Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Heb je nog andere lenzen naast de 17-50 (wat inderdaad een uitstekende lens is!)

In jouw geval lijkt het mij duidelijk: Ga voor een A77...

ps: Trek je in raw of jpeg? Als je jpegs gebruikt kan je de "smart teleconverter" functie gebruiken. Velen zullen nu zeggen "dat is hetzelfde als croppen", ja in feite wel, maar de elektronische zoeker maakt de crop beeldvullend...Je bent dus gewoon bezig met de compositie van je shot alsof je een lens gebruikt met 1.4x of 2x teleconverter. Je hebt dan nog respectievelijk 12 en 6 megapixels over... Je kan van je 17-50 een 17-100 maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      Heb je nog andere lenzen naast de 17-50 (wat inderdaad een uitstekende lens is!)

In jouw geval lijkt het mij duidelijk: Ga voor een A77...

ps: Trek je in raw of jpeg? Als je jpegs gebruikt kan je de "smart teleconverter" functie gebruiken. Velen zullen nu zeggen "dat is hetzelfde als croppen", ja in feite wel, maar de elektronische zoeker maakt de crop beeldvullend...Je bent dus gewoon bezig met de compositie van je shot alsof je een lens gebruikt met 1.4x of 2x teleconverter. Je hebt dan nog respectievelijk 12 en 6 megapixels over... Je kan van je 17-50 een 17-100 maken
      Wel, ik schiet meestal in RAW omdat je dan het meeste "bewaart" van een foto bij de nabewerking. Het is een grote kost, maar voorlopig heb ik de camera meer nodig dan een telelens. De 17-50 is de enige die ik heb buiten de kitlens, dus ik zit wel wat verlegen om een telelens. Niet dat ik het vaak nodig heb, maar onlangs was ik in de haven van Antwerpen op een boottocht en daar ben je niet zoveel met een 17-50.

Comment

Als je voor een A77 gaat zou ik toch in JPEG schieten. De camera doet een uitstekende job qua ruis/scherpte/kleur. En je hebt talloze voordelen door in JPEG te schieten, die je in RAW niet hebt, lenscorrectie (bij Sony lenzen) enz...
        En ook in JPEG heb je nog marge genoeg om je foto's te bewerken, spreek uit eigen ervaring, witbalans/belichting enz.. kan je allemaal aanpassen.

Qua telelenzen heb je keuze genoeg bij Sony , 70-200g/70-300g/70-400g of als je het goedkoop wil houden een 55-200 die best goed is.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Over raw en jpeg ieder zijn ding, ik vind de marge in raw nog voldoende om in raw te blijven schieten (lenscorrecties heb je in raw trouwens ook, en op alle lenzen als je wil, alleen niet automatisch ;-) )

Over tele's gesproken, Sony heeft nu ook een 55-300, nog niet te krijgen, maar zeker het overwegen waard als je niet teveel wil spenderen aan een tele
          De camera is niet gewoon een upgrade in vergelijking met je A330, 't is precies van een andere planeet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Als je voor een A77 gaat zou ik toch in JPEG schieten. De camera doet een uitstekende job qua ruis/scherpte/kleur. En je hebt talloze voordelen door in JPEG te schieten, die je in RAW niet hebt, lenscorrectie (bij Sony lenzen) enz...
            En ook in JPEG heb je nog marge genoeg om je foto's te bewerken, spreek uit eigen ervaring, witbalans/belichting enz.. kan je allemaal aanpassen.

Qua telelenzen heb je keuze genoeg bij Sony , 70-200g/70-300g/70-400g of als je het goedkoop wil houden een 55-200 die best goed is.
            ik ben akoord dat als je je toestel beheert je in jpeg zeer goede resultaten kunt bekomen die RAW min of meer overbodig maken, is zelfs vrij moeilijk DRO (tenminste als je de juiste instellingen gebruikt) te evenaren in RAW
            maar alle andere correcties, zoals lenscorrecties zijn ook beschikbaar in RAW

Comment

Interessant voor wie minder ruis wil door instellingen van de camera aan te passen ipv nabewerking :

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=40250125

Op basis van zijn eerdere ervaring met de settings van "Agorabasta", dus gelijkaardig natuurlijk...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb er net één voor een zacht prijsje op de kop getikt.

Met wat geluk komt die vandaag aan, en dan spelen maar.
                Ik ga binnenkort naar Egypte, en wou iets beter dan mijn oude A300.

Zijn er hier nog fotografen die deze nog in gebruik hebben? Kan misschien wat tips gebruiken voor de instellingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Zijn er hier nog fotografen die deze nog in gebruik hebben? Kan misschien wat tips gebruiken voor de instellingen.
                  Ik gebruik "nog" een A77.
                  Nog altijd tevreden over, ondanks dat hij al wat jaren oud is.
                  Heb deze gids gekocht: http://friedmanarchives.com/alpha77/

Mag ik weten hoeveel je nog hebt betaald voor de body?
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

Comment

Ik heb 350€ betaald.
                    Pro: 6 maand garantie
                    Con: krassen op het achterste display.
                    Dat ga ik dus vervangen na een maand of 6. Een vervang display heb ik op ebay gevonden voor 15€. Dan heb ik ook de touch module.

Comment

Dat is een koopje. Valt te bezien natuurlijk hoe erg de krassen zijn...
                      Veel plezier ermee!
                      Sony α7ii
                      5OOpx

Comment

ALs dat display toekomt, dan zijn die krassen weg, en dat kostte me 15€.

Is inderdaad een koopje.

Comment

Working...
                        X