Originally posted by Jan D.
Wie gebruikt er wat om zijn foto's op te slaan op reis ?
Of hebben jullie dit probleem niet ?
Dag Jan,
Ik gebruik de X-drive 20 gig.,voor mij althans genoeg. Nog geen problemen mee gehad. Er zijn nu misschien wel nieuwere en betere systemen met display om je pics te bekijken en eventueel ook aan te sluiten op TV. Die zullen uiteraard duurder zijn.
Ik heb gekozen voor opslag op CF kaarten, 4X 512 mb geeft een autonomie van ongeveer 1000 opnames. Voor mij is dit voldoende omdat ik toch maar voor een zeer beperkte tijd van huis kan. Indien meer ruimte nodig kan de laptop nog altijd mee. De opslag op CF kaartjes is volgens mij het veiligste, geen bewegende delen, weinig gewicht en door totale capaciteit te splitsen in 4 kaarten héél veelzijdig inzetbaar. Ook voor mijn studiowerk heb ik met de 4 kaarten de gewenste flexibiliteit om de sessie per model op één kaart te behouden. Dit is een zuiver praktische visie op het opslagprobleem.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Hallo Jan,
Ik heb 2 x CF van 512 Mb, 1 x CF van 250 Mb, 1 x CF van 128 Mb (die geeft soms wel eens een Error, dus enkel ingeval van nood te gebruiken ) en een X-drive van 20 Gig.
In de toekomst misschien nog een 2°-hands laptop, maar dat is nog niet voor morgen, is niet dringend.
Mijn vrouw gebruikt een Ipod MP3 speler van Apple (20 Gb).
Ik denk eraan om mij een Belkin kaartlezertje (Ipod accessoire) aan te schaffen. Ik weet dat hij heel traag werkt maar voor die paar keer jaar is dat niet onoverkomelijk.
4 x 256 MB moet voldoende zijn om er een dag op uit te trekken. 's Avonds gaat dan alles op mijn laptop en nog een backup op een externe HD. Maar ik hoop binnenkort een nieuwe laptop te kunnen kopen met een iets grotere interne HD en een CD-RW/DVD-RW.
Het voordeel van een laptop is dat je gewoon je e-mail/interne ook kan lezen als je een hotel hebt dat internet levert in de kamers. En dat komt gelukkig steeds meer voor.
ik heb nu 100MB aan CF, dat is vrij weinig voor een MP camera (canon G5)
Wat zou ik nu eigenlijk het beste kopen, een kaart van 512 MB CF ?
en hoeveel aantal foto kunnen er op zo een kaart (5MP) ? (gemiddeld)
vergeet ook niet de cd-schrijvers waar je jouw cf kaartje kan insteken en zonder aangesloten te zijn aan een pc een cd schrijft met je foto's (prijs 250 euro)
Comment