Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de evolutie van de digitale spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

Oorspronkelijk geplaatst door thierrym Bekijk bericht
    bwa, een 50mm 1.8 op f/2.8 tegen je 24-70 op f/2.8?

+1 :g
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Bwa, een 50mm 1.8 op f/2.8 tegen je 24-70 op f/2.8?
      Mijn 28-70 2.8 was en is op 50mm 2.8 scherper als mijn 50/1.8 op 2.8.......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Mijn 28-70 2.8 was en is op 50mm 2.8 scherper als mijn 50/1.8 op 2.8.......

dat is dan de eerste zoom die scherper is dan een prime.. hoe oud was da beestje eigenlijk?
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          dat is dan de eerste zoom die scherper is dan een prime.. hoe oud was da beestje eigenlijk?
          ?
          De Nikon 14-24mm is ook scherper dan de meeste primes van 14 t/m 24mm (de "nagelnieuwe" Nikon 24 f1.4 misschien als uitzondering). Canongebruikers, landschapsfotografen plaatsen hem zelf met adapter op hun fullframe bodies omdat Canon momenteel geen alternatief heeft.

De recente pro-zooms (Canon & Nikon's 70-200 f2.8 updates etc....) moeten weinig onderdoen tov oude primes met klassiek design, maar primes winnen nog steeds op lichtsterkte en dof.

Comment

De lenzen verbeteren als maar , maar dan zouden de nieuwe primes evenredig moeten verbeteren ? Dan moet je ook nieuwe zooms met nieuwe primes vergelijken ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              De lenzen verbeteren als maar , maar dan zouden de nieuwe primes evenredig moeten verbeteren ? Dan moet je ook nieuwe zooms met nieuwe primes vergelijken ook
              Ik zeg niet dat primes nooit scherper zijn of zullen zijn, ik reageerde op dit:

dat is dan de eerste zoom die scherper is dan een prime..
              ... omdat het niet klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Ik zeg niet dat primes nooit scherper zijn of zullen zijn, ik reageerde op dit:

... omdat het niet klopt.
                natuurlijk niet, er waren al eerder zooms die scherper zijn dan primes. Gelukkig is er voor de liefhebbers van vaste lenzen meer aan een lens dan scherpte alleen.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

De zoom was veel ouder( eind '90 jaren schat ik) dan de spliksplinter nieuwe 50mm.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heeft er iemand ervaring met de Pentax K5 en zijn reactie snelheid ten aanzien van sportfotografie?
                    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

de pentax k5 is een zeer goed toestel , volgens labo testen van FNAC, moet maar eens opzoeken, ligt de AF-snelheid in lijn ,en dacht zelfs iets beter, dan van de andere DSLR's (d7000 etc), met uitzondering van de sony's A33 en a55 welke stukken sneller zijn en ook veel beter geschikt zijn voor sport, zekers de a55.

Comment

Ik heb al een paar reviews gelezen en die hebben het toch ook over zeer goede resultaten wat sportfotografie betreft. Zijn er nog verschillen met de Sony A55?
                        GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                          Heeft er iemand ervaring met de Pentax K5 en zijn reactie snelheid ten aanzien van sportfotografie?
                          Over welke soort sportfotografie gaat het ? Ik zie dat je nu met Canon werkt, en ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat de 7D een behoorlijk snel toestel is, dat mits enige studie, zeker geschikt is voor sportfotografie. Maar dan zou ik in uw geval zeker eerst investeren in lenzen die geschikt zijn voor sportfotografie, dus snelle of lichtsterke lenzen. Ongeacht welke body je gebruikt, als je hetzelfde soort lenzen gebruikt als dewelke ik zie in uw handtekening, dan ga je voor echte sportfotografie maar in uitzonderlijke gevallen bevredigende resultaten halen.
                          Dus ik weet niet over welke kennis of ervaring u beschikt, maar het kan héél lonend zijn van jezelf eerst een beetje te verdiepen in techniek , en te investeren in geschikt glas. Ik denk dat je zelfs verbaasd gaat zijn wat er met uw 500d mogelijk is. Met gelijke welke dslr uit het prijsgamma van de k5 zijn er fatsoenlijke resultaten te halen, bvb. Nikon d300s, maar zeker ook de Canon 7d. Met het voordeel dat je uw huidige lenzen dan kunt blijven gebruiken. Desnoods wil ik met u wel eens samenkomen. Ik woon niet ver uit de buurt (Wilrijk), dan laat ik je even experimenteren met mijn 7d.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Over welke soort sportfotografie gaat het ? Ik zie dat je nu met Canon werkt, en ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat de 7D een behoorlijk snel toestel is, dat mits enige studie, zeker geschikt is voor sportfotografie. Maar dan zou ik in uw geval zeker eerst investeren in lenzen die geschikt zijn voor sportfotografie, dus snelle of lichtsterke lenzen. Ongeacht welke body je gebruikt, als je hetzelfde soort lenzen gebruikt als dewelke ik zie in uw handtekening, dan ga je voor echte sportfotografie maar in uitzonderlijke gevallen bevredigende resultaten halen.
                            Dus ik weet niet over welke kennis of ervaring u beschikt, maar het kan héél lonend zijn van jezelf eerst een beetje te verdiepen in techniek , en te investeren in geschikt glas. Ik denk dat je zelfs verbaasd gaat zijn wat er met uw 500d mogelijk is. Met gelijke welke dslr uit het prijsgamma van de k5 zijn er fatsoenlijke resultaten te halen, bvb. Nikon d300s, maar zeker ook de Canon 7d. Met het voordeel dat je uw huidige lenzen dan kunt blijven gebruiken. Desnoods wil ik met u wel eens samenkomen. Ik woon niet ver uit de buurt (Wilrijk), dan laat ik je even experimenteren met mijn 7d.
                            +1 voor de uitleg
                            en +2 voor de ingesteldheid
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Is zeker waar, de lenzen die ik nu heb zijn niet de meest ideale voor sportfotografie. Maar daarvoor had ik die tamron ook niet gekocht. De reden van mijn interesse in de K5 is dat ik er heel voordelig kan aangeraken en dat ik er toch heel veel goeds over hoor en lees.
                              GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                                Ik heb al een paar reviews gelezen en die hebben het toch ook over zeer goede resultaten wat sportfotografie betreft. Zijn er nog verschillen met de Sony A55?
                                de k5 is momenteel toestel met beste beeldkwaliteit, gebruikt dezelfde sensor als de d7000 en de sony a55, maar weet de beste kwaliteit te halen uit die sensor. Is ook stevig gebouwd en heeft wheather sealing dacht ik.

de a55 heeft geen opklappende spiegel en heeft een elektronische zoeker, iets waar op termijn alle toestellen naar zullen evolueren, maakt dat het toestel heel vlug is en ook 10fps kan halen.
                                AF sensor wordt niet telkens onderbroken zoals bij klassieke DSLR, daarbij beschik je in alle omstandigheden over de volle functionaliteit van het toestel ook in LV-mode en je behoudt zeer snelle AF tijdens video, wat het ook mogelijk maakt van video opnames te maken van sport evenementen. Toont ook in de zoeker of je beeld onder of overbelicht is, en ook dat je WB moet bijgestuurd worden
                                Is een geëvolueerde DSLR
                                voorbeelden van sportopnames, jpeg zo uit de camera met eerst een stukje video
                                I had a chance to test the new Sony A55 digital camera at a youth football game. This video shows images done with the A55 in the 10-frames per second burst ...

Volgende maand wordt a77 voorgesteld, is een trapje hoger met waarschijnlijk 12fps en 24mp sensor, volgens geruchten voor onder de 1000€.

Als je voordelig een k5 kunt kopen zou ik die niet laten liggen !

Comment

Working...
                                X