Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-HX9V

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony DSC-HX9V

Op internet heb ik een vergelijking gezien tussen de Sony HX9V en de Sony HX100V.
    Deze persoon had beide toestellen en gaf de voorkeur aan HX100V door het volgende :
    * Grotere en beter geplaatste filmknop (bij de HX9V zou het niet handig zijn om die kleine toets zonder beweging in te drukken).
    * Betere filtering van de wind op de video.
    * Naast lcd scherm ook een zoeker.
    * Een beweegbaar scherm.
    * Een groter zoombereik.
    Verder zijn beide toestellen gelijkaardig (zelfde sensor enzo ...).
    Maar net door deze feiten begin ik te twijfelen tussen beide toestellen.
    De HX100V is duidelijk groter (bridge) maar dit vind ik niet zo erg. Vroeger had ik een bridge toestel van Sony en deze heb ik zéér graag gebruikt. Ook heb ik hele grote handen dus een klein toestel is soms moeilijk.
    Heeft er iemand ervaring met de Sony HX100V?
    Canon

Comment

Ik geloof dat de HX100V een Carl Zeiss lens gebruikt. Als de grootte niet stoort zou ik voor de HX100V gaan, zou toch wat betere beeldkwaliteit leveren.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Hoi Jacky,

De HX100V is eigenlijk geen compactcamera meer, hij is een stuk groter en meer dan 2x zo zwaar en ook 125 euro duurder dan de HX9V.
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Inderdaad het is geen compact camera meer en hij is iets zwaarder en duurder.
          Maar hij is nog altijd een héél stuk lichter en kleiner dan mijn DSLR. Ik denk dat de
          HX100V toch iets beter in de hand moet liggen. Ik heb vroeger nog een bridge van Sony gehad (H5) en dit was de compact camera waar ik het meest plezier heb aan beleeft tot nu toe.
          De HX100V heeft inderdaad ook nog een Carl Zeiss lens.
          Ik ben nog aan het twijfelen maar ik heb nog een beetje tijd.
          In ieder geval wordt het één van deze twee.
          Dank u om mee te denken!
          Canon

Comment

In elk geval zou het uitklapbaar scherm voor mij al voldoende zijn om de HX100 v te kopen.

Comment

Mijn echtgenote is net terug van een trektocht uit Nepal, en ik ben toch wel aangenaam verrast door de resultaten die dit toestel (hx9v) neerzet ...

Ze was zelf ook zeer te spreken over de gebruiksvriendelijkheid van dit toestel en ook de filmkwaliteit is, zeker voor dit soort toestel, geweldig vind ik.
              Last edited by Wimpy; 3 november 2011, 13:14.

Comment

Dank u voor de info!
                Mijn besluit staat vast: het wordt de HX100V!
                Gisteren heb ik ze alle 2 (ook de HX9V) even in mijn handen gehad in Mediamarkt.
                Allebei zien er goed uit maar de HX100V lag veel beter in mijn (nogal grote) handen.
                Moeilijk uit te leggen maar het voelde gewoon beter en natuurlijker.
                Canon

Comment

Dank u voor de info allemaal!
                  Inmiddels ben ik het toestel gaan kopen.
                  Hopelijk ben ik er tevreden van maar daar twijfel ik niet aan.
                  Canon

Comment

Gefeliciteerd met je aankoop, jammer dat het niet de HX9V is geworden, want dat is de perfecte compact camera
                    Hopelijk bevalt die je nu hebt
                    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                      Gefeliciteerd met je aankoop, jammer dat het niet de HX9V is geworden, want dat is de perfecte compact camera
                      Hopelijk bevalt die je nu hebt
                      Dank u. Ik heb nog niet zo veel tijd gehad maar de eerste indruk is .
                      Het is inderdaad geen compact meer maar de toestellen zijn wel sterk vergelijkbaar.
                      Jammer genoeg is er nu een cash-back actie (- 25 euro).
                      Ik heb juist 1 dag te vroeg gekocht denk ik.
                      Canon

Comment

Filmpje gemaakt met de Sony HX9V;

http://www.youtube.com/watch?v=GO-wVFuIKpI&hd=1
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                        X