Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepaste camera gezocht!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gepaste camera gezocht!

Vooropgesteld, slechte DSLR's worden eigenlijk niet meer gemaakt. Om je dus speciaal een Canon, Nikon, Sony of Olympus (of een ander merk) aan te raden, vind ik onzin. Het belangrijkste is dat je de camera lekker vind vast houden. Zo is een Nikon vaak wat grover en zwaarder dan een Canon. De één vindt dit heel prettig en de ander juist helemaal niet. Wat jij vindt, kun je het best ontdekken in de winkel. Gewoon gaan proberen. Op die manier kun je beslissen voor welk merk je gaat. Canon heeft als voordeel dat je het al gewend bent en dat je misschien toch af en toe lenzen kunt uitwisselen met je zus.

Wanneer je voor Canon gaat kun je het best kijken naar een tweedehands 400D. Dat is een prima camera om mee te beginnen, maar door het feit dat het een verouderd model is (het huidige model is alweer de 600D), is hij nu voor een mooie prijs tweedehands te kopen. In Nederland wordt hij op www.marktplaats.nl al voor 150 Euro aangeboden.
    Een feit is dat de kwaliteit van je lenzen uiteindelijk voor het grootste gedeelte de kwaliteit van je beeld zullen bepalen. Een lens die ik je zou willen afraden is de oude kitlens van Canon de 18-55mm zonder IS. Dit is kwalitatief één van de mindere lenzen van Canon, maar deze wordt wel vaak tweedehands bij de 400D aangeboden.
    www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
    Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
      Regenwolkje,

Als je nu éérst eens wat ging lézen over fotografie, om dán te besluiten wat je nu eigenlijk wilt ?
      Wat je noemt als motieven, heb je geen spiegelreflex voor nodig, dat kun je met elke digitale "rits-rats"-camera doen.
      Je moet éérst maar eens gaan bepalen wat je nu precies wilt, en wat je budget zal zijn.

Edit Mod Franciskine : verdere ongepaste commentaar verwijderd.
      De reden waarom ik mij een spiegelreflex schik aan te schaffen is omdat mijn "rits-rats"-camera niet voldoende kwalitatief is voor hetgeen ik wil.
      Anders zou ik hier niet om hulp vragen hé.
      En mij inlezen, heb een poging gedaan maar op internet krijg je echt 100000 verschillende uitleg voor dit en dat...
      Daarom kon ik mijn vraag toch evengoed hier stellen, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Regenwolk Bekijk bericht
        De reden waarom ik mij een spiegelreflex schik aan te schaffen is omdat mijn "rits-rats"-camera niet voldoende kwalitatief is voor hetgeen ik wil.
        Anders zou ik hier niet om hulp vragen hé.
        En mij inlezen, heb een poging gedaan maar op internet krijg je echt 100000 verschillende uitleg voor dit en dat...
        gelijk heb je!
        400 en 500d zijn prachtige cameras als je kleine handen hebt
        ik zou eerder gaan voor de 40d met een kitlens, kan je meteen starten en heb je toch dat ietsje meer, en zal je geen spijt van hebben
        de 40d was revolutionair tov zijn voorgangers, zelf één gehad en mi nog altijd 1 van de betere toestellen in de xxd reeks
        kijk hier eens op aangeboden voor een 2dehands
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Absoluut, daarvoor dient dit forum trouwens ook . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Deze vallen net iets buiten mijn budget, tenzij ik 'm 2e hands vind.
            Wat is er zo speciaal aan, waarin deze van een andere verschilt?

bedankt alvast.
            beide toestellen werken met nieuwe technologie welke op termijn ook zal overgenomen worden door andere fabrikanten.

opklappende spiegel is een heel grote handicap in DSLR's en heeft onnoemelijk veel nadelen en past in feite niet meer in digitale toestellen. Spiegel wordt gebruikt om beeld zichtbaar te maken in optische zoeker (OVF) en klapt telkenmaal op tijdens een opname om het mogelijk te maken dat de opname sensor belicht wordt.
            Nieuwe systemen (zoals panasonic en sony) maken gebruik van elektronische zoeker (EVF) en hebben geen nood meer aan opklappende spiegel. Dit geeft een hele waslijst aan voordelen, te veel om op te noemen.

Beeld dat je ziet in OVF is nog wel iets scherper, maar toont in tegenstelling tot EVF niet de opname zoals die uiteindelijk gaat zijn, EVF heeft ook het voordeel dat je datgene wat je in de zoeker ziet kunt uitvergroten. In omstandigheden waar de OVF te donker wordt om bruikbaar te zijn toont de EVF nog altijd een helder beeld.

Toestel als de a55 zijn zeer snel en geschikt voor beweging (sport, kinderen, dieren...) met vrij nauwkeurige AF en lichtmeeting integenstelling tot de klassieke DSLR's

Kalssieke DSLR's beschikken over een zogenaamde live-view functie welke weinig bruikbaar is voor beweging omdat het autofocus systeem veel te traag wordt.

Zelfde geldt voor video opnames, gewone DSLR zijn niet geschikt voor video, tenminste als je je niet wil beperken tot opnames van (quasi) statische objecten

Zonder spiegel is het mogelijk toestellen lichter en compacter te bouwen en ze maken ook minder lawaai.

Er is ook een goedkoper toestel in de handel met name de SONY A33 maar ik denk dat men maandag zal aankondigen dat die vervangen wordt door een nieuw toestel de a35.
            De a35 zal waarschijnlijk een aantal verbeteringen bevatten toz van de a33.
            prijs zal afwachten zijn maar verwacht dat die in lijn ligt met deze vd a33
            Ontdek talloze hoogwaardige producten van Sony en de technologie erachter. Krijg daarnaast direct toegang tot onze winkel en Entertainment Network.

de panasonic is zeer goed maar spijtig genoeg wat duurder.
            Last edited by puerte; 2 april 2011, 11:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
              gelijk heb je!
              400 en 500d zijn prachtige cameras als je kleine handen hebt
              ik zou eerder gaan voor de 40d met een kitlens, kan je meteen starten en heb je toch dat ietsje meer, en zal je geen spijt van hebben
              de 40d was revolutionair tov zijn voorgangers, zelf één gehad en mi nog altijd 1 van de betere toestellen in de xxd reeks
              kijk hier eens op aangeboden voor een 2dehands
              En in wat was hij dan revolutionair?
              Want hij scheelt heel wat in prijs!

PS: over mijn kleine handen, kheb de 400 intussen al vastgehad, en 'k vind
              'm wel oké aanvoelen..

Comment

als hij goed in de hand ligt, ga dan voor de xxxd reeks
                kwalitatief gezien zal je met deze even goede fotos nemen als met een xxd
                de verbetering van de 40d tov de 30d was voor canon een stap vooruit
                mvg Wilfried

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  beide toestellen werken met nieuwe technologie welke op termijn ook zal overgenomen worden door andere fabrikanten.

opklappende spiegel is een heel grote handicap in DSLR's en heeft onnoemelijk veel nadelen en past in feite niet meer in digitale toestellen. Spiegel wordt gebruikt om beeld zichtbaar te maken in optische zoeker (OVF) en klapt telkenmaal op tijdens een opname om het mogelijk te maken dat de opname sensor belicht wordt.
                  Nieuwe systemen (zoals panasonic en sony) maken gebruik van elektronische zoeker (EVF) en hebben geen nood meer aan opklappende spiegel. Dit geeft een hele waslijst aan voordelen, te veel om op te noemen.

Beeld dat je ziet in OVF is nog wel iets scherper, maar toont in tegenstelling tot EVF niet de opname zoals die uiteindelijk gaat zijn, EVF heeft ook het voordeel dat je datgene wat je in de zoeker ziet kunt uitvergroten. In omstandigheden waar de OVF te donker wordt om bruikbaar te zijn toont de EVF nog altijd een helder beeld.

Toestel als de a55 zijn zeer snel en geschikt voor beweging (sport, kinderen, dieren...) met vrij nauwkeurige AF en lichtmeeting integenstelling tot de klassieke DSLR's

Kalssieke DSLR's beschikken over een zogenaamde live-view functie welke weinig bruikbaar is voor beweging omdat het autofocus systeem veel te traag wordt.

Zelfde geldt voor video opnames, gewone DSLR zijn niet geschikt voor video, tenminste als je je niet wil beperken tot opnames van (quasi) statische objecten

Zonder spiegel is het mogelijk toestellen lichter en compacter te bouwen en ze maken ook minder lawaai.

Er is ook een goedkoper toestel in de handel met name de SONY A33 maar ik denk dat men maandag zal aankondigen dat die vervangen wordt door een nieuw toestel de a35.
                  De a35 zal waarschijnlijk een aantal verbeteringen bevatten toz van de a33.
                  prijs zal afwachten zijn maar verwacht dat die in lijn ligt met deze vd a33
                  Ontdek talloze hoogwaardige producten van Sony en de technologie erachter. Krijg daarnaast direct toegang tot onze winkel en Entertainment Network.

de panasonic is zeer goed maar spijtig genoeg wat duurder.

Wow minder lawaai, da ga goe verkocht worden in de toekomst.
                  Dat is misschien iets voor als ik afgestudeerd ben en werk heb,
                  dan kan ik mij iets meer permitteren
                  Toch bedankt voor uw wel zéér klare uitleg over de vernieuwe technologie.
                  (en toch ga ik er stiekem nog eens over nadenken )

Comment

als hij goed in de hand ligt, ga dan voor de xxxd reeks
                    kwalitatief gezien zal je met deze even goede fotos nemen als met een xxd
                    de verbetering van de 40d tov de 30d was voor canon een stap vooruit
                    Dus je bedoelt dat er tussen de xxxd en de xxd dan eigenlijk niet zo'n
                    groot verschil zit?

Comment

fotos kwalitatief gezien niet
                      de 40D is iets meer semiprof, qua bouw, en bediening
                      mvg Wilfried

Comment

OVF of EVF:
                        Ik geef nog steeds de voorkeur aan een optich zoekerbeeld, en geen electronisch.
                        En het vergroten van het beeld kan ook optisch,zou ik er behoefte aan hebben, met een zoekerloep (alleen moet die dan wel passen op de digitale camera).
                        Last edited by JohnB; 2 april 2011, 11:41.
                        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Wow minder lawaai, da ga goe verkocht worden in de toekomst.
                          Dat is misschien iets voor als ik afgestudeerd ben en werk heb,
                          dan kan ik mij iets meer permitteren
                          Toch bedankt voor uw wel zéér klare uitleg over de vernieuwe technologie.
                          (en toch ga ik er stiekem nog eens over nadenken )
                          dat verkoopt momenteel zeer goed, in Groot Brittannië heeft Sony in 2010 meer (D)SLR's verkocht dan Nikon dank zij dit type van toestellen, verkoop bij panasonic en Oly welke beide het micro 4/3 systeem ondersteunen zitten ook in de lift.

Gebruik zelf klassieke high end DSLR en toestel van nieuwe generatie en in feite vind ik laatste veel plezieriger en handiger om mee te werken.
                          en als je je goed voelt maak je veel beter foto's.

Comment

fotos kwalitatief gezien niet
                            de 40D is iets meer semiprof, qua bouw, en bediening
                            Aah oké op die manier.
                            'k Ga gewoon eens rondsnuffelen en eens
                            kijken waar ik het beste koopje op de kop
                            kan tikken.

Comment

Ik zag dus al enkele interessante toestellen zoals daar zijn:
                              Canon eos400d/1000d/500d (geen idee wat het verschil écht is)
                              Nikon d5000
                              ...
                              Dus bij deze, ik ben op zoek naar een camera, welke past bij me?
                              (ik wil foto's maken van de natuur totaalbeelden/ingezoomde beelden + ik doe
                              jeugdhuiswerking en wil daar graag op fuiven ook foto's nemen)
                              Als je met een klein budget een camera wilt kopen die ook bij weinig licht zeer goed presteert, kan je (zolang de voorraad strekt) een Pentax K-x aanschaffen.
                              De K-x werd enkele maanden geleden vervangen door de K-r, doch kwalitatief is er weinig of geen verschil tussen beide camera's.
                              Pentax is een kleiner merk maar wordt meestal toch erg gewaardeerd.
                              Recent nog publiceerde ePHOTOzine dit lijstje. Zoek gerust eens naar de bijbehorende prijzen op het internet.
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

binnen de klassieke DSLR's zijn de pentaxen inderdaad de betere toestellen.
                                kwaliteit van hun beeldverwerking is uitmuntend en zelfs nikon en zekers niet Canon kunnen daar aan tippen.

DSLR's ouder dan 3 jaar zijn af te raden, toestellen van een 400€ nu hebben veel betere beeldkwaliteit dan toestellen van 1200€ en meer, van een paar jaar terug.
                                En dit geldt in veel gevallen ook voor wat nauwkeurigheid lichtmeting en autofocus betreft.

Comment

Working...
                                X