Op reis heb ik m'n goede oude laptop bij.
Met een cardreaderke zet ik alle foto's op m'n harde schijf.
Dit heeft als voordeel, dat je ze vlug kan bekijken voor je de Compactflashkaart wist. Zo gaan er geen foto's verloren.
Wat je soms bij een X-drive wel kan voorhebben.
Het is natuurlijk groter en zwaarder... maarja 't heeft z'n voordelen.
Ik heb de X-Drive II 30GB in de Fnac zijn liggen voor ca 300EUR.
Had hem toen net gekocht bij PIN voor ca 170EUR.
Ik spreek van een paar maanden terug.
Originally posted by Jan D.
Is er zoiets te vinden hier in België ?
Originally posted by steward
Idem zoals Mic, en de labtop heeft als voordeel dat je tussendoor je foto's al kan bekijken.
Ja en s'avonds kan je de voorbije dag nog eens nabeleven op hotel of appartement...
Lekker met twee in bed liggen en de foto's van die dag bekijken, beoordelen, verbeteren en wissen. Gezellig...
Door de dag vullen we enkele 512 mb Cfkes die we dan weer s'avonds op den laptop zetten.
En zoals hier al gezegd, je kan ze dan al naar familie en vrienden doorsturen per e-mail...
Ja en s'avonds kan je de voorbije dag nog eens nabeleven op hotel of appartement...
Lekker met twee in bed liggen en de foto's van die dag bekijken, beoordelen, verbeteren en wissen. Gezellig...
Als ik nu eens die kleuren op de labtop ingesteld kreeg dan kon ik de foto's op verplaatsing ook al beginnen te bewerken.
Ik gebruik een laptop om mijn foto's te bawaren als ik op vakantie ben.
In verband mat de vraag hoeveel foto's er op een 512Mb kaartje kunnen, kan ik zeggen dat ik met mijn G3 (4mp) een 240 foto's kan nemen op maximale resolutie.
Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6DO IS USM Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Originally posted by Gerrit Lammens
Ik gebruik een Apple iPod met 30 Gb HD tesamen met de belkin card reader. Werkt perfect.
Beste Gerrit,
Zoals ik hier al heb vermeld ben ik ook van plan om een belkin kaartlezer aan te schaffen. Men beweert dat hij erg traag is. Kunt ge mij op basis van uw ervaring een idee geven hoelang hij er bijvoorbeeld zou over doen om een 256Mb kaartje in te lezen ?
Ik heb een 256 en een 512Mb CF kaart, voor mij ruim voldoende voor normaal gebruik.
Ik ga dit jaar voor 3weken op verlof naar Thailand (fotofeest), en dan zal ik ruim onvoldoende hebben voor dataopslag.
Ik heb reeds gedacht om met mijn volle kaartjes een Internet of fotowinkel binnen te stappen om de data op Cd te laten zetten.
Op zo'n moment is een xdrive de ideale oplossing, maar ik heb deze drive maar eens om de 2 jaar nodig, dus vind ik het niet zo'n nuttige aankoop . Moest ik zo,n ding kunnen huren voor vb 1maand dan zou dit wel een oplossing zijn .
Kijk, een X-Drive kost je even veel als een geheugenkaartje van 1gig. Is inderdaad niet goedkoop, maar een pak goedkoper dan zo'n ding om de 2 jaar te moeten huren... En die kun je ook wat regelmatiger gebruiken...
De X-drive zonder HD kopen is bij PIN zeer voordelig (ca. 70 euro); vervolgens op zoek naar een goede 2dehands harddisk (in mijn geval 20 euro voor een Hitachi Travelstar van 20GB) en dan ben je voor 100 euro klaar (incl. een gedeelte verzendkosten in berekening meegenomen).
Ik heb zo redelijk voordelig 2 X-drives aangeschaft (1 als backup voor op lange vakantie)...
Comment