Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Zijn dit standard jpeg's, onbewerkt ?

Indien zo, dan heb ik sterk de indruk dat deze a77 de kleuren meer weergeeft zoals een 7D vroeger, dus warmer dan de a700.
    Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik vond dat bij de 7D super.

't Is natuurlijk maar een indruk op basis van herstkleuren in een bos, zonder iets van de a700 in die situatie, dus ik kan er net zo goed compleet naast zitten.
    Last edited by K-2; 25 november 2011, 14:39.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Hi K-2 ja was ik vergeten te vermelden, standaard jpeg direct uit de camera upgeload.
      ik zal zo nog wat meer proberen te uploaden maar die bestanden moet ik verkleinen tot onder de 15MB dit waren namelijk mijn eerste RAW foto's.
      sony a77, carl zeis 16-80 f3.5-4.5, sony 70-300 SSM, tamron 60 mm macro f2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckracer Bekijk bericht
        en dan voor de enkele die de A77 "redelijk" snel in hun bezit hadden. Niemand in belgie dus.
        Mijn is aangekomen met de V1.03, huidige versie dus.
        niet zo zeker van
        sony alpha A33

Comment

teste iemand volgende kaartjes op de a77 al ???

Sandisk Extreme Pro SDHC UHS-1 Card 95MB/s

grt
          sony alpha A33

Comment

Ik heb wel al iets gelezen op Dyxum :

Thanks to a tip right here at dyxum I ordered and just received the new 95MB/s Extreme Pro 16GB SD card...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Ik heb wel al iets gelezen op Dyxum :

http://www.dyxum.com/dforum/extreme-...40.html#951740
              Fijn om te zien dat de buffer nu 16RAW files groot is ipv 13. En 7sec clearing time voor 16 RAW files van 24MP is echt goed, want die bestanden zijn 25MB groot.
              Dus in 8fps kan je 2sec foto's nemen vooraleer de buffer vol is, daarna zakt die naar 2fps geloof ik, wat nog acceptabel is.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Uit nieuwsgierigheid heb ik het even nagekeken op Dpreview. 1,1 à 1,2 fps.

Nu, da's bijna even snel als mijn huidige camera in RAW op topsnelheid, dus geen probleem .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De nieuwe firmware kan je nu vinden via Sony Asia. Met dank aan SAR:

Op Flickr heeft een gebruiker al gemeld dat het opstarten merkelijk sneller gebeurt. Hopelijk is het afzetten ook sneller . Het switchen tussen EVF en LCD gaat volgens diezelfde gebruiker ook een pak sneller:

"EVF comes up pretty much instantly now when switching from LCD."

En na een vraag hoe lang hij denkt dat aan- en afzetten nu duurt:

"It's actually very difficult to say because to me start time has been inconsistent and still is. Seems to be just a fraction faster but from a cold start after the camera has sat off for a while it's still pretty long. The LCD comes up fairly fast but to load all the settings and get all the displays up still seems slow. I have just gotten used to turning my camera on as soon as I think I might want to take a shot. It seems like "restart" time is most noticeably faster... if the camera has only been switched off for a few mins."

Comment

Het blijkt dezelfde firmware te zijn als degene die vorige week per ongeluk was gepost en die ik toen al heb geïnstalleerd.
                    Reactietijden zijn inderdaad iets beter (vooral EVF/LCD switch), maar verwacht er ook niet té veel van.
                    Uitschakelen gaat in mijn ogen nog steeds even traag, enfin staat direct uit maar daarna duurt het nog zeker 5-6 seconden voordat de "brrrrt" komt van de sensor cleaning.
                    α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Aan de A77 eigenaars ; is er een verschil in geluid als je de eerste gordijn op elektronisch instelt ? Bij het fotograferen van vogels schrikken ze toch van mijn A550 sluitergeluid + spiegel. Ik neem aan dat het bij de A77 zowiezo minder is vanwege de vaste spiegel ?
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik ken de A550 niet goed maar t.o.v. de A700 is het sluitergeluid dag en nacht verschil.
                        Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een vogel daarvan opschrikt.

Misschien dat je hier iets aan hebt:

A quick musing on the sounds from the Sony Alpha 77 pre--production model shutter, and the slightly confusing Front Shutter Curtain setting... plus 12fps!

(het verdraaien van het instelwiel maakt eigenlijk even veel of even weinig lawaai als het nemen van een foto)
                        Last edited by vision*R; 29 november 2011, 22:14.
                        α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
                          Ik ken de A550 niet goed maar t.o.v. de A700 is het sluitergeluid dag en nacht verschil.
                          Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een vogel daarvan opschrikt.
                          Ik zag dat je de 16-50 en de 16-80 hebt...misschien staat het al ergens maar wat zijn je bevindingen als je beiden vergelijkt?

Comment

Ik heb de 16-80 niet onmiddellijk willen verkopen met mijn A700 omdat ik nog wat skeptisch t.o.v. de 16-50 stond, maar qua scherpte (toch een stokpaardje van de CZ) zijn ze aan elkaar gewaagd. Afhankelijk van het diafragma en de zoomlevel is nu eens de ene scherper, dan weer de andere. Je krijgt dus 1. grosso modo dezelfde scherpte, 2. een vaste f/2.8 en 3. supersnelle focus. Persoonlijk gebruik ik vaker het bereik tot 50mm, dus ik overweeg nu wel om de 16-80 te verkopen. Wat kleuren betreft, lijkt de 16-50 mij een tikkeltje warmer dan de 16-80 (die ik regelmatig te koel vond) maar dat kan ook aan de body liggen, blijkbaar valt het nog mensen op dat de A77 warmer is. Ik heb dit niet diepgaand vergeleken en de A700 is intussen weg.

Maar goed, ik ga ook niet over één nacht ijs met lenzen in die prijsklasse. Dit zijn mijn eerste bevindingen, nog even afwachten. Feit is wel dat ik me bijna moet forceren om de 16-80 op mijn toestel te zetten en dat had ik niet verwacht.

Wel nog dit: ik dacht bij de 16-50 dat ik de verloren 50-80mm enigszins zou kunnen terugwinnen met de 1,4x / 2x crop zoom van de A77, maar de kwaliteit gaat te sterk achteruit vind ik... enkel voor uiterste noodgevallen dus.
                            Last edited by vision*R; 29 november 2011, 22:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
                              ik dacht bij de 16-50 dat ik de verloren 50-80mm enigszins zou kunnen terugwinnen met de 1,4x / 2x crop zoom van de A77, maar de kwaliteit gaat te sterk achteruit vind ik... enkel voor uiterste noodgevallen dus.
                              Dat vind ik dus wel eigenaardig.
                              Gezien de 24Mp zou ik toch ook verwachten dat er crop-mogelijkheid is om toch nog minstens op 12Mp-kwaliteit te eindigen.
                              Bekijk eenzelfde crop misschien eens via een andere lens ? Dan kan je checken of het aan de lens ligt.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Mja, ik ben misschien te voorbarig geweest.
                                Zie http://www.visionr.be/DSC00554.jpg
                                vlnr: normaal, 1,4x, 2,0x crop, telkens 100%

Ik zie nu ook weinig verschil, maar misschien toch een tikkeltje meer ruis in de crops (vnl. hout van het huisje)?
                                Ik moet zeggen, vorige keer heb ik een ganse reeks gemaakt op 2,0x met het High Contrast B/W effect aan.
                                Misschien dat het die combinatie was van filter + crop die nogal veel JPEG artifacts leek te geven. To be investigated!

Comment

Working...
                                X