Ik haalde net mijn krant uit de brievenbus en viel bijna van mijne stoel toen ik deze headline las.Verbazing alom.Mogelijke fusie op komst tussen Nikon en Canon...

Wat staat er in het artikel?Wel het is erg uitgebreid en te technisch voor mij maar ik zal het in 't kort trachten samen te vatten:
De markt evolueert erg snel en fusies zijn erg in.Kijk maar naar de automobielsector.In een eventueel samengaan zien beide partijen grote voordelen.Nikon zou immers bezig zijn met een nieuw technologisch hoogstandje (in het artikel project J.O. genaamd)dat eruit bestaat dat in de toekomst de lens niet meer gestuurd gaat worden door een manuele bediening maar door het menselijk oog!
(viel weeral bijna van mijne stoel)Er staat een ganse technische uitleg over dit systeem maar het komt er op neer dat er scherp gesteld wordt naar datgene in je blikveld waarnaar je kijkt.Natuurlijk zal het nog wel ff duren eer dit projekt daadwerkelijk in de winkels zal liggen voor een betaalbare prijs maar het is "state-of-the-art" waar Canon grote interesse voor heeft.Mijnen hoed af voor Nikon!
Canon op zijn beurt zit natuurlijk ook niet stil en zou achter de schermen bezig zijn met velerlei projekten maar er is er eentje bij (in het artikel aangeduid met de codenaam K.E.) dat sterk de aandacht heeft getrokken van Nikon (precies dat die mannen elkaar veel bespioneren
)en dat eigenlijk een beetje dezelfde richting uitgaat dan het projekt van Nikon.Canon is namelijk bezig met het ontwerpen van een camera die volledig "knopkesloos" zou moeten zijn (of althans toch in grote mate) en waar de bediening gebeurt via de uitgestuurde hersengolven.Voor ne simpele geest zoals ik komt het erop neer:denk eraan en 't zal gebeuren.(je ISO verhogen,een bepaalde lichtmeting selecteren...)Ongelooflijk en nog wel enkele jaren verwijderd van de winkelrekken (om niet over de prijs te spreken) maar toch.Chapeau voor Canon!
Ja,BD'ers.Zo'n vernieuwingen zijn groot nieuws en de mogelijke fusie op zich vind ik al ongelooflijk nieuws.De bron van dit nieuws (staat onderaan het bewuste artikel) heet Rel

Wat staat er in het artikel?Wel het is erg uitgebreid en te technisch voor mij maar ik zal het in 't kort trachten samen te vatten:
De markt evolueert erg snel en fusies zijn erg in.Kijk maar naar de automobielsector.In een eventueel samengaan zien beide partijen grote voordelen.Nikon zou immers bezig zijn met een nieuw technologisch hoogstandje (in het artikel project J.O. genaamd)dat eruit bestaat dat in de toekomst de lens niet meer gestuurd gaat worden door een manuele bediening maar door het menselijk oog!

Canon op zijn beurt zit natuurlijk ook niet stil en zou achter de schermen bezig zijn met velerlei projekten maar er is er eentje bij (in het artikel aangeduid met de codenaam K.E.) dat sterk de aandacht heeft getrokken van Nikon (precies dat die mannen elkaar veel bespioneren

Ja,BD'ers.Zo'n vernieuwingen zijn groot nieuws en de mogelijke fusie op zich vind ik al ongelooflijk nieuws.De bron van dit nieuws (staat onderaan het bewuste artikel) heet Rel
Comment