Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de evolutie van de digitale spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

    Mijn toestel is een jaar of 6 oud en ik begin me toch af en toe te storen aan de beperkingen ervan.

    - Scherm klein en niet helder genoeg in fel zonlicht.
    - Beperkt ISO bereik en te veel ruis boven ISO 800
    - Weinig Auto Focus punten
    - 8 megapixel, dus weinig ruimte op te croppen

    Als ik recentere toestellen bekijk is aan deze zaken toch serieus gewerkt. Veel beter kan het nu toch niet meer worden denk je dan, maar dat dacht ik 6 jaar geleden ook

    Comment


    • #77
      Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Als ik het volledige topic er nog eens op nalees, dan kom ik toch tot de vaststelling dat TS waarschijnlijk wil weten wanneer hij een topcamera kan kopen voor de prijs van een instapmodel...
      TS probeert - terecht - te weten wat er in de pijplijn zit.
      Hij zit niet graag van in het begin met een verouderd model opgezadeld.

      Er is hierover nuttige info uitgewisseld.

      Comment


      • #78
        Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        TS probeert - terecht - te weten wat er in de pijplijn zit.
        Hij zit niet graag van in het begin met een verouderd model opgezadeld.

        Er is hierover nuttige info uitgewisseld.
        ik heb heb veel informatie opgedaan en al veel uitgezocht over de modelle, de D7000 is een super ding, de D5100 is ook heel goed maar kan niet tippe aan de D7000. ik had eens naar de prijzen zitte kijken.. als je nu de D5100 (het 'iets mindere' toestel) met een goeie lens aankoopt, kom je 50 euro goedkoper uit dan dat je een d7000 koopt met
        een sigma uitvoering lens, dus dat kleine beetje verschil? waarom geen D7000
        ik ben nu toch nog niet vanplan een nieuwe te gaan halen, ik heb het geld nog niet bij elkaar... maar ik weet nu wel veel meer
        p.s de ts is een zij
        SHOT-UP 'jacky bucks photography'
        www.wix.com/jackybucks/schot-up
        nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

        Comment


        • #79
          Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

          Welke Sigma, want een super camera met een prutlens levert een prut combinatie.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #80
            Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Welke Sigma, want een super camera met een prutlens levert een prut combinatie.
            Hangt ook af welke soort foto's je wilt nemen.

            Sigma 17-70 mm OS F/2.8-4.0 DC macro HSM (stabilizer), Nikon (DX) heb ik besteld samen met mijn Nikon D7000. Vanwege budget ook wel. Maar naar het schijnt een heel goede lens. Maar natuurlijk om echt alles uit de D7000 te halen moet je al een echte professionele lens aan schaffen. Maar je kunt foto's nog zoveel mooier maken op Computer.
            http://xstreamdigital.be

            Comment


            • #81
              Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

              Iets meer ontopic:



              Nikon systeemcamera met kleine sensor. Kleiner dan m4/3, maar groter van Pentax' Q. Crop van 2.5x
              Geen grote revolutie alleszins.

              Comment


              • #82
                Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Iets meer ontopic:



                Nikon systeemcamera met kleine sensor. Kleiner dan m4/3, maar groter van Pentax' Q. Crop van 2.5x
                Geen grote revolutie alleszins.
                Dan spreek je over een hele andere klasse van toestel.
                Maar ik denk dat in de 'nieuwe' D700 wel wat gaat steken van vooruitgang.
                En ja ook dat is een ander klasse toestel.
                Dus van al dat wachten ga je zeker niet echt wijzer worden.
                Ik zou gewoon sparen voor de camera waar jij zin in hebt en je e vooral mee amuseren.

                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #83
                  Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Misschien kan je beginnen met te investeren in een toetsenbord waarvan de letter n ook werkt...
                  hahaha had ik ook zo gedacht, dat is niet zo duur hoor.

                  maar dat kan nog raar lopen ik kocht met nieuwjaar een nieuwe D300s die ook aan het uitlopen is voor 1169euro maar nu staat ie al weer 1325 dus blijven wachten heeft niet altijd zin
                  Last edited by koen1950; 22 juli 2011, 17:46.

                  Comment


                  • #84
                    Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Welke Sigma, want een super camera met een prutlens levert een prut combinatie.
                    een sigma DC 18 - 200mm f/3.5- 6.3 OS HSM nikon
                    SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                    www.wix.com/jackybucks/schot-up
                    nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                    Comment


                    • #85
                      Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      hahaha had ik ook zo gedacht, dat is niet zo duur hoor.

                      maar dat kan nog raar lopen ik kocht met nieuwjaar een nieuwe D300s die ook aan het uitlopen is voor 1169euro maar nu staat ie al weer 1325 dus blijven wachten heeft niet altijd zin
                      hihi, sorry
                      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                      www.wix.com/jackybucks/schot-up
                      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                      Comment


                      • #86
                        Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                        een sigma DC 18 - 200mm f/3.5- 6.3 OS HSM nikon
                        Mijn ouders hebben die lens op de Canon 50D. Wel een goede lens. Maar scherpte mis deze soms toch wat. Toch niet aan te raden bij fotograferen bij mensen enz. Maar is wel leuk lensje voor dieren enz
                        http://xstreamdigital.be

                        Comment


                        • #87
                          Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                          Mijn ouders hebben die lens op de Canon 50D. Wel een goede lens. Maar scherpte mis deze soms toch wat. Toch niet aan te raden bij fotograferen bij mensen enz. Maar is wel leuk lensje voor dieren enz
                          Moeten dieren niet scherp zijn dan?? Ik vind het nogal raar dat je een lens die niet scherp is, toch "een goed lensje" noemt...
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #88
                            Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                            Mijn ouders hebben die lens op de Canon 50D. Wel een goede lens. Maar scherpte mis deze soms toch wat. Toch niet aan te raden bij fotograferen bij mensen enz. Maar is wel leuk lensje voor dieren enz
                            zou deze sport aankunnen? of moet je daarvoor toch een betere aankopen?
                            SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                            www.wix.com/jackybucks/schot-up
                            nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                            Comment


                            • #89
                              Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Moeten dieren niet scherp zijn dan?? Ik vind het nogal raar dat je een lens die niet scherp is, toch "een goed lensje" noemt...
                              Lees correct. Dieren schiet je vaak van een afstand. Op dat gebied vind ik deze lens heel goed. Maar als je dichter bij een foto neemt een soort van portret, close up kortom van wat dichterbij vind ik de lens niet scherp genoeg uit de hoek komen.
                              http://xstreamdigital.be

                              Comment


                              • #90
                                Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                                een sigma DC 18 - 200mm f/3.5- 6.3 OS HSM nikon
                                200mm is nog geen super bereik als de afstand tot je onderwerp groot is of als je close-ups wil nemen (race circuit, voetbal, tennis, basketbal, ...). Bij andere sporten (rally, motocross, veldrijden, ...) sta je dan wel weer korter bij je onderwerp en kan je met 200mm zeker heel wat doen.
                                Max. opening van f6.3@200mm vraagt al om een hogere iso bij snelle bewegingen, maar dat moet wel lukken met de Optische Stabilisator en de gevoeligheid van de D7000 (iso 100-6400 uitbreidbaar tot ...).
                                Helaas zijn super zoom lenzen (200/18=11x) gekend voor iest mindere kwaliteit gezien het compromis tussen groothoek en tele en dit ga je hoogstwaarschijnlijk aan scherpte inboeten. Wil je kwaliteit, dan zal je toch naar een normale tele zoom (bvb 55-200 of 70-300) moeten gaan met daarnaast nog een standaard zoomlens (bvb 16-85).
                                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                                Comment

                                Working...
                                X