Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepaste camera gezocht!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Gepaste camera gezocht!

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Als je met een klein budget een camera wilt kopen die ook bij weinig licht zeer goed presteert, kan je (zolang de voorraad strekt) een Pentax K-x aanschaffen.
    De K-x werd enkele maanden geleden vervangen door de K-r, doch kwalitatief is er weinig of geen verschil tussen beide camera's.
    Pentax is een kleiner merk maar wordt meestal toch erg gewaardeerd.
    Recent nog publiceerde ePHOTOzine dit lijstje. Zoek gerust eens naar de bijbehorende prijzen op het internet.
    Wow, da's een hele lijst en zo weinig Canon erin !
    Grappig, want ik was er net van overtuigd dat zij het heel goed deden.
    Oké, die lijst is en blijft natuurlijk wel de mening van een beperkt publiek/aantal mensen. Maar toch...
    Die pentax K-x maakt wel veel lawaai volgens recenties en
    gaat de batterij wel lang mee?
    http://www.fotografie.nl/nieuws/37656/pentax-k-x-review

    Edit: oké, de Pentax K-x maakt veel lawaai en de batterij vond ik raar,
    nu hebben ze dat met de K-r verbetert lees ik net, srr
    Last edited by Regenwolk; 3 april 2011, 12:06.

    Comment


    • #32
      Re: Gepaste camera gezocht!

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      binnen de klassieke DSLR's zijn de pentaxen inderdaad de betere toestellen.
      kwaliteit van hun beeldverwerking is uitmuntend en zelfs nikon en zekers niet Canon kunnen daar aan tippen.

      DSLR's ouder dan 3 jaar zijn af te raden, toestellen van een 400€ nu hebben veel betere beeldkwaliteit dan toestellen van 1200€ en meer, van een paar jaar terug.En dit geldt in veel gevallen ook voor wat nauwkeurigheid lichtmeting en autofocus betreft.
      Zeer handige weetjes

      Comment


      • #33
        Re: Gepaste camera gezocht!

        die reviews stellen weinig voor en wordt meestal geschreven door mensen die zelfs het toestel nog niet hun pollen hebben gehad en niet weten waarover ze schrijven.

        daar staat bijvoorbeeld (heb het artikel niet gelezen maar viel direct in het oog)
        De K-x is een van de eerste reflexen die gebruik maakt van Sony's CMOS sensor (12,4 MP)

        pure nonsens, sony heeft nog geen enkel APS 12,4 mp back illuminated sensor op de markt gebracht, waar halen ze het toch.

        heb de k-x zelf verschillende malen gebruikt en die beeldkwaliteit is inderdaad uitmuntend en ook in complexe lichtomgeving waar andere toestellen in dat segment van canikon het al lang laten afweten (zekers Canon). Hun kleurweergave is schiterrend, zijn doordachte toestellen ook wat bediening betreft.
        zij hebben het ei van columbus gevonden wat beeldverwerking betreft en ook de RAW-beelden zijn van betere kwaliteit.

        Batterijen zijn klassieke pen batterijen en is juist een groot voordeel, kun je overal ter wereld vinden zelfs in het kleinste uithoekje, handig als je oplaadbare batterijen leeg zijn en je niet in de mogelijkheid bent ze op te laden.

        Comment


        • #34
          Re: Gepaste camera gezocht!

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          die reviews stellen weinig voor en wordt meestal geschreven door mensen die zelfs het toestel nog niet hun pollen hebben gehad en niet weten waarover ze schrijven.

          daar staat bijvoorbeeld (heb het artikel niet gelezen maar viel direct in het oog)
          De K-x is een van de eerste reflexen die gebruik maakt van Sony's CMOS sensor (12,4 MP)

          pure nonsens, sony heeft nog geen enkel APS 12,4 mp back illuminated sensor op de markt gebracht, waar halen ze het toch.

          heb de k-x zelf verschillende malen gebruikt en die beeldkwaliteit is inderdaad uitmuntend en ook in complexe lichtomgeving waar andere toestellen in dat segment van canikon het al lang laten afweten (zekers Canon). Hun kleurweergave is schiterrend, zijn doordachte toestellen ook wat bediening betreft.
          zij hebben het ei van columbus gevonden wat beeldverwerking betreft en ook de RAW-beelden zijn van betere kwaliteit.

          Batterijen zijn klassieke pen batterijen en is juist een groot voordeel, kun je overal ter wereld vinden zelfs in het kleinste uithoekje, handig als je oplaadbare batterijen leeg zijn en je niet in de mogelijkheid bent ze op te laden.
          Ja maar in de K-r kunnen ze allebei

          Comment


          • #35
            Re: Gepaste camera gezocht!

            Oorspronkelijk geplaatst door Regenwolk Bekijk bericht
            Zeer handige weetjes
            Maar wel met een korreltje zout nemen.... Ik denk dat bijv. de meeste 5D gebruikers (je weet wel, die inmiddels bijna antieke FF camera van Canon) hun 5D niet zouden willen verruilen voor een splinternieuwe 550D. En dan heb ik het over pure beeldkwaliteit
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #36
              Re: Gepaste camera gezocht!

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Maar wel met een korreltje zout nemen.... Ik denk dat bijv. de meeste 5D gebruikers (je weet wel, die inmiddels bijna antieke FF camera van Canon) hun 5D niet zouden willen verruilen voor een splinternieuwe 550D. En dan heb ik het over pure beeldkwaliteit
              geen appelen met peren vergelijken hé
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #37
                Re: Gepaste camera gezocht!

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                geen appelen met peren vergelijken hé
                Da's toch anders precies wat Puerte doet? Die raad alle toestellen van 1200,- of meer ouder dan 3 jaar af omdat deze minder goed zouden zijn dan de nieuwste generatie camera's van 400,-..
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #38
                  Re: Gepaste camera gezocht!

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Da's toch anders precies wat Puerte doet? Die raad alle toestellen van 1200,- of meer ouder dan 3 jaar af omdat deze minder goed zouden zijn dan de nieuwste generatie camera's van 400,-..
                  je hebt gelijk
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #39
                    Re: Gepaste camera gezocht!

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Da's toch anders precies wat Puerte doet? Die raad alle toestellen van 1200,- of meer ouder dan 3 jaar af omdat deze minder goed zouden zijn dan de nieuwste generatie camera's van 400,-..
                    je hebt gelijk, verkeerd gelezen, ik kom van 40D, voor mij nog altijd het beste toestel uit de xxD
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #40
                      Re: Gepaste camera gezocht!

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Da's toch anders precies wat Puerte doet? Die raad alle toestellen van 1200,- of meer ouder dan 3 jaar af omdat deze minder goed zouden zijn dan de nieuwste generatie camera's van 400,-..
                      Dus een concreet voorbeeld: ik kan evengoed een toestel kopen van enkele jaren oud (bv de canon 400d) dan mij een nieuwe te kopen nu (bv canon 1000d)?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Gepaste camera gezocht!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Regenwolk Bekijk bericht
                        Dus een concreet voorbeeld: ik kan evengoed een toestel kopen van enkele jaren oud (bv de canon 400d) dan mij een nieuwe te kopen nu (bv canon 1000d)?
                        Als ik tussen deze twee zou kiezen, dan zou ik eerder voor een nieuwe gaan want dit zijn toch wel min of meer toestellen in dezelfde range, en gemaakt voor hetzelfde publiek. En natuurlijk biedt een nieuw model dan weer voordelen, hoe klein soms ook.

                        Maar... zou de keuze gaan tussen bijv. een tweedehands 40D of een nieuwe 1100D, dan zou ik zeker voor een tweedehands 40D gaan. Dat is gewoon domweg een beter toestel... Beeldkwaliteit van de 40D is écht niet minder goed dan een 1100D. Maar de AF is dan wel weer beter, hij is sneller (meer fps), betere bouwkwaliteit, enz. En uiteindelijk telt dat ook allemaal mee.


                        Als je Puerte mag geloven dan is alles wat nieuwer is ook automatisch altijd beter, want in de nieuwste camera's zitten ook altijd de nieuwste technologische snufjes Maar da's dus flauwe kul. Als je puur naar beeldkwaliteit kijkt dan is bijvoorbeeld de 5D (versie I) nog altijd beter dan de meeste nieuwe instapreflexen en XXD body's, ondanks het feit dat het model 5D al uit 2005 stamt. En natuurlijk kun je merken dat bijv. de 5D een ouder model is. Het LCD display achterop bijvoorbeeld is van discutabele kwaliteit en ook het menu is minder handig dan tegenwoordig. Maar daar gaat het uiteindelijk toch allemaal niet om....
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #42
                          Re: Gepaste camera gezocht!

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Maar... zou de keuze gaan tussen bijv. een tweedehands 40D of een nieuwe 1100D, dan zou ik zeker voor een tweedehands 40D gaan. Dat is gewoon domweg een beter toestel... Beeldkwaliteit van de 40D is écht niet minder goed dan een 1100D.
                          Op DxOMark kan je sensoren vergelijken. Hier bv. enkele van de hierboven genoemde toestellen.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Gepaste camera gezocht!

                            Oké, het gaat een canon worden aangezien ons zus hier
                            al enkele dagen loopt te fantaseren over lenzen wisselen.
                            Blijkbaar heeft ze daar serieus haar voordeel in gezien
                            anders zou ze dat écht niet willen doen.

                            Nu mijn volgende prankende vraag:
                            Optie1: Canon 450D + kitlens + 2Gb sd card (€270)
                            Optie2: Canon 20D + tamron 28-300 + EFS 18-55 + 2x 1Gb card + tas (€400)

                            Welke moet ik kiezen?

                            Beide mogelijkheid om van dichtbij het toestel te gaan bekijken, maar garanderen beiden dat ze enkel kleine gebruikerssporen hebben.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Gepaste camera gezocht!

                              Ik heb goed nieuws voor jou na het lezen van je eerste en laatste post. De Nikon kan ook lenzen wisselen en laat nu net de 5100 heel mooie specs hebben, eigenlijk om duimen en vingers bij af te likken, kwestie van je nog wat aan het twijfelen te brengen

                              Comment


                              • #45
                                Re: Gepaste camera gezocht!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Ik heb goed nieuws voor jou na het lezen van je eerste en laatste post. De Nikon kan ook lenzen wisselen en laat nu net de 5100 heel mooie specs hebben, eigenlijk om duimen en vingers bij af te likken, kwestie van je nog wat aan het twijfelen te brengen
                                Ha, ja kan nu al niet kiezen!
                                't is zo moeilijk als je nog niet thuis bent in die wereld.
                                't is zo hard beslissen als het je eerste camera zal wezen..
                                Maar wat wél beslist is, is dat het géén nikon 5100 zal worden, want die
                                ligt heel wat boven mijn budget.
                                'k Zal er gewoon maar van dromen momenteel..
                                Toch bedankt voor je tip maar deze moetk weigeren omwille van klein studentenbudget

                                Comment

                                Working...
                                X