Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke compact?

Van waar ben je? Je mag mijn LX5 altijd eens komen testen.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Van Evergem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elixeryen Bekijk bericht
        Van Evergem.
        Dat is wat ver Als ge ooit in Mol of Kontich zou zijn, let me know.
        Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
          Dat is wat ver Als ge ooit in Mol of Kontich zou zijn, let me know.
          Ik heb ooit de Leica D-Lux 3 gehad, eigenlijk bijna dezelfde als de LX3, is de LX5 echt een grote sprong voorwaarts tov die LX 3?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik heb ooit de Leica D-Lux 3 gehad, eigenlijk bijna dezelfde als de LX3, is de LX5 echt een grote sprong voorwaarts tov die LX 3?
            Meer zoom, beter ergonomie qua knoppen/wieletje, minder ruis...
            Focaldesign

Comment

Ik heb net vernomen dat je bij de nikon coolpix p300 de batterij moet opladen als het in het fototoestel zit. Dus indien de batterij op is en je er een reserve batterij in steekt, kan je de lege niet opladen.
              Dat is uiteraard wel te verhelpen met een extra oplader. Een extra batterij koop ik sowieso .

Hoe zit dat bij de panasonic LX5 en de Nikon S95? Over die laatste heb ik gelezen dat deze het minste scoort van de 3 op het vlak van filmen. Heeft iemand ervaring met de filmfunctie van de nikon?

Comment

Voor degene met een panasonix lumix lx5: is het echt zo vervelend dat de lens eruit komt en je eerst het lensdopje ervan moet halen? Het is iets dat ik al gewoon ben als ik met mijn dslr foto's neem dus ik denk niet dat ik dit echt vervelend zou vinden?

Toch valt het me op dat ook mensen met een dslr dit erg vervelend vinden.
                Wat zijn jullie bevindingen?

Comment

De Nikon kan blijkbaar niet zoomen terwijl je filmt. Dat vind ik echt een nadeel en daardoor valt die ook af.
                  Ik zou erg graag de lx5 hebben maar die is best wel prijzig.. De Nikon coolmax p300 is ook nog steeds een optie.

Over de lx5 heb ik gelezen dat veel mensen die te groot vinden voor een compact. Misschien ga ik best eens naar een winkel waar ze beide hebben zodat ik ze kan vergelijken en vastnemen. Maar de LX5 is op veel plaatsen uitverkocht zag ik.
                  Weet er iemand een winkel zijn (O-VL - liefst in het Genste) waar ze beiden hebben?

Comment

De Nikon kan blijkbaar niet zoomen terwijl je filmt. Dat vind ik echt een nadeel en daardoor valt die ook af.
                    Ik zou erg graag de lx5 hebben maar die is best wel prijzig.. De Nikon coolmax p300 is ook nog steeds een optie.

Over de lx5 heb ik gelezen dat veel mensen die te groot vinden voor een compact. Misschien ga ik best eens naar een winkel waar ze beide hebben zodat ik ze kan vergelijken en vastnemen. Maar de LX5 is op veel plaatsen uitverkocht zag ik.
                    Weet er iemand een winkel zijn (O-VL - liefst in het Genste) waar ze beiden hebben?
                    De Nikon P300 zoomt tijdens het filmen.
                    http://users.telenet.be/patric/

Comment

de S95 is de kleinste van afmetingen , maar kan niet zoomen tijdens de film

Comment

ik heb me de Panasonic Lumix dmc TZ20 aangeschaft , zeer goed : scherp , compact , grote telefunctie , GPS , HD filmfunctie , mooie natuurlijke kleuren , hoeft bijna geen nabewerking...een aanrader , momenteel 25 euro cashback .
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

In geen enkele winkel waar ik geweest ben/ gebeld heb hebben ze de LX5. De coolpix 300 heb ik wel gezien. Aangenaam toestelletje, alleen is de aan/uit knop wel erg klein. Ik had die eerst niet zien staan.

De Panasonic Lumix dmc TZ20 is geen optie, die begint maar vanaf f3.3

Comment

In geen enkele winkel waar ik geweest ben/ gebeld heb hebben ze de LX5.
                            Als ge ooit in Mol of Kontich zijt, moogt ge dat altijd laten weten, dan kunt ge die van mij testen.
                            Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                              ik heb me de Panasonic Lumix dmc TZ20 aangeschaft , zeer goed : scherp , compact , grote telefunctie , GPS , HD filmfunctie , mooie natuurlijke kleuren , hoeft bijna geen nabewerking...een aanrader , momenteel 25 euro cashback .
                              Inderdaad zeer goed toestel...alleen voor binnen en mindere lichtomstandighedendat is ook één van de reden waarom ik zoiets niet aanschaf...

grtz
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                                Inderdaad zeer goed toestel...alleen voor binnen en mindere lichtomstandighedendat is ook één van de reden waarom ik zoiets niet aanschaf...

grtz
                                Als je echt kleiner toestellen wilt, heb je er onvermijdelijk 2 nodig. Een voor buiten, veel licht, veel zoom, en een voor binnen, weinig licht, weinig zoom, maar lichtsterkere lens.
                                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Working...
                                X