Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S50 <-> Canon G5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon S50 <-> Canon G5

Hallo,
    ik ben van plan om een eerste digitaal toestel aan te kopen. Ik heb al enige ervaring met een analoog toestel (Nikon F-301: http://www.reviewcentre.com/reviews867.html) Na de reviews te lezen op http://www.dpreview.com twijfel ik nog tussen een Canon S50 en een Canon G5. Belangrijk voor mij is dat de foto's op een groter formaat te gebruiken zijn. Ik heb liever ook geen toestel waarmee men gewoon richt en klikt, dus ik had graag enkele opties die ik zelf kan instellen. De G5 heeft voor mij een groot pluspunt en dat is de draaibare display... Toch twijfel ik... Budget is niet zo'n probleem. Of heeft iemand een gelijkaardig voorstel van een digitaal toestel?

En verder: hoe zit dat met die geheugenkaartjes? Hoe heet dat precies en hoeveel kost zo'n ding? Kan je echt niet zonder? En wat is het belangrijkste verschil met een xdrive? Of is dat iets voor echt pro's?

/Caitlin

ik zat met dezelfde vraag een 2tal weken geleden, ik twijfelde ook tussen de s50 en de g5.
    Heb gekozen voor de G5 omdat hij wel het verschil van 80 euro toen waard was. Reden was vb scherpere foto's (op DPrevriew) en beter in de hand.
    Verder kan ik nog niet zoveel zeggen over de minpunten en pluspunten, daarvoor heb ik nog te weinig ermee getrokken.

Nog even dit: als ze in je buurt de G3 nog verkopen + de prijs is veel minder dan zou ik voor de G3 gaan want de G5 is de 5MP zwart model ervan..
    (valt te zien wat je met groot formaat bedoelt, ms is 4MP te klein voor jou...)

Comment

Ik heb eerst een S30 gehad. Deze heb ik verkocht en toen een G5 gekocht. Wat mij direct opviel was dat het lcd scherm veel beter was. G5 ligt beter in de hand, je kan meer instellingen doen, externe flits aansluiten. En dat daaribaar scherm he, dat is iets waar ik niet meer zonder zou kunnen. Zeeeer handig! Voor de rest een prima toestel, echt geen klachten van. Je kan er ook een tele en wide lens opzetten en ook macro filters wat je bij de S reeks niet kan. Je lcd scherm is ook beschermd. Enigste "nadeel" is dat de camera zwaarder en war groter is dan de S reeks. Oh ja, je hebt er ook een afstandsbediening bij, wat ook weer zeer handig is in sommige situatie's.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Nee, je kunt niet zonder kaartjes. Het kaartje is voor digitaal wat een film is voor analoog.
        Die kun je vinden op http://www.powerinnumbers.com.au/ Kijk vooral naar de Ridata's, zijn de snelste...
        Beide camera's gebruiken Compact Flash (CF).

Een X-drive is een draagbare harde schijf met een batterij. Tussendoor kun je daarop de foto's van je kaartje kopiëren, zodat je meer foto's kunt nemen.

Het aantal foto's dat je op een kaartje kunt zetten hangt af van de kwaliteit die je kiest voor het nemen van foto's. Meestal vind je in de handleiding wel hoeveel er op een kaartje van een bepaalde capaciteit kunnen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

De G5 natuurlijk, zonder twijfel!
          De S50 is uitstekend voor herinneringen vast te leggen.
          Indien je ook een 'foto' wil trekken zal je veel meel plezier beleven aan een G5. En ik heb het helemaal niet over de technische kwaliteit van een foto maar over het plezier om een foto te nemen.

Jo.

Comment

Stel: je hebt een xdrive, maar geen CF card. Is dat te doen? Kan een laptop eigenlijk ook als xdrive dienen?
            Ik neem aan dat ridata cards dan ook duurder zijn? De snelste zijn is voor mij geen must, maar natuurlijk wel heel welkom

Met groter formaat bedoel ik minimum A4. 4mp is misschien dan al genoeg, maar af en toe komt er een A3 bij en dan is 5mp niet genoeg. Ik zei wel dat budget niet zo'n probleem is, maar meer wil ik eigenlijk ook niet uitgeven aan mijn digicam. Ik ben niet professioneel bezig, dus het echte dure professionele materiaal hoeft dan ook niet voor mij.

/Caitlin

Comment

Euh, zonder geheugenkaartjes (CF, MD, SD, SM of MS) kom je niet ver... Een camera zonder geheugenkaartjes heeft trouwens ook geen zin. Met een 10D (en waarschijnlijk ook andere) kun je dan wel foto's maken, maar als je die niet kunt opslaan, wat heb je er dan aan .
              Een andere optie is om een camera te kopen die de foto's via WIFI doorstuurt naar een lokaal netwerk. Met de D2H kun je dat, maar de prijs zal je een beetje tegenvallen...

Die Ridata's zijn absoluut goed van prijs, zeker als je ze in Australië haalt...

Persoonlijk zou ik de G5 kiezen, omwille van de extra mogelijkheden (zoom, etc...)
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Zit er geen geheugenkaartje standaard bij de camera als je die aankoopt (32mb)? Is het dan te doen om telkens uw foto's op de xdrive te zetten telkens die 32mb vol is (met hoogste resolutie van foto's)?

Comment

Er zit een kaartje van 32MB bij, maar dat is nauwelijks de moeite...

Even gezocht: http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page10.asp
                  Op 32MD kun je dus niet veel kwijt. Misschien interessant om er eentje van 512 bij te zoeken...
                  Je hebt zowieso best 2 kaartjes. Terwijl het volle kaartje overgezet wordt op de X-drive, kun je gewoon verder doen op het 2de kaartje...
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Inderdaad, dat is nauwelijks de moeite... Bedankt voor de info

Comment

Working...
                    X