Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke compact?

Dan heb ik liever 1 toestel met minder zoom dat zowel binnen als buiten degelijke foto's neemt....zoals de LX5,S95,G12,P7000,P300...want geloof me die zoom van meer dan 10 keer optisch die gebruik je veel minder dan dat ge binnen foto's neemt...en zo goed is de kwaliteit ook niet bij 14 keer optische zoom(soft en niet goed belicht)

grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Dan heb ik liever 1 toestel met minder zoom dat zowel binnen als buiten degelijke foto's neemt....zoals de LX5,S95,G12,P7000,P300...want geloof me die zoom van meer dan 10 keer optisch die gebruik je veel minder dan dat ge binnen foto's neemt...en zo goed is de kwaliteit ook niet bij 14 keer optische zoom(soft en niet goed belicht)

grtz

Templar
      Mijn gedacht! Volledig akkoord.
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik heb helemaal niet veel zoom nodig. Het compactje zou voornamelijk zijn om mee te nemen en om binnen (en buiten) te filmen. En binnen kan het idd donker(der) zijn.

Op de website van de fnac staat de LX5. Er staat nergens dat deze niet beschikbaar is. Ik ben dit weekend niet in de fnac geraakt, dat zal ik één dezer dan eens doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elixeryen Bekijk bericht
          Ik heb helemaal niet veel zoom nodig. Het compactje zou voornamelijk zijn om mee te nemen en om binnen (en buiten) te filmen. En binnen kan het idd donker(der) zijn.

Op de website van de fnac staat de LX5. Er staat nergens dat deze niet beschikbaar is. Ik ben dit weekend niet in de fnac geraakt, dat zal ik één dezer dan eens doen.
          Zaterdag was de LX5 niet te verkrijgen in de Fnac Gent....

Comment

Aargh, wat vervelend. Waar is die dan wel te verkrijgen?
            Op allerhande webshops is die uitverkocht, al de winkels die ik bezocht en gebeld heb ook. Vervelend..

Comment

Aargh, wat vervelend. Waar is die dan wel te verkrijgen?
              Op allerhande webshops is die uitverkocht, al de winkels die ik bezocht en gebeld heb ook. Vervelend..
              Als Brussel niet te ver uit de weg is:Alpha Photo: LX5

Comment

Brussel is wat ver. Ik woon in regio Gent.

Comment

'k was afgelopen weekend nog eens gaan kijken voor 'n compact.
                  'k zeg in de speciaalzaak dat ik voor 'n coolpix 230hs kwam of 'n s95.
                  Wat haalde hij bij: iets wat nog beter was zei hij: een P300.

Aan de reacties van de mensen hier (o.a. templar) kan 'k toch afleiden dat qua lichtsterkte de s95 & lx5 als beste uitkomen, niet ?

De p300 lijkt me dan ook wel niet slecht: f1.8, dus nog beter in het donker dan de s95 met f2.0 ?

Wat is de voorkeur als je tussen de s95 (ccd sensor) of p300 (cmos sensor) zou moeten kiezen ?

De p300 zag me er in feite wel maar klein en onhandig uit, een s95 hadden ze niet.
                  En de zaak Bartok Hasselt maakte een foto en dan moest ik kijken op het lcd scherm hoe goed de foto wel niet was. Zelf heb ik 't toestel niet in handen gekregen en hij vroeg meteen of hij hem mocht inpakken. 'k ben toen maar vertrokken. (Dit ff terzijde)

Comment

De lichtsterkte van de P300 begint beter, maar naarmate je inzoomt wordt het 'slechter' (f4.9)
                    Terwijl de LX5 van f2 naar f3.3 gaat. De S95 gaat van f2 naar f4.9. Ik heb de S95 sowieso al afgeschreven. deze wordt erg vaak vergeleken met de LX5 en naar mijn mening scoort de LX5 toch beter dan de S95. Veel mensen kiezen uiteindelijk toch voor de S95 omdat die kleiner is en omdat die goedkoper is.
                    Wat voor mij erg belangrijk is, is dat je kan inzoomen tijdens het filmen en dat kan de S95 niet. Daarbij filmt die veel minder goed dan de LX5.
                    P300 filmt in HD, maar dat is nu geen vereiste voor mij. Mijn computer kan dat misschien niet aan, haha

Ik heb ook nog steeds geen keuze gemaakt.. De LX5 is gewoon zo duur vind ik. De P300 lijkt me een prima alternatief. Alleen vraag ik me af of ik het me niet ga beklagen? De LX5 kan al foto's nemen vanaf 1cm. Dat vind ik echt interessant, vooral als ik weer met mini kittentjes zit en gewoon leuke close ups wil maken van katten & kind.
                    En de lichtsterkte hé.. Maximum 3.3 is echt wel knap!

Als je de P300 zelf wil vastnemen, ze hebben die o.a. in Mediamarkt.
                    Ik dacht dat cmos beter is. Maar enkel de P300 heeft die (tussen die 3 dan hé)

Comment

Ik herken hierin echt mezelf. Blijven twijfelen en constant afknappen op de meerprijs, om dan enkele maanden of jaren later toch steeds voor de duurdere versie te kiezen om dan de goedkopere versie met serieuze minderwaarde te verkopen.
                      Wat ik na 6 jaar geleerd heb, is dan ook om desnoods nog een half jaar langer te sparen en ineens voor de duurdere optie te gaan.
                      Just my 2 cents natuurlijk.
                      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                      Focaldesign

Comment

Langer sparen is geen optie daar ik nu enkel een telelens heb en geen foto's van dichtbij kan nemen. Ik heb reeds een keuze gemaakt tussen nieuwe lens (sigma 17-70mm) of een nieuwe compact en heb gekozen voor een nieuwe compact omdat ik binnenkort met kittens zit en korte filmpjes maken met een compact vind ik ZO handig..

Mede ook daarom dat ik een lichtsterke compact wil hebben, de eerste weken komen de kittens niet verder da de werpkist en dat is niet altijd even klaar. Indien moederpoes het niet toelaat dat ik ze even van haar weg neem om te trekken worden al de foto's genomen waar mams het toelaat (moeders wil is wet hé. )

De kleintjes worden verwacht rond 28 juli en ik wil eerst nog wat leren werken met de camera.

@ Faan: zo te horen ben jij een professionele fotograaf, bij mij is het puur hobby en nog altijd wat uitzoeken wat het mooiste resultaat geeft. Daarom ook dat ik twijfel of die LX5 écht wel nodig is voor mij. Ik weet dat veel mensen RAW een enorm pluspunt vinden, maar ik doe daar eigenlijk niets mee.

Comment

@ Faan: zo te horen ben jij een professionele fotograaf, bij mij is het puur hobby en nog altijd wat uitzoeken wat het mooiste resultaat geeft. Daarom ook dat ik twijfel of die LX5 écht wel nodig is voor mij. Ik weet dat veel mensen RAW een enorm pluspunt vinden, maar ik doe daar eigenlijk niets mee.
                          Nog maar sedert vorig jaar april in bijberoep hoor, daarvoor gewoon een uit de hand gelopen hobby.
                          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                          Focaldesign

Comment

Ik heb net nog eens naar de specificaties gekeken, nu op de site van vandenborre en daar staat dat de p300 kan scherpstellen vanaf 0.5cm. Terwijl ik elders gelezen had dat dit pas op 5cm kon.
                            Dat moet ik nog even verder onderzoeken..

edit: en nog ergens anders zie ik weer iets anders staan. Zelfs de frames per second veranderen naarmate ik op meer websites kijk. Irritant!
                            Last edited by elixeryen; 28 juni 2011, 18:08.

Comment

Ik heb net nog eens naar de specificaties gekeken, nu op de site van vandenborre en daar staat dat de p300 kan scherpstellen vanaf 0.5cm. Terwijl ik elders gelezen had dat dit pas op 5cm kon.
                              Dat moet ik nog even verder onderzoeken..

edit: en nog ergens anders zie ik weer iets anders staan. Zelfs de frames per second veranderen naarmate ik op meer websites kijk. Irritant!
                              In de handleiding staat, en zo is het, dat je kan scherpstellen vanaf 3 cm.
                              http://users.telenet.be/patric/

Comment

interessante discussie , ik kwam de P300 vandeweek tegen in mediamarkt , maar kwam wat onhandig over , mss omdat ik canon menus gewoon ben.

qua IQ is de LX5 wsl de beste , maar formaat is net iets te groot.

S95 is daarom mijn keus denk ik , enkel jammer van de 5cm minimum bij macro , maar kan mss een Raynox opzetten

wat betreft zoomen bij film ; in en topic praten ze over aanpassen software ; As an owner of the S95, I got around the "lack of optical zoom while recording videos," by using the custom firmware CHDK hack allowing optical zooming and manual focus. It also allows a few more tweaks like choosing super fine JPEG images. Also camera menu allows custom color settings for increasing sharpness and saturation giving a little better image quality.

hier nog een interessante site met foto's van de S90 , mss dat S95 nog beter is

Last edited by Kurt1968; 29 juni 2011, 13:21.

Comment

Working...
                                X