Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
    Ik ken de A550 niet goed maar t.o.v. de A700 is het sluitergeluid dag en nacht verschil.
    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een vogel daarvan opschrikt.

Misschien dat je hier iets aan hebt:

A quick musing on the sounds from the Sony Alpha 77 pre--production model shutter, and the slightly confusing Front Shutter Curtain setting... plus 12fps!

(het verdraaien van het instelwiel maakt eigenlijk even veel of even weinig lawaai als het nemen van een foto)
    Fijn om te horen, is net wat ik nodig heb
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Mja, ik ben misschien te voorbarig geweest.
      Zie http://www.visionr.be/DSC00554.jpg
      vlnr: normaal, 1,4x, 2,0x crop, telkens 100%

Ik zie nu ook weinig verschil, maar misschien toch een tikkeltje meer ruis in de crops (vnl. hout van het huisje)?
      Ik moet zeggen, vorige keer heb ik een ganse reeks gemaakt op 2,0x met het High Contrast B/W effect aan.
      Misschien dat het die combinatie was van filter + crop die nogal veel JPEG artifacts leek te geven. To be investigated!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Zijn dit standard jpeg's, onbewerkt ?

Indien zo, dan heb ik sterk de indruk dat deze a77 de kleuren meer weergeeft zoals een 7D vroeger, dus warmer dan de a700.
        Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik vond dat bij de 7D super.

't Is natuurlijk maar een indruk op basis van herstkleuren in een bos, zonder iets van de a700 in die situatie, dus ik kan er net zo goed compleet naast zitten.

Comment

Ja... en ?
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Kan iemand me helpen met mijn dilemma: ben al enige maanden aan het uitkijken naar de komst van de @77 en sinds ik die van een kameraad eens effe in mijn handen heb gehad overweeg ik serieus om de @550 te vervangen. Anderzijds staat de 70-400 lens van Sony ook al enige tijd op mijn verlanglijst.

Mijn favoriete onderwerpen: natuur en dieren + sport, beiden zouden dus een aanvulling zijn alleen twijfel ik dus waar ik het meeste plezier ga aan hebben: is de @77 zoveel beter als de @550 en gaan die extra 200mm (tov Sigma 70/200 2.8) zoveel verschil maken
            Vooral nu met de cashback op de lenzen is het moeilijk beslissen.
            Sony A550 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fly-stefan Bekijk bericht
              Kan iemand me helpen met mijn dilemma: ben al enige maanden aan het uitkijken naar de komst van de @77 en sinds ik die van een kameraad eens effe in mijn handen heb gehad overweeg ik serieus om de @550 te vervangen. Anderzijds staat de 70-400 lens van Sony ook al enige tijd op mijn verlanglijst.

Mijn favoriete onderwerpen: natuur en dieren + sport, beiden zouden dus een aanvulling zijn alleen twijfel ik dus waar ik het meeste plezier ga aan hebben: is de @77 zoveel beter als de @550 en gaan die extra 200mm (tov Sigma 70/200 2.8) zoveel verschil maken
              Ik zou voor de lens gaan...de A550 is een prima camera, de body gaat enkel zakken in prijs, de cashback loopt nu!

Comment

Die 200mm gaan zeker het verschil maken! Minder als 400mm voor natuur en dieren moet je niet aan beginnen, zeker voor de kleinere beestjes. Ik heb mijn 70-400g nu een week en die lens is prima, moet je niet aan twijfelen. Die is zelfs ietsje scherper dan de 500mm reflex, waar ik toch veel plezier aan heb beleefd.

Ik zat dus met het hetzelfde dilemma als jij, maar toch voor de lens gegaan. Ideaal is natuurlijk om ze allebei te hebben .
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik heb de 16-80 niet onmiddellijk willen verkopen met mijn A700 omdat ik nog wat skeptisch t.o.v. de 16-50 stond, maar qua scherpte (toch een stokpaardje van de CZ) zijn ze aan elkaar gewaagd. Afhankelijk van het diafragma en de zoomlevel is nu eens de ene scherper, dan weer de andere. Je krijgt dus 1. grosso modo dezelfde scherpte, 2. een vaste f/2.8 en 3. supersnelle focus. Persoonlijk gebruik ik vaker het bereik tot 50mm, dus ik overweeg nu wel om de 16-80 te verkopen. Wat kleuren betreft, lijkt de 16-50 mij een tikkeltje warmer dan de 16-80 (die ik regelmatig te koel vond) maar dat kan ook aan de body liggen, blijkbaar valt het nog mensen op dat de A77 warmer is. Ik heb dit niet diepgaand vergeleken en de A700 is intussen weg.

Maar goed, ik ga ook niet over één nacht ijs met lenzen in die prijsklasse. Dit zijn mijn eerste bevindingen, nog even afwachten. Feit is wel dat ik me bijna moet forceren om de 16-80 op mijn toestel te zetten en dat had ik niet verwacht.

Wel nog dit: ik dacht bij de 16-50 dat ik de verloren 50-80mm enigszins zou kunnen terugwinnen met de 1,4x / 2x crop zoom van de A77, maar de kwaliteit gaat te sterk achteruit vind ik... enkel voor uiterste noodgevallen dus.
                  ik ben ook in het bezit van de 16-80CZ en ben eigenlijk sterk teleurgesteld wat de vignetering betreft, echt zeer opvallend, iets wat ik bij mijn veel goedkopere 18-70 van Sony niet heb, zou dit aan de lens liggen of heb je dit zelfde probleem, ik spreek dan in stand 16mm.
                  wat de 70-400G betreft, gewoon een superlens maar wel iets trager AF dan oorspronkelijk gedacht;
                  Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                  https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Heb je er een filter op zitten? Ik ben er na wat zoeken achtergekomen dat enkel de UV protector en polarizer van Carl Zeiss zelf geschikt zijn. Ze zijn duur maar wel superdun dus in dit geval echt nodig. Met deze filters heb ik slechts een klein beetje vignettering (even veel / weinig als zonder filter). Inderdaad, zelfs dat kleine beetje zou niet mogen, maar ik stoor mij er niet aan. Het moet wel gezegd dat de 16-50 op dit vlak beter is met totaal geen vignettering.
                    α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                      ik ben ook in het bezit van de 16-80CZ en ben eigenlijk sterk teleurgesteld wat de vignetering betreft, echt zeer opvallend, iets wat ik bij mijn veel goedkopere 18-70 van Sony niet heb, zou dit aan de lens liggen of heb je dit zelfde probleem, ik spreek dan in stand 16mm.
                      wat de 70-400G betreft, gewoon een superlens maar wel iets trager AF dan oorspronkelijk gedacht;
                      Misschien heel stomme vraag maar zit de zonnekap juist op je objectief? Heb zelf reeds voorgehad dat ik op 16mm net de randen van mijn zonnekap zag omdat ze een beetje verdraaid was of omgekeerd geplaatst was.
                      Sony A550 + glas

Comment

Misschien heel stomme vraag maar zit de zonnekap juist op je objectief? Heb zelf reeds voorgehad dat ik op 16mm net de randen van mijn zonnekap zag omdat ze een beetje verdraaid was of omgekeerd geplaatst was.
                        zal het vandaag nog uitproberen
                        Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2

Comment

geen verschil met of zonder zonnekap

Comment

Vergelijk eens met het testresultaat van Kurt Munger.

De lens geeft inderdaad op 16mm wijdopen wel wat vignetering, da's bij mij ook zo. Maar ik ervaar dit niet als storend omdat ik 16mm en wijdopen vrijwel nooit combineer. Dit is voor mij zowat altijd voor landschap, en dus meestal f/8 of meer.

Als je een veel slechter resultaat hebt dan op die test, dan is er met je lens iets mis denk ik.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Vergelijk eens met het testresultaat van Kurt Munger.

De lens geeft inderdaad op 16mm wijdopen wel wat vignetering, da's bij mij ook zo. Maar ik ervaar dit niet als storend omdat ik 16mm en wijdopen vrijwel nooit combineer. Dit is voor mij zowat altijd voor landschap, en dus meestal f/8 of meer.

Als je een veel slechter resultaat hebt dan op die test, dan is er met je lens iets mis denk ik.
                              bedankt voor de link, het ziet er gelijkaardig uit maar ben niet echt tevreden over dit resultaat. zeker niet voor CZ lens en de prijs die je hiervoor betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                                bedankt voor de link, het ziet er gelijkaardig uit maar ben niet echt tevreden over dit resultaat. zeker niet voor CZ lens en de prijs die je hiervoor betaald.
                                Het is inderdaad (relatief gezien) veel geld, maar kijk eens naar z'n full-frame broertje...De 24-70/2.8 . Ook van Sony/Carl Zeiss...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X