Re: Sony DSC-HX9V
Op internet heb ik een vergelijking gezien tussen de Sony HX9V en de Sony HX100V.
Deze persoon had beide toestellen en gaf de voorkeur aan HX100V door het volgende :
* Grotere en beter geplaatste filmknop (bij de HX9V zou het niet handig zijn om die kleine toets zonder beweging in te drukken).
* Betere filtering van de wind op de video.
* Naast lcd scherm ook een zoeker.
* Een beweegbaar scherm.
* Een groter zoombereik.
Verder zijn beide toestellen gelijkaardig (zelfde sensor enzo ...).
Maar net door deze feiten begin ik te twijfelen tussen beide toestellen.
De HX100V is duidelijk groter (bridge) maar dit vind ik niet zo erg. Vroeger had ik een bridge toestel van Sony en deze heb ik zéér graag gebruikt. Ook heb ik hele grote handen dus een klein toestel is soms moeilijk.
Heeft er iemand ervaring met de Sony HX100V?
Op internet heb ik een vergelijking gezien tussen de Sony HX9V en de Sony HX100V.
Deze persoon had beide toestellen en gaf de voorkeur aan HX100V door het volgende :
* Grotere en beter geplaatste filmknop (bij de HX9V zou het niet handig zijn om die kleine toets zonder beweging in te drukken).
* Betere filtering van de wind op de video.
* Naast lcd scherm ook een zoeker.
* Een beweegbaar scherm.
* Een groter zoombereik.
Verder zijn beide toestellen gelijkaardig (zelfde sensor enzo ...).
Maar net door deze feiten begin ik te twijfelen tussen beide toestellen.
De HX100V is duidelijk groter (bridge) maar dit vind ik niet zo erg. Vroeger had ik een bridge toestel van Sony en deze heb ik zéér graag gebruikt. Ook heb ik hele grote handen dus een klein toestel is soms moeilijk.
Heeft er iemand ervaring met de Sony HX100V?
Comment