Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D7000 of D300s

Inderdaad. Wat ik ermee wou zeggen, is dat puur de fps niet alles is - de buffer en hoe snel die terug leeggemaakt wordt is ook belangrijk .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Vanavond een D7000 body besteld en meteen ook een SB-700. Morgen normaal in huis, 't zal me benieuwen
      'KLIK' ... te laat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door webwiper Bekijk bericht
        Vanavond een D7000 body besteld en meteen ook een SB-700. Morgen normaal in huis, 't zal me benieuwen
        Als het goed is heb je er al een dag mee kunnen "spelen"..........en?
        Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
          Als het goed is heb je er al een dag mee kunnen "spelen"..........en?
          Heb er nog maar beperkt mee kunnen schieten wegen beredruk.

Eerste indrukken zijn overweldigend positief. In vergelijking met deze is de D60 een wegwerpcamera Wat me nu vooral opvalt : snelle AF, sterk bij weinig licht, erg scherpe opnames (objectieven Nikor 18-200VR en Nikor 105VR) ...

Ook de SB700 is een mooie extra op dit toestel. Plots wel een massa knopjes voor je neus !

Na het weekend zal ik al meer ervaringen kunnen delen, maar op eerste zicht een erg goede aankoop !
          'KLIK' ... te laat ...

Comment

In vergelijking met deze is de D60 een wegwerpcamera
            Wel wat overdreven vind ik...Er zijn mensen die ik ken die een D60 hebben en er prachtplaten mee schieten...zelf met een D40 maak je mooie foto's. Is ook geen vergelijk vind ik...Dan is de D7000 ook een wegwerpcamera t.o.v. de D3 als ge het zo vind.

Grtz

Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heb er nog maar beperkt mee kunnen schieten wegen beredruk.

Eerste indrukken zijn overweldigend positief. In vergelijking met deze is de D60 een wegwerpcamera Wat me nu vooral opvalt : snelle AF, sterk bij weinig licht, erg scherpe opnames (objectieven Nikor 18-200VR en Nikor 105VR) ...

Ook de SB700 is een mooie extra op dit toestel. Plots wel een massa knopjes voor je neus !

Na het weekend zal ik al meer ervaringen kunnen delen, maar op eerste zicht een erg goede aankoop !

proficiat met je aankoop

ga je nog veel plezier aan beleven en reetscherpe foto's schieten , om nog maar te zwijgen over de hoge iso die je zal kunnen gebruiken, tegenover je vorig toestel .
              2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                Wel wat overdreven vind ik...Er zijn mensen die ik ken die een D60 hebben en er prachtplaten mee schieten...zelf met een D40 maak je mooie foto's. Is ook geen vergelijk vind ik...Dan is de D7000 ook een wegwerpcamera t.o.v. de D3 als ge het zo vind.

Grtz

Templar
                Inderdaad misschien wat oneerbiedig naar mijn D60 toe. We blijven deze trouwens ook gebruiken, heeft ons de afgelopen 2 jaar inderdaad heel wat mooie plaatjes opgeleverd.

Het verschil met de D7000 is echter wel groot.
                'KLIK' ... te laat ...

Comment

Een snelle testpic, nog niet echt met instellingen in de weer geweest :

Origineel is raw, via LR geëxporteerd naar JPG,
                  D7000 + sb700 + Nikor 18-200 VRII
                  'KLIK' ... te laat ...

Comment

Mooi scherp

grtz

Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Nog wat engelstalige info van Brad Hill over de AF van de D7000:

Field Tests by Brad Hill - Wildlife Photographer. Field test of the Nikon D7000. Nikon Cameras, Nikon Lenses, Nikon Accessories.

20 April 2011 Update: In late March and early April I had the opportunity to test the autofocus system of the D7000 using Nikon's 400mm f2.8 VR, 500mm f4 VR, and the 600mm f4 VR (both "natively" and with the TC-14EII and the TC-20EIII). The D7000 "powered" the AF when using these large lenses just fine, provided the camera was in Single-Area AF mode (including with both static and moving subjects). I had the perception that the AF of the D7000 was slightly slower than on my D3s (when using these large lenses), but had no objective way to test this. HOWEVER, with all 3 of these super-telephoto lenses (even when shot without the TC's) the AF was close to non-functional in Dynamic-Area (39-point) mode. Specifically, the AF would bring the subject into focus if it was only slightly out-of-focus in the first place. If the subject was more than fractionally out of focus (i.e., appeared blurry to the eye through the viewfinder), the AF system would audibly tick but not shift the focus of the lens at all. So...my copy of the D7000 was pretty much useless for photographing erratically moving subjects with the aforementioned super-telephoto lenses. So...forget birds in flight, running mammals (or humans), etc. Once I discovered this "problem" in AF performance when using Dynamic-Area AF mode I checked the situation using all my lenses - here's what I found:

• "Shorter" focal range zooms (16-35mm f4 VR; 24-70mm f2.8; 70-200mm f2.8 VRII): problem never occurred
                      • 105mm f2.8 VR Macro: Problem occurred sporadically (but who would use Dynamic Area AF with this lens??)
                      • 200mm f2 VR: Problem never occurred.
                      • 200-400mm f4 VR: Problem occurred sporadically (less than 50% of the time).
                      • "Big" Super-telephotos (400mm, 500mm, 600mm): Problem occurred close to 100% of the time.

NOTE: I no longer own the 300mm f2.8 VR, so did not test this lens.

How "damning" is this to the D7000? Well - in my opinion - hardly at all. I suspect only very, very few D7000 purchasers will be using it with Nikon's big super-telephoto lenses to photograph erratically moving subjects. For me it IS a disappointment, but perhaps expecting the AF system to work as well as a D3s is a bit of an unreasonable expectation of a $1,000 camera!

Comment

Bedankt Frank, voor deze nuttige bijdrage.
                        In aanvulling kan ik zeggen dat mijn D5000 in combinatie met de 2.8 300 AFS lens prachtige foto's maakte, maar het met de converter ertussen absoluut niet wilde doen.
                        Dezelfde ervaring had ik met mijn D200 in combinatie met de f4 300mm + converter: met volle accu ging het vrij goed, met een half lege accu weigerde de AF helemaal. De lens er zonder converter erop gezet en daarna nog 400 foto's kunnen maken met dezelfde accu..
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Bedankt Frank, voor deze nuttige bijdrage.
                          In aanvulling kan ik zeggen dat mijn D5000 in combinatie met de 2.8 300 AFS lens prachtige foto's maakte, maar het met de converter ertussen absoluut niet wilde doen.
                          Dezelfde ervaring had ik met mijn D200 in combinatie met de f4 300mm + converter: met volle accu ging het vrij goed, met een half lege accu weigerde de AF helemaal. De lens er zonder converter erop gezet en daarna nog 400 foto's kunnen maken met dezelfde accu..
                          Dit was voor mij ook uiterst interessante lectuur Brad Hill weet waar hij het over heeft

Dat van die accu heb ik ook al gemerkt met mijn D300: bijna op = onherkenbaar belabberde AF. TC's zijn sowieso een aanslag op elk AF systeem. Daarom zou ik graag eens een D300s aan de tand voelen. Mijn D700 heeft geen enkele moeite met een f/4 objectief samen met de TC-17EII (= f/6.8), maar de D300 krijgt het al op zijn zenuwen van een f/2.8 objectief met dezelfde TC (= f/4.8) in minder licht. De D300s zou gelijk met, of beter dan de D700 presteren.

Comment

deze namiddag met mijn D300s met 300mm F4 + TC 1.4 een kleine 600 foto's gemaakt ( veel geoefend op vliegende eenden ).
                            heb ondertussen de PDK-1 kit met de ENL-4a battery op me body staan, en kan je zeggen dat er nauwelijks een verschil in snelheid is met de TC ertussen of niet .
                            een klein beetje zullen we maar zeggen .
                            is niet zo snel als mijn 70-200 f2.8 VRII , maar dat zal wel heel normaal zijn zeker

in ieder geval niks gemerkt van een AF die trager begon te werken tegenover toen de batt nog volledig vol was .
                            2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              in ieder geval niks gemerkt van een AF die trager begon te werken tegenover toen de batt nog volledig vol was .
                              Klopt. Ik heb het er bij de D300 dan ook over bij enkel gebruik van de interne EN-EL3e, bij de allerlaatste shots, net voordat 'm finaal leeg is en zich vanzelf uitschakelt.

Comment

Beste vrienden,
                                Op 5 april vroeg ik hier D7000 of d300s.....Vandaag is mijn D7000 met 18-105 en 70-300 lens geleverd en 2 kaartjes 8 gb extreme pro( gekocht bij cameranu.nl).Het zal wel een grote aanpassing zijn om het toestel te leren kennen zeker als je van een olympus e420 komt.Maar ik verheug er me op om op fotoavontuur te gaan .Later volgen nog wel wat fotokes.
                                Bedankt aan allen voor jullie soms vurige reacties.

Rony.

Comment

Working...
                                X