Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
    Gebruik jij vaak lenzen die niet verder open kunnen dan F8? Je kan foto's maken op f/32, als je lens maximaal F4 is dan blijft die F4 voor het scherpstellen en pas bij het afdrukken gaat het diafragma dicht.
    ik wil gebruik maken van een 500mm lens met converter 2x af en toe , daarom is een crop factor gewenst en natuurlijk auto scherpstellen met f8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
      ik wil gebruik maken van een 500mm lens met converter 2x af en toe , daarom is een crop factor gewenst en natuurlijk auto scherpstellen met f8.
      Hoezo? Doe je dat op die lengte dan niet in live view? Daar kan je toch inzoomen, waardoor je de extender niet eens nodig hebt.
      Kan me niet voorstellen dat je op 1600mm uit de hand gaat werken.
      Last edited by Poza; 2 november 2011, 11:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Hoezo? Doe je dat op die lengte dan niet in live view? Daar kan je toch inzoomen, waardoor je de extender niet eens nodig hebt.
        Kan me niet voorstellen dat je uit de hand gaat werken.
        Ben ik de enige die deze comment niet snap of ligt het aan mij ?
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Ik kan met mijn 5D2 scherpstellen via het contrastensysteem in live view, ondertussen digitaal inzoomen op de display, om ook te zien wat ik trek, en achteraf croppen. Heeft de 7d die functie misschien niet?
          Die meting gebeurt wel op het bij de 500 f4 soms geadviseerd enigsinds gesloten diafragma, wat te donker kan zijn indien je de belichtingscompensatie niet tijdelijk iets verhoogd. Val alvast stijl achterover bij het zien dat je camera dan, in tegenstelling met het andere systeem, ook beter focused,... vooral als je AF-micoadjustment misschien ook nog niet is afgesteld, en als je met het blote oog nog nauwelijks iets ziet.
          Last edited by Poza; 2 november 2011, 15:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Ik vind het verschil crop-fullframe overroepen.
            Ik denk dat dat sterk afhangt van wat je zoekt in je fotografie.Voor wie detail en textuur belangrijk is, is elke vergroting van het beeldvlak mooi meegenomen.
            Dat is los van het ISO gegeven.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
              1D mk4
              Ja, maar da's geen APS-C maar een APS-H met even grote pixels. Zou er nog aan mankeren. En zoals ik reeds stelde: kan ik nagenoeg even goed croppen uit mijn 5DII.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                De 1Dx zal de camera zijn voor mensen die grote budgetten willen spenderen aan lenzen, en ja ze wensen natuurlijk de verkoop stimuleren van lenzen door het gebruik van extenders aan banden te leggen.
                Stimuleren? Ik denk integendeel. Iemand die begint aan professioneel fotografie en graag met extenders had gewerkt uit gewicht/budget besparing, is nu "verplicht" om naar de concurrentie te kijken.

Sowieso geen goeie move van Canon. De redenering "Ah mijn extender werkt niet meer, geen probleem hoor meneer Canon, dan leg ik wel enkele duizenden euros neer voor een nieuwe lens." lijkt mij niet zo realistisch.

Canon zorgt nu voor een voordeel bij de concurrentie. Kan je moeilijk voordeel voor Canon's verkopen noemen. Beetje zoals Nikon zou stoppen met interne flitsers te steken in de basismodellen in de hoop "meer externe losse flitsers te verkopen". Zou ook ontzettend idioot zijn en er zouden meer Canon, Sony en Pentax camera's verkocht worden - mét interne flits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik vind het verschil crop-fullframe overroepen.
                  hier heb je 100% gelijk in Johan !

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Neen Ryan je bent niet de enige ...

grts
                    Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Het zijn inderdaad meestal de mensen die zich een dure full frame kunnen permitteren die het verschil in kwaliteit zo super vinden...
                      Het zijn meestal de mensen die geen (duur of betaalbare) fullframe hebben, die het verschil ik kwaliteit zo overroepen vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Het zijn meestal de mensen die geen (duur of betaalbare) fullframe hebben, die het verschil ik kwaliteit zo overroepen vinden.
                        Zou ik niet echt durven zeggen, ik heb zelf een FF en een 1,3 crop en ook een 1,6 crop.
                        Dus denk ik wel dat sommige mensen hierover kunnen meespreken

grts
                        Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Zou ik niet echt durven zeggen, ik heb zelf een FF en een 1,3 crop en ook een 1,6 crop. Dus denk ik wel dat sommige mensen hierover kunnen meespreken
                          En? Iedereen vindt op het internet voorbeelden output van elke camera, tot quasi wetenschappelijke vergelijkingen in constante omstandigheden toe.

Hoe het bij Canon zit, weet ik niet uit het hoofd, maar bij Nikon en anderen, is er nog steeds een zeer merkzaam verschil tussen bijvoorbeeld een D3s en een D90 of een D3x en een D7000. Om nog maar te zwijgen over de verdere uitrusting (AF, snelheid, batterijduur, zoeker, ...)

Al die verschillen overroepen vinden, is gewoon intellectueel oneerlijk. Want op papier zijn ze niet overroepen. En het is niet omdat je bepaalde voordelen van fullframe niet nodig hebt zelf, dat ze overroepen zijn. Crop-eigenaars tevreden met hun crop-toestel zullen hun toestel verdedigen en FF eigenaars verdedigen hun toestel. Beide uit deels emotionele redenen. Maar feiten blijven feiten, in de mist van menselijke subjectiviteit.

Kijk naar de recente A77 met crop 24MP sensor vs "oude" 24MP fullframe sensors van Nikon/Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Zou ik niet echt durven zeggen, ik heb zelf een FF en een 1,3 crop en ook een 1,6 crop.
                            Dus denk ik wel dat sommige mensen hierover kunnen meespreken

grts
                            Sieg
                            Same story here (500D, 5D MII en 1D MIII).
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Stimuleren? Ik denk integendeel. Iemand die begint aan professioneel fotografie en graag met extenders had gewerkt uit gewicht/budget besparing, is nu "verplicht" om naar de concurrentie te kijken.

Sowieso geen goeie move van Canon. De redenering "Ah mijn extender werkt niet meer, geen probleem hoor meneer Canon, dan leg ik wel enkele duizenden euros neer voor een nieuwe lens." lijkt mij niet zo realistisch.

Canon zorgt nu voor een voordeel bij de concurrentie. Kan je moeilijk voordeel voor Canon's verkopen noemen. Beetje zoals Nikon zou stoppen met interne flitsers te steken in de basismodellen in de hoop "meer externe losse flitsers te verkopen". Zou ook ontzettend idioot zijn en er zouden meer Canon, Sony en Pentax camera's verkocht worden - mét interne flits.
                              Ja, Nikon en Sony gaan nogal APS-H verkopen nu... ah ja, die hebben dat niet eens. En de D3X is de enige (FX) met meer dan 12,2 MP. Cropvoordeel icm pixels heb je enkel bij een D3X, 5DII of Sony A850/950. Anders moet je een echte crop hebben. En hé: Nikon haalt 1,52 terwijl Canon 1,6 haalt als crop factor. Opletten voor Olympus met zijn 2 X in four thirds.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Ik kan met mijn 5D2 scherpstellen via het contrastensysteem in live view, ondertussen digitaal inzoomen op de display, om ook te zien wat ik trek, en achteraf croppen. Heeft de 7d die functie misschien niet?
                                Die meting gebeurt wel op het bij de 500 f4 soms geadviseerd enigsinds gesloten diafragma, wat te donker kan zijn indien je de belichtingscompensatie niet tijdelijk iets verhoogd. Val alvast stijl achterover bij het zien dat je camera dan, in tegenstelling met het andere systeem, ook beter focused,... vooral als je AF-micoadjustment misschien ook nog niet is afgesteld, en als je met het blote oog nog nauwelijks iets ziet.
                                Ik zie op je website idd dat je hevig fan bent van achteraf stevig croppen , ik niet en als ik die foto's op je site zo bekijk weet ik onmiddellijk weer waarom
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                                X