Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke compact?

Oorspronkelijk geplaatst door Brunelleschi Bekijk bericht
    'k was afgelopen weekend nog eens gaan kijken voor 'n compact.
    'k zeg in de speciaalzaak dat ik voor 'n coolpix 230hs kwam of 'n s95.
    Wat haalde hij bij: iets wat nog beter was zei hij: een P300.

Aan de reacties van de mensen hier (o.a. templar) kan 'k toch afleiden dat qua lichtsterkte de s95 & lx5 als beste uitkomen, niet ?

De p300 lijkt me dan ook wel niet slecht: f1.8, dus nog beter in het donker dan de s95 met f2.0 ?

Wat is de voorkeur als je tussen de s95 (ccd sensor) of p300 (cmos sensor) zou moeten kiezen ?

De p300 zag me er in feite wel maar klein en onhandig uit, een s95 hadden ze niet.
    En de zaak Bartok Hasselt maakte een foto en dan moest ik kijken op het lcd scherm hoe goed de foto wel niet was. Zelf heb ik 't toestel niet in handen gekregen en hij vroeg meteen of hij hem mocht inpakken. 'k ben toen maar vertrokken. (Dit ff terzijde)
    Oeps wel raar dat ge dat toestel eens niet zelf hebt mogen testen. Vind dit toch verdacht van die zaakvoerder...ik denk dat de P300 wel een goede compact is en zeker kan aansluiten bij een S95 en LX5,vind alleen de S95 degelijker dan de P300.
    Als ik me nu een nieuwe compact zou kopen dan kocht ik de S95. EN als tweede keuze de LX5....

Grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

ik ga ook voor de s95 , gewoon omdat ie echt compact is

als je kijkt naar de s90- foto's op link hierboven ; prachtige foto's vind ik

PS de ixus 300HS heeft ook een f2.0 lens , dit maakt deze camera toch ook dik in orde ?
      Last edited by Kurt1968; 28 juni 2011, 22:49.

Comment

Deze site kreeg ik van tkpatric (hij heeft een P300): KLIK
        Daar worden de LX5, P300 en S95 vergeleken.

Qua compactheid scoort de s95 idd het best, maar dat is helemaal geen vereiste voor mij. De P300 is het snelt, wat ik ook erg belangrijk vind.

Comment

Ik ben gisteren naar de fnac (gent) gegaan en daar hadden ze de Panasonic lx5! Alleen kon die niet aan, waardoor ik het nu nog steeds niet weet. Blijkbaar hadden ze een stuk nog niet binnen waardoor je enkel naar het uiterlijk kon kijken.

Op het uiterlijk alleen neig ik naar de panasonic. Ik vind dat de nikon er iets goedkoper uitziet en die heeft zo'n draaiwiel om de menu's te bedienen, terwijl dat bij de panasonic gewoon knopjes zijn.
          Maar ik zit er wat mee dat de panasonic trager is dan de nikon. Voor zo'n dure compact heb ik echt geen zin om me te ergeren aan "traagheid". Maar die zal vast ook wel snel genoeg zijn hé.

Ivm de ixus 300hs: Die gaat tot f5.3 en dat vind ik minder.

edit: ik heb al regelmatig de titel willen veranderen maar dat lukt lijkbaar niet. Ook wanneer ik iets anders ingeef, blijft de originele titel staan.

Comment

In Brugge (Fnac) hebben ze de LX5.

Comment

Als ik zo de vergelijking doorneem (welke trouwens erg interessant is) lijkt het me dom om geen lx5 te kopen, behalve als je echt compact wil gaan.

Mij lijkt 't ook zo dat de foto's van de p300 op niet veel trekken, toch niet in vergelijking met de lx5, de details en kleuren zijn er zoveel beter !

'k denk dat ik vandaag of morgen een volgende winkel ga aandoen en eens kijken om een lx5 vast te nemen.

Dit gaat me weer wat € kosten heb ik de indruk !
              Maar 'k hou toch nog altijd van de beste kwaliteit, dat is nu wel geen goede eigenschap als je 'n gewone arbeider bent die van alles graag 't beste in huis wil

Comment

Hahaha
                Ik neig ook meer naar de lx5. Gewoon kopen zeker.

Extra vraag: Welke geheugenkaartje koop ik best voor deze compact?

Comment

En het lederen tasje ? Aanrader of niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elixeryen Bekijk bericht
                    Hahaha
                    Ik neig ook meer naar de lx5. Gewoon kopen zeker.

Extra vraag: Welke geheugenkaartje koop ik best voor deze compact?
                    Ik stond ook voor die vraag een maand geleden, ik had online een selectie gemaakt van twee overblijvende toestellen en daarmee naar de winkel getrokken om ze vast te houden.

Mijn keuze is de LX5 geworden voor de S95. Ik vond de LX5 prettiger vasthouden en werken dan de S95. Als kaartje heb ik online een Transcend 16GB class 10 aangeschaft.

Succes met je keuze
                    Last edited by ennekke; 1 juli 2011, 12:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                      En het lederen tasje ? Aanrader of niet ?
                      Ik heb er het tweedelig lederen tasje bij. Besteld in Engeland, me toegestuurd vanuit
                      Hong-Kong. Zo eentje waarbij het toestel altijd voor de helft een broek aan heeft. Dat is
                      makkelijk en fraai. Een bruine lederen riem heb ik samen met een polsbandje besteld in
                      Amerika.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brunelleschi Bekijk bericht
                        Dit gaat me weer wat € kosten heb ik de indruk !
                        Maar 'k hou toch nog altijd van de beste kwaliteit, dat is nu wel geen goede eigenschap als je 'n gewone arbeider bent die van alles graag 't beste in huis wil

Proficiat. Mij lijkt het juist een prima aankoop. Een kennis van me heeft niet geluisterd
                        en zich een paar maanden geleden een compact gekocht. Vergeleken met de foto's die uit
                        de LX5 komen, voelde hij zich toch maar bekocht.
                        Verleden week heeft hij dan toch maar de knoop doorgehakt en zich de LX5 aangeschaft.
                        Dus weer eens: goedkoop is soms duurkoop. Zoiets koop je immers niet iedere dag....

Comment

net de 95 besteld (365€), omdat ie goed is en de kleinste

heb mijn G9 verkocht wegens te groot , dus zou de LX5 me tegenvallen qua formaat

voor macro komt er later nog een voorzetlens bij , indien iemand weet welke mogelijkheden er zijn , laat maar weten

lensmate heeft een kit 37mm , weet nit of deze hier te verkrijgen is
                          Last edited by Kurt1968; 1 juli 2011, 13:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ennekke Bekijk bericht
                            Ik stond ook voor die vraag een maand geleden, ik had online een selectie gemaakt van twee overblijvende toestellen en daarmee naar de winkel getrokken om ze vast te houden.

Mijn keuze is de LX5 geworden voor de S95. Ik vond de LX5 prettiger vasthouden en werken dan de S95. Als kaartje heb ik online een Transcend 16GB class 10 aangeschaft.

Succes met je keuze
                            Merci.
                            Dus zo'n extreme SD kaartje is eigenlijk niet nodig? Ik dacht dat alles dan nog iets rapper ging?

Comment

Welke reserve batterij hebben jullie voor de panasonic lx5?
                              Ik zou graag een ander merk nemen (wegens goedkoper).

Comment

Geen, dat gaat lang genoeg mee om een dag mee te zeulen.
                                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                                Focaldesign

Comment

Working...
                                X