Pardon,'t is Mijnheer de Clojo gedurende 't weekend .En wat betreft die innovaties moet je inderdaad eerst afwachten wat het wordt.De 2100 heeft in elk geval zijn strepen al ruim verdiend.
Ben de Canon i9100 aan het "doorlichten" en dat ziet er ook zeer goed uit!Je kan daar ook grijstinten mee afdrukken maar ik heb nog geen revieuw gevonden waar er dieper op deze afdrukmogelijkheid wordt ingegaan.
Iemand ervaring met een canon i9100 en zwartwitafdrukken?
Originally posted by roadrunner
Ben de Canon i9100 aan het "doorlichten" en dat ziet er ook zeer goed uit!Je kan daar ook grijstinten mee afdrukken maar ik heb nog geen revieuw gevonden waar er dieper op deze afdrukmogelijkheid wordt ingegaan.
Precies niet want er komt geen reply.Denk dat ik voor zwarwit toch beter bij Epson ga aankloppen.Maar je leest zoveel tegenstrijdige berichten:de greysoftware bij de 2100 zou te ingewikkeld zijn (en zeker voor een kieken zoals mezelf )en toch ook nog een hele weg af te leggen hebben eer je aan een perfekte zwartwitfoto zit.Op de R800 is de 2100-software weggelaten!Waarom?
Maar langs de andere kant hoor ik hier van serieuze zwartwitfanaten dat de resultaten prachtig zijn dus 't zal allemaal wel meevallen.
Zou ergens eens een zwartwitprint te pakken moeten krijgen van de Epson 2100.
Precies niet want er komt geen reply.Denk dat ik voor zwarwit toch beter bij Epson ga aankloppen.Maar je leest zoveel tegenstrijdige berichten:de greysoftware bij de 2100 zou te ingewikkeld zijn (en zeker voor een kieken zoals mezelf )en toch ook nog een hele weg af te leggen hebben eer je aan een perfekte zwartwitfoto zit.Op de R800 is de 2100-software weggelaten!Waarom?
Maar langs de andere kant hoor ik hier van serieuze zwartwitfanaten dat de resultaten prachtig zijn dus 't zal allemaal wel meevallen.
Zou ergens eens een zwartwitprint te pakken moeten krijgen van de Epson 2100.
Als ge u zelf een kieken noemt mag je bij Gerda gaan wonen, in hare kiekenboom
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Maar je leest zoveel tegenstrijdige berichten:de greysoftware bij de 2100 zou te ingewikkeld zijn (en zeker voor een kieken zoals mezelf )en toch ook nog een hele weg af te leggen hebben eer je aan een perfekte zwartwitfoto zit.
RR, een perfecte zwart-wit foto bestaat niet.
Wel kan die voor jou perfect zijn, maar een andere fotograaf zal andere accenten willen leggen of andere emoties (met dezelfde foto) willen bekomen. Geef 10 zwart-wit fotografen hetzelfde negatief en je bekomt toch tien verschillende foto's.
Ik denk dus dat je vergeefs op zoek bent naar een printer die door op één knopke te drukken het voor jou allemaal uitmaakt en regelt.
IMHO, natuurlijk.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Maar je leest zoveel tegenstrijdige berichten:de greysoftware bij de 2100 zou te ingewikkeld zijn (en zeker voor een kieken zoals mezelf )en toch ook nog een hele weg af te leggen hebben eer je aan een perfekte zwartwitfoto zit.
RR, een perfecte zwart-wit foto bestaat niet.
Wel kan die voor jou perfect zijn, maar een andere fotograaf zal andere accenten willen leggen of andere emoties (met dezelfde foto) willen bekomen. Geef 10 zwart-wit fotografen hetzelfde negatief en je bekomt toch tien verschillende foto's.
Ik denk dus dat je vergeefs op zoek bent naar een printer die door op één knopke te drukken het voor jou allemaal uitmaakt en regelt.
IMHO, natuurlijk.
Dat de perfekte printer niet bestaat weet ik wel en ik hoef er zeker geen die met 1 knopdruk alles kan regelen.Maar ook geen nodeloos ingewikkeld proces!
En wat ik ook wil is een printer die zwartwit ook als zwartwit afprint en niet met een magentazweem,een groenzweem en ga zo maar door.Bekijk de in de revieuws de zwartwitvoorbeelden eens en je zal zien wat ik bedoel.
Dit heeft dus weinig te maken met de persoonlijke voorkeur van elke fotograaf zoals jij zegt maar wel met het feit dat de grijsschakeringen gemaakt worden met hulp van kleuren en dit geeft een kleurenzweem.Enkel de HP7960 scoort hier goed en maakt prachtige zwartwitprints.Blijkbaar is dit een gat in de markt.
Hmmm, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Het maken van een goede (analoge) zwart-wit foto bestaat voor een groot gedeelte uit de keuze van negatiefsoort, en later uit de keuze van papiersoort en de gebruikte dokatechnieken.
Ik wil hier maar even stellen dat je weinig input gaat kunnen geven in een verwerking via inkjetprinters.
Destijds (misschien nu nog) kon je analoge zwart-witfoto's laten afdrukken via de afdrukcentrales. En ondanks technisch geslaagde afdrukken, konden die toch zelden voldoening geven.
Maar mogelijk kan je via een goede printer én correcte Photoshop bewerkingen wel mooie resultaten bekomen.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment