Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Voor de A65 is er inderdaad geen grip. Tenzij Sony er nu nog eentje gaat ontwikkelen - wat gezien hun voorgeschiedenis me onwaarschijnlijk lijkt - zal er geen zijn. De A55, A33 en A35 hebben er ook geen...

Nu, die ruis schijnt nogal mee te vallen. 't Is niet zo slecht als je zou denken .

Wat de buffer betreft, dat is iets dat me ook tegenvalt. Raar eigenlijk van Sony dat ze dit doen . Bij de A55 kon je aan 16,2 MP twee seconden lang in RAW aan 10 FPS "knallen" (20 foto's). Bij de A580 is er een buffer van 21 à 22 RAWs (heel erg groot voor zo'n goedkope camera dus, kijk maar naar de concurrentie). En dan, bij deze A77, is hij net groot genoeg voor een burst van iets meer dan 1 seconde.... Als ik Sony was geweest, had ik er een buffer met een capaciteit van 25 RAWs in geïnstalleerd.

De huidige, kleine buffer is natuurlijk wel sneller leeg dan zo'n reusachtige buffer, zeker met die nieuwe UHS-I 95/90 MB/s (R/W) SD-kaartjes van SanDisk...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
      www.artencraft.be heeft nog één body afaik. Ik had de laatste kit met 16-50.

EVF bevalt heel goed. Je moet al moeite doen om iets van blurring te zien, en dan heb ik het over een bus die voorbij rijdt op vijf meter afstand. Verder is hij helderder dan de A700 viewfinder en je hebt natuurlijk de voordelen van de gegevens die erin worden getoond. Zeker die waterpas vind ik ongelooflijk handig.

Persoonlijk heb ik nog geen AF problemen gemerkt maar ik heb nog maar weinig bewegende objecten gefotografeerd. Wat ik wel gemerkt heb, is dat die 12 fps op dat vlak wel een nadeel is: als hij aan het begin een verkeerde inschatting maakt van de focus (of het gewenste object), dan zijn ze natuurlijk allemaal waardeloos want er is totaal geen tijd om te corrigeren. En na die 12 frames ben je weer een seconde of twee kwijt vooraleer hij terug reageert. Resultaat 0 bruikbare frames in drie seconden. Wat Thierry zegt, is ook wel waar. Er zit een klein beetje lag op de instelwielen, ik hoop dat ze dit nog kunnen oplossen in een volgende firmware. Bij de A700 zijn ook veel zaken verbeterd na enkele weken.
      kan me hier volledig bij aansluiten, ook het werken met het toestel gaat steeds beter. had ook gedacht dat AF tijdens de 12 fps zich aanpaste maar dat lijkt dus niet te lukken, wat in mijn geval voor vogels nt evident is, spijtig dat er niet meer dan 2 mogelijkheden zijn om de snelheid in te stellen 12 fps of trager. Op de snelle functie kun je bijna nt minder dan 4 beelden per keer doen. Heb nu de AEL funtie aan DRO en HDR gekoppeld wat praktisch is. Het is trouwens heel tof dat je aan verschillende knoppen andere functies kunt verbinden. enige dat toch(voorlopig) tegenvalt is de ruis, wellicht zal dat ook nog goed komen. voor alle duidelijkheid, voor de meeste foto's is er weinig probleem maar gezien ik dus veel krop op mijn foto's komen die fouten meer tot uiting.
      Last edited by LesC; 22 oktober 2011, 13:51. Reden: Quote toegevoegd
      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
      https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Normaal past de AF zich wel aan hoor, ook aan 12 FPS. Nu, tegen dat die zich aanpast is je buffer misschien wel al vol...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

12fps met autofocus, maar als de AF zich tegen die snelheid nog moet aanpassen tussendoor, dan haal je al geen 12fps meer. Ik denk dat je deze snelheid niet altijd kan toepassen. Heb er zelf nog niet mee gewerkt dus kan er niet teveel over zeggen. Ik zou de tragere 8fps gebruiken, dan kan je ook het middelste scherpstelpunt kiezen, wat ik liever heb dan de camera laten kiezen.
          Ik zou ook zeker de snelste (toshiba UHS-I 90MB/s) SD kaartjes gebruiken. De A77 is de enige camera voorlopig die ermee overweg kan. Buffer clearing time wordt 8sec na een burst van 14RAW beelden(8fps), en daarna zakt het naar een nog respectabele 2fps.
          Over de ruis, tot ISO3200 presteert die even goed als de D7000 en 7D, je gaat geen verschil zien, heb al verschillende vergelijkingen gezien die dat bevestigen. Natuurlijk hoe meer je cropt hoe meer het zichtbaar wordt, dat is nu eenmaal zo.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            12fps met autofocus, maar als de AF zich tegen die snelheid nog moet aanpassen tussendoor, dan haal je al geen 12fps meer. Ik denk dat je deze snelheid niet altijd kan toepassen. Heb er zelf nog niet mee gewerkt dus kan er niet teveel over zeggen. Ik zou de tragere 8fps gebruiken, dan kan je ook het middelste scherpstelpunt kiezen, wat ik liever heb dan de camera laten kiezen.
            Ik zou ook zeker de snelste (toshiba UHS-I 90MB/s) SD kaartjes gebruiken. De A77 is de enige camera voorlopig die ermee overweg kan. Buffer clearing time wordt 8sec na een burst van 14RAW beelden(8fps), en daarna zakt het naar een nog respectabele 2fps.
            Over de ruis, tot ISO3200 presteert die even goed als de D7000 en 7D, je gaat geen verschil zien, heb al verschillende vergelijkingen gezien die dat bevestigen. Natuurlijk hoe meer je cropt hoe meer het zichtbaar wordt, dat is nu eenmaal zo.
            en waar vind jij die snelle kaarten, in ieder geval nt bij konijnberg
            Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
            https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Van SanDisk zijn er ook van die kaartjes, maar ik heb ze nog niet gezien in de winkels...Zie een van mijn vorige posts, of SanDisk.com...

Alex, voor actie zou ik de zones gebruiken, vooral de middelste. Niet gewoon het middelste scherpstelpunt...
              Last edited by JorisVdB; 22 oktober 2011, 19:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                Is mij ook een raadsel ...
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  De huidige, kleine buffer is natuurlijk wel sneller leeg dan zo'n reusachtige buffer.
                  Maak dat dan uit? Bij mij kun je gelijk weer gaan schieten zo gauw er ruimte is, dan hoef je niet te wachten tot die helemaal leeg is...
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dat kan je bij de A77 uiteraard ook . Ik stel me dan wel ernstig vragen bij het nut daarvan bij de hoogste snelheid, want de buffer is maar net groot genoeg voor 13 foto's in RAW. Een ruime seconde aan full speed, dus. Voor je het weet zal de camera weer stoppen, bij gebrek aan bufferruimte als je doet wat jij beschrijft .

Je zou dan bijvoorbeeld een burst doen van pakweg 10 of 12 foto's. Met de 45 MB/s kaartjes krijg je in ruwweg 12 seconden die foto's uit de buffer. Stel dat je na die burst, na 6 seconden zeg maar, wéér aan 12 fps foto's neemt. Tegen die tijd zijn er misschien 5 à 6, misschien 7 foto's weg geschreven. Hoeveel foto's kan je dan nemen op bijvoorbeeld een airshow, aan 12 fps, terwijl je buffer nog gedeeltelijk vol zit ? Misschien acht foto's. Da's maar 2/3 van een seconde aan 12 fps...

Jouw D700 gaat dan ook aan 'maar' 8 fps. Je buffer zit daar vol na 16-19 foto's (RAW). Da's twee seconden op z'n minst...Daar heb je meer speling. Hier niet, tenzij je aan 8 of 3 fps gaat werken.

Bottom line: een grotere buffer was meer dan welkom geweest.
                    Last edited by JorisVdB; 22 oktober 2011, 21:07.

Comment

Wat een gezever toch over die "kleine" buffer van 12 beelden per seconde.
                      Zijn jullie dan allemaal zo'n hyperactieve sport- en groot wildfotografen?

G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Als je van 2,0 fps en 4 RAWs komt, wil een mens wat meer, Geert ...Niet dat ik noodzakelijk voorstander ben van 12 fps (dan heb je te veel dezelfde foto's), maar zelfs voor 8 fps mocht hij wat groter zijn geweest. Als de concurrentie het kan...Waarom Sony dan niet ?

Nu is de 12 fps-modus een marketingfoefje, en niet meer dan dat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Als je van 2,0 fps en 4 RAWs komt, wil een mens wat meer, Geert ...Niet dat ik noodzakelijk voorstander ben van 12 fps (dan heb je te veel dezelfde foto's), maar zelfs voor 8 fps mocht hij wat groter zijn geweest. Als de concurrentie het kan...Waarom Sony dan niet ?

Nu is de 12 fps-modus een marketingfoefje, en niet meer dan dat .

get over it, minder fps is minder foto's selecteren achteraf
                          bwa, het werkt toch voor de volle seconde??

G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Daar zit iets in...

Even serieus: 't is bijzonder ergerlijk als je al aan zo'n trage snelheid moet fotograferen (zelfs mijn NEX-5 gaat sneller!) en dan nog eens tegen de beperking van zo'n kleine buffer aanloopt. Aan 3 fps heb je dat natuurlijk niet meteen bij de A77, maar bij 8 fps zit je er ook snel tegen denk ik.

Comment

ALs liefhebber voor natuur, is er uiteraard meestal iets te weinig licht dus ISO 's wat opkrikken, en wat grotere f-waarde en je kan wat schuiven

Maar als ik nu deze A77 vergelijk met de A580 ... is het gegeven ruis (lees ruiscontrole) toch blijkbaar niet een van de prioriteiten bij Sony...
                              v.b. http://www.dxomark.com/index.php/Cam.../(brand3)/Sony

Belangrijk is toch hun waarde voor low-light en sports item's niet...

Dank aan enkele mensen hier bij BD, om mij RAW's ter vergelijking te sturen van deze A77, en als Minolta mens blijf ik liefst uiteraard bij Sony..voor mijn lenzen...verder te kunnen gebruiken...

Spijtig dat ik moet beginnen te geloven wat iemand me onlangs zei..."Sony maakt en verkoopt toestellen, waarvan best veel toeters en bellen opzitten, maar die enkelen die ernstig bezig zijn, en weten wat hun toestellen/sensoren kunnen, zijn niet de 97 % van hun klanten..."

Zie ik het wat verkeerd....of is er toch iets van aan ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                                Deze???: http://www.cameranu.nl/nl/Geheugen-e...86_234_160454/

Klik op info eenmaal op deze pagina.

MVG.

Comment

Working...
                                X