Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit het met zwartwit??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

'k zou in dit geval persoonlijk een goede Z/W laser printer uitproberen
    BD0235BE

http://www.pbase.com/macchap

We do what we can with what we have and where we are

Comment

Slechter resultaat Macchap (lijkt eigenaardig he).
      Zelfs kleurenprints van pakweg 1,2 m op 5 meter worden vaak door professionelen nu op inkjetprinters gedrukt (van 10.000 € of zo he).

Comment

Originally posted by colarjo
        Kijk eens naar:

Het is een systeem dat je 4(6) kleuren cartridges vervangt door 4(6) zwarte cartridges (met verschillende grijstonen).

Jo.
        Ziet er inderdaad interessant uit maar de recente Epsonprinters worden blijkbaar niet ondersteund.Ook de 2100 staat er niet bij.

Vraag me ook af hoe dat moet in gebruik want als je die cartridges gebruikt kan je geen kleurenfoto's afdrukken en met een voortdurend geswitch van cartridges ga je veel ink verliezen.
        Danny's Photosite

Comment

Originally posted by jamonadap
          Hoi RR,

Affijn een vraag: heb je de gelegenheid om de epson 2100 kwaliteit ergens in je omgeving te beoordelen? Wellicht dat Sonyke iets weet, want gelet op zijn reply ga ik er vanuit dat er mensen op zijn fotoclub zijn die ook ervaring hebben met de 2100. Indien je d'r echt niet uit raakt mag je mij contacteren!

Jan
          Jan,ik ken niet dadelijk iemand met deze printer.Zal het eens aan Sonyke vragen.In elk geval hartelijk dank voor het aanbod

Ik heb net Willem een mailtje gestuurd.
          Danny's Photosite

Comment

roadrunner, kijk ook eens naar mijn reply in de topic van kariboe over print.

Comment

Ik ben zeer te spreken over mijn Epson 2100 A3 printer, na zo'n dikke 15 jaar doka ervaring en afdrukken is dit een geweldige uitkomst en een grote stap voorwaarts. Ik gebruik de Matte zwarte inkt van Epson en het Matte Archival papier, alle kleuren opties schakel ik uit en stel de Z/W optie op de printer handmatig in. Het is natuurlijk wel zo dat je in PS het nodige voorwerk moet verrichten op je Z/W foto, eigenlijk is het zo dat je de zelfde handelingen toepast als in de doka,contrast geven,doordrukken,tegenhouden. Nu doe je dat dus digitaal en dat gaat eigenlijk nog gemakkelijker. Enige kennis van Z/W afdrukken in de doka is wel een vereiste om het eindresultaat optimaal te krijgen .Niet iedere A4 printer is geschikt voor echt zwart/wit , eigenlijk maar heel weinig, zo blijft het aan modderen . Wil je echt Z/W printen met een legio aan mogelijkheden aan grijstinten dan is eigenlijk de Epson 2100 en wellicht de Canon 9000 om er een paar te noemen de optie ! Waarbij voor mij de keuze is gevallen op de 2100, het is wel zo dat i.v.m met de pigment inkten de papier keu ze wat matig is, maar dat is geen ramp want als je eenmaal op dat matte papier het geprint en je ziet de kwaliteit, dan ben je overstag .Gepresenteerd achter glas is het helemaal schitterend en doet het niet onder voor een PE of Bariet druk!!
              Fotowillem

Comment

Ahaa, een reactie van de Willem zelf...

Dit is hoopgevend nieuws.
                Mag ik (mogen wij) nog meer info uit je neus peuteren ? Hoe zijn de kleurafdrukken van deze printer ? Bestaat er voor de "pigmentinktprinters" dan geen glanzend papier ? En als laatste vraag, hoe gedragen de spuitmondjes zich - m.a.w. al last gehad van verstoppingen (bij het printen welteverstaan ) ?

Met dank voor de info, Willem
                Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Originally posted by Kariboe
                  Ahaa, een reactie van de Willem zelf...

Dit is hoopgevend nieuws.
                  Mag ik (mogen wij) nog meer info uit je neus peuteren ? Hoe zijn de kleurafdrukken van deze printer ? Bestaat er voor de "pigmentinktprinters" dan geen glanzend papier ? En als laatste vraag, hoe gedragen de spuitmondjes zich - m.a.w. al last gehad van verstoppingen (bij het printen welteverstaan ) ?

Met dank voor de info, Willem
                  Kariboe
                  Ik print er zelf uitsluitend Z/W mee, dus heb de printer daar helemaal op ingesteld, maar een goede vriend van mij doet alleen kleur en dat ziet er geweldig uit!!! Er betaan twee soorten glans papier voor deze printer, dan moet je de Matzwarte inkt vervangen voor Photo-zwart !! Verder heb ik nog geen problemen gehad met spuitmondjes of i.d.

FW.
                  Fotowillem

Comment

Willem, 1000x dank... hoewel...
                    Nu moet ik noodgedwongen de piste EPSON weer opendoen. Had EPSON eigenlijk afgeschreven...
                    Dus toch nog eventjes in de gaten houden...

Het kan vreemd lijken dat ik (en met mij nog anderen) zo blijven zagen over die printkwaliteit. Uit veel reacties kan opgemaakt worden dat veel mensen (heel) tevreden zijn met hun prints. Het hangt er natuurlijk van af hoe hoog je de lat legt...

Wel ik leg de lat zeer hoog ! Misschien wel wat te hoog
                    Wat ik nu print (is echt zeer beperkt hoor) wordt door mijn onmiddellijke omgeving als zeer goed beoordeeld. Toch erger ik me dan mateloos aan dingen die de meesten echter niet blijken te zien. Lichte streepjes, ongelijke vlakken in volvlakken...
                    Misschien is dit overdreven, maar als je uren werkt om een goede foto te maken en te bewerken, dan moet het eindresultaat dat toch kunnen weergeven ? Of niet soms ???

Vriendelijke groet,
                    Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Willem,je print uitsluitend zwartwit en een vriend van je alleen kleur.Euh,domme vraag waarschijnlijk maar wat als je de twee door elkaar wil afprinten.Soms trek ik een reeks foto's en weet ik dat die geschikt zijn om naar zwartwit om te zetten en soms laat ik ze gewoon in kleur.

Is het te doen om de twee door alkaar af te drukken?Kan je die profielen opslaan en gewoon telkens laden of hoe zit dat?Of kan dat problemen geven en zo ja welke??Weer veel vraagskes
                      Danny's Photosite

Comment

Mijn fotovriend print zo wel kleur als z/w door elkaar heen, ool ik heb wel eens een kleurenprint gemaakt hoor, dat gaat allemaal prima!!!

FW.

www,fotowillem.com/weblog
                        Fotowillem

Comment

Originally posted by Fotowillem
                          Mijn fotovriend print zo wel kleur als z/w door elkaar heen, ool ik heb wel eens een kleurenprint gemaakt hoor, dat gaat allemaal prima!!!

FW.

www,fotowillem.com/weblog
                          Bedankt Willem!Nu twijfel ik tss de 2100 en de R800.Gaat deze laatste ook mooie zwartwitprints geven of niet?In het revieuw vond men van niet.Pff,moeilijke affairke
                          Danny's Photosite

Comment

ze zegden het daar zoals ik het schreef....géén enkele....Indien het dringend is vraag ik het nog eens na i.v.m. met de epson 2100 of die erbij zit, dan vraag ik het na, anders check ik dat na tijdens de volgende bijeenkomst.
                            Maar als je zoals hier gesteld wordt een Z/W print van een 2100 vergelijkbaar is met de kwaliteit van een analoge Z/W op barietpapier....waarom dan over de 2100 nog na denken ?

@ RR : niet getreurd ik heb hier nog een uitstekende analoge camera, professionele vergroter en alle gerief om zelf analoge Z/W te gaan maken. De films ontwikkelen is ook geen probleem. Als je dat nog nooit gedaan hebt, weet je niet wat je mist
                            Ook op bariet géén probleem heb hier nog wel een MDF-plaat en plakband liggen

Comment

Originally posted by Sonyke
                              Maar als je zoals hier gesteld wordt een Z/W print van een 2100 vergelijkbaar is met de kwaliteit van een analoge Z/W op barietpapier....waarom dan over de 2100 nog na denken ?
                              Waarom dan nog twijfelen????? Wel piewie,omdat de R800 weer een volgende generatie vertegenwoordigd met een volledig nieuwe technologie en deze printer met zijn glanslaag erg vernieuwend zou zijn.De druppelkes zijn nog kleiner,nog meer spuitkoppen...dus nog meer detail.

Dus vraag ik me af of je die zwartwitkwaliteit van de 2100 ook niet kan halen met de R800.Of een mogelijke A3-printer met de R800-technologie want die zal er binnenkort wel aankomen.

En wat betreft A3 of A4 heb ik net in kariboe zijn topic geantwoord en hij heeft gelijk.Zo'n printer koop je niet om de haverklap dus best ineens een A3.Dus ik ga me de revieuw van de 2100 ook maar eens afprinten en nalezen.

En je plakband mag je houden,plak daar die ene loszittende richtingaanwijzer maar mee vast aan je auto! Dat is dat schandaal ook opgelost

Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
                                Originally posted by Sonyke
                                Waarom dan nog twijfelen????? Wel piewie,omdat de R800 weer een volgende generatie vertegenwoordigd met een volledig nieuwe technologie en deze printer met zijn glanslaag erg vernieuwend zou zijn.De druppelkes zijn nog kleiner,nog meer spuitkoppen...dus nog meer detail.

Dus vraag ik me af of je die zwartwitkwaliteit van de 2100 ook niet kan halen met de R800.Of een mogelijke A3-printer met de R800-technologie want die zal er binnenkort wel aankomen.

En wat betreft A3 of A4 heb ik net in kariboe zijn topic geantwoord en hij heeft gelijk.Zo'n printer koop je niet om de haverklap dus best ineens een A3.Dus ik ga me de revieuw van de 2100 ook maar eens afprinten en nalezen.

En je plakband mag je houden,plak daar die ene loszittende richtingaanwijzer maar mee vast aan je auto! Dat is dat schandaal ook opgelost
                                piewie piewie ?? Kan je best met hoofdletter schrijven : Piewie dus.
                                Zeg ik tegen u Clojo !
                                Je weet wat ik over de véél belovende theoretisch technische innovaties denk. Het kan werken, maar eerst zien. Vergelijk het even met het o zo technisch hoogstandje van de 828, toen de eerste specificaties verschenen ! Op dat innovatief hoogstandje hebben ze nog een tijd moet kloppen met hamer en beitel voor die op de markt kon komen. Ik moet er nog om lachen.
                                Geen verbetering van een bestaand type, maar een héél ander type weet je nog ?
                                Nog even wachten Danny dan komen er GSM's uit waarmee je kan printen , niet meer met druppeltjes maar met héél fijn microscopisch stof dat er wordt ingebakken en direct met een oprolbare glasplaat erover Die foto's kan je ook als vloermat gebruiken. Gaat op de markt gebracht worden door de firma's JO en KE, en zal rel noemen

Wat die richtingsaanwijzer betreft : als je daar bij het buitenkomen niet met je zatte botten van die trappen had gevallen dan had je daar niet aan moeten rechttrekken en had dat nog op zijn plaats gezeten. Gelukkig dat mijn auto daar stond. Clojo !

Comment

Working...
                                X