Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen van D80 naar D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstappen van D80 naar D7000

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
    Dat jij teleurgesteld bent in de D7000 wil niet zeggen dat het toestel niet beter is dan de D90, want dat is het zeker wel.
    Er zijn veel meer posittive verschillen ten opzichte van de D90 dan alleen hoge ISO's.

Persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar de D90 in ieder geval.
    Beste ik zeg toch niet dat de D7000 slecht is hé...leer eerst eens alles lezen voor ge reageert op meningen van mensen. Geef nu toch toe dat de D7000 wel beter glas nodig heeft dan bv de D80 en D90. Als ik een foto neem met mijn D90 met daar op een goede lens en ik neem dezelfde foto met de D7000 met die genoemde sigma....wel dan ben ik er zeker van dat de foto van de D90 de beste zal zijn geloof me.

De D7000 is natuurlijk een goed toestel...maar heeft alleen meer instelling enz om er alles uit te halen....ik was inderdaad telleurgesteld omdat ik bijna geen enkele foto scherp kreeg plus zat de AF er dikwijls naast...dit had ik met mijn D80,D90 nooit voor,dat was uitpakken opladen en foto's nemen die direct voldeden aan mijn eisen
    zonder gepruts met AF-finetunning enz....

En als ge op verschillende forum gaat kijken zijn er heel veel mensen die problemen hebben met scherpte en AF van de D7000...omdat ze direct een goede foto willen hebben en er niet de tijd insteken om de D7000 te doorgronden zoals ik mischien...

Dus don't shoot me als ik commentaar geef en een beginneling of iemand die zijn eerste DSLR wil kopen een D90 aanprijs...en geen D7000;

gegroet

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Beste ik zeg toch niet dat de D7000 slecht is hé...leer eerst eens alles lezen voor ge reageert op meningen van mensen. Geef nu toch toe dat de D7000 wel beter glas nodig heeft dan bv de D80 en D90. Als ik een foto neem met mijn D90 met daar op een goede lens en ik neem dezelfde foto met de D7000 met die genoemde sigma....wel dan ben ik er zeker van dat de foto van de D90 de beste zal zijn geloof me.

De D7000 is natuurlijk een goed toestel...maar heeft alleen meer instelling enz om er alles uit te halen....ik was inderdaad telleurgesteld omdat ik bijna geen enkele foto scherp kreeg plus zat de AF er dikwijls naast...dit had ik met mijn D80,D90 nooit voor,dat was uitpakken opladen en foto's nemen die direct voldeden aan mijn eisen
      zonder gepruts met AF-finetunning enz....

En als ge op verschillende forum gaat kijken zijn er heel veel mensen die problemen hebben met scherpte en AF van de D7000...omdat ze direct een goede foto willen hebben en er niet de tijd insteken om de D7000 te doorgronden zoals ik mischien...

Dus don't shoot me als ik commentaar geef en een beginneling of iemand die zijn eerste DSLR wil kopen een D90 aanprijs...en geen D7000;

gegroet

Templar
      Tis mooi weer en heb geen zin in deze oeverloze discussie, jij hebt jouw mening, en ik de mijne, veel plezier vandaag
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
        waarom zegt iedereen hier dat je beter glas nodig hebt voor een D7000.ik ben van een D60 naar een D7000 overgestapt,met een nikkor 18-200 f/3.4-5.6,nikkor 28mm af-d f/2.8 en sigma 150mm f/2.8 macro en heb ook geen ander glas gekocht.de foto's met men 18-200 op de D60 waren goed van kwaliteit en nu op de D7000 zijn ze nog beter.als je iedere keer je overstapt naar een andere body nieuw glas moet kopen wordt dat toch wel een heel kostelijk plaatje.

het is gewoon een kwestie van met de D7000 overweg te kunnen en dan zal je zeker met de sigma 18-200 er ook goede foto's uithalen.
        inderdaad ! zo is het

ik steek men tijd er al niet meer in om op sommige hun commentaar over de D7000 te antwoorden .
        stillekes laten doen
        heb hier een D300s en een D7000, die ik naast elkaar gebruik, en met HETZELFDE glas . mij hoef je niet meer te overtuigen
        2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
          inderdaad ! zo is het

ik steek men tijd er al niet meer in om op sommige hun commentaar over de D7000 te antwoorden .
          stillekes laten doen
          heb hier een D300s en een D7000, die ik naast elkaar gebruik, en met HETZELFDE glas . mij hoef je niet meer te overtuigen
          Jij gebruikt ook een sigma 18-200? icm met je D300s en D7000

Denk dat de Ts meer uit het toestel kan halen eerst beter glas te gebruiken op bestaande body, en daarna body te veranderen.
          De D7000 is een zeer goed toestel .

Natuurlijk koopt de TS zelf eerst wat hij wil, het is maar wat raad dat ik geef.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
            Tis mooi weer en heb geen zin in deze oeverloze discussie, jij hebt jouw mening, en ik de mijne, veel plezier vandaag
            Ge hebt groot gelijk ieder zijn mening en ik zou zeggen geniet van het weer en al het moois wat fotografie te bieden heeft tegenwoordig...no hard feelings men!!

Grtz

Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Ge hebt groot gelijk ieder zijn mening en ik zou zeggen geniet van het weer en al het moois wat fotografie te bieden heeft tegenwoordig...no hard feelings men!!

Grtz

Templar
              http://forum.belgiumdigital.com/f59/...rd-382940.html
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ha ja het moet "DAT" zijn

grtz

templar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  Je gaat er iets op vooruit ipv sterk.!!

Ben zelf ook overgestapt van een D80 naar de D7000. Behalve het grotere formaat foto's en iets betere hoge iso-verhaal en live-view, ga je er bijna niets op vooruit. Ik had er in het begin teveel van verwacht.

D7000 is een goed toestel, maar dat was de D80 ook!!
                  Ik spreek uit eigen ervaring. En ik vond het een sterke vooruitgang, meer dan ik verwacht had.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Working...
                  X