze inderdaad op 1700 euro beginnen.... Da's toch wel heel veel. Zelfs al gaat er een derde af, dan is het nog veel.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm X-Pro 1

            Heel interessant toestel. Of het zijn prijs waard is, moeten we afwachten...
            about.me/stijnv

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm X-Pro 1

              als het toestel een beetje sneller, is dan de fx100 en daarbij over goed manueel focus systeem bezit wordt dit kwalitatief een topper.

              als ik het goed begrijp werkt die optische zoeker maar op een paar vaste brandpunten, wat als je objectief gebruikt met ander brandpunt, wat als men een zoom gebruikt ?
              als dit zo is had men dan zich niet beter op een meer kwalitatieve EVF gericht.

              men brengt ook een adapter voor leica-m objectieven op de markt
              begrijp nu ook wat men wil zeggen met beter dan sommige FF, men doelt hier waarschijnlijk op de leica M9, en als MF degelijk en snel werkt, en als het toestel verder ook snel is zal het een betere keuze zijn dan de m9.

              Comment


              • #22
                Re: Fujifilm X-Pro 1

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                als het toestel een beetje sneller, is dan de fx100 en daarbij over goed manueel focus systeem bezit wordt dit kwalitatief een topper.

                als ik het goed begrijp werkt die optische zoeker maar op een paar vaste brandpunten, wat als je objectief gebruikt met ander brandpunt, wat als men een zoom gebruikt ?
                als dit zo is had men dan zich niet beter op een meer kwalitatieve EVF gericht.

                men brengt ook een adapter voor leica-m objectieven op de markt
                begrijp nu ook wat men wil zeggen met beter dan sommige FF, men doelt hier waarschijnlijk op de leica M9, en als MF degelijk en snel werkt, en als het toestel verder ook snel is zal het een betere keuze zijn dan de m9.
                Is nog altijd geen rangefinder he.

                Ben benieuwd of de resultaten van die random 6x6 cf array zonder optical lowpass filter consistent gaan zijn Knappe technologie in ieder geval

                Comment


                • #23
                  Re: Fujifilm X-Pro 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  als ik het goed begrijp werkt die optische zoeker maar op een paar vaste brandpunten, wat als je objectief gebruikt met ander brandpunt, wat als men een zoom gebruikt ?
                  als dit zo is had men dan zich niet beter op een meer kwalitatieve EVF gericht..
                  Lijkt mij toch voor de hand liggend dat voor een zoomlens (die in 2013 komt) gewoon de EVF gebruikt kan worden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fujifilm X-Pro 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Seppe_ Bekijk bericht
                    Is nog altijd geen rangefinder he.

                    Ben benieuwd of de resultaten van die random 6x6 cf array zonder optical lowpass filter consistent gaan zijn Knappe technologie in ieder geval
                    het is zekers geen rangefinder, maar fuji mikt duidelijk op rangefinder publiek. rangefinder heeft het voordeel van snel en nauwkeurig manueel te kunnen focussen, dat is een noodzaak als je de m-objectieven optimaal wenst te gebruiken.
                    daar zijn momenteel al systemen die vrij snelle MF bieden.


                    LEICA M9 gebruikt momenteel ook geen AA-filter of IR-filter.
                    NEX7 waarschijnlijk ook geen AA-filter, ofwel een zeer zwakke filter, is niet helemaal duidelijk.

                    maar beeldkwaliteit X-pro 1 zal subliem zijn dat is vrij zeker
                    hier staan een paar voorbeelden
                    At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.


                    1600ISO beeld is wel vrij clean, alle beelden zijn aangenaam om naar te kijken

                    als de performance van het toestel in orde is en de EVF van goede kwaliteit is, is het een toestel dat het overwegen waard is.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fujifilm X-Pro 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      Hier staan een paar voorbeelden
                      At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.


                      1600ISO beeld is wel vrij clean, alle beelden zijn aangenaam om naar te kijken

                      als de performance van het toestel in orde is en de EVF van goede kwaliteit is, is het een toestel dat het overwegen waard is.
                      Iets zegt mij dat de Nex-7 hier momenteel toch nog een stapje vóór staat, maar wat ik wel liever had gezien bij de C mound objectieven is een scherpstelschaal de objectieven lijken mij wat kaal, ook die blijkbaar zo fameuze 24mm Zeiss, daar staat gewoonweg niets op, zo kan je vooraf moeilijk een aftand instellen zonder je zoeker of lcd te gebruiken.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fujifilm X-Pro 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Iets zegt mij dat de Nex-7 hier momenteel toch nog een stapje vóór staat, maar wat ik wel liever had gezien bij de C mound objectieven is een scherpstelschaal de objectieven lijken mij wat kaal, ook die blijkbaar zo fameuze 24mm Zeiss, daar staat gewoonweg niets op, zo kan je vooraf moeilijk een aftand instellen zonder je zoeker of lcd te gebruiken.
                        Iso 1600 ziet er volgens mij beter uit dan de Nex 7..
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fujifilm X-Pro 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Lijkt mij toch voor de hand liggend dat voor een zoomlens (die in 2013 komt) gewoon de EVF gebruikt kan worden.

                          Dus lijkt het voor de hand liggend dat de OVF nutteloos is voor zoomlenzen.
                          Het ziet er naar uit dat hij de EVF van de X100 meekrijgt (die niet echt schitterend is), ik kan er geen informatie van terugvinden.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fujifilm X-Pro 1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Dus lijkt het voor de hand liggend dat de OVF nutteloos is voor zoomlenzen.
                            Het ziet er naar uit dat hij de EVF van de X100 meekrijgt (die niet echt schitterend is), ik kan er geen informatie van terugvinden.
                            De manier waarop je het verwoordt klinkt nogal pessimistisch, nee?
                            Welke "digitale rangefinder" werkt met verwisselbare een zoomlenzen en past zich wél bij elke zoomlens aan het bereik in de OVF aan? Leica? Contax? Ricoh? Sony?

                            En sinds wanneer is de hybrid EVF/OVF van de X100 een minpunt? Was net hét punt waardoor de X100 scoorde in de meeste reviews en waarom ie zo succesvol is.

                            X-Pro krijgt inderdaad de opvolger van die VF. Met dus het extra voordeel dat de optische zoeker individuele vergrootglazen heeft voor de 3 belangrijkste primes (FUJINON XF-series)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fujifilm X-Pro 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              De manier waarop je het verwoordt klinkt nogal pessimistisch, nee?
                              Welke "digitale rangefinder" werkt met verwisselbare een zoomlenzen en past zich wél bij elke zoomlens aan het bereik in de OVF aan? Leica? Contax? Ricoh? Sony?

                              En sinds wanneer is de hybrid EVF/OVF van de X100 een minpunt? Was net hét punt waardoor de X100 scoorde in de meeste reviews en waarom ie zo succesvol is.

                              X-Pro krijgt inderdaad de opvolger van die VF. Met dus het extra voordeel dat de optische zoeker individuele vergrootglazen heeft voor de 3 belangrijkste primes (FUJINON XF-series)
                              Ik heb ni meer gezegd dan dat OVF op de X-Pro nutteloos is voor zoomlenzen en dat de X100 EVF verre van uitstekend.
                              De rest heb er zelf aan toegevoegd.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fujifilm X-Pro 1

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                De manier waarop je het verwoordt klinkt nogal pessimistisch, nee?
                                Welke "digitale rangefinder" werkt met verwisselbare een zoomlenzen en past zich wél bij elke zoomlens aan het bereik in de OVF aan? Leica? Contax? Ricoh? Sony?

                                En sinds wanneer is de hybrid EVF/OVF van de X100 een minpunt? Was net hét punt waardoor de X100 scoorde in de meeste reviews en waarom ie zo succesvol is.

                                X-Pro krijgt inderdaad de opvolger van die VF. Met dus het extra voordeel dat de optische zoeker individuele vergrootglazen heeft voor de 3 belangrijkste primes (FUJINON XF-series)
                                De x-pro 1 is geen rangefinder toestel, fuji verwijst daar altijd wel naar maar dat is het niet . Een rangefinder biedt de mogelijkheid om heel snel manueel de focussen, is min of meer een must voor dit type toestellen.
                                de x-100 is een drama om manueel met te focussen (af is al niet veel beter), hoe de x-pro op dat gebied gaat presteren is weinig van geweten. Moderne systeemcamera's bieden wel de mogelijkheid om vrij snel manueel te focussen en komen dicht in de geburen van rangefinder.
                                bij de x-100 was MF ook geen prioriteit om dat je daar gebonden zijt aan een vast AF-objectief , dus voor de x-pro1 zal men daar waarschijnlijk wel een mechanisme voorzien hebben voor snelle MF.

                                2. de EVF van de x-100 is zekers niet state-of the art, wat er in de x-pro 1 zit, daar is ook niet echt veel van geweten, fuji vertelt daar ook niet veel over, maar zou toch wel een echte tegenvaller zijn zou dat maar op niveau van de x-100 zitten.

                                3. als je EVF maar de kwaliteit heeft van de x-100 dan is het min of meer een noodzaak in dit segment van ook een OVF te voorzien, OVF is relatief gemakkelijk te implementeren in dit soort toestellen voor vast objectief, wordt complexer als je meerdere objectieven gaat gebruiken en als je zoomlenzen gebruikt. Reflextoestellen zijn indertijd juist ontworpen om dit probleem op te lossen.

                                4.voor niet reflex toestellen in deze categorie denk ik dat de beste oplossing nog altijd is
                                ofwel gebruik je OVF maar dan met een range finding focus systeem,
                                ofwel gebruik je een state of the art EVF die OVF overbodig maakt.

                                Beter 1 systeem dat heel goed is dan 2 systemen die allebei beperkt in gebruik zijn.
                                Voor de x-pro 1 heb ik de indruk dat daaromtrent nog niet veel geweten is, of beter gezegd dat fuji daar weinig gewag overmaakt. (over zwakke punten zwijgt men meestal , weet niet dat dit hier het geval is)

                                Een van de reden dat de fuji DSLR's niet populair geworden zijn is omdat ze vrij traag waren, hetzelfde geldt voor de x-100, maar ik verwacht dat ze toch niet dezelfde fout zullen maken met de x-pro 1.
                                Last edited by puerte; 12 januari 2012, 11:13.

                                Comment

                                Working...
                                X