Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke compact?

Kom net terug van FotoRubens en vroeg daar wat info over de LX5...kreeg daar direct een vent bij mij die alle Canons zoals G12 en S95 direct aanprees en van de LX5 precies niet veel goeds kon zeggen...ik zei hem dat hij nochtans goed aangeprezen staat op verschillend fora's en Reviews....dus ik zei hem ook dat er een zeer goede Leica-lens inzit...wist hij direct op te antwoorden dat panasonic zelf geen lenzen kan maken en daarmee de lens van een ander merk opteerd....dat zegt genoeg zei hijEnfin ze hadden hem daar ook niet meer op stock enkel nog in Geel.
    Het komt naar het schijnt dat er zo weinig camera's in stock zijn door de aardbeving in Japan...ik ga nog wat afwachten.

Grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

'k ben ook niet zo voor al die online toestanden...
      Wel die ik reeds ken, maar daar bestel ik t-shirts, geen camera's van 300/400€ waar ik graag wat (goede) garantie op heb.

En 'k zocht in Limburg (België) iets, 'k rij er niet voor naar Amsterdam
      Gent is me ook wat ver, daar kom is straks wel langs om naar Knokke te gaan maar als 'k nadien problemen moest hebben even naar Gent rijden zit er niet meteen in.

De S95 was momenteel uitverkocht in de media markt, daarmee mijn laatste optie gezocht: KEMP op de genkersteenweg.

Goede uitleg gekregen en 't resultaat wegens gebrek aan 'n lx5 en S95 is 'n Samsung EX1 (f1.8). Lijkt me vooral goed voor als 'k hem gebruik op concerten en bezienswaardigheden op reis...
      'k hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen ! Lijkt me zowat 't zelfde model te zijn als de lx5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brunelleschi Bekijk bericht
        ....Goede uitleg gekregen en 't resultaat wegens gebrek aan 'n lx5 en S95 is 'n Samsung EX1 (f1.8). Lijkt me vooral goed voor als 'k hem gebruik op concerten en bezienswaardigheden op reis...
        'k hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen ! Lijkt me zowat 't zelfde model te zijn als de lx5.
        Veel plezier met uw nieuw toestel...

Comment

De filmpjes bij LX5 zijn een .MTS bestand. Ik had liever iets anders gehad want nu moet ik dat steeds converteren..

Comment

Zelf twijfel ik ook nog tussen de canon s95 en de LX5. Mijn voorkeur gaat uit naar de lx5 maar nu lees ik op diverse fora dat de LX5 niet zo goed is met zijn kleuren. Dat de lucht vaak groenachtig kleurt en de huidtinten van mensen paarsachtig. Kan er dit iemand bevestigen of hebben jullie daar geen last van?
            50d + 17-55 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
              Zelf twijfel ik ook nog tussen de canon s95 en de LX5. Mijn voorkeur gaat uit naar de lx5 maar nu lees ik op diverse fora dat de LX5 niet zo goed is met zijn kleuren. Dat de lucht vaak groenachtig kleurt en de huidtinten van mensen paarsachtig. Kan er dit iemand bevestigen of hebben jullie daar geen last van?
              Nog nooit last van gehad. En dan nog, dat ding schiet RAW, dus kan je de kleurentemperatuur naderhand nog bijstellen.
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

Comment

Ik heb ondertussen deze week ook de knoop doorgehakt, 't is geen Fuji geworden maar wel de Sony CyberShot DSC-HX5V. niet teveel pixels ( 10 milj ), 10 x zoom en ook de mogelijkheid in RAW foto's te maken, de GPS functie is mooi meegenomen, prijs die ik betaald heb was 199€
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Tiens, kan de HX5V ook in RAW, dan ? Ik dacht dat Sony maar RAW aanbiedt vanaf de NEX, en niet in hun Cybershots ...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB
                    Tiens, kan de HX5V ook in RAW, dan ? Ik dacht dat Sony maar RAW aanbiedt vanaf de NEX, en niet in hun Cybershots ...
                    Ik denk dat je gelijk hebt, blijkbaar fout op digicamshop.be, want daar had ik het gelezen, ondertussen op mijn toestel zelf eens gekeken, ik zie inderdaad GEEN RAW mogelijkheid.....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Nikon P300 ,
                      Na vele reviews en youtube, deze week aangekocht,Zeeeeer aangenaamt verrast met deze aankoop!
                      Absoluut geen spijt tot nu toe, voor mij unne deftige compact naast mijn D90.(ga het niet vergelijken met een dslr!!)
                      De Film opties zeggen mijn niet veel , maar met de P300 (full hd) toch wel leuk om eens te proberen.
                      Goede beeld kwaliteit en mogelijkheden voor een P/S (van Nikon) . Top !!
                      Groetjes Dennis.
                      D90 met wat Nikon glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis K Bekijk bericht
                        Nikon P300 ,
                        Na vele reviews en youtube, deze week aangekocht,Zeeeeer aangenaamt verrast met deze aankoop!
                        Absoluut geen spijt tot nu toe, voor mij unne deftige compact naast mijn D90.(ga het niet vergelijken met een dslr!!)
                        De Film opties zeggen mijn niet veel , maar met de P300 (full hd) toch wel leuk om eens te proberen.
                        Goede beeld kwaliteit en mogelijkheden voor een P/S (van Nikon) . Top !!
                        Heb er ook eentje, en ben van hetzelfde gedacht!
                        http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                          ik heb me de Panasonic Lumix dmc TZ20 aangeschaft , zeer goed : scherp , compact , grote telefunctie , GPS , HD filmfunctie , mooie natuurlijke kleuren , hoeft bijna geen nabewerking...een aanrader , momenteel 25 euro cashback .
                          Ik heb ook de Panasonic TZ20, werkelijk een prima camera die prachtige foto's en perfecte films in full HD maakt en ook de 16x zoom is erg fijn
                          Gekocht bij TopDeals
                          .
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Ik heb een Nikon D90, maar wil graag als alternatief een goede compactcamera aanschaffen.
                            Ik twijfel tussen de LUMIX DMC LX-5 en de Canon Powershot S95 IS.
                            Na een stroom aan tegenstrijdig advies weet ik het niet meer.
                            Kan iemand mij advies geven?
                            S.

Comment

Sinds kort heb ik de Sony Cybershot DSC HX9V, een perfecte compact camera met veel mogelijkheden
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spip Bekijk bericht
                                Ik heb een Nikon D90, maar wil graag als alternatief een goede compactcamera aanschaffen.
                                Ik twijfel tussen de LUMIX DMC LX-5 en de Canon Powershot S95 IS.
                                Na een stroom aan tegenstrijdig advies weet ik het niet meer.
                                Kan iemand mij advies geven?
                                S.
                                Beide zijn geen vervangers van een DSLR maar een zeer goede aanvulling. Ikzelf zat een anderhalf jaar geleden met hetzelfde dilemma en koos uiteindelijk voor de LX5. M'n afwegingen kan je lezen op m'n blog. Ik heb het me nog niet beklaagd.
                                Hou wel rekening dat die blogpost verouderd is en ondertussen ook de Olympus XZ-1 op de markt is gekomen, en de S95 een opvolger heeft (S100).
                                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                                Focaldesign

Comment

Working...
                                X